Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Tarnobrzeg: Rozpoczęła się wycinka na cmentarzu. Pod topór pójdą prawie wszystkie drzewa (fotoreportaż oraz video HD)

Maj 13, 2019 1:17 PM

W minioną sobotę na cmentarzu parafialnym (obok dworca PKS) rozpoczęła się wycinka drzew. Pod topór pójdą prawie wszystkie drzewa, zgodnie z decyzją wydaną przez UM Tarnobrzeg, na prośbę administratora cmentarza, parafii O.O. Dominikanów.

Według proboszcza parafii ojca Marka Grzelczaka, rosnące na cmentarzu drzewa zagrażają zdrowiu i życiu ludzi, jak również infrastrukturze cmentarza i samym grobowcom – szerzej na ten temat pisaliśmy tutaj

Zgodnie z decyzją uzyskaną z tarnobrzeskiego magistratu, parafia ma zgodę na wycięcie 76 drzew, z czego 2 są obumarłe, 5 obumierających, 11 w złym stanie zdrowia, zaś aż 58 to drzewa zdrowe. Drzewa do wycinki wytypowała trzy osobowa komisja w składzie: 1 pracownik Wydziału Środowiska i Rolnictwa w UM Tarnobrzeg oraz 2 osoby z zarządu osiedla Przywiśle, przy udziale proboszcza parafii.

WYCINKA W OKRESIE LĘGOWYM PTAKÓW

Na wycięcie drzew parafia ma czas do 31 marca 2020 r. Tymczasem wycinka rozpoczęła się 11 maja, a więc w okresie lęgowym ptaków, czyli czasie, w którym ptaki dobierają się w pary, składają jaja i wychowują młode. Jest to też czas specjalnej ochrony ich siedlisk i miejsc gniazdowania, czyli – bardzo często – drzew, również tych rosnących w bliskiej okolicy gniazd.

W związku z tym faktem, zadaliśmy proboszczowi Markowi Grzelczakowi dwa pytania:

Portal NadWisłą24.pl : Dlaczego ksiądz proboszcz  zdecydował się na rozpoczęcie wycinki drzew w okresie lęgowym ptaków, mając czas na przeprowadzenie tych prac do marca 2020 r.?  Nawet jeśli na wycinanych drzewach nie ma gniazd, to prace związane z wycinką zaburzają spokój ptaków, przeprowadzających lęgi na innych drzewach

Proboszcz Marek Grzelczak : Specjaliści określili dopuszczalny termin wycinki i tego się trzymamy

Portal NadWisłą24.pl : Według papieża Franciszka, zaangażowanie w ochronę środowiska nie jest domeną partii zielonych a przejawem chrześcijaństwa. Papież przestrzegał przed byciem „chrześcijaninem, który nie troszczy się o świat stworzony”, mówił również o tym,  aby odnaleźć się w roli mądrych zarządców i gospodarzy. Jak w obliczu tych słów papieża interpretuje ksiądz proboszcz własne działania, zarządzając wycinkę bez poszanowania naturalnych praw rządzących światem przyrody, w tym wypadku związanych z corocznym okresem lęgowym ptaków?

Proboszcz Marek Grzelczak : Zarysowany duchowy dylemat przedstawię spowiednikowi

O komentarz do wycinki niemal wszystkich drzew na cmentarzu poprosiliśmy prezydenta Dariusza Bożka. – Warto się zastanowić co jest ważniejsze (…) czy drzewa, czy bez drzew (…) Wyważenie tego jest niezwykle trudne – mówił prezydent.

foto&video: Piotr Morawski

117 Responses to Tarnobrzeg: Rozpoczęła się wycinka na cmentarzu. Pod topór pójdą prawie wszystkie drzewa (fotoreportaż oraz video HD)

  1. głupota Odpowiedz

    13 maja 2019 at 13:40

    urzędnicy prezydenta Bożka na to pozwolili!!! skandal!!! ręce opadają, pogarda katolickiego proboszcza do przyrody porażająca

    • Ada Odpowiedz

      14 maja 2019 at 15:18

      Krótkowzrocznośc i brak myslenia o przyszłosci to problem urzedników i duzej częsci mieszkanców – co im te drzewa zrobiły że od kilku lat wycinaja je na potegę lub kaleczą prymitywnym obcinaniem.
      Barbarzyńcy nowej generacji …

    • anna Odpowiedz

      15 maja 2019 at 08:48

      Wycinanie dębów ,lip itp czy to nie głupota.
      Deby mogą rosnąć 1000 lat ale w Tarnobrzegu to zbyt dlugo – drewno zawsze sie przyda co tam ptaki i rosliny najważniejszy jest świety spokój w urzedzie kto sie bedzie wychylał po co i tak nam płacą pensje.
      Dziękujemy wam że tak dbacie o przyrodę w miescie.

