Sandomierskie Centrum Kultury oraz Urząd Miejski w Sandomierzu serdecznie zapraszają na wyjątkowy koncert z okazji 100-lecia Bitwy Warszawskiej, który odbędzie się 8 sierpnia 2020 roku o godz. 19.00 w Sali Rycerskiej Muzeum Okręgowego w Sandomierzu (Zamkowa 12).
Program koncertu:
I część – arie i duety z oper m.in. W. A. Mozarta, S. Moniuszki, G. Bizeta
II część – repertuar musicalowo-operetkowy, utwory z repertuaru Kabaretu Starszych Panów
bilet: 15 zł
Bilety do nabycia codziennie w Centrum Informacji Turystycznej w Sandomierzu (Rynek 20, tel. 15 644 61 05, email: informacja@sandomierz.travel) oraz (w miarę dostępności) bezpośrednio przed koncertem.
***
Arkadiusz Jakus jest solistą Teatru Wielkiego w Łodzi. Studiował śpiew na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, w klasie prof. Ziemowita Wojtczaka. Debiutował jako Don Basilio w „Cyruliku Sewilskim” pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego. Otrzymał nagrodę dla najlepszego basa na IV Międzynarodowym Konkursie im. Adama Didura. Jest finalistą międzynarodowych konkursów wokalnych takich jak Ars et Gloria w Katowicach, czy Konkursu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju. Dwukrotny stypendysta Elisabeth