Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Tarnobrzeg: Koniec największej inwestycji drogowej

Czerwiec 19, 2013 9:53 PM

Dziś oficjalnie i uroczyście zakończyła się największa inwestycja drogowa w Tarnobrzegu, która rozpoczęła się jeszcze w grudniu 2010 roku. Jej wartość to blisko 60 mln zł, z czego ponad 46 mln zł, to dofinansowanie z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Inwestycję rozpoczął poprzedni prezydent Tarnobrzega Jan Dziubiński, zakończył zaś obecny – Norbert Mastalerz.

Od dziś kierowcy mogą korzystać już z całej zmodernizowanej drogi wojewódzkiej nr 871. Od dziś przejezdne jest też nowe skrzyżowanie ulic Sikorskiego i Szpitalna.

W ramach inwestycji zmodernizowano odcinek drogi wojewódzkiej nr 871 o długości ponad 5,7 km (łączna długość wyremontowanego odcinka wraz z dojazdami do parkingów i drogami bocznymi wyniosła 7,5 km). Wybudowano również nowy wiadukt nad liną PKP relacji Łódź Kaliska – Dębica, którego całkowita długość wynosi 232 m, a szerokość pomostu ponad 14 m. W ramach inwestycji został również wykonany most nad rzeką Mokrzyszówką.

Ponadto podczas realizacji inwestycji wykonano między innymi: trzy warstwy nawierzchni bitumicznych o powierzchni ponad 72 000 m2 każda. Nawierzchnie chodników, ścieżek rowerowych, parkingów i zjazdów z betonowej kostki brukowej o łącznej powierzchni ponad 40 000 m2. Przebudowano również ponad 7 300 mb sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i gazowej, ustawiono 300 nowych słupów oświetlenia ulicznego wraz z oprawami i wysięgnikami. Wykonano także przebudowę pięciu głównych skrzyżowań w mieście.

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 871, to największa inwestycja drogowa w Tarnobrzegu. Jej koszt, to blisko 60 mln zł, co jest ogromnym wydatkiem w porównaniu do budżetu, jakim dysponuje miasto. Początkowo dofinansowanie wynosiło 35 mln zł. Kilkanaście tygodni temu, dzięki staraniom Prezydenta Norberta Mastalerza, udało się zwiększyć poziom dofinansowania do aż 85%, czyli ponad 46 mln zł.

- Chciałbym podziękować władzom Województwa za współpracę. Zwłaszcza dwóm podkarpackim parlamentarzystom – Zbigniewowi Rynasiewiczowi oraz  Mirosławowi Plucie, którzy pomogli nam nawiązać, jak się okazało bardzo owocną współpracę i kontakt z panią minister Bieńkowską i panią Wendel, które zainteresowały się naszym projektem i  zdecydowały się dofinansować to zadanie inwestycyjne kwotą 11 milionów złotych – mówił Prezydent Mastalerz.

Całkowita wartość projektu: 59 159 176,90 zł.
Wartość wydatków kwalifikowanych: 54 067 874,60 zł.
Całkowita wysokość dofinansowania: 46 334 395,81 zł
Wkład gminy Tarnobrzeg: 12 824 781,09 zł
Czas realizacji inwestycji:
- grudzień 2010r. rozpoczęcie robót budowlanych
- maj 2013r. zakończenie prac budowlanych

Inżynierem Kontraktu była Krośnieńska Dyrekcja Inwestycji Sp. z o.o., a wykonawcą: Konsorcjum SKANSKA S.A. (Lider) i EXBUD SKANSKA S.A. (Partner). Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej Oś Priorytetowa IV. Infrastruktura transportowa Działanie IV.1 Infrastruktura drogowa.

foto: Agata Rybka/UM Tarnobrzeg

źródło: UM Tarnobrzeg

5 Responses to Tarnobrzeg: Koniec największej inwestycji drogowej

  1. Mieszkaniec Odpowiedz

    19 czerwca 2013 at 22:50

    Panie Prezydencie kochany a gdzie nasze Tesco :( ???????

  2. loczek Odpowiedz

    19 czerwca 2013 at 23:48

    wreszcie nie trzeba bedzie czekac zeby przejc na druga strone w godzinach popoludniowych 14, 15 , 16

  3. to ja Odpowiedz

    20 czerwca 2013 at 10:41

    wczoraj przejechanie 1 km przez 4 skrzyzowania od sikorskiego do pks zajeło mi prawie 20 z czego 15 stałem na czerwonym świetle no zajebiste inwestycje ….brak słów zreszta widac jakie światełko się pali na zdjęciu

    • Fix Odpowiedz

      20 czerwca 2013 at 10:58

      Dobrze, że już pali sie to światło(Sikorskiego-Szpitalna) i skrzyżowanie jest przejezdne, to rozłozy nieco ruch w Tbg. Brakuje w mieście jeszcze kilku przebić i w miarę prostych rozwiązań związanych z miejscami do parkowania, szczególnie na osiedlach. Jeżeli Mastalerz załatwił dodatkowe 11 mln zł to chwała mu za to. Jakby nie patrzeć to kupa kasy.

      • spoko Odpowiedz

        20 czerwca 2013 at 20:30

        Dekutowskiego i Kochanowskiego przebić, to wiele by ułatwiło, inne drogi by nie były tak obciążone ruchem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>