  2. Parafianka Odpowiedz

    13 maja 2019 at 13:46

    Oni zawsze uważali nas za baranów ale odpowiedź proboszcza na konkretnie zadane pytanie jest żałosna – „Specjaliści określili dopuszczalny termin wycinki i tego się trzymamy” CI „SPECJALIŚCI” OKREŚLILI TERMIN WYCINKI DO MARCA 2020 ROKU WIĘC DLACZEGO DRZEWA NIE MOGĄ ZOSTAĆ WYCIĘTE W PAŹDZIERNIKU, LISTOPADZIE, GRUDNIU, STYCZNIU, LUTYM BĄDŹ MARCU? DLACZEGO? KTOŚ MI ODPOWIE?

    • Doda Odpowiedz

      13 maja 2019 at 14:13

      Dokładnie tak. Można a nawet trzeba wyciąć te 2 obumarłe ,5 obumierających żeby nie stanowiły zagrożenia ,ale nie teraz!
      Ale proboszcz nigdy z nikim i z niczym się nie liczył. Najprościej wyciąć wszystko. Za chwilę ci nieliczni parafianie którym przeszkadzały listki opadające na nagrobki pójdą z petycją że im kurz z ulicy osadza sie na „marmurach”.

  3. Karol Odpowiedz

    13 maja 2019 at 13:49

    Arogancja proboszcza i prezydenta jest porażająca. Żałosne. To jak walniecie w twarz mieszkańcom tbg.

  4. Tadeusz Odpowiedz

    13 maja 2019 at 14:04

    Mógł proboszcz przeczekać okres lęgowy ptaków. Dlaczego robi to teraz? Wiadomo, że o tym dowie się tylko jego spowiednik… I po sprawie. Amen.

  5. TYLKO NIE MÓW NIKOMU Odpowiedz

    13 maja 2019 at 14:07

    TYLKO NIE MÓWCIE NIKOMU O TEJ WYCINCE, ciiiiiiiiszzzzzzzaaaaaaaaa

  6. Karol Odpowiedz

    13 maja 2019 at 14:13

    Proboszcz i prezydent osiągnęli szczyt arogonacji i bezczelności pod wydumana teoria o bezpieczeństwie. Ciekawe kto na tym zarobi i ile. W okesie legowym ptaków? Tak samo jak w Machowie! To idzue już w setke drzew! Ochrona środowiska w urzędzie jest od zniszczenia a nie ochrony środowiska. Kto tam pracuje ?. Nie chronia niczego. Żałosne. Smutne. Po co drzewa w Tarnobrzegu? Zieleń? Tlen? Beton i niszczenie takie sa priorytety. Co za zaścianek.

    • Doda Odpowiedz

      13 maja 2019 at 14:22

      Do tej pory jedną z nielicznych atrakcji naszej mieściny było to, że była oazą zieleni ,co zauważali wszyscy przyjezdni.Teraz mamy wybetonowany plac czerwony po którym nie da się przejść w upalny dzień,tniemy drzewa na osiedlach,w Zwierzyńcu i teraz na ostatnim miejscu spokoju czyli cmentarzu. I to jeszcze na wiosnę!

    • Ada Odpowiedz

      14 maja 2019 at 15:24

      Za co ochrona środowiska bierze pieniadze – pozwalają niszczyć nasze wspólne dziedzictwo .
      Prezydencie troche wiecej wrazliwosci ludzie Ci zaufali …. wystarczy polityki liczą sie ludzie i przyroda.

    • Lill Odpowiedz

      14 maja 2019 at 15:45

      Prawdziwy zascianek- znany z afery pana Jajecznicy, kibla za pół milona i pieniazków do łapy …i jeszcze aferek seksualnych. Tragedia

      • Marek Odpowiedz

        14 maja 2019 at 15:50

        Co z tym miastem i jego urzednikami że na wszystko pozwalają i chyba najbardziej obrywaja drzewa

  7. Pytanie do prezydenta Odpowiedz

    13 maja 2019 at 14:15

    Idąc podobnym tokiem rozumowania co pana prezydenta należy zastanowić się czy warto wyciąć wszystkie drzewa w mieście, w parkach, przed blokami, w okolicach placów zabaw, dróg, chodników. Zawsze przecież któreś drzewo może się przewrócić i zniszczyć komuś auto, dom, kogoś zranić lub zabić. Rozumiem, że prezydent próbował wyważyć wypowiedź ale to co powiedział mądre nie jest.

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 13:49

      Trochę to było słabe ze strony prezydenta.
      Wyglada na to że nikt w urzedzie nie dba o zieleń przyjmuja wnioski o wycinki co tylko sie da aby mieć spokój ze strony wniskodawców.
      Ostatnie zielone osiedle chca ogołocic z drzew i jeszcze pozostaje ksiadz proboszcz który tez ma zamiar wyciąc drzewa koło koscioła na przywiślu – dość tego ludzie zacznijcie protestować bo nam wszystko zniszczą !!!!!

