Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Damian Karbowniczak: Startuję, bo dość mam mizerii, dość mam patrzenia na niezałatwione sprawy, na wiele kłamstw i niedokończonych projektów, oraz obietnic bez pokrycia

Październik 14, 2018 10:53 PM

Rozmowa z Damianem Karbowniczakiem, kandydatem do Rady Miasta Tarnobrzega z Komitetu Prawo i Sprawiedliwość, okręg nr 3 (Siarkowiec, Wielopole), pozycja nr 8.

Dlaczego zdecydowałeś się na start w wyborach do rady miasta i co mógłbyś o sobie powiedzieć mieszkańcom Tarnobrzega ?

DAMIAN KARBOWNICZAK: Postanowiłem wystartować do rady miasta i nie jest to start na tzw. łapankę, jak robi to wielu kandydatów z innych komitetów, bo ktoś zadzwonił, bo nie było kogo wziąć i ludzie się zgadzali, żeby domykać listy. Jestem aktywny od wielu lat, bo interesuje mnie Polska, interesuje mnie rozwój Naszego miasta i regionu. Mam 35 lat, urodziłem się tu, wychowałem, tu uczęszczałem do szkoły podstawowej i średniej (technikum budowlane). Później wyjechałem na studia do Krakowa, ale co tydzień wracałem, bo byłem zawodnikiem w jednym z osiedlowych klubów piłkarskich. Sport był i jest do tej pory moim hobby i pasją. Po ukończeniu studiów Tarnobrzeg opuściłem na kolejne 7 lat, bo wyjechałem do pracy do Wrocławia na 3 lata, a następnie spędziłem 4 lata na emigracji w Norwegii. Jednak zawsze, co 2-3 miesiące wracałem do mojego Tarnobrzega, o którym tak często mówię. Od 3 lat jestem tu na stałe, choć sporo podróżuję biznesowo z racji pracy, tu inwestuję swój kapitał. Od 13 lat pracuję jako inżynier w firmach międzynarodowych. Moją ścieżkę zawodową budowałem już na studiach, dorabiając jako budowlaniec, a później także jako pracownik produkcyjny. Rozumiem wiec każdego człowieka o rożnym statusie i zawodzie, rozumiem jakie ma problemy i wyzwania. Startuję, bo dość mam mizerii, dość mam patrzenia na niezałatwione sprawy, na wiele kłamstw i niedokończonych projektów, oraz obietnic bez pokrycia, których nie brak w tej kampanii. Obecnie pracuję jako inżynier jakości i chcę nowej jakości dla miasta!
Tarnobrzeg ma wiele problemów i wyzwań. Sytuacja gospodarcza na tle innych miast regionu i Polski nie jest optymistyczna. Jesteśmy w gronie 122 miast, którym grozi zapaść według raportu PAN.

Jak chciałbyś, jako radny pracować, aby odwrócić ten negatywny trend?

DK: Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jesteśmy w niełatwej sytuacji. Mamy ujemne saldo migracji, w roku 2017 było to minus 132 osoby. Według prognoz w roku 2050 będziemy mieć jedynie 30 tysięcy mieszkańców. Średnia pensja według statystyk GUS wynosi 3600 zł brutto i jest o wiele niższa, niż innych miast regionu, choć wiem, że bardzo wiele osób zarabia jeszcze mniej. Codziennie 2100 mieszkańców wyjeżdża do pracy w ościennych miastach i gminach. Ja widzę to tak, że mieszkańcy miasta zarabiają na zewnątrz i jeszcze wydają te pieniądze w galeriach handlowych w Stalowej Woli, Mielcu czy Rzeszowie, dlatego jestem za budową Galerii Siarkowej w centrum miasta. Jestem za i popieram program Pana Kamila Kalinki, który mówi o scaleniu gruntów w strefie przemysłowej, co jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniu inwestorów. Jestem za budowa obwodnicy, bo nowe drogi, poza swoimi oczywistymi funkcjami, aktywizują nowe potencjalne tereny inwestycyjne. Trzeba także dyskusji o szkolnictwie wyższym i zawodowym. To że Stalowa Wola i Mielec przyciąga inwestorów bierze się także z tego, że w tych miastach są wydziały zamiejscowe Politechniki Rzeszowskiej i Akademii Górniczo–Hutniczej. Jako inżynier wiem, że kapitalizm oparty jest na wytwarzaniu dóbr, na produkcji i handlu. Technika i inżynieria kreuje miejsca pracy w szeroko rozumianej gospodarce. Jednym słowem, bez produkcji i inżynierii nie będziemy mieli nowych miejsc pracy w usługach, bo to ciała połączone ekosystemu gospodarczego. Te wszystkie działania, mam nadzieję, pozwolą nam na zachęcanie do inwestowania w mieście. Radny nie jest człowiekiem, który stwarza miejsca pracy, ale może kreować i działać w tematach strategicznych i rozwojowych, które przyczynią się do atrakcyjności miasta dla potencjalnych inwestorów.

Jeden z Twoich postulatów wyborczych to promocja miasta, marketing, zachęcanie inwestorów. Jakie masz pomysły i co chciałbyś w tym temacie robić, jako radny?

DK: Promocja to poważne zadanie, które także wpływa na kapitał miasta. Dam taki przykład: w Rzeszowie na lotnisku, do którego mamy 70 km i skąd jest kilkanaście destynacji po całym świecie, jest punkt promocyjny miasta i regionu. Ulotki oraz mapy Tarnobrzega w nim jednak nie znajdziemy. Rok temu byłem na targach turystycznych „World Travel Show” w Nadarzynie pod Warszawą, które odwiedziło 45 tysięcy ludzi. Odwiedziłem stoiska Sandomierza, Jarosławia i innych miast regionu, ale Tarnobrzeg nie był reprezentowany. W tym roku jest 3. edycja tych targów akurat w dniu wyborów. Na 4. edycji, za rok, Tarnobrzeg musi już tam być. Odwiedziłem w ciągu ostatnich kilku latach rożne targi i kongresy, jak choćby Polska Wschodnia w Białymstoku, czy Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach, gdzie przewija się tysiące ludzi, ale niestety byłem często jedynym reprezentantem miasta. Przykre to, bo wielu ludziom w Tarnobrzegu wydaje się, że cała Polska nas zna i kojarzy. Niestety tak nie jest. Żeby ściągać inwestorów czy turystów, czyli kapitał, trzeba oczywiście wykorzystywać instrumenty państwowe, ale bez promocji, odwiedzania targów i kongresów, Tarnobrzeg nie będzie rozpoznawalny. Oczywiście są to zadania na lata, ale należy się do tego zabrać i nie tracić czasu. Jesteśmy od 14 lat członkami Unii Europejskiej, a posiadamy jedynie 2 miasta partnerskie, czyli Bańską Bystrzyce (Słowacja) i Czernihów (Ukraina). W Rzeszowie-Jasionce mamy nowe Centrum Wystawienniczo-Kongresowe, po drugiej stronie Wisły Centrum Targowe w Kielcach. Powinniśmy być tam obecni przy okazji różnych imprez targowych, czy kongresów. Jeśli chodzi o promocję, to mamy też jezioro, które niestety od 7 lat jest częściową prowizorką. Moje zdanie w tym temacie jest niezmienne – jezioro jest potencjałem, ale całej gospodarki miasta nie możemy na nim opierać. Liczę na środki zewnętrzne, celem budowy odpowiedniej infrastruktury. Odpowiednia promocja i marketing miasta i jeziora na pewno przyciągnie turystów, którzy zostawią więcej kapitału, niż jest to w obecnej chwili. Nie możemy marnować kolejnych lat w tym temacie.

Teraz kilka pytań dotyczących problemów miasta z perspektywy mieszkańców. Czy masz jakiś pomysł, aby przyczynić się do likwidowania bezdomności wśród zwierząt? Co rada miasta może zrobić w tym temacie? Czy uważasz, że likwidacja opłaty od psa była dobrym posunięciem?

DK: Nie jestem ekspertem od zwierząt, więc na dziś nie mam na to pytanie klarownej odpowiedzi. Wydaje mi się, że edukowanie, że pies to żywe zwierzę i należy o nie dbać to podstawa i powinna być ona powszechna. Jeśli chodzi o podatek od psa, to osobiście uważam, że bez rejestru będzie trudno miastu egzekwować opłatę. Rozumiem także, że wiele starszych osób ze skromną emeryturą, czy rentą liczy każdy wydatek. Jednak problem niesprzątania po swoich pupilach na wielu osiedlach miejskich jest spory, co zgłaszają wielokrotnie mieszkańcy, a szczególnie uwidacznia się po okresie zimowym. Nie mamy w tej chwili instrumentów, lub te, które mamy nie do końca działają, wiec należy podjąć dyskusje i wypracować racjonalny sposób na rozwiązanie tego problemu. Mój program wyborczy porusza problem sprzątania po swoich pupilach .

Problem naszego wycinanego przez LP lasu Zwierzyniec nadal nie został rozwiązany – czy masz jakiś pomysł, aby ten las był miejscem odpoczynku dla mieszkańców a nie był wycinany i oszpecany przez wycinkę?

DK: Jestem jak najbardziej za, żeby tereny zielone były pielęgnowane, bo wiadomo, że szczególnie w okresie zimowym mamy ciągle problem ze smogiem. Tereny zielone to zawsze płuca miasta i mieszkańcy lubią wypoczywać w lasach, czy parkach, ale też wiem, że część lasu Zwierzyniec jest własnością Lasów Państwowych, czyli de facto właściciel określa strategię i decyduje o zarządzaniu. Musimy więc w tym temacie znaleźć kompromis.

Czy uważasz, że obecny model finansowania sportu w mieście jest dobry? Czy coś byś w nim zmienił?

