Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

19.02 (niedziela) Sandomierz: Koncert operowo-operetkowy “Zaczarowany Karnawał”

Luty 1, 2017 3:18 PM

Sandomierskie Centrum Kultury zaprasza na koncert operowo-operetkowy “Zaczarowany Karnawał” . Koncert odbędzie się w niedzielę 19 lutego br., o godz. 18.00 w Sali Rycerskiej Zamku w Sandomierzu, ul. Zamkowa 12.

W koncercie wystąpią:

Ewy Biegas – sopran
Katarzyny Ćwiek – mezzosopran
Ks. Pawła Sobierajskiego – tenor
Grzegorza Biegas – fortepian

Bilety w cenie 20 złotych do nabycia codziennie w Centrum Informacji Turystycznej (Rynek 20, tel. 15 644 61 05, e – mail: informacja@sandomierz.travel) lub przed koncertem.

Organizator: Sandomierskie Centrum Kultury

***

Ewa Biegas – jest absolwentką Katowickiej Akademii Muzycznej w klasie prof. J. Ballarina oraz wiedeńskiego Universität für Musik und Darstellende Kunst w klasie prof. H. Łazarskiej, laureatką wielu prestiżowych międzynarodowych konkurów wokalnych oraz stypendystką Rządu Austrii, Szwajcarskiej Fundacji Thyll-Dur i Rządu Rzeczypospolitej Polskiej.

Wśród nagrań artystki znajdują się m.in. Monbar I. F. Dobrzyńskiego – partia Donny Marii (Polskie Radio – dyr. Ł. Borowicz), Legenda Bałtyku F. Nowowiejskiego partia Bogny (Polskie Radio – dyr. Ł. Borowicz), Canzoni d’amore E. Bogusławskiego (Radio Katowice dyr. M. Kaniowska), Loteria na mężów K. Szymanowskiego partia Sary (Polskie Radio dyr. M. Klauza), Chantefleurs et chantefables oraz 20 kolęd W. Lutosławskiego, a także pieśni G. Fitelberga op. 21, 22 (Acte Prealable).

W 1999 roku zadebiutowała partią Lady Billows na deskach wiedeńskiej Studiobuhne w operzeOwen Wingrave B. Brittena. Od 2004 współpracuje z Operą Krakowską, gdzie zaśpiewała Halkę wHalce, Rozalindę w Zemście Nietoperza, Małgorzatę w Fauście, Mimi w Cyganerii, Lizę w Damie Pikowej, Cio-Cio San w Butterfly, Tatianę w Eugeniuszu Onieginie, Ariadnę w Ariadnie na Naxos, Fata Morganę w Miłości do trzech pomarańczy. Podczas wieczoru inaugurującego otwarcie nowej siedziby Opery Krakowskiej wykonała partię Joanny w Diabłach z Loudun K. Pendereckiego. Występowała także na deskach Opery Narodowej, Bałtyckiej, Śląskiej , Łódzkiej i Bydgoskiej.

W roku 2009 w Wiedeńskiej Kammeroper śpiewała partię Miss Wingrave w operze Brittena Owen Wingrave. Występowała podczas światowej premiery Missa pro pace W.Kilara w St. Patrick Cathedral w Nowym Yorku oraz Musikvereins Goldnen Saal w Wiedniu biorąc udział w Gali Operowej z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej. Wykonała także III Symfonię pieśni żałosnych H. M. Góreckiego podczas Schlezwig-Holstein Musik Festival oraz VIII Symfonię K. Pendereckiego pod dyrekcją kompozytora w Teatro del Maggio we Florencji.

W sezonie artystycznym 2011/2012 zadebiutowała na deskach Opery w Montrealu partią Księżnej w operze A. Dvoraka Rusałka pod batutą J. Keenan oraz Teatro Colon partią Hagith w operze HagithK. Szymanowskiego pod dyrekcją B. Bronnimanna w reżyserii M. Znanieckiego. W Buenos Aires wzięła także udział w projekcie muzycznym Des Conocidos w reżyserii M. Znanieckiego wykonującHymny K. Szymanowskiego oraz cykl Niebo w ogniu P. Perkowskiego natomiast w ramach projektuJutropera uczestniczyła w realizacji W poszukiwaniu Leara: Verdi wykonując partię Kordelii. W sezonie 2014/2015 wykonywała partię Tytanii w operze H. Purcella The Fairy Queen w ramach Tigre Opera Festival w Buenos Aires.

Obok repertuaru operowego i oratoryjnego wykonuje także cykle pieśni. Jest profesorem AM na Wydziale Wokalno-Instrumentalnym w Katedrze Wokalistyki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

Katarzyna Ćwiek – mezzosopranistka, urodzona w 1990 roku w Sandomierzu. Jest absolwentką studiów licencjackich na kierunku Wokalistyka w klasie ks. dra hab. Pawła Sobierajskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Obecnie kontynuuje naukę w ramach studiów magisterskich na tymże kierunku w macierzystej uczelni. Swoje umiejętności wokalne dodatkowo kształci na kursach wokalnych, m. in. w Krynicy Zdroju czy Letniej Akademii Śpiewu Gdańsk- Sopot. Dotychczas odbywała lekcje mistrzowskie u tak wybitnych pedagogów i śpiewaków jak Michalina Growiec, Paul Esswooda (Anglia), Philippa Hyde (Anglia), Katarina Vovkova (Słowacja), Adam Kruszewski, Olga Pasiecznik (Ukraina), Helena Łazarska (Austria), Rudolf Piernay (Anglia).