  8. Jan Odpowiedz

    13 maja 2019 at 14:22

    Zostanie beton na betonie i tyle, z taką władzą…

  9. Oburzony stary mieszkaniec Tarnobrzega Odpowiedz

    13 maja 2019 at 14:47

    Żądam natychmiastowego zaprzestania wycinania drzew na cmentarzu w okresie lęgowym ptaków. Czy wyście w tym kościele do końca oszaleli? Uważacie że na ziemi możecie robić wszystko? że jesteście ponad prawem? że Bóg poprzez księdza spowiednika wszystko Wam wybaczy? Przecież można zatrzymać wycinkę? Dlaczego teraz? Sensu w odpowiedziach na trafnie postawione przez redakcję pytania nie widać. Widzę wręcz pogardę „kościoła” dla ludzi i przyrody. Znajdzie się ktoś w tym mieście kto powstrzyma to szaleństwo?

    • Doda Odpowiedz

      13 maja 2019 at 14:54

      Jak to sensu nie widać w odpowiedziach?!Wszystkie odpowiedzi są zgodne. Stop wycince ! Tylko nie ma odpowiedzi jak to szaleństwo zatrzymać ?! Iść do urzedu? Prezydent tez się miga od konkretnej odpowiedzi,jak zawsze zresztą.

      • prokurator Odpowiedz

        13 maja 2019 at 19:51

        Jesteś w naszym zainteresowaniu . Działania utrudniające wykonanie zgodnemu z prawem czynności podlega karze grzywny lub aresztu.

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 13:52

      STOP WYCINCE DRZEW !!! sami zobaczcie jakie drzewa chca wyciąć na cmentarzu

  10. Oj oj Odpowiedz

    13 maja 2019 at 14:50

    Zgroza co i jak ten Bozek mówi w danym temacie Nie ma zdania Jak komisja wywazyla to tal zrobię Co to jest Prezydent obiecywał że będzie rozważmy i wsluchiwal się w głos ludu I co nie tylko nie słucha to jeszcze się nie zna na sprawie.Jak tak będą podejmowane decyzję przez 5 lat to Tarnobrzeg będzie pustynia inwestycyjną środowiskową bez terenów zielonych z piaskiem w zębach przy jeziorze Matko Boska DZIKOWSKA ratuj to miasto.Gorzej już nie może byc

  11. TYLKO NIE MOWCIE O TYM NIKOM Odpowiedz

    13 maja 2019 at 14:53

    Po co się lud oburza i tak nic się nie zmieni.Kochać trzeba ludzi zwierzęta i przyrodę.Moze prezydent razem z przelotem pojadą do Francji Belgi Madrytu i zobaczą jak zielone są cmentarze.Tylko po co mają tam jechać.

  12. Zarząd osiedla przywisle do wymiany Odpowiedz

    13 maja 2019 at 14:55

    Jak zarząd osiedla wydaje takie opinie to należy najszybciej ich wymienic bo z osiedla zostanie betonowe ściernisko.

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 14:02

      Stary wydał taką opinię, nowy na to nie pozwoli.

  13. Aloalop Odpowiedz

    13 maja 2019 at 14:57

    Proboszcz do dymisji! Ciekawe co na to kuria?

  14. Obywatel Odpowiedz

    13 maja 2019 at 15:00

    A na Szyszke narzekaliście :-) Tarnobrzeg ma ich trzech 1. prezydent udający prezydenta, prawdziwego prezydenta co rozdaje karty czyli kitka z Woli i trzeci ksiądz przeor. ZCHN zbliża się albo Chrześcijańska Unia Jedności (skrótu nie użyje) hahahahah :-)

    • maciek Odpowiedz

      13 maja 2019 at 21:10

      Apropo p. Pluty co on w ogóle robi? Pół roku bierze kase a ani widu ani słychu o nim gdzie był z kim rozmawiał, chyba nie w Rzeszowie bo kase na remont Mickiewicza zabrali, takie mamy władze nic tylko zacytować Sienkiewicza tego B, ch kupa i kamieni kupa na drodze nad jeziorem… Boże chroń Tarnobrzeg :( .

  15. Bezradny Jaś Odpowiedz

    13 maja 2019 at 15:07

    „Portal NadWisłą24.pl : Dlaczego ksiądz proboszcz zdecydował się na rozpoczęcie wycinki drzew w okresie lęgowym ptaków, mając czas na przeprowadzenie tych prac do marca 2020 r.? Nawet jeśli na wycinanych drzewach nie ma gniazd, to prace związane z wycinką zaburzają spokój ptaków, przeprowadzających lęgi na innych drzewach

    Proboszcz Marek Grzelczak : Specjaliści określili dopuszczalny termin wycinki i tego się trzymamy”

    Przeczytałem artykuł i brak mi słów którymi mógłbym to skur….two opisać. Jakby mi ktoś 5kg młotkiem w łeb walnął. Po pierwsze podejście proboszcza do stworzeń Bożych i otaczającej nas przyrody a po drugie ludzi uważa za debili zasłaniając się specjalistami którzy przecież dali mu rok na wycinkę a nie tylko miesiąc maj. Ja pierd…ę. Czy inni księża, proboszczowie lub biskup nie może przemówić proboszczowi Dominikanów, że tak się nie robi?

    • Święta Inkwizycja Odpowiedz

      13 maja 2019 at 15:14

      Dominikanie już raz zasłynęli w roli sędziów podczas Świętej Inkwizycji. Przez 600 lat wszyscy się ich bali i myślą że tak im zostało? Nie często chodziłam do kościoła a po filmie Sekielskiego i tym, że nawet żywej przyrody nie potrafią uszanować w moim mieście to już definitywny koniec z tą instytucją. Wstydźcie się Dominikanie takiego proboszcza!

