Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Bezpłatne porady prawne, psychologiczne i ubezpieczeniowe dla sandomierskich powodzian.

Styczeń 20, 2011 1:01 PM
Jednodniowe Mobilne Centrum Wsparcia, organizowane w ramach kampanii społecznej „HDI dla powodzian” uruchomione zostanie w Sandomierzu, w sobotę 22 stycznia. Zespół ekspertów będzie udzielał bezpłatnych porad w szkole podstawowej nr 3 im. Armii Krajowej  mieszczącej się przy ulicy Flisaków 30 w godzinach od 9 do 16

Podczas majowej powodzi znaczna część prawobrzeżnego Sandomierza została zalana, zniszczonych zostało ponad 800 domów, do części z nich woda wdarła się na wysokość 1,5 – 2 m powodując ogromne szkody. Pod wodą znalazło się ponad tysiąc hektarów miasta. W infrastrukturze komunalnej straty wynikłe z powodzi ocenia się na 400 mln zł. Mimo, że od powodzi minęło już klika miesięcy, w Sandomierzu nadal wypłacane są odszkodowania i szacowane straty.

W sandomierskiej podstawówce w trzech wyznaczonych salach lekcyjnych indywidualnych, bezpłatnych porad udzielać będą: psycholog-specjalista ds. interwencji kryzysowej Witold Pikunas, prawnik rekomendowany przez Naczelną Radę Adwokacką, współorganizatora akcji – adw. Katarzyna Żmijewska oraz Norbert Organista, specjalista ds. ubezpieczeń z Zespołu Ekspertów HDI Asekuracja.

Ideą ruchu jest dotarcie z pomocą do mieszkańców miejscowości najbardziej poszkodowanych przez powódź. Usytuowanie Mobilnych Centrów Wsparcia w bliskim sąsiedztwie poszkodowanych ma na celu wyeliminowanie barier, zarówno finansowych jak i komunikacyjnych, które często uniemożliwiają powodzianom uzyskanie wsparcia, którego rzeczywiście potrzebują.

- Ponieważ jako towarzystwo ubezpieczeniowe braliśmy udział w likwidacji szkód popowodziowych w całym kraju, zależy nam by teraz, gdy jest czas na refleksję i wyciągnięcie wniosków na przyszłość, poprzez ośrodki wsparcia dać ofiarom powodzi możliwość nie tylko na edukację, ale i poradzenie sobie z problemami osobistymi – mówi Anita Makowska, dyrektor Departamentu PR i Marketingu firmy HDI Asekuracja.

Równocześnie dla osób posiadających dostęp do Internetu, od 27 listopada funkcjonuje strona internetowa dedykowana akcji – www.hdidlapowodzian.pl. Każdy zainteresowany znajdzie na niej wszelkie informacje dotyczące harmonogramu dyżurów Mobilnych Centrów Wsparcia i zakresu działań zaplanowanych w ramach programu „HDI dla powodzian”. Oprócz tego na portalu uruchomione zostało Wirtualne Centrum Wsparcia, które na zasadzie całodobowej linii wsparcia służy pomocą wszystkim potrzebującym.

Do połowy lutego 2011 roku otwartych zostanie w sumie 10 Mobilnych Centrów Wsparcia obejmujących swoim zasięgiem całą mapę powodziową Polski.

Kampanię społeczną „HDI dla powodzian” wspierają: Naczelna Rada Adwokacka, Polski Czerwony Krzyż, Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych, Centrum Terapii i Interwencji Kryzysowej, Radio dla Ciebie, Radio Kolor oraz Gazeta Ubezpieczeniowa. Patronat nad kampanią „HDI dla powodzian” objęła Polska Izba Ubezpieczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>