Wykonywała partię solową mszy Missa angelica J. Świdra na koncercie inaugurującym XIV Międzyuczelniany Konkurs Wokalny „W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej” pod batutą dyr. Jana Wincentego Hawela, partię altu w Missa Brevis in C ”Spatzen Messe” (KV 220) w ramach projektu Wielka klasyka w tyskich kościołach. Kreowała partię Scenografa w operze-musicalu „Bal Baśni” Józefa Świdra oraz partię Isabelli w operze „Włoszka w Algierze”.

Finalistka Konkursu Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach oraz zdobywczyni nagrody im. Anny Kościelniak w 1 Międzynarodowym Konkursie Muzyki Sakralnej Ars et Gloria.

Ks. Paweł Sobierajski – tenor, urodzony w 1966, kapłan – animator Duszpasterstwa Środowisk Twórczych Diecezji Sosnowieckiej, absolwent Wyższego Seminarium Duchownego w Kielcach, Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (doktor nauk teologicznych), Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (doktor habilitowany wokalistyki) oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (psycholog muzyki).

Edukację wokalną na Wydziale Wokalno-Aktorskim katowickiej Akademii Muzycznej ukończył w 1999 w klasie śpiewu solowego maestry Anny Kościelniak, uczennicy legendarnej Ady Sari, zdobywając dyplom z wyróżnieniem. Obecnie prowadzi klasę śpiewu solowego na tejże uczelni oraz wykłady z pedagogiki i metodyki nauczania.

Jest laureatem głównych nagród międzynarodowych konkursów wokalnych w Karlowych Varach (1997) i Trnawie (1998). Ma na swym koncie nagrania dla Polskiego Radia i Telewizji. Koncertował na Litwie i na Słowacji oraz w Czechach, Austrii, Niemczech, Francji i Belgii. Współpracuje z wieloma solistami, chórami i orkiestrami, wykonując szeroki repertuar oratoryjno-kantatowy, arie operowe oraz pieśni ze światowego repertuaru.

Jako autor kilkunastu publikacji naukowych z dziedziny komunikacji interpersonalnej oraz pedagogiki i psychologii muzyki, od 2002 jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu (PSPŚ), a od 2004 European Voice Teachers Association (EVTA).

Jest także założycielem kwintetu wokalnego Servi Domini Cantores (Śpiewający Słudzy Pana), do którego należą polscy księża absolwenci wydziałów wokalno-aktorskich akademii muzycznych, prowadzący ożywioną działalność duszpastersko-artystyczną.

Grzegorz Biegas – ukończył POSM im. Karola Lipińskiego w Lublinie, a następnie studiował w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, uzyskując dyplom w klasie fortepianu prof. Eugeniusza Knapika. Równolegle kształcił się w zakresie kameralistyki pod kierunkiem prof. Marii Szwajger-Kułakowskiej. W 2002 ukończył studia podyplomowe w klasie fortepianu prof. Józefa Stompla. Obecnie w macierzystej Uczelni jest profesorem AM w Katedrze Kameralistyki.

Jego działalność artystyczna skupia się głównie na muzyce kameralnej, ze szczególnym uwzględnieniem literatury wokalnej. W charakterze korepetytora uczestniczył w wielu kursach wokalnych, m.in. w Bückeburgu, Wiedniu, Dusznikach-Zdroju, Katowicach, Radzyniu Podlaskim, Nowym Sączu i Wrocławiu, współpracując z takimi pedagogami, jak Irena Argustiene, Walter Berry, Henryka Januszewska-Stańczyk, Helena Łazarska, Bogusław Makal, Eugeniusz Sąsiadek, Leopold Spitzer, Daniel Weeks, Rudolf Piernay. Jako akompaniator towarzyszył solistom w wielu konkursach wokalnych w kraju i zagranicą, m.in. w Bilbao, Karlovych Varach, Oslo, Parnu, Sion, Trnavie, Vráblach, Wiedniu, Bydgoszczy, Dusznikach-Zdroju, Katowicach, Łodzi, Nowym Sączu, Włoszakowicach, Warszawie i Wrocławiu, gdzie wielokrotnie nagradzany był za najlepszy akompaniament, otrzymując między innymi nagrodę specjalną im. J. Lefelda.

W charakterze kameralisty występował na wielu krajowych i zagranicznych festiwalach muzycznych: w Austrii, Czechach, Niemczech, Rumunii, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Argentynie. Dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej, a w 2010 ukazała się płyta Poniatowskie Rediscovered nagrana wraz z sopranistką Aleksandrą Buczek.

W latach 2005-2012 był prodziekanem Wydziału Wokalno – Instrumentalnego, obecnie piastuje funkcję prorektora Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach.

foto&info: SCK

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>