  16. Dorian Odpowiedz

    13 maja 2019 at 15:46

    wcale sie nie zdziwie gdy któregoś dnia opie*dolą cały Park Dzikowski

    • Maranatha Odpowiedz

      13 maja 2019 at 16:44

      Albo Lasek Buloński.

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 13:55

      W tarnobrzegu to całkiem mozliwe , potrafią tylko pieknie mówić a robia co innego – hipokryci.

  17. kotek Odpowiedz

    13 maja 2019 at 16:10

    Piejcie ,piejcie bo to świetna okazja aby „dzióby” pootwierać . pobiadolić i pojęczeć bo na cmentarzu wreszcie będzie porządek!!!

    • Barbara Odpowiedz

      13 maja 2019 at 16:30

      Jeżeli drzewa ci przeszkadzają to podpowiem, że nie wyrosły one wczoraj. Nie widziałeś drzew wykupując miejsce pod grób? Czy to jedyny cmentarz w Polsce na którym rosną drzewa? Wszyscy dobrze wiedzą, że najbardziej przeszkadzają ludziom spadające liście oraz ptasie odchody. Reszta jest tylko kolejnym pretekstem.

      • prawo Odpowiedz

        13 maja 2019 at 19:34

        Nie przeszkadzają ani mnie ,ani tobie tylko parafii która uzyskała wymagane prawem zgody i uporządkuje teren którego jest odpowiedzialnym właścicielem . A cmentarz będzie miejscem dostępnym i bezpiecznym dla ludzi odwiedzających tam swoich bliskich i wdzięczni za to.

        • Elza Odpowiedz

          13 maja 2019 at 19:57

          Tylko dlaczego nikt wcześniej nie wiedział o wycince skoro to takie zgodne z prawem?! Jeśli jest to kryształowo czysta sytuacja może trzeba było jednak wcześniej poinformować parafian. Jak idę odwiedzać swoich bliskich na cmentarzu to jakoś nie czuje zagrożenia że strony drzew, a raczej żuli pijanych bo nie ma monitoringu i ryzyka złamania ręki na błocie po każdym deszczu.

          • kościelny

            13 maja 2019 at 20:44

            Trzeba chodzić nie tylko na cmentarz(raczej tam nie ma pijanych żuli) ale i do kościoła byś była poinformowana.Takich informacji parafia nie wysyła e-mailem ani poleconym.

          • Elza

            13 maja 2019 at 20:55

            Kościelny. Przegapilam w ogłoszeniach parafialnych? Na stronie księży dominikanów która też odwiedzam?! Jeśli tak to sorry.

        • Tbg Odpowiedz

          14 maja 2019 at 14:06

          Cmentarz jest bezpieczny i zmarli nie potrzebują betonowej pustyni tylko listków nie chce sie sprzatać z grobowców.
          Grobowiec mozna ubezpieczyć .

  18. gosc Odpowiedz

    13 maja 2019 at 16:32

    To teraz drzewa w parku dzikowski tnijmy wszystkie bo przecież też zagrażają życiu i zdrowiu wg.toku myślenia ” naszego” prezydenta.

    • drwal Odpowiedz

      13 maja 2019 at 19:21

      Podrzucić ci piłę?

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 14:29

      Drzewo moze się przewrócic więc wytnijmy je wszystkie to bedzie porzadek – głupota ludzka bez granic

  19. Dzika Odpowiedz

    13 maja 2019 at 16:42

    Brawo w końcu ktoś się wziął za porządki a balkonowi pseudoekolodzy kwiczą jak świnie.

    • 999 Odpowiedz

      13 maja 2019 at 16:51

      Typowy katolicki tok myślenia. Byle komuś źle uczynić. Szkoda przytaczać tu słowa Jezusa. Czarna brać wszystko wie lepiej. Oni rządzą, im ciągle mało pieniędzy i władzy. Prezydent Bożek również się ich boi podobnie jak większość polityków z prawej strony. Cierpią zwykli ludzie, którym w życiu wszystko nie przeszkadza, no może poza głupotą ludzką.

      • psycholog Odpowiedz

        13 maja 2019 at 19:19

        Masz zaburzony sposób pojmowania słów DOBRO,CIERPIENIE,GŁUPOTA -proponuje kurację

  20. 999 Odpowiedz

    13 maja 2019 at 16:45

    Papież Franciszek swoje a proboszcz w Tarnobrzegu swoje. Przykre to :( Dlaczego proboszcz brnie dalej i idzie w zaparte? Jeszcze może zatrzymać i przełożyć tą wycinkę na inny miesiąc. Korona mu z głowy nie spadnie. Mylić się jest rzeczą ludzką.