DK: Jestem kibicem, sam uprawiałem sport grając w piłkę nożną w jednym z tarnobrzeskich klubów osiedlowych, czyli Koniczynce Ocice, a za czasów studenckich także w AZS AGH. Wiem, że sport jest bardzo ważny dla lokalnej społeczności. Często jest to co tygodniowa rozrywka i socjalizacja. Uważam, że jeżeli miasto dotuje kluby sportowe, to także powinno i ma prawo do kontroli i nadzoru wydatków dotacyjnych. Popatrzmy, co takiego wydarzyło się z naszym klubem koszykarskim. 8 lat temu awansowaliśmy do najwyższej klasy rozgrywkowej. Pamiętam pierwszy mecz wygrany w niesamowitych okolicznościach przy pełnej hali. Po 8 latach wylądowaliśmy na 3. szczeblu rozgrywek w Polsce, pomimo, że mieliśmy sukcesy zespołów młodzieżowych. Czy tylko aspekt sportowy to spowodował? Moim zdaniem nie tylko. Z całym szacunkiem dla ludzi, którzy budowali tarnobrzeską koszykówkę, ale planowanie i zarządzanie to podstawa także w sporcie. Jest to temat rozległy i na pewno potrzeba analizy, merytorycznej dyskusji i odpowiedniego algorytmu, który pozwoli na przejrzystość finansowania i rozliczania.
Jako radny będziesz za większymi dotacjami dla klubów czy inaczej to widzisz?

DK: Tak jak mówiłem wcześniej, trzeba znaleźć odpowiedni algorytm. Nie możemy, jako miasto zgodzić się na to, że wiele klubów dostaje finansowanie za zasługi a inne nie. Tu nie może być czynnika ludzkiego i subiektywnego podejścia do tematu. Jestem za finansowaniem, wspieraniem sportu, ale na przejrzystych zasadach dla wszystkich .

Jeśli zostaniesz Radnym, w jakich komisjach widzisz najlepsze dla siebie miejsce i dlaczego?

DK: Na pewno w każdej mógłbym się szybko odnaleźć, bo jestem człowiekiem, który szybko się uczy, jednak moje 13- letnie doświadczenie w biznesie międzynarodowym chciałbym wykorzystać w Komisji Techniczno – Inwestycyjnej. Pracuję z technicznymi i inżynierskimi tematami od wielu lat, projektując, prowadząc i nadzorując projekty z branży chemicznej , metalurgicznej i motoryzacyjnej. Dlatego uważam, że jestem w stanie merytorycznie doradzać i podejmować decyzje będąc członkiem tej komisji.
Sport oraz nauka jest mi także bliska, wiec myślę, że będąc w Komisji Kultury, Oświaty i Sportu także mógłbym pomóc analitycznym spojrzeniem na wiele tematów, którymi komisja ta się zajmuje.

Na koniec pytanie, w jaki sposób zachęciłbyś niezdecydowanych mieszkańców do wyborów i głosowania na Ciebie.

DK: Drodzy Mieszkańcy Tarnobrzega, ludzie w każdym wieku. Dajcie szansę nowym i kreatywnym ludziom, dajcie szansę ludziom ciągle młodym, ale już doświadczonym. Tarnobrzeg to Nasze miasto, Stolica Polskiej Siarki zasługuje na więcej! Zachęcam do głosowania na Damiana Karbowniczaka, Okręg nr, 3, czyli Siarkowiec i Wielopole, pozycja nr 8, Komitet Prawo i Sprawiedliwość.

artykuł sponsorowany

103 Responses to Damian Karbowniczak: Startuję, bo dość mam mizerii, dość mam patrzenia na niezałatwione sprawy, na wiele kłamstw i niedokończonych projektów, oraz obietnic bez pokrycia

  1. arek Odpowiedz

    15 października 2018 at 12:05

    Człowieku co ty możesz zrobić sam? Odpowiem Ci- NIC. Oglądnij sobie sesje rady miasta gdzie widać jak na dłoni co tacy jak ty jak się dostaną do rady mogą zrobić. Na głosowaniach popatrz na siedzących obok siebie partykę. Mastalerza i Dybusa. Partyka jak głosował to tylko patrzył jak koledzy podnoszą ręce taki był znudzony obradami i swoim obowiązkiem. A ty z PiSu startujesz no to to samo bedziesz robił tylko patrzył bedziesz na Kalinkę a jak Kalinka nie zostanie Prezydentem to wszystkie inne inicjatywy czy złe czy dobre będziecie kontestować nowemu Prezydentowi. Daremna twoja pisanina co to to to nie zrobisz jak Cię wybiorą. To samo tyczy się innych kandydatów wszyscy bedziecie głosować za linią partii w której aktualnie jesteście co pokazywały wcześniejsze kadencje.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 09:47

      Dzieki za komentarz. Ja startuje własnie żeby zastapić Radnego Sławka Partykę . Chciałbym żeby rozwijał swoja pasje i talent i licze na więcej go w Koronie Królów więc mysle że wyborcy docenia jego pracę na rzecz polskiej kinematografii i wybiorą w jego miejsce mnie :) Oczywiscie ze bedziemy glosowac za dobrymi projektami bo dziwne zebym glosowal przeciwko :) Zapraszam do wyborów 21 Pazdziernika , siła tkwi jednak w ludziach . Pozdrawiam i miłego dnia.

      • Siarkowiec Odpowiedz

        16 października 2018 at 10:14

        Pan Partyka wiele dla osiedla zrobił a Pan z tego co widzę tylko krytykuje. Kolejny rodowity tarnobrzeżanin z Ocic. Dlaczego nie startuje Pan ze swojego osiedla.

        • Damian Karbowniczak Odpowiedz

          16 października 2018 at 11:34

          A gdzie ja tu krytykuje Pana Radnego Partyke ?:) Napisalem z humorem o Koronie Królow i tyle.Mieszkam od 3 lat na Wyspianskiego. Zapraszam do mojego programu wyborczego ktory jest de facto o problemach osiedla Wielopole. Zreszta na tym osiedlu mieszka moj brat, mieszka sporo moich znajomych ktorzy mi o tych problemach wielokrotnie mowili .

  2. s Odpowiedz

    15 października 2018 at 12:24

    może jak się dostanie to odejdzie od pisiaków

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 09:38

      Jestem w Porozumieniu , startuje z Prawa i Sprawiedliwosci.Oboz centro -prawicowy, tak jak w USA Republikanie.

      • konsTYtucJA Odpowiedz

        16 października 2018 at 16:40

        Zaden uczciwy ani honorowy ani wykształcony człowiek nigdy nawet przez chwile nie pomysli o zagłosowaniu na kogokolwiek kto firmuje sobą ta partie. Niestety bylismy dotad pokazywani jako przedstawiciele tego najgorszego w kraju wojewodztwa ale miejmy nadzieje ze teraz wiekszosc Tarnobrzezan udowodni ze nie nalezy do tego otepiałego ciemnego ludu ktory dał sie kupic pisowską propagandą i nie wpuscimy do naszych samorzadow zadnych „pisiewiczow”.

  3. Z Wyspy Odpowiedz

    15 października 2018 at 12:35

    Pisior. Jestem zdecydowanie na nie.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 09:41

      Z Uk czy z Wyspianskiego ? :) Pozdrawiam

  4. Bzyk Odpowiedz

    15 października 2018 at 14:57

    Lubie cie Damian znam i szanuję. Wiem ze jesteś uczciwy i chce ci się cos zrobić ale…. no właśnie obiecałem sobie ze na PIS nie zagłosuje. Zmien partie cokolwiek aby nie PIS.

    • Nina Odpowiedz

      15 października 2018 at 18:51

      Bardzo płytkie to twoje myślenie. Nie, bo nie i kropka!

      • Damian Karbowniczak Odpowiedz

        16 października 2018 at 09:39

        Dzieki ze mnie lubicie i szanujecie , zapraszam wiec do glosowania 21 pazdziernika:)

  5. Staszek Odpowiedz

    15 października 2018 at 17:20

    Ja zagłosuję na któryś z komitetów bezpartyjnych, chyba najmniej osób które są kojarzone z jakimiś partiami i są zupełnie nowymi twarzami jest u pana Zycha, jestem już znudzony tymi samymi ludźmi czy partiami i chcę czegoś nowego spróbować i tak myślę, że chyba oddam swój głos chociaz jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji na kogoś od Pana Zycha czyli z Nowego Tarnobrzega

    • ja Odpowiedz

      16 października 2018 at 05:39

      Na ludzi Zycha nie warto oddawać głosu, perfidne naklejanie plakatów jego kandydatów do rm na plakaty innych kandydatów mówi samo za siebie. I proszę nawet nie mówić, że każdy tak robi bo wystarczy przejść się po mieście i zobaczyć jak się powinno naklejać plakaty.

  6. pawel Odpowiedz

    15 października 2018 at 18:02

    Nie zagłosuje na Pana bo widzę Pańską aktywność na facebooku i głowa mnie rozbolała jak czytam te żale, brednie. przytyki. Skąd u młodego człowieka tyle jadu?

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      15 października 2018 at 23:09

      A dokładniej mogę prosić ? Co sie Panu nie podoba ? Bo napisał Pan ogólnie a ja jestem ciekawy co uważa Pan za ” brednie ” ..Ja też mogę napisać że pisze Pan głupoty bez podania co jest głupotą..Jesli pisze Pan ogólnikowo to jest to Pana subiektywna ocena, inna osoba może uznać ze to nie ” brednia” a całkiem poważny temat ..Pozdrawiam

  7. Gość Odpowiedz

    15 października 2018 at 18:08

    Budowa kolejnej galerii powoduje,że kilkadziesiąt sklepów w mieście zostaje zamkniętych.Właściciele tych sklepów płacą tu podatki. Sieciówki,które są w galeriach tu nie płacą podatków.Galerie są gwoździem do trumny miejscowego handlu.To polityka radnych przyczyniła się do takiego stanu rzeczy.

    • Figielek Odpowiedz

      16 października 2018 at 18:40

      A gdzie ty tu widzisz kilkadziesiąt sklepów???

  8. PRAWDA Odpowiedz

    15 października 2018 at 19:17

    brawo Panie Damianie

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 09:49

      Dzieki :) Zapraszam do glosowania, proszę polecic moja osobe znajomym i rodzinie . Pozdrawiam

  9. obywatel Odpowiedz

    15 października 2018 at 20:05

    SKĄD TACY SIĘ BIORĄ ?????
    Kolejny cudotwórca, który ma pełną gębę pustych frazesów nie mający zielonego pojęcia o czym mówi, a gadka o miastach partnerskich o czyste brednie, bo czemu ma to służyć chyba tylko dla wycieczek dla urzedasów i pseudo-radnym.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      15 października 2018 at 23:05

      Obywatelu drogi tarnobrzeskie szkoły robią wymiany już z miastami partnerskimi w Europie. Być może nawet ktoś z Twojej rodziny , syn, wnuczek,kuzyn był w takim miescie partnerskim. Popytaj czy warto było czy nie. Miasta partnerskie tworzy sie celem wymiany kulturalnej , turystycznej a przede wszystkim także biznesowej.Polecam sprawdzić inne miasta w regionie i ile mają miast partnerskich .

