Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Nordic walking – sport dla każdego?

Grudzień 13, 2017 10:31 AM

Coraz więcej mówi się o tym, jak ważny jest codzienny ruch dla naszego zdrowia. Również w zaktualizowanej piramidzie żywieniowej został ujęty ruch, jako jeden z najważniejszych czynników, które wpływają na zdrowie, ale też na metabolizm. Codzienna dawka ruchu wpływa także na nasze samopoczucie i dobry humor. Jednak wiele osób obawia się uprawiania sportów, uważając, że aktywność fizyczna wymaga już od początku dużego wysiłku. A już codzienne spacery dają duże efekty. Można je zwiększyć decydując się na nordic walking. Co to takiego jest i czy warto pokochać ten sport?

Co warto wiedzieć o nordic walkingu?

Nordic walking to obecnie jedna z popularniejszych form rekreacji. Można z takiej formy aktywności fizycznej korzystać praktycznie w każdym wieku i również przy chorobach stawów czy nadwyrężeniach, o ile stosujemy się do zasad i nie forsujemy organizmu.

Nordic walking narodził się w latach dwudziestych ubiegłego wieku. Finowie wymyślili go, jako formę całorocznego treningu, który miał pomóc utrzymać formę biegaczom narciarskim. Jednak bardzo szybko taki sposób spędzania wolnego czasu pokochały również osoby, które nie są na co dzień związane z zawodowym sportem. Powodem dużego zainteresowania tym sportem jest również fakt, że nie trzeba do jego uprawiania nie trzeba kupować drogiego sprzętu – wystarczy dobrać odpowiedniej długości kijki (takie kijki znajdziesz między innymi na stronie https://kronos-shop.pl/).

Co daje uprawianie nordic walkingu?

Nordic walking daje o wiele lepsze efekty niż zwykłe spacerowanie czy jogging. Dzięki wykorzystaniu kijków, efekty „chodzenia” dotyczą większej grupy mięśni. Do największych zalet takiego ćwiczenia zalicza się:

  • wzmocnienie ramion;
  • spalanie większej ilości kalorii niż przy zwykłym chodzeniu;
  • redukcję nacisku na stawy nóg i plecy, dzięki czemu tak ćwiczyć mogą również osoby z osłabionymi stawami i osoby starsze.

Ćwiczenie z kijkami daje też lepsze wsparcie, kiedy poruszamy się w nierównym terenie, szczególnie przy wchodzeniu pod górę. Przy nordic walkingu rozwijają się również równomiernie mięśnie całego ciała, a nie tylko dolnych partii, jak to jest w tradycyjnych sportach biegowych.

materiał partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>