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 14:09

      Popieram

  21. brzoza Odpowiedz

    13 maja 2019 at 16:50

    Panie Bożek! To nie jest trudne! To kwestia wrażliwości i odwagi. Cmentarz to miejsce SACRUM. Jeżeli tego nie rozumie wielebny, to Pan jesteś gospodarz miasta i powinieneś zrobić wszystko, żeby zatrzymać tę wycinkę.Natychmiast!
    Zrobić analizę dendrologiczną i zostawić w spokoju zdrowe drzewa które wyrosły na kościach tarnobrzeżan!
    To jest jeden wielki skandal.

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 14:11

      Masz rację – skandal

  22. maniek Odpowiedz

    13 maja 2019 at 16:53

    Ludzie, cmentarz PARAFIALNY a zatem własność PARAFII, którą w tym konkretnym przypadku zarządza o. Przeor. Jest zgoda służb od zieleni wiec na co ten jazgot. Tarnobrzeg to i tak krzaki i chaszcze więc może chociaż cmentarz niech wygląda godnie a nie jak zakrzaczony śmietnik. Bardzo dobrze, tak trzeba było zrobić a lewactwo tarnobrzeskie niech się odczepi od przeora.

    • Elza Odpowiedz

      13 maja 2019 at 17:11

      „lewactwo tarnobrzeskie” odpisuje choć w Twoim przypadku szkoda nawet komentować ten wpis. To że jest to cmentarz parafialny nie oznacza że proboszcz może robić co chce i jak chce. To nie jest jego prywatny folwark. Jeśli nie umiesz czytać ze zrozumieniem to ci wytłumaczę :robić porządek i ciąć ale tylko chore drzewa lub martwe i w odpowiednim czasie, tylko tyle i aż tyle.

      • maniek Odpowiedz

        13 maja 2019 at 17:43

        …..czytać ze zrozumieniem to ulubione słowo nauczycielek, czyżby po strajku nic nie było w garnku ?

        • Gość Odpowiedz

          13 maja 2019 at 22:23

          Miasto jest właścicielem terenu , parafia tylko administruje. Winę ponośi głównie miasto. Ale zobaczymy co powstanie w miejscu wyciętych drzew. Oby nie kolejne miejsca pochówku

          • grabarz

            13 maja 2019 at 23:06

            Teren cmentarza jest własnością kościoła i na pewno w nowo uzyskanym placu nie będzie ani baru ,ani amfiteatru będzie tam tylko cmentarz.

        • Tomek Odpowiedz

          14 maja 2019 at 21:23

          Co bendo grali na dożynkach ?

    • brzoza Odpowiedz

      13 maja 2019 at 20:48

      Cmentarz Parafialny jest własnością PARAFIAN. Nie księdza.

      • notariusz Odpowiedz

        13 maja 2019 at 23:17

        Nieprawda ,majątkiem parafialnym administruje(zarządza) proboszcz(przeor).

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 14:08

      Jaki zakrzaczony smietnik człowieku ogarnij się – betonowa pustynia to jest ideał !!!

  23. Mieszkaniec Odpowiedz

    13 maja 2019 at 20:24

    A w Stalowej zaczęli budować obowdnice panie Bożek kiedy u nas zaczną dwupasmówkę

    • obserwator Odpowiedz

      13 maja 2019 at 22:31

      jak zaczną….to wytną pół Zwierzyńca, więc się uspokój!

  24. smile Odpowiedz

    13 maja 2019 at 20:51

    Będzie się proboszcz w piekle smażył!!!…. :) :) :)

    • Doda Odpowiedz

      14 maja 2019 at 14:30

      Marek kończy kadencję przeora naszego klasztoru, prosimy więc naszych parafian i przyjaciół o modlitwę za nasz klasztor w tym czasie wyboru nowego przeora.- cytat z ogłoszeń parafialnych. Teraz umyje rączki i niech się następca martwi .Obecny pozostawi po sobie dobre wspomnienia: bohomazy na ścianach klasztoru,kartki na cmentarzu i wycinkę drzew.

  25. brzoza Odpowiedz

    13 maja 2019 at 21:03

    Prośba do Redakcji o pozyskanie i opublikowanie w ramach dostępu do informacji publicznej protokołu z prac komisji typującej drzewa do wycinki i treści decyzji.
    Poczytajmy kto i co zdecydował.
    Czy Komisja „wyważająca” czy drzewa wyciąć czy nie miała potrzebne kompetencje? I czy zrobiono fachową analizę, w tym dendrologiczną?Bo jakoś mam poważne wątpliwości. Ksiądz wnioskował- wszyscy się zgodzili. Chyba tak to jak było czyż nie? To co odpowiedział ksiądz wystawia świadectwo jemu samemu.Ale raz wycięte drzewa nie odrosną.
    Prezydent nie powinien „mieć nadziei” tylko pewność, zanim podpisał zgodę. I wyczucie. Np lipy, to święte drzewa, których kiedyś nikt nie ważył by się wycinać. Dawnej sadzono je specjalnie w miejscach kultu. Czy ktoś pokusił się o analizę antropologiczną? Czy w tym mieście ktoś w ogóle widzi takie horyzonty?

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 14:31

      Brawo popieram pomysł !!!!!!!

    • Tomek Odpowiedz

      14 maja 2019 at 21:22

      Kiedy bedzie Disco Polo w Zakrzowie ?