      Miasta partnerskie

      Mielca :

      Miasta partnerskie
      Francja Douchy-les-Mines
      Niemcy Löhne
      Francja Morlaix
      Ukraina Mukaczewo
      Francja Saint-Martin-des-Champs
      Francja Saint-Thégonnec
      Węgry Tiszaföldvár
      Portugalia Vila Nova de Poiares

      Rzeszów:

      Twin towns – Sister cities
      Rzeszów is twinned with:[22]

      United States Gainesville, Florida, United States
      United States Buffalo, New York, United States
      Slovakia Košice, Slovakia
      Hungary Nyíregyháza, Hungary
      Germany Bielefeld, Germany
      Austria Klagenfurt, Austria
      Greece Lamia, Greece
      Romania Satu Mare, Romania
      Ukraine Lviv, Ukraine
      Ukraine Ivano-Frankivsk, Ukraine
      Ukraine Lutsk, Ukraine
      China Fangchenggang, China

      • obywatel Odpowiedz

        16 października 2018 at 10:41

        Szanowny Panie Kandydacie na radnego – co z tego wynika,że miasta wymienione przez Pana mają tyle miast partnerskich – KOMPLETNIE NIC a NIC.
        Opowiadanie, że przynoszą jakieś korzyści jest fikcją i tyle.
        Mielec, Rzeszów, Stalowa Wola to miasta które się rozwijają, firmy lokuja tam swoje siedzimy i tworzą miejsca pracy a w Tarnobrzegu praktycznie nic sie nie dzieje w tej waznej o ile nie najważniejszej sprawie, bo nie ma co ukrywać, że firmy takie tworza miejsca pracy a tym samym przychody miasta w postaci podatków i co najwazniejsze miejsc pracy dla ich mieszkańców i dlatego mnóstwo mieszkańców naszego miasta tam pracuje a młodzi (po dobrych uczeniach – kierunkach) ani myśli wracac do miasta pracować w słynej fabryce szyb za niewiele więcej niż minimalne wynagrodzenie a spółdzielniach mieszkaniowych gdzie są najwyższe chyba zarobki w mieście zatrudnia się znajomych, członków rodzin, chrześniaków, członków rodzin osób zasiadających w radach.

        Nie ulega wątpliwości, że poprzednicy (prezydenciki i radni) kompletnie nic a nic w tym temacie nie zrobili a ich wybór był wielką pomyłką dla miasta i straconym czasem , aż dziw bierze, że mieszkancy moga ich ponowniw wybrać – moim zdaniem ludzi, krórzy tylko upatrują tylko korzyści dla siebie (swoich rodzin – obsadzając ich w spółkach miasta i urzedach).
        Bez wątpienia potrzebna jest zmiana i całkowita wymiana (byłych i obecnych jeszcze radnych) bo przez tyle lat nic nie zrobili i tylko naiwniak lub idiota może myśleć inaczej) – czyli wymiana na nowych nieskażonych wukłady lokalne.

        Być może zagłosował bym za twoja kandydaturą (bo jesteś młody i masz jakiś tam cel) ale z komitetu którego startujesz (ludzi którzy tam są) wyklucza to
        na zawsze.

  10. Henryk Odpowiedz

    15 października 2018 at 20:56

    zagłosuje na niego bo ma chłopak potencjał

  11. Henryk Odpowiedz

    15 października 2018 at 20:57

    Młody ambitny i warty glosu

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      15 października 2018 at 22:55

      Dzięki Panie Henryku.Proszę o promocję,także wsród znajomych i rodziny :) Pozdrawiam

      • Ha ha Odpowiedz

        16 października 2018 at 09:30

        To się nazywa autopromocja :)

    • do pana Henryka Odpowiedz

      16 października 2018 at 21:33

      ma jedna wadę jest z pisu .

  12. Kamila Odpowiedz

    15 października 2018 at 21:23

    Jedno jest pewne, Karbowniczak będzie lepszy od Uziela, Ogorzałka, Mudreckiej, Szwedo razem wziętych. Tyle tylko, że choć ma więcej w głowie to niestety startując z listy PiS wpierdzielił się bagno. Radny Nowak wydaje się, że jest kumatym człowiekiem ale musi gdakać zgodnie z linią partii i się nie wychyli.

    • obywatel Odpowiedz

      16 października 2018 at 11:09

      A co ten Nowak zrobił szczególnego będąc radnym – nic a nic.
      Jedynie co to, że przed ostatnimi wyborami tylko jego plakaty wyborcze były wystawiane w gablotach znajdujacych sie pod zarzadem SM Siarkowiec (tam jest zatrudniony) a innych którzy pozwalili sobie na wywieszenie jakichkolwiek ogłoszeń – informacji przez innych (w tym mieszkanców tych budynków) pracownicy tejże spółdzielni wnosili doniesienia na Policję a Tarnobrzeski Sąd nawet wydawał wyroki w postępowaniu uproszczonym nakładając na nich grzywny i całe szczęście, że znalazł sie odważny i z tym skończył ( jest w tym temacie wyrok sądowy prawomocny).
      Wystarczy przejść sie po klatkach schodowych w budynkach zarzadzanych przez SM Siarkowiec aby zobaczyć ile w gablotach jest teraz plakatów wyborczych kandydatów – w tym kandydata NOWAKA – pracownika spółdzielni ( według opinii Min. spraw wewnetrz . – nie są to miejsca publiczne lecz własność prywatna.
      Ciekawe kto w tych gablotach zawiesza te ogłoszenia i na czyj koszt skoro tylko pracownicy spółdzielni maja do nich klucze – taka bezczelna hipokryzja
      panuje w tym mieście, że nawet współwłaścicieli nieruchomości (posiadający tytuły własności do lokali wyodrebnionych ) nie pytaja się o pozwolenie na zaśmiecanie gablot, klatek schodowych – części wspólnych nieruchomości.
      Wystarczy się przejść po klatkach i sprawdzić jak narusza się własność prywatną – jawnie i bezczelnie , ba nawet wchodząc dziś do swojego budynku którego jestem współwłaścicielem widzę plakat wyborczy kandydata naklejony na drzwiczkach szafki elektrycznej A TARNOBRZESKA POLICJA NIC A NIC NIE ROBI W TYM TEMACIE, ale bezczelnie zwykłych obywateli, współwłaścicieli potrafiła oskarżać wnosząc wnioski do sądu o ukaranie takich osób – no ale przełożonego tego radnego to nie interesuje (chyba że przewiduje uzyskanie korzyści w przyszłości) ot obraz miasta i ludzi na stołkach.

      • Łukasz Nowak Odpowiedz

        16 października 2018 at 12:03

        Szanowny Obywatelu.
        Jeśli uważa Pan że nic nie zrobiłem jako Radny to bardzo serdecznie zapraszam na spotkanie. Chętnie przedstawię Panu wszystkie interpelacje i wnioski jakie składałem i opisze dokładnie sprawy którymi się zajmowałem. Gdy zostałem Radnym, poprosiłem o wykaz projektów przygotowanych dla Osiedla „Siarkowiec”. Chciałbym żeby Pan wiedział że takowych było „0″. Nie będę opisywał małych inwestycji które udało się zrealizować, odniosę się do tych największych. Ulica Kopernika- O pieniądze na wykonanie projektu walczyłem w 2015r. Osobiście uczestniczyłem w procesie projektowania i uzgadniania np z niektórymi Przedsiębiorcami którzy mieli do pewnych rozwiązań zastrzeżenia. Został wykonany po czym wskazywałem i prosiłem o zgłoszenie tej inwestycji do Programów Rządowych. Historia jest długa mam na to dokumenty jak wspomniałem zapraszam na rozmowę. Kolejna duża inwestycja to przebudowa infrastruktury najstarszej części Osiedla Siarkowiec. Aby była możliwa osobiście chodziłem od mieszkania do mieszkania osób posiadających wyodrębnioną własność aby podpisali umowę na udostępnienie gruntu pod inwestycje. Aby sama inwestycja nie skupiła się tylko na wymianie nawierzchni,, a kompleksowo załatwiała problem np. braku miejsc parkingowych pisałem stosowną interpelację. Termomodernizacja Przedszkola, Szkoły, Budowa placu zabaw przy przedszkolu rozumiem to też nic???.
        To oczywiście kwestie Osiedlowe. Walka o podziemne przejście pod obwodnicą od ulicy Kopernika i ujęcie go w koncepcji to rozumiem też kwestia o którą zabiegał ktoś inny???
        Mogę tak więcej i więcej ale jeśli masz odwagę to zapraszam. Mój numer i tak jest publiczny więc spokojnie podaje, zapraszam do rozmowy i spotkania.

        z poważaniem
        Łukasz Nowak
        +48 601203065

        • truszkin Odpowiedz

          16 października 2018 at 12:15

          panie Łukaszu mają państwo prezydenta miasta od jakiegoś czasu,weszliście w koalicję z Kiełbem od początku a zatem mizeria tej kadencji i jej sukcesy obciążają także państwa.
          a lidera macie dość fatalnego ale rozumiem partyjną lojalność wszak musiał sam pan słyszeć wielokrotnie,że byłby pan lepszym kandydatem niźli obecny kandydat.

        • Biegacz Odpowiedz

          16 października 2018 at 12:25

          Panie radny Nowak mam pytanie dlaczego głosował Pan za zabraniem 1 mln złotych z osiedla Siarkowiec i przekazaniem go na budowę ul. Błonie na os. Ocice. Ludzie mówią że niedaleko tej ulicy mieszka Pana ojciec a Pan tam ma działkę. Czy to prawda.

          • Staszek

            16 października 2018 at 12:29

            Zakładam, że biegaczu znasz temat dobrze i piszesz celowo te dyrdymały o „zabraniu kasy z Siarkowca” bo inaczej tego nie można wytłumaczyć.

