Zaskakujące wycieczki z biurem podróży

Wybierając się na wycieczkę z biurem podróży nastawiamy się na same pozytywne wrażenia. Piękne plenery, atrakcyjny plan wyprawy mają zapewnić nam zasłużony odpoczynek. Zdarzyć się może czasami, że wyjazd kończy się niestety nieprzyjemnościami i przymusową zmianą planów, rujnując przy tym cały urlop. Czy należy się nam-klientom biura podróży jakieś odszkodowanie? Co zrobić, aby uzyskać rekompensatę?

Ustalenie wycieczkowych realiów

W konsekwencji zmarnowanego urlopu, oczywistym krokiem wydaje się dochodzenie swoich należności, zwrot poniesionych wydatków. Większość z nas jednak nie zdaje sobie do końca sprawy, że takie odszkodowanie w ogóle nam przysługuje. Istotą odszkodowania jest zrekompensowanie szkody majątkowej. Można pokusić się o próbę wyjaśnienia tego zagadnienia, bo zdefiniowanie tego rodzaju uszczerbku jest dość proste. Każdy ubytek w stanie posiadania, który obejmuje straty, jakie poniósł poszkodowany, ale również utracone korzyści jest szkodą. W przypadku imprez turystycznych będziemy mieli z tym do czynienia wówczas, gdy zmuszani zostajemy do wynajęcia pokoju w innym hotelu niż ten obiecywany w umowie – chodzi tutaj o niespełnianie standardu, na jaki umawialiśmy się z biurem podróży. W tym przypadku roszczenie o odszkodowanie może również wynikać z faktu braku urządzeń bądź elementów, za które zapłaciliśmy, a na miejscu stwierdziliśmy ich brak. Dotyczyć to może telefonu, internetu, jak również ilości, czy jakości posiłków i napojów. Podstawą prawną do ubiegania się o uzyskanie odszkodowania jest Ustawa o usługach turystycznych (Dz.U. 1997 Nr 133 poz. 884)

Sytuacje (nie) bez wyjścia

W każdym przypadku klient może żądać naprawy szkody wynikłej z niewykonania umowy. Zdaniem specjalistów AirLex rzadko zdajemy sobie sprawę z możliwości dochodzenia takiego roszczenia od biura podróży, a dodatkowo często nie wiemy jak to zrobić i dokąd udać się po pomoc. Przychodzą do nas klienci, którzy często są sfrustrowani i zdenerwowani całą sytuacją, ponieważ oprócz tego, że ich urlopu został zaprzepaszczony, stracili dodatkowo pieniądze i czas wolny, a jednocześnie nie wiedzą do kogo kierować roszczenia o rekompensatę i jaki jest tryb ich dochodzenia. Jako specjaliści w dziedzinie dochodzenia odszkodowań lotniczych, do których należą: odszkodowania za opóźniony lot bądź też zgubiony lub zniszczony bagaż, dochodzimy również odszkodowań od biur podróży.

Do kogo skierować roszczenie o odszkodowanie ?

Pierwsze kroki kierujemy w stronę rezydenta biura podróży i u niego zgłaszamy reklamację. Kolejną możliwością jest złożenie reklamacji do biura podróży w ciągu 30 dni od powrotu z urlopu. Jednocześnie, zanim przystąpimy do tego kroku, powinniśmy zapoznać się i jeszcze raz dokładnie przeanalizować zawartą umowę, która może precyzować postępowanie reklamacyjne. Nie może ona jednak wypadać mniej korzystnie dla klienta niż przepisy ustawy o usługach turystycznych.

materiał partnera
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Skip to content