  26. bezradny Odpowiedz

    13 maja 2019 at 22:34

    My tu sobie piszemy….a gnoje robią swoje!!!

    • Doda Odpowiedz

      14 maja 2019 at 09:01

      Podobno SKO zajmuje się takimi sprawami. Może tam trzeba zadzwonić i zgłosić sprawę?

      • Prawnik Odpowiedz

        14 maja 2019 at 09:05

        Napisać skargę w wydanie przez Bożka decyzji z naruszeniem prawa o wstrzymanie jej wykonania
        i Sko zajmie się sprawa Przynajmniej powinien

        • peowiec Odpowiedz

          14 maja 2019 at 10:29

          ja to już zrobiłem ale odmówili bo pisiory w sko powiedzieli że zgodne z prawem.

          • Tbg

            14 maja 2019 at 14:18

            Trzeba sie udac do przeora aby odwołał decyzję bo urząd umywa rece jak zawsze.

  27. Tarnobrzeżanin Odpowiedz

    13 maja 2019 at 22:58

    Trzeba było wybrać na Prezydenta Pana dr. Witolda Zycha, to do tego typu sytuacji by nie doszło.

    • Gość Odpowiedz

      14 maja 2019 at 07:47

      Żeby startować , to trzeba mieć zaplecze, Sądząc po kandydatach do rady ten Pan raczej takiego nie miał…

      • Tarnobrzeżanin Odpowiedz

        14 maja 2019 at 13:13

        I właśnie takie myślenie w tym kraju jest chore, bo sprawia, że wygrywa nie ten kto ma najlepszy program, ale ten kto ma najlepszy PR.

        • Gość Odpowiedz

          14 maja 2019 at 14:50

          I co z tego ,że może być najlepszy program , jak wykonawców brak. W teorii wszystko jest dobre . Gorzej z praktyką. Ponadto , zacofany naród nie przyjmie żadnych nowinek.

  28. ogr Odpowiedz

    14 maja 2019 at 07:22

    Pamiętajcie, Oni tylko się cieszą, że my tu gadamy a nic nie robimy.Tak właśnie to komentują: ” po wrzeszczą w necie i tyle”.

  29. on Odpowiedz

    14 maja 2019 at 08:33

    Na niedzielne msze do Dominikanów chodzi już tylko garstka osób,coraz mniej osób bierze śluby, posyła dzieci do Komunii… róbcie tak dalej, niszczcie wszystko dookoła (zwracam się szczególnie do Proboszcza), a bedziecie głosić kazania w pustym kościele.

    • ono Odpowiedz

      14 maja 2019 at 09:09

      Tak tacy ja ty tu robią – sodomia i gomora ich celem ,zdziczała i zalesiona

      • Doda Odpowiedz

        14 maja 2019 at 11:38

        Przetłumacz z polskiego na polski, bo ciężko sie połapać o co ci chodzi człowieku. „On” ma rację – coraz mniej ludzi chodzi do dominikanów. Sama też zmieniłam parafię i moi znajomi również. Jeśli będą nadal tak traktować parafian to jest to droga donikąd.

  30. Mieszkaniec osiedla Odpowiedz

    14 maja 2019 at 09:09

    Dalej nie wiemy kto z władz osiedla wydał zgodę na wycinkę zdrowych drzew.
    Prezydent Bozek oświadczył że trzeba wycinać zdrowe bo gałęzie spadają na groby.Taka znajomość tematu u władz osiedlowych i prezydenta
    Najbardziej wkurzam to że prezydent uważa że jak.ma władze to wie najlepiej Taka też głosi mowę Możemy sobie protestować ale na Berdychow

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 13:58

      Stary zarząd

      • Obserwator Odpowiedz

        14 maja 2019 at 14:06

        Ale kto imiennie

        • Tbg Odpowiedz

          14 maja 2019 at 14:15

          Wystarczy sprawdzić w urzędzie datę i osoby uczestniczace w tym kwalifikowaniu drzew na wycinkę.

  31. Ines Odpowiedz

    14 maja 2019 at 11:38

    Niestety miastem rzadzi kolejna banda idiotow.
    Kolejne lata układów i degradacji miasta. A myśleliscie ze zacznie byc normalnie…ha ha…

    • Tbg Odpowiedz

      14 maja 2019 at 14:00

      Jesli tak zaczynaja to współczuję wszystkim mieszkancom `Tarnobrzega.

    • wilk Odpowiedz

      14 maja 2019 at 15:55

      Miałem taką nadzieję że się polepszy ale chyba sie myliłem.

  32. Tbg Odpowiedz

    14 maja 2019 at 14:24

    Okres legowy ptaków i wycinka drzew zgroza Ci ludzie nie mają rozumu – ale wszystko w ramach prawa taka jest smutna prawda o naszych urzędnikach i tych którym listki przeszkadzają.
    Głupota ludzka nie ma granic….

  33. Mania Odpowiedz

    14 maja 2019 at 14:40

    Co to za miasto w którym tak łatwo mozna wycinać piekne drzewa już od kilku lat szczególnie na przywiślu.