            Kłamstwo powtarzane 100 razy staje się prawdą ??

          • Staszek

            16 października 2018 at 12:31

            Oczywiście prawdą jest, że rodzice Łukasza mieszkają na Ocicach a i on ma tam działkę po rodzinie. Żadna tajemnica.

          • Łukasz Nowak

            16 października 2018 at 13:41

            Szanowny Panie „Biegaczu”. Moim marzeniem jest żeby na Osiedlu „Siarkowiec”, stanął piękny stadion lekkoatletyczny. W budżecie Miasta na rok 2018 zabezpieczony został na ten ten cel 1 mln zł. Po aktualizacji projektu, biorąc pod uwagę lokalizację i grunt na którym planowana jest jego budowa, wstępna wycena to prawie 9 mln zł. Starać w ministerstwie na ten cel możemy się o kwotę 2 mln zł. (Brakowało 6 mln zł.) To dlatego jego realizacja została przesunięta do czasu kiedy na tego typu inwestycje pojawią się większe środki zewnętrzne. Ulica Błonie hmm wałkowany temat co chwile. w 2015 roku zlecono wykonanie projektu przebudowy ulicy BŁonie wraz z ulicą Ocicką. w 2016r, była wpisana w budżecie. Taką też informacje przekazano mieszkańcom którzy czekają na tą drogę od początku istnienia Osiedla. Niestety w 2016 roku nie uzyskano wszystkich stosownych uzgodnień. Inwestycja została zdjęta a mieszkańcy zostali poinformowani że będzie realizowana w 2017r. Niestety zostali oszukani. Materiałów o tym jest w naszych mediach naprawdę wiele. Wypowiedzi mieszkańców mówią same za siebie. Myślę że warto tu podkreślić dlaczego wycena przebudowy ulicy Ocickiej i Błonie jest na poziomie własnie ok 1 mln zł. Otóż Radni w 2011 roku ustalili plan miejscowy Osiedla Ocice, w którym usytuowane jest Rondo. W momencie kiedy istnieje plan miejscowy wszelkie inwestycje muszą być z nim zgodne. Sama przebudowa ulicy Błonie to pewnie koszt ok 300tyś zł. Reszta to właśnie rondo. Tak mieszka tam Przewodniczący Osiedla „Ocice” Jan Nowak. Jeśli jednak mamy iść tym tokiem rozumowania to rozumiem że o ulice Kopernika też walczyłem dla siebie bo przy niej mieszkam. Szanowny Panie Radnym jestem całego miasta i nigdy nie blokowałem żadnej inwestycji infrastrukturalnej, czy to na Serbinowie, Miechocinie, sobowie itp. Wręcz przeciwnie o inwestycje np na Przywiślu też walczyłem bo prosił mnie o to Przewdniczący Osiedla Przywiśle Pan Kulig. Moja działka którą odziedziczyłem w tym roku leży przy ulicy tzw. „Błonie2″, która nawet nie łączy się z planowaną do realizacji. Dlatego proszę nie wprowadzać zamętu.

        • Adaś Odpowiedz

          16 października 2018 at 13:17

          Czy zapłacił Pan za wywieszenie plakatow na klatkach schodowych?
          Czy głosował Pan za przeniesieniem pieniędzy na droge w Ocicach.
          Czy na spotkaniu z mieszkańcami na osiedlu to mieszkańcy zwracali uwage na brak przejścia przez obwodnicę na ulicy kopernika czy pan sam na to wpadł? Jak mnie pamięć nie myli, a starszy juz jestem, to nie miał Pan nic do powiedzenia w tym temacie a teraz ze Pan załatwił…ciekawe.

          • Łukasz Nowak

            16 października 2018 at 13:55

            Tak Panie „Adasiu”, zapłaciłem jak każdy kto w zamkniętych tablicach ma swój plakat. Głosowałem również nad przeniesieniem pieniędzy między innymi na drogę w ocicach. Spotkanie z mieszkańcami Osiedla „Siarkowiec”, odbyło się w 4 Lipca 2018 roku. Ja o przejście walczę od 2017r. W tej sprawie pisałem interpelacje do Prezydenta GK. Oczywiście nie widział możliwości realizacji takiego rozwiązania. Temat drążyłem dalej i osobiście na miejscu spotkałem się z Dyrektorem firmy która wygrała przetarg na projekt i wykonanie obwodnicy oraz Panią Naczelnik wydziału TiD. Po tym spotkaniu powstały dwie koncepcje budowy przejścia. 22 Listopada 2017 roku o moim pomyśle pisał Tygodnik Nadwiślański . Dysponuje oczywiście dokumentacją. Jeśli ma Pan wątpliwości zapraszam do kontaktu, wyżej ma Pan podany numer telefonu.

        • obywatel Odpowiedz

          16 października 2018 at 14:54

          Szanowny Panie Nowak jako że pracuje Pan w SM Siuarkowiec to jako pracownik powinien Pan znać a zwłaszcza Pana Przełożony – prezesik art. 5 ust.2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych bo chętnie dowiedział bym się czy zgodnie z tym przepisem są przeznaczane pożytki na poszczególne nieruchomości z których sa uzyskiwane czy też głównie pracownicy bioracy udział w Walnych zgromadzeniach traktują takie kwoty uzyskane z pożytków na poszczególnych nieruchomościach jak własną działalność gospodarcza i podejmuja takie uchwały bezprawnie wbrew art. 6 ust 1 ustawy o sp. mieszkaniowych.
          Mówiąc wprost uzyskane kwoty z pozytków ( w tym z reklam kandydatów) powinny zmniejszyć opłaty tylko w poszczególnych nieruchomościach z których zostały uzyskane (wyroki SN , SA i SO w kraju).Mieszkańcy miasta zwłaszcza ci mający lokale pod zarządem tejże spółdzielni w której pracujesz powinni wiedzieć z kim pracujesz.
          Tak dla Pana wiadomości jeśli nie wie Pan o czym mowa albo udaje to proponuje przeczytać uchwały WZC w sprawie podziału nadwyżek z (waszej ) gospodarki zasobami mieszkaniowymi oraz podziału nadwyżek bilansowych (jak to nazywacie) od roku 2008 – bo to wstyd i tylko wstyd pracować w takiej spółdzielni. W słowniku języka polskiego jest na to określene słowo …

          Odnosząc sie do Pana przedstawianych dokonan to od tego jesteś i nic tam nie ma nadzwyczajnego oprócz tego do czego wybrano Pana i nie tylko Pan o tym decydował – co będzie robione ale większość członków Rady
          - jest to proste jak drut – a Pan tylko działał w interesie mieszkańców okręgu a zasługi przypisuje Pan sobie jakby za swoje to zfinansował.

          Tak na marginesie Panie Nowak – czy Pan mieszka w okręgu z którego startuje.
          z którego został Pan wybrany

          • Staszek

            16 października 2018 at 16:06

            W temacie „wydatkowania” zarobionej na kampanii kasy musi się ktoś z spółdzielni wypowiedzieć.

            Co do jednej kwestii mogę się wypowiedzieć :) Łukasz mieszka na osiedlu Siarkowiec i z tego osiedla 4 lata temu został wybrany do RM.

            Tymczasem Pan Kiełb mieszka na Wielopolu a startuje na Serbinowie.

        • obywatel Odpowiedz

          19 października 2018 at 10:06

          Panie Nowak – ostatnio trochę podruzowałem po kraju i powiem tak- nie do pomyślenia jest w innych miastach (Warszawa, kraków – które mają zarządców z prawdziwego zdarzenia) aby w gablotach informacyjnych, króre służą do informowania właścicieli lokali i osób posiadających tytuły prawne do lokali służące do informowania o ważnych sprawach mieszkańców zamieszkałych w budynku aby w nich umieszczano plakaty wyborcze.

          Twierdzi Pan ,że chodził Pan po lokalach posiadających prawo własności o wyrażanie zgody – jakoś mając znajomych posiadających tytuł do lokalu (wyodrębniona własność) w budynkach zarzadzanych przez Spółdzielnię w której Pan pracujesz (pytanie – czy prezesik jest z Panem powiązany rodzinnie ???)
          jakoś ich nich nie pytał się o zgodę na umieszczenie Pana plakatów wyborczych i zaklejania nimi informacji dla mieszkańców
          a dla Pana informacji z uzasadnienia SN ” udziały w nieruchomości wspólnej
          w której wyodrębniono lokale nie są już własnością spółdzielni ….”.

          Jak widać Pana tłumaczenia sa w tym temacie niewiarygodne.

        • obywatel Odpowiedz

          19 października 2018 at 16:24

          A tak na marginesie Panie Radny – ma Pan dzisiaj urlop bo w tych godzinach (podana godzina i data) czy Pan pisze w pracy na kompie za kasę spółdzielców ????

      • Staszek Odpowiedz

        16 października 2018 at 12:26

        Każdy może sobie drogi obywatelu wykupić możliwość wywieszenia w gablocie.

        Interesowałem się tematem i o ile dobrze pamiętam to koszt wynosi 1,50zł za sztukę powieszoną. W Siarkowcu klatek jest ponad 300.

        Tak samo nie za darmo jest powieszenie banerów np. na „bułgarze”. To też kosztuje coś ponad 100zł.

        Możesz do poszczególnych komitetów wystąpić o pokazanie dowodów wpłaty za reklamę.

        • obywatel Odpowiedz

          16 października 2018 at 16:24

          A szanowny Pan wie kto rozkleja te plakaty ???
          Czy pracownicy spółdzielni nie maja co robić tylko rozklejać plakaty???
          (może lepiej jakby wzieli się za sprzątanie klatek schodowych)
          Czy Pan wie kto w Siarkowcu odpowiada za umieszczanie ogłoszeń w gablotach ??
          Na czyj koszt będą usuwane te plakaty???
          Czy pobrane (rzekomo) kwoty pokryją koszty ich umieszczenia i ściągnięcia???

          KOMU Z MIESZKAŃCÓW SĄ POTRZEBNE TAKIE PLAKATY W GABLOTACH ???

          Czy Pan wie ,że pracownicy firmy prywatnej odpowiedzialne są za umieszczanie
          informacji w gablotach w budynkach zarzadzanych przez tą spółdzielnię.

          • Staszek

            17 października 2018 at 09:02

            A co mnie obchodzi kto wiesza czy też rozkleja plakaty.

