Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Tarnobrzeg: Magistrat wyda prawie 300 tys. zł na informatyzację urzędu

Październik 23, 2012 5:53 PM

Tarnobrzeski magistrat przystępuje do realizacji projektu “Innowacyjny T@rnobrzeg – zintegrowany system zarządzania urzędem i świadczenia e-usług” o wartości 1 mln 179 tys. 442 zł. Projekt zostanie dofinansowany przez Zarząd Województwa Podkarpackiego w kwocie 856 772,55 zł. Zakończenie projektu przewiduje się w roku 2014r.

W miejsce dotychczas używanego oprogramowania, opartego na systemie DOS – zostanie zakupiony system o wyższych standardach, zgodny z obowiązującymi przepisami prawa finansowego oraz ustawą o ochronie danych osobowych, o tzw. budowie modułowej, zapewniającej w przyszłości rozbudowę o kolejne funkcjonalności oraz możliwość integracji z systemami działającymi w urzędzie – tj. systemem obiegu dokumentów oraz systemem informacji o terenie -GIS.

- System umożliwi mieszkańcom uiszczanie podatków i opłat drogą elektroniczną oraz rozszerzenie zakresu e-usług na platformie e-PUAP, z wykorzystaniem podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Realizacja projektu umożliwi również tworzenie aktów prawnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przeprowadzanie konsultacji z mieszkańcami drogą elektroniczną – twierdzi Prezydent Mastalerz.

Projekt Innowacyjny T@rnobrzeg jest kolejnym etapem procesu informatyzacji tarnobrzeskiego magistratu. Na początku UM realizował projekt przy wsparciu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, dzięki któremu zostały m. in. zakupione infomaty i urzędomaty, które pozwalają na załatwienie spraw drogą elektroniczną przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku, z domu lub dowolnego miejsca na świecie mającego dostęp do Internetu.

W ubiegłym roku uruchomiono portal zawierający informacje katastralne miasta Tarnobrzega, które prezentowane na tle ortofotomapy i granic administracyjnych umożliwiają zapoznanie się z zasobem geodezyjno-kartograficznym będącym w posiadaniu Grodzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej.

- Co dalej? Marzy się szersza wymiana informacji i danych z jednostkami organizacyjnymi, innymi urzędami i instytucjami, aby nasz klient nie musiał biegać od urzędu do urzędu. Może w przyszłości przetwarzanie danych w chmurze? Zależy to w głównej mierze od priorytetów przyszłej perspektywy finansowej UE – mówi Marta Kamysz-Turbak, sekretarz Urzędu Miasta.

Źródło: UM Tarnobrzeg

2 Responses to Tarnobrzeg: Magistrat wyda prawie 300 tys. zł na informatyzację urzędu

  1. noel Odpowiedz

    23 października 2012 at 21:37

    Zaniedługo wszyscy bedziem w chmurze. co za tym idzie hakerzy latwiej cie dostaną pozdro

  2. davey Odpowiedz

    23 października 2012 at 22:48

    To ja już normalnego przelewu z podatkiem nie mogę zrobić tylko potrzebny mi jest do tego system za milion dwieście?Ciekawe to wszystko,bo do tej pory mi się to udawało…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>