  34. Wiktor Odpowiedz

    14 maja 2019 at 14:42

    Wytnijmy wszystkie drzewa to bedzie bezpieczniej i listki nie beda spadać na ziemię!!

  35. Pracownik Odpowiedz

    14 maja 2019 at 17:16

    Nie chcę nikogo obrażać, nie jest to moim celem, ale gdzie jest Janusz i Konrad z centrum natura 2000? Urząd im nie pozwolił czy jak ? Skwer żeście qypierdolili cały że się ludzie śmieją a najlepiej przedsiębiorcy i kto wam tam będzie siedział podczas upałów? A drzew żeście nie obronili. Kurde wielcy obrońcy przyrody. Się zajmijcie chodowlą jedwabników.

    • szef Odpowiedz

      14 maja 2019 at 18:37

      A ty „Pracownik”? co zwala na innych i oczekuje od innych, weż sam wleż na drzewo i pilnuj wróbelków a rezultat i tak wiadomy ,bo racjonalność jeszcze żyje.Ze skweru śmieją się tacy głupcy jak ty

  36. NORMALNY Odpowiedz

    14 maja 2019 at 18:29

    Odezwała się grupa nawiedzonych porąbańców,obrońców wszystkiego.Już niedługo to kwestia czasu tak wam odwali,że będziecie bronić psiej kupy na chodniku i trawniku.Popieram wycinkę,bo drzewa i ich korzenie zagrażają grobom.

    • M. Odpowiedz

      14 maja 2019 at 22:19

      BARDZO MI JEST SMUTNO, KIEDY LUDZIOM BRAKUJE WRAŻLIWOŚCI !
      ZDROWE SILNE DRZEWA ROSNĄCE NA TYM CMENTARZU – LIPY, DĘBY, KASZTANY, SĄ NADZIEJĄ DLA LUDZI, UKOJENIEM DLA CIERPIĄCEJ DUSZY, TO ŚWIADKOWIE ROZPACZY I BÓLU LUDZI, KTÓRZY OPŁAKUJĄ BLISKICH, TO NASI PRZYJACIELE. JAK MOŻNA SKAZYWAĆ JE NA ŚMIERĆ ??!!
      TE DRZEWA MOGĄ ŻYĆ SETKI LAT A PROBOSZCZ I INNI, KTÓRZY NA TO POZWOLILI WYDAŁ NA TE DRZEWA KARĘ ŚMIERCI !!!!!!!!!!!!!

    • obiektywny Odpowiedz

      16 maja 2019 at 21:15

      Pewnego „pięknego dnia” zaleją Cię cementem….i będziesz miał spokój…cały czas…

  37. Elza Odpowiedz

    14 maja 2019 at 18:54

    Odezwał się jeden „normalny” przeciwko rzeszy nienormalnych. Jak jesteś zwolennikiem betonu to idź i złóż petycję do UM może uda Ci się przekonać władze do wycięcia wszystkiego w całym mieście. Będzie pięknie, pusto, bez zieleni, bez srajacych ptaków i psów. Ciekawe też jakim powietrzem będziesz wtedy oddychać

    • antuan Odpowiedz

      14 maja 2019 at 20:40

      a to oni mają zabetonować ten cmentarz? skoro taka alternatywa ,to potwierdzasz tylko nienormalność i fanatyzm.

  38. Ręce opadaja Odpowiedz

    14 maja 2019 at 19:45

    Ktoś już napisał Na całym świecie na cmentarzach są drzewa Tylko trzeba o nie dbać A nie wycinać Przeor zamiast pielęgnacji wybrał to co tańsze .
    A nasz ukochany Bożego na nie trybi co się w mieście dzieje i podpisuje co urzędnicy po Kalinke mu podsuwaja.
    Kiedy wreszcie ta reorganizacja która zapowiadał prezydent.
    Czy to.ma tak wyglądać jak w jednej radzie nadzorczej Prezydent odwołał jedna Panią ale zapomniał że to człowiek kadrowego bez oficjalnej władzy i na drugi dzień te samą osobę powolal Cyrk się rozwija.Niech tną co leci Wyborcy Was wytną przy następnych wyborach.

    • mufka Odpowiedz

      14 maja 2019 at 21:01

      „Ręce opadają” chcesz normalności a szukasz w ludziach Kalinków na siłę ich ośmieszając, może są fachowcami i są potrzebni , Prezydent został wybrany demokratycznie i powinien mieć autonomię .A tu co chwilę „kadrowcy” wsadzają i wysadzają kalinkowych ,kiełbowych ,plutowych.Wara od tych kadr. Bożka rozliczą wyborcy albo po 10 miesiącach albo za 4,5 lata .

  39. Zigi Odpowiedz

    14 maja 2019 at 19:54

    Szkoda że prawie wszyscy Anarchiści z miasta wyjechali!!!

  40. Jozek Odpowiedz

    14 maja 2019 at 22:18

    Dał plamę Bozek ta decyzja Jak ja się czyta to tak pogmatwane i głupie że strach się bać jakie będą decyzję w innych sprawach.Odnosze wrażenie że ktoś się pogubił W uzasadnieniu decyzji i jest że należy zważyć interes jednostki z interesem społecznym I Bozek zważył interes .Ale własny drodzy mieszkańcy.Bo to przecież Przeor może wpłynąć na duszczyczki przy wyborach.