            Dzwonię do firmy X i oczekuje informacji za ile usługę zrealizują. Co mnie jako klienta interesuje czy firma X wynajmie kogoś do tego zadania czy zrobi to swoimi pracownikami ? Co mnie interesuje na co wyda firma X pieniądze zarobione na tej działalności ?

            Podobnie cennik ma Tarnobrzeski Dom Kultury i inne instytucje mające miejsce, narzędzia do wieszania reklam. W tym wypadku są to reklamy kandydatów. Co w tym złego ??

            W gablocie u mnie w klatce są „plakaty” 4 kandydatów: Łukasza Nowaka, Dariusza Bożka, Grzegorza Kozika oraz Elżbiety Miernik-Krukurki.

  13. Obserwator Odpowiedz

    15 października 2018 at 21:32

    A ja nie zagłosuję na p. Damiana. Po pierwsze ciągłe wychwalanie się jaki to ja jestem wykształcony, czego to ja nie widziałem, ile razy samolotem nie latałem to zaczyna mi przypominać innego radnego z obecnej kadencji, który mówiąc cokolwiek o czymkolwiek nigdy nie omieszka wtrącać swoich mądrości typu „ja skromny magister z pięciomo podyplomówkami”. Po drugie czytając tekst można odnieść wrażenie, że pan kandydat jest niesamowicie kreatywnym i pełnym pomysłów, więc pytanie jakie to pan zgłosił pomysły do kolejnych edycji budżetu obywatelskiego w okresie ostatnich 3 lat, to jest od momentu powrotu do Tarnobrzega, bo ja jakoś nie kojarzę. Panie Damianie rozwalił mnie pan totalnie opisaną na swoim facebookowym profilu „historią zniszczonej pańskiej ulotki wyborczej”. Mi się wydaje że w obecnej kampanii wyborczej „tarnobrzeska rzeczywistość przerosła kabaret” i to jest w tym wszystkim najsmutniejsze.

  14. garbus Odpowiedz

    15 października 2018 at 21:40

    egocentryk bez doswiadczenia i do tego na łasce kalinki … jestem na nie

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 09:52

      Bez doswiadczenia w czym ? mam 35 lat i do tej pory to doswiadczenie budowałem wiec nie wiem o co Panu dokladnie chodzi .. Pozdrawiam

      • Wyborca Odpowiedz

        16 października 2018 at 21:42

        To tyle samo co pana guru Kalinka.Żle to wróży On tez nie ma doświadczenia.

  15. Kuba Odpowiedz

    15 października 2018 at 21:46

    Miarą klasy człowieka jest jego skromność i umiejętność odnalezienia się w każdej jednej sytuacji. Co do osoby kandydata, to zgodzę się z „obserwatorem”, że raczej przypomina kogoś z wierszyka Brzechwy, jak to w kącie stała i tak wciąż się wychwalała.W ogóle dla dobra miasta uważam należy postawić na ludzi bezpartyjnych i już sprawdzonych, którzy poprzez swoją działalność udowodnili że sprawy miasta nie są im obce. Opowiadanie różnych wizji nt. promocji miasta na targach, następnie pozyskiwania miast partnerskich i innych rzeczy – nie oszukujmy się, nie przyciagną inwestorów.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      15 października 2018 at 22:52

      A co drogi Kubo przyciągnie ? czy mógłbys mi napisać , być może też masz fajny i ciekawy pomysł . Czy mógłbys mi wylistowac tych bezpartyjnych radnych którzy beda mieli lub juz maja jakiś pomysł na promocje miasta.Ja przewrotu kopernikanskiego w swoich pomysłach nie zrobiłem . Tak robi prawie każde miasto. Tak robił Płock na EKG, Jarosław czy Sandomierz na World Travel Show.Ludzie z danych miast , prezdydencii także jeżdza po takich kongresach.

  16. Damian Karbowniczak Odpowiedz

    15 października 2018 at 22:44

    Drogi Panie Obserwator a może przedstawi sie Pan czytelnikom ?:) bo wydaje mi się że chyba Pana kojarze..

    Po powrocie do Polski w 2015 roku zglosiłem projekt do Budżetu obywatelskiego. Sporo biegałem wkoło jeziora i szczególnie wieczorową porą więc mój projekt wychodził i był powiązany z aktywnoscią i bezpieczeństwem mieszkańców miasta. Projekt w linku – https://www.slideshare.net/DamianKarbowniczak/budzet-obywatelski-2016

    Niestety mój projekt został wtedy odrzucony. UM telefonicznie podał mi informacje że mój projekt jest ciekawy ale i tak w związku z wykonaniem infrastruktury nad jeziorem ( wtedy słyszałem o latach 2017 -2018 ) takie prace bedą wykonywane. Ok , przyjąłem do wiadomosci .

    W kolejnym roku kiedy zobaczylem ze Pan Radny Mariusz Myszkowski ma centralnie identyczny projekt pozwoliłem sobie nawet do niego napisac i pozniej telefonicznie rozmawialismy ..Mam w historii nasza cała rozmowe na ten temat ( zapytam Pana Myszkowskiego czy mogę ewentualnie pokazać nasza rozmowe, jest ona tylko w kwestii BO i projektu) ogolnie uwierzyłem że taki projekt także złożyl ale jednak pozostało we mnie lekkie zniechecenie i zaciekawienie że w 2015 roku UM decyduje,że nie a w 2016 już są na tak.. Pózniej nie składałem żadnego projektu bo ta sytuacja mnie zniecheciła do tego typu projektów które nie wiem kto i według jakiego klucza opiniuje.. Dodatkowo uważam, że obecna formuła projektu obywatelskiego nie do końca jest demokratyczna ( % ludzi głosujacych i wybierających futurystyczne projekty( czytaj scianka wspinaczkowa) jest bardzo niski ). Czekam na komentarz drogi obserwatorze. A może wylistujesz ilu radnych w tej kadencji i ktorzy to złożyli projekty? Oczywiscie liczy sie także jakość a nie ilość bo czesto za wiekszą ilościa nie nadąża jakość :) Miłej lektury.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      15 października 2018 at 23:19

    • Gość Odpowiedz

      15 października 2018 at 23:21

      A ma Pan jakiś pomysł na reformę i obniżenie kosztów dla miasta w oświacie?

      • Damian Karbowniczak Odpowiedz

        16 października 2018 at 09:32

        Mam ale pozwoli Pan, że o detalach nie bede sie tu wypowiadal w tej chwili. Napewno bez wzgledu na to kto wygra w Tarnobrzegu wybory i kto bedzie radnym reforma szkolnictwa w naszym miescie jest nie do zatrzymania i musi zostac przeprowadzona. Zyjemy w kapitalizmie, systemie gdzie jest popyt i podaz. Mamy problem z demografia.

        • gość Odpowiedz

          16 października 2018 at 09:46

          Mam wrażenie ,że po ostatnich doświadczeniach Pana Mastalerza , który jako jedyny próbował zamykać puste szkoły nic się w tej sprawie od lat nie zmienia.Pamiętając sesję , gdzie miała być głosowana uchwała rady miasta i tłumy na sesji nauczycieli i rodziców z transparentami nikt nie chce dotykać tego gorącego kartofla.Z obecnych kandydatów jedynie Pani Ela nieśmiało wspomina coś o okrągłym stole.A problemem w skali roku jest znalezienie w budżecie kilkunastu milionów na doszacowanie oświaty.

      • Gość Odpowiedz

        16 października 2018 at 09:33

        Czyli co nic ?

  17. radek Odpowiedz

    16 października 2018 at 08:32

    Jest Pan inteligentnym madrym człowiekiem. Bywał w świecie. Co Pan sądzi o tkz. taśmach Morawieckiego „misce ryżu”, dobrze że Kubica złamał rękę to 50 milionów nie będę musiał płacić” załatwianiu roboty dla syna Czarneckiego który przy kserowaniu umów się pocił w pracy oraz o zapomogach dla Grada byłego ministra. Natychmiastowym spotkaniu i zdjęciu z Kubicą na twitterze oraz o skomentowaniu przez Bielana u Olejnik słów Morawieckiego o Kubicy. Ciekaw jestem co człowiek inteligentny jak Pan startujący z list PiS o tym szczerze sądzi?

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 09:22

      Drogi Radku . Nie ukrywam ze ja tez ze swoimi znajomymi w rozny sposo rozmawiam , tez od czasu do czasu uzywam wulgrazymu.Mam nadzieje ze nikt nas nie podsluchuje :) Nie ukrywam ze problem z tasmami zaczał sie w roku 2014 kiedy wszyscy uslyszelismy słowa polityków Platformy Obywatelskiej o ” Panstwie teoretycznym , Ch.. d..i kamieni kupie , o tym że tylko idiota pracuje za 5 tysiecy złotych ” . Polska Wschodnia( czyli nasze miasto) była przedstawiana jako jeden wielki ch.. cytujac Wlodzimierza Karpinskiego nomen omen czlowieka z Lublina.Teraz sa tasmy z Premierem. Przeczytalem calosc, nie chce go tlumaczyc, w wielu kwestiach ja bym inaczej wiele rzeczy powiedzial ale slowa o „misce ryzu” nie dotycza Polakow a ludzi pracujacych w Europie po 2 wojnie swiatowej . Jesli chodzi o Kubice to oczywiscie takich słow nie powinien mowic ale czytalem wypowiedzi managerow i ekonomistow i z ich perspektywy poprostu nie chcial wydawac pieniedzy na ten projekt . Osobiscie interesuje sie geopolityka i gospodarka, przeczytalem kilkanascie ksiazek o tej tematyce i wiem ze czesto takiego typu tasmy to gra innych o wplywy i interesy. Wielu ludziom w Polsce sie wydaje ze geopolityka ich nie dotyka, otoz blad. Dotyka ich kazdego dnia poniewaz kazdy kraj gra pod siebie jesli chodzi o polityke energetyczna, gospodarcza, etc ..Ja widze lekka slabosc Panstwa Polskiego lub ewidentne dzialanie sluzb ( byc moze i ludzi z poprzedniego systemu ) celem wywarcia wplywu, czy zrobienia roznego rodzaju intresow ..Nie dziwi Pana/Ciebie ze nagle te tasmy pojawiaja sie w tej chwili przed samymi wyborami ? Wtedy gdy jest duzy opor Polski w sprawie Nord Stream 2 , kiedy zaczelismy Baltic Pipe,kiedy dosc glosno mowimy o Polityce migracyjnej..Polityka tez jest gra mocarstw i interesow. Ja startuje jednak do rady Miasta ale dzieki za to pytanie:) Ps. sorry za braki w interpunkcji i gramatyce.

  18. tarnobrzeżanin Odpowiedz

    16 października 2018 at 08:55

    Zrobi tyle, na ile pozwoli WÓDZ. I będzie głosował zgodnie z dyscypliną partyjną. Inaczej czeka Go los Zycha. To tyle na temat kreatywności i własnych inicjatyw.

  19. Adaś Odpowiedz

    16 października 2018 at 11:32

    Od głupoty i pychy strzeż nas Panie…
    Wywiadzik dla potrzeb wyborów sprytnie zmajstrowany, może ktos to kupi…
    Ja nie.

    • Staszek Odpowiedz

      16 października 2018 at 12:21

      Podobnie nie kupujesz Adasiu mam nadzieję „wywiadu” oraz tytułu Samorządowca 2018 roku dla Grzegorza Kiełba. To dopiero „himalaje hipokryzji”. Jeszcze to zablokowanie komentowania w artykule … Bezcenne.

      Tutaj przynajmniej jest podpis, że artykuł sponsorowany.

      Macie też możliwość „wyżalić” się „anonimowo”.

      • Damian Karbowniczak Odpowiedz

        16 października 2018 at 12:44

        Dodam jeszcze ze sponsorowany przeze mnie :) ja za to place osobiscie ze swojej kieszeni i zarobionych w uczciwy spososb pieniedzy. Fajnie byloby przeanalizowac kto ile wydal i kto zaplacil za inne reklamy,promocje innych komitetow.

  20. truszkin Odpowiedz

    16 października 2018 at 11:42

    najwięcej uroku panu Damianowi dodaje fakt,że odżegnywał się od kilkunastu miesięcy,że nie jest za pisem.
    zabawne były te wyliczanki gdzie był i co widział oraz traktowanie innych z góry bo przecież tylko on bywał.

    wiarygodność dość słaba ale człek ciekawy,chętny,w tym roku sromotna porażka ale za kilka lat może wejdzie w skład rady bezradnych.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 12:00

      Jak w kazdej organizacji sa plusy i minusy . W 2015 roku w Ambasadzie w Oslo glosowalem 2 x na Prezydenta Andrzeja Dudę , w wyborach na Ruch Kukiza, obecnie jestem w Porozumieniu.Jestem Centro prawicowy, ale kapitalistyczny wiec blizej mi do centrum i liberalizmu spolecznego niz programow socjalnych ktore uwazam ze sa dobre ale z drugiej strony nie rozwijaja a czasami usypiaja rozwoj szerokiej grupy odbiorcow wiec nalezy je modyfikowac .Panstwa bogaca sie bogactwem ludzi i kapitalizmem ale na zdrowych zasadach spolecznych , nie na neo – liberalizmie wielu ludzi i politykow szczegolnie obozu Koalicji Obywatelskiej dlatego jako czlowiek centrowo – kapitalistyczny i prawicowy oraz anty-komunistyczny moje serce i rozum zawsze bedzie centrowo-prawe drogi truszkinie.

      • truszkin Odpowiedz

        16 października 2018 at 12:18

        i na to zwracam tylko uwagę,że przez szereg miesięcy autopromocja pańska zawierała takie hasełka,żeś pan bezpartyjny i tak dalej a jak sam pan przyznaje głosował pan tak a nie inaczej czyli wielokrotnie pan kłamał w licznych dyskusjach w tarnobrzeskim internecie.albo tylko przemilczał pewne fakty.
        gdyby był pan konsekwentny to startowałby pan od kukiza.
        ale wiadomo,że z pisu łatwiej a i nawet gdyby się nie udało to może jak wygra kalinka to się uda dorwać jakieś fuchy albo i rady nadzorczej.powodzenia :)

        • Damian Karbowniczak Odpowiedz

          16 października 2018 at 12:35

          W Polsce glosuje 50 % ludzi, generalnie polowa kraju . Wszyscy sa w partii ? Glosowalem jak glosowalem , zgodnie z moimi przekonaniami.Promowalem Kukiza i Jowy a pozniej bylem bezpartyjny .Wstapilem do Porozumienia w Styczniu a startuje z PISu.Pan jednak slabo orientujesz sie w lokalnej Polityce bo Kukiza w TBG nie ma, a sorry 2-3 moze ludzi startuje u pana Darka Bozka . Ja nie moglbym tam byc bo to wcale nie jest komitet bezpartyjny , tylko rozne osoby a z Platforma i Nowoczesna , czyli ludzmi ktorzy popierali KOD czy Mateusza Kijowskiego ( kojarzy Pan takiego aferzyste z kitka ?:) na jednej liscie nie moglbym byc..Tyle:)

          • truszkin

            16 października 2018 at 12:39

            to pański wybór,że woli pan być pod jednym szyldem z piotrowiczem,tarczyńskim czy pawłowiczową.
            ja tylko ten wybór oceniam.

            jako niekonsekwencją bądź zakłamanie.może sobie pan wybrać które rozwiązanie jest lepsze by nie psuł sobie pan i tak niezłego samopoczucia.

            oby się udało to może i pan weźmiesz udział w podziale miejskiego tortu.powodzenia :)

          • Damian Karbowniczak

            16 października 2018 at 12:59

            Nie startuje zeby kroic miejski tort tylko dlatego ze Tarnobrzeg to Nasze miasto, moje i Pana i mi na nim zalezy bo tu sie wyszkolilem i tu wrocilem z kapitalem. Wywiad jest o tym dlaczego mamy problemy i ewentualne pomysly jak te problemy rozwiazywac. Kazdy z osobna bez wzgledu na komitet, srodowisko partyjne pisze swoj zyciorys i jak juz napisalem w kazdej oraginizacji sa ludzie ktorzy bez wzgledu na przynaleznosc moga byc pozytywnie oceniani i tacy ktorzy jednak negatywnie.Nie ja jestem szefem partii zeby decydowac kto ma w niej byc a kto nie.Moze skonczmy na tym ten watek :) milego dnia

  21. Anka Odpowiedz

    16 października 2018 at 12:22

    Jak byłem w Norwegi. Jak byłem w Szwecji… Nawet jak głosowałem to w Oslo… Napiszzw głosowałes. Jakis bardzo niedowartosciowany jesteś.. Albo ktoś napisał że odda głos na Ciebie to żeby innych namawiał żeby też głosowali.. Wszedłem na profil żeby zobaczyć co tam piszesz o sobie. A tu wyskakuje Polityk. No jaki z Ciebie polityk? ..to już nawet nie śmieszne tylko załosne…wez się ogarnij.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 12:37

      Cos wiecej konkretnego Pani Napisze? Rozmawiam z inna osoba kulturalnie wiec odpisuje jak bylo bo jestem szczerym czlowiekiem . Internet jest wolny wiec jesli pisze z kultura to mam do tego prawo.Milego dnia

  22. truszkin Odpowiedz

    16 października 2018 at 12:33

    jeszcze jedno,takie ładne frazesy tu padają to panowie Nowak i Karbowniczak powinni powiedzieć jak widzą wskrzeszenie miasta Tarnobrzeg,które przecież wygaszali ich poprzednicy w pisie i tym podobnych czyli mleczny jan,kalinka senior,dwaj zmarli bliscy współpracownicy Dziubka.
    a było wtedy wesoło,była wyprzedaż różnych spółek miejskich.ciekawe jak się na to panowie zapatrują a może nie pamiętają,po prostu czy liczą,że inni też mają taką wybiórczą pamięć ?

    zresztą niektórzy w mieście słyszeli o fachowości w Machowie Motyki,który dostał synekurkę w zamian za to jak gdy z płaczem stracił viceprezydenturę.

  23. Staszek Odpowiedz

    16 października 2018 at 13:00

    A tak w ogóle to jak miałeś Damian dość „mizerii” to trzeba było zrobić sobie inną sałatkę do obiadu :D :) ;P

  24. tramp Odpowiedz

    16 października 2018 at 13:17

    Kiedy uważnie czytam te i inne wypowiedzi związane z wyborami, to przeraża mnie ich totalne upartyjnienie. Polega to na tym, że praktycznie nie ma żadnego znaczenia to, kto co naprawdę sobą reprezentuje, czy ma coś ciekawego do zaproponowania itp. Ważne jest tylko i wyłącznie to, jaką partię reprezentuje. I jeśli jego partyjny bonzo uzna coś za cacy, albo be, to choćby było to niezgodne z jego poglądem, publicznie będzie to popierał. Zdaję sobie sprawę z tego, że w wielkiej polityce tak było, jest i będzie, ale tu jest tylko (i aż !) bardzo średniej wielkości miasto ! Ludzie ! Przecież my tu żyjemy i to nam (najlepiej wszystkim !) powinno być tu dobrze. Tymczasem z każdej wypowiedzi wynika, że jeśli lubimy taką czy inną partię, to tylko chcemy dobra dla tych „naszych”. A po jaką cholerę i czy do końca świata mamy się tak użerać ? Jeżeli pan Karbowniczek czy pan Partyka przekonają nas, aby to oni PRACOWALI (podkreślam to !) dla nas czyli Tarnobrzega, to ich wybierzmy. Co mnie g…o obchodzi PiS czy PO, gdy np. na mojej ulicy nie świecą się latarnie, a młodzi ludzie nie mają tu pracy ani perspektyw ?
    Czy nie uważacie, że to partyjniactwo na terenie małego powiatowego miasta to przysłowiowa para w gwizdek, która nie daje niczego poza wątpliwej wartości hałasem ?

    • gruszka Odpowiedz

      16 października 2018 at 13:26

      naiwnie pan sądzi,że oni robią to dla nas mieszkańców ? :)

      gratuluję :)

      a partia jest ważna,zwłaszcza gdy się przez miesiące powtarza,że się za nią nie jest a potem się z jej ramienia startuje.
      twarz ma się tylko jedną.