    • waga Odpowiedz

      14 maja 2019 at 23:53

      Twoje insynuacje wskazują że jesteś laikiem i dyletantem.

  41. brzoza Odpowiedz

    14 maja 2019 at 22:59

    Skandalem jest wycinka o tej porze roku. Skandalem jest ta decyzja. Skandalem jest już w zasadzie wszystko w tym mieście.

    Kto sprawdza, czy aktualnie są na tych drzewach lęgi ptasie? Decyzja wydana w połowie marca, więc oględziny też były porą zimową, a więc bez ptaków. A teraz?
    Czy aktualnie jest zrobiona inwentaryzacja pod tym kątem?
    Kto tnie drzewa w maju? Kto???

    Apeluje do prezydenta o wstrzymanie tej wycinki do czasu zakończenia okresu ochronnego dla ptaków czyli do 15 października.Termin jest do marca 2020r., to dlaczego w maju?
    Dlaczego w decyzji nie ma nic na ten temat? Czy służby prezydenta sprawdziły czy są aktualnie lęgi na tych drzewach albo w ich okolicy? Zakazane jest płoszenie, przeganianie itd.

    Dlaczego, skoro ten temat wzbudza takie emocje wśród mieszkańców, to ani prezydent, ani rzecznik ani nikt nie zabiera w tej sprawie głosu?
    Czy mieszkańcy są dla urzędników czy może urzędnicy dla mieszkańców?
    Halo! Ziemia. Panie prezydencie, wstrzymaj pan tą wycinkę natychmiast!

    • meteor Odpowiedz

      14 maja 2019 at 23:53

      Halo kosmos! Gdzie ty apelujesz i na jakiej podstawie -jest decyzja jest wykonanie . Ptaszki sam sobie sprawdż jak jesteś niedowiarkiem . Piszesz 6 postów i uważasz że wzbudzasz emocje? Czym laik i dyletant może emocjonować chyba uporem w głupocie.

      • Doda Odpowiedz

        15 maja 2019 at 08:02

        Halo ziemia -Od każdej decyzji jest odwołanie i wcale nie musi być wykonanie. Jako człowiek dużej wiedzy ,a nie laik i dyletant powinieneś chyba o tym wiedzieć! Bez emocji i liczenia ilości wpisów.

    • anna Odpowiedz

      15 maja 2019 at 08:50

      Skandal !

  42. brzoza Odpowiedz

    14 maja 2019 at 23:06

    I podsumowując na podstawie decyzji, na cmentarzu zostanie:

    7 dębów, JEDNA lipa, 2 klony i 1 żywotnik zachodni.
    TYLE.
    Gratuluję Urzędnikom dobrego samopoczucia.

    • O Odpowiedz

      15 maja 2019 at 08:29

      tylko nie mów nikomu

    • anna Odpowiedz

      15 maja 2019 at 08:39

      Brawo !!!!!!!! dla urzedników dbają o zieleń w Tarnobrzegu jestescie wspaniali i tak dbacie i walczycie o drzewa i ptaki w okresie lęgowym – wytnijcie wszystko to bedziecie mieć mniej pracy w przyszłosci i następne pokolenia będą wam wdzieczne za wygolenie Tarnobrzega.

      • jaan Odpowiedz

        15 maja 2019 at 15:52

        Urzędnicy dbają o dobro ludzi a głupki chciałyby jakiejś wyimagowanej zdziczałej przyszłości.

  43. Elza Odpowiedz

    14 maja 2019 at 23:18

    Tytułem podsumowania. Jak widać jest to temat który mieszkancom nie jest obojętny. A to oznacza że jeszcze nie jest z nami tarnobrzezanami tak źle.

  44. Kutombo Odpowiedz

    15 maja 2019 at 09:27

    Przeor-ch..!!!.Dziękuje za uwage

  45. ogr Odpowiedz

    15 maja 2019 at 11:36

    Bo teraz przeszkadzają liście i odchody na pomnikach,
    a później będzie przeszkadzać kurz z Wisłostrady, którego nie zatrzymają korony drzew
    to ją zwinie Proboszcz i będzie łódkami pod prąd przewoził mieszkańców nad jeziorko.
    Jeśli parafia boi się że upadające drzewa wyrządzą krzywdę mieszkańcom lub nieruchomościom na cmentarzu, to niech się postarają i jako administratorzy dbają, doglądają i reagują, a miasto powinno w tym pomagać.

    • bennarz Odpowiedz

      15 maja 2019 at 15:02

      W twojej … brakuje co najmniej 4-ry klepki ,stąd tak sucho pod mózgiem

  46. Kutombo Odpowiedz

    16 maja 2019 at 06:55

    Proboszcz jest miękkim penisem robiony-tyle w temacie.

  47. Wicek Odpowiedz

    16 maja 2019 at 16:15

    Elza ptaki powinny srać jak TY otwierasz nawiedzoną gębę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>