  25. tarnobrzeżanin Odpowiedz

    16 października 2018 at 13:33

    I jeszcze jedno. Zapomnij o własnych inicjatywach. Przed posiedzeniem RM dostaniesz czarno na białym jak masz głosować w poszczególnych sprawach. Jak się nie podporządkujesz będziesz miały wyjazd jak Zych.
    A jak masz inne zdanie niż Partia, to lepiej idź na L-4.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 15:52

      Wie Pan to z autopsji czy sam Pan to wymyslil w tej chwili ? Oczywiscie ze jesli projekt jest dobry to glosuje sie za , jesli ma sie jakies watpliwosci zawsze moge wstrzymac sie od glosu bo chyba taka opcja tez istnieje nieprawdaz. Pozdrawiam

  26. gruszka Odpowiedz

    16 października 2018 at 13:38

    pan Damian kokietuje,przecież od dawna spamował i wiadomo po czyjej był stronie.
    teraz kokietuje,że taki niezależny,ba że na losie innych mu zależy.

    zależy chłopaczynie na dobrej posadzie a wiadomo,że taką najlepiej załatwić dzięki polityce i wsparciu partii,która swoim rozdaje aż miło.

    ale doceniam ten teatr.tylko jak ufać komuś kto kłamał od dawna,że wcale nie jest za pisem ?

    mistrzostwo świata nie być za pisem i startować z ich listy :)

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 15:49

      Gdzie pisalem ze jestem „niezaleznym „kandydatem i co to oznacza ? Kandydaci w innych komitetach ktorzy sa w partiach politycznych nagle na czas wyborow mowia ze sa niezalezni bo widocznie wstydza sie swoich partii. Nikomu nie zamierzam zalatwiac a tym bardziej sobie jakiejs posady.jesli bede mial kompetencje i moje CV pozwoli to naturalne ze bede aplikowal na stanowiska bo lubie wyzwania :) Napisalem historie startu i moich pogladow w innym komentarzu wiec nie bede sie drugi raz powtarzal droga Gruszko.

  27. gość Odpowiedz

    16 października 2018 at 14:17

    Szacunek dla Pana kandydata,że odpowiada an zadawane tu pytania i nie chowa głowy w piasek. Co myśli Pan o pomyśle Pana Kalinki w sprawie zastawu 47% akcji wodociągów miejskich ? Liczę na jasną odpowiedz. Pozdrawiam

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 15:41

      Bardzo ciekawe pytanie z punktu widzenia gospodarki bo tym tak naprawde sie najmocniej interesuje. Odpowiem troche w nawiazaniu do innej spolki miejskiej w ktorej mamy pakiet mniejszosciowy czyli dawnym PGKIM obecnie ASA,czyli czesci angielskiego FCC enviroment. Chyba wszyscy widzimy jakie miasto ma problemy zwiazane z ta firma i dlaczego Urzad Marszalkowski cofnal pozwolenie na RIPOK ( brak inwestycji,instalacja nie spelniajaca norm i wytycznych ) Otoz dlaczego taki wstep ? Bo slysze wsrod mieszkancow nieprawdziwe informacje jakoby udzialy PFR ( Polskiego Funduszu Rozwoju ) to prywatyzacja i bedzie tak samo jak z PGKIM ..otoz roznica jest kolosalna. W FFC ASA, wiekszosciowy kapital ma podmiot zagraniczny i to on decyduje o polityce tej firmy co nie do konca jest zbiezne z oczekiwaniami miasta i nas mieszkancow. W przypadku Wodociagow i 47% zastawu Akcji bedzie to robione przez PFR czyli Fundusz kapitalowy z polskim udzialem .Oczywiscie jak w kazdej dzialalnosci biznesowej jest ryzyko ale uwazam ze PFR to dobry instrument dokapitalizujacy miasta i nasza spolke.Ludzie czesto oczekują ze dostaniemy srodki z zewnatrz ale niestety nie do konca wiedza ze przeciez te srodki trzeba pozyskac..PFR ma program dla Srednich miast i uwazam ze powinnismy z tego skorzystac. Napewno nie odbedzie sie to bez analizy prawnikow, sprawdzenia wszystkich punktow umowy.Mysle ze w nowej kadencji Rady Miasta bedzie dyskusja i praca nad tym programem.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 15:43

      Zapomnialem dodac linku do PFR i ich oferty. https://www.pfr.pl/pl/oferta

      • kasia Odpowiedz

        16 października 2018 at 22:30

        Panie Damianie a czy posiada pan wiedzę za jaka finalną kwotę Tarnobrzeskie Wodociągi odkupią sprzedane – zastawione 47% udziałów? Tu zapewne tkwi przysłowiowy „gwóźdź do trumny” spółki dlatego pan Kalinka nie ruszał tego tematu przed wyborami bo się boi, a swoją drogą jak tarnobrzeski PiS ma takie znajomości i chody u marszałka Ortyla, to dlaczego w tej kadencji nie załatwił konkretnej kasy na budowę infrastruktury nad Jeziorem Tarnobrzeskim?

        • Damian Karbowniczak Odpowiedz

          16 października 2018 at 23:21

          Pani Kasiu projekt jest w fazie dogrywania wielu istotnych elementów i punktów bo nie jest to łatwy projekt. Niestety nie mam i nie znam szczegółów .Myslę ze pewnie po wyborach pojawią sie na ten temat informacje.
          Jesli chodzi o jezioro to przepraszam ale chcialbym wyjasnic bo widocznie wiele osób tego nie wie. Nie ma załatwianych pieniedzy czy kapitału ( no chyba ze mafia daje lub jakas grupa interesu ) .Kapital mozna zdobyc z funduszy i roznych programow.Kazde wojewodztwo ma swoje RPO czyli programy oraz dotacje a takze subwencje.Naprawde nikt w walizkach pieniedzy z Rzeszowa nie wozi bo akurat Tarnobrzeg ma jezioro :) Tu odsylam do informacji o ostatniej wizycie Zarzadu wojewodztwa w Tarnobrzegu . Bedzie skladany wniosek do RPO . A dlaczego nie było to robione od 2014 roku to chyba powinna Pani zapytac Komitet Zgody i Rozwoju. http://www.tarnobrzeg.info/index.php?module=Artykuly&func=display&sid=4988

  28. gruszka Odpowiedz

    16 października 2018 at 15:51

    czyli wszystko jasne,będzie pan za kontynuacją dzieła ekipy Dziubińskiego czyli wyprzedaniem pozostałości spółek komunalnych.
    mks czy pec zdążyli sprzedać cwaniaczki.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 15:57

      Nie, bede za rozwojem i tworzeniem spolek komunalnych , ktore maja dzialac na przejrzystych zasadach i byc dobrze zarzadzane nie przez ludzi przypadkowych tylko sumiennych, kreatywnych i przede wszystkim uczciwych.W kampanii rozmawialem z ludzmi i aktualnie nasze miasto 48 tysieczne jest obslugiwane przez firme zewnentrzna w ktorej pracuje 12 osob ktore mowia ze poprostu nie maja juz sil tego robic i sami Mi osobiscie mowia ” wygrajcie te wybory ” bo chcemy normalnie i godnie pracowac.

      • gruszka Odpowiedz

        16 października 2018 at 16:06

        inni proszą by wygrał każdy tylko nie pisowska swołocz.kwestia preferencji politycznych.

  29. agapa Odpowiedz

    16 października 2018 at 18:27

    Dobry wieczór!Ogromny szacunek za to, że ma Pan odwagę na dyskusję. Żałuję, że nie startuje Pan z „mojego okręgu”. Dla mnie jest Pan „fighterem” i takich ludzi miasto nasze potrzebuje. Młodość i kompetencje to Pana siła i proszę tego nie zaprzepaścić.Życzę powodzenia – pozdrawiam

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 23:07

      Dziekuje że Pani i wiele osób to docenia. To miłe. Niestety wielu przeszkadza że coś w życiu osiagnałem swoimi siłami i pracą oraz chciałbym doswiadczenie i wiedzę wykorzystać dla dobra miasta ale..życie :) Pozdrawiam !

  30. Adam Odpowiedz

    16 października 2018 at 19:52

    Witam.
    A czy można powiedzieć czegoś więcej o Pańskiej aktywności?.
    Na wstępie wywiadu wspomniał Pan, że jest Pan aktywny od wielu lat a przedstawił Pan jeden projekt (z całym szacunkiem ale, trochę to mało jak na aktywność od wielu lat). Napisał Pan również że projekt nie przeszedł i poczuł się Pan zniechęcony, rozumiem że to „podcina skrzydła”, tyle tylko że w radzie miasta też się takie rzeczy zdarzają i to całkiem często i co wtedy?? przez resztę kadencji będzie Pan zniechęcony i przestanie działać? (nie od dzisiaj wiadomo że polityk musi mieć grubą skórę).
    Pozdrawiam

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 23:46

      Tak jutro wycofuje moja kadydature . Rywale z innych komitetow odetchna z ulga :) Panie Adamie mam gruba skóre i pytan sie nie boje bo nie po to startuje zeby bac sie konfrontacji . Odpisuje tu prawie na kazda( dluzsza i merytoryczna bo wpisy w stylu -” Pisior , jestem na nie” sobie odpuszczam ) wiadomosc wiec jak Pan widzi nawet w tym jestem aktywny bo nie potrafilbym tak tego zostawic.

      W BO zlozylem jeden projekt , drugi konsultowalem z Przewodniczacym osiedla wiec nie skladalem w kolejnym roku . W Ostatnich 3 latach po powrocie do Polski zrobilem studia podyplomowe z Zarzadzania na Politechnice Rzeszowskiej, Odbylem kurs w Instytucie Wolnosci czyli Szkole Przywodztwa gdzie przez pol roku spotkalem ludzi z biznesu, polityki ,wojskowosci , NGO, etc ( ROman Polko,Tomasz Zaboklicki , Pawel Kowal,etc ) .Odwiedzilem 2 razy Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach, jeden w Bialymstoku ,targi Kielce i Rzeszow kilka razy oraz Warszawa .3 lata temu promowalem JOW ( konfrontacja z Leszkiem Millerem nad Jeziorem ), uczestniczylem i zadawalem pytania Katarzynie Lubnaer ,Adamowi Zandbergowi, Januszowi Korwin Mikke , Anderzjowi Halickiemu ,Slawomirowi Nitrasowi , Barbarze Nowackiej bo wszyscy oni byli w ciagu 3 lat w TBG a ja bylem na tych spotkaniach aktywnym uczestnikiem i pytajacym obywatelem . Dodatkowo pracuje zawodowo, buduje dom , podrozuje ..co jeszcze mam zrobic zeby byc bardziej aktywny ? pomysłow mam sporo, jak czasu starczy to napewno sie Pan o tym dowie :) aha , chodze na basen od czasu do czasu i biegam choc ostatnio mniej . Po Siarkowcu i Wielopolu zrobilem ponad 20 km rozdajac ulotki i rozmawiajac z ludzmi . Zapraszam na moja oficjalna strone na FB .https://www.facebook.com/1982Aniol/?modal=admin_todo_tour

      • Damian Karbowniczak Odpowiedz

        16 października 2018 at 23:48

        Zapomnialem jeszcze o meczach Siarki bo na kilkunastu w tym roku bylem :)

  31. Adam Odpowiedz

    16 października 2018 at 19:54

    Przepraszam za literówkę, miało być dowiedzieć się czegoś więcej o Pańskiej aktywności.

  32. gość Odpowiedz

    16 października 2018 at 21:11

    Został jeszcze tylko jeden drobny szczegół.Nie napisał Pan skąd miasto weźmie kilkadziesiąt milionów na spłatę tego zastawu ?.Za te pieniądze Pański partyjny kolega , jeżeli nie to z tego komitetu Pan startuje Kamil Kalinka planuje między innymi budowę dróg i infrastruktury wokół jeziora.Problem w tym,że w przypadku braku inwestorów te drogi nie spłacą kredytu.Wówczas jak to już wielokrotnie bywało w przeszłości ktoś dojdzie do wniosku,że nie ma wyjścia i trzeba sprzedać resztę udziałów ,żeby zasypać kolejną dziurę w budżecie.
    Również niepokoi mnie bardzo to,że nie odprowadza części składek na ubezpieczenie ,w ten sposób w sposób ukryty dodatkowo zadłużając miasto.
    Tak dobry gospodarz po prostu się nie zachowuje

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 23:33

      Czyli według Pana co miasto powinno robic ? Nic ? bo nie wiemy czy sciagniemy inwestorow ? Nie robimy nic – zle , Jest plan i pomysł zeby było lepiej i miasto sie rozwijało bo do tego potrzebny jest kapital – zle ..jakie ma Pan rozwiazanie tak po ludzku pytam ? Co Pan proponuje ? CO miasto ma robic ? Skad brac Kapital wedlug Pana ? W kazdym projekcie jest ryzyko. Jesli chodzi o skladki ZUS nie znam sprawy ale napewno do wyjasnienia.

      • gość Odpowiedz

        17 października 2018 at 00:30

        Problem polega na tym ,że wodociągi są OSTATNIM wartościowym majątkiem miasta.Tu nie ma miejsca na ryzyko i błąd.Obaj doskonale wiemy, jak kończyło się to za czasów Panów Dziubińskiego i Mastalerza.Ktoś kto ma trochę oleju w głowie, pisałby o restrukturyzacji i cięciu kosztów np. w oświacie. Teraz mistrzostwem świata będzie zatrzymanie postępującego upadku i próba oddłużania miasta , które bez środków zewnętrznych bardzo niewiele może zrobić Są to działania niepopularne ale konieczne.Tymczasem żaden kandydat prócz populistycznych i nierealnych pomysłów nie proponuje prawie nic konkretnego.Mam nieruchomości tu i pod Warszawą.Tu płacę o 120% większe podatki od nieruchomości niż tam.Gdzie tu logika na przyciągnięcie inwestorów?

        • Damian Karbowniczak Odpowiedz

          17 października 2018 at 08:24

          Drogi Panie Gosc . Widac po Pana wpisach ze jest Pan merytorycznym i racjonalnym czlowiekiem wiec cieszy mnie ze mozemy w kulturalny sposob polemizowac. Ma Pan racje , ja tez wiem ze reforma oswiaty jest nieuchronna bo jak napisalem wyzej w jednym wpisie mamy kapitalizm, podaz i popyt , demografia nam sie kurczy i musimy zaczac prace nad restrukturyzacja. Tak jak Pan napisal jest to niepopularne dzialanie i bedzie ale nie uciekniemy przed nim jako miasto.Ja tylko moge napisac ze jesli dane bedzie mi byc radnym to naprawde nie bede uciekal przed problemami i wyzwaniami tylko bede staral sie je analitycznie i racjonalnie rozwiazywac oczywiscie pamietajac o ludziach .Na dzien dzisiejszy nie odpisze w tej kwestii wiecej.Mam przemyslenia co do reformy, wiem w jaki sposob bym zrobil audyt oraz analize stanu obecnego ale tez nie znam obecnie wszystkich detali. Jesli chodzi o pomysly kandydatow na prezydenta to odsylam do Programu Kamila Kalinki i naszego komitetu. Jesli ma Pan inne ciekawe spostrzezenia to prosze o maila na d.karbowniczak@interia.pl.

  33. max Odpowiedz

    16 października 2018 at 22:37

    Myślę, że w przypadku wyboru pana Damiana do rady miasta, to przy ciągłym dowartościowywaniu swojej osoby przy każdej nadarzającej się sytuacji godnie zastąpi dobrze nam znanego radnego „skromnego magistra z pięcioma podyplomówkami”, z tym że tu repertuar będzie bogatszy odwiedziłem 33 państwa, 100 miast, 166 razy latałem samolotem, złożyłem jeden wniosek do budżetu obywatelskiego, itd itd. Pytanie – kogo to interesuje.

    • Damian Karbowniczak Odpowiedz

      16 października 2018 at 23:26

      Drogi Max odsylam do mojego Cv, jest na FB i na slideshare.net- Pieniadze i dswiadczenie zdobywalem uczciwa praca,posiadam referencje i nie zamierzam przepraszac ze mi sie poprostu chcialo i dalej chce bo bylem ambitny. Uspokoje na dobranoc , ostatni lot mialem w sierpniu : ) Jesli bedzie okazja mogę zabrać na wylot do Londynu i nie tylko promować Tarnobrzeg bo cos takiego mi po głowie chodzi od pewnego czasu i pewnie to kiedys zrobie :)

  34. Adam Odpowiedz

    17 października 2018 at 09:49

    Panie Damianie, nie doprecyzowałem że chodziło mi o aktywność na rzecz miasta, taką jak projekt do budżetu obywatelskiego o którym Pan pisał (a który z technicznego punktu widzenia uważam za ciekawy ze względu na rodzaj lamp oświetleniowych jakich chciał Pan użyć). Natomiast co do tematu wodociągów i zastawienia 47% udziałów to proszę się nie dziwić że „opór materii” jest w tej kwestii duży a dyskusja gorąca. Spółki, które były kiedyś własnością miasta zostały w dużej mierze wyprzedane za śmieszne kwoty (wszyscy którzy chociaż odrobinę się interesują sprawami miasta dokładnie wiedzą kto to zrobił). Najciekawsze jest jednak to że te same osoby które przyczyniły się do takiego stanu rzeczy dzisiaj patrzą na nas z ulotek, plakatów i banerów wyborczych, pisząc o sobie np. „skuteczny w działaniu” itp. i prosząc o głos w nadchodzących wyborach, co można potraktować tylko i wyłącznie jako bardzo czarny humor albo jak to kiedyś powiedział jeden z kandydatów na prezydenta „himalaje hipokryzji”. Dlatego też w sprawie wodociągów nie może być żadnej przypadkowość, nieprzemyślanych działań i prowizorki.
    Pozdrawiam

  35. obywatel Odpowiedz

    17 października 2018 at 10:34

    Panowie kandydaci czytając ulotki wyborcze kandydatów i to co obiecują w nich,
    (dotyczy to także poprzedników na stołkach prezydentów miasta oraz byłych
    i obecnych członków rady miasta) przypomina mi się Ewangelia wg Św.Łukasza, 16, 1-13
    ” Kto jest wierny w małej rzeczy, jest wierny i w wielkiej, a kto w małej rzeczy jest nieuczciwy, jest nieuczciwy i w wielkiej. Jeśli więc nie jesteście wierni w zarządzaniu nieuczciwą mamoną, kto wam powierzy prawdziwe dobro. I jeśli w cudzych sprawach nie jesteście wierni, kto wam powierzy wasze ? „…
    „Nie możecie służyć Bogu i mamonie”.

    Przekładając to na obecną wyborczą rzeczywistość – ” kto kłamie w małych sprawach ten będzie kłamał i w wielkich”.
    Obiecywanie gruszek na wierzbie , bez pokrycia w wyborach właśnie takim postępowaniem jest.

    Reasumując; powodzenia.

    Ps. panie Nowak – Skoro Pan będąc Radnych tyle spraw załatwił a wręcz załatwiał sprawy należące do etatowych pracowników urzędu to nasuwa się pytanie : Po co zatrudnieni są w urzedzie miasta pracownicy, którzy to powinni robić ?????????

  36. L74 Odpowiedz

    17 października 2018 at 15:19

    Dzień dobry,
    Co prawda nie startuje Pan z mojego okręgu, ale liczę na to, że po wyborach nie zmieni Pan podejścia do spraw związanych z naszym miastem i będzie nadal można z Panem merytorycznie podyskutować o sprawach z nim związanych, a w RM będzie Pan głosował nie z klucza partyjnego, tylko kierując się racjonalnym i ekonomicznym myśleniem. Niestety dotychczas nasze miasto nie miało szczęścia, do radnych (z wyjątkami) jak i do prezydentów, z którymi można by merytorycznie podyskutować i którzy by się zaraz nie obrażali, jeśli coś nie jest po ich myśli lub jeśli ktoś ma odmienne zdanie.
    Życzę powodzenia w wyborach i utrzymania zapału do działania po wyborach.

  37. Janusz Odpowiedz

    17 października 2018 at 16:38

    Trzeba wywalić tych starych ludzi z RM co są w układzie (nazwiska nie są tajemnicą i można się domyślić) bo to jest taka pajęczyna co omotała miasto i tylko patrzy żeby coś ugrać dla siebie.
    Tak się ślizgają od wyborów do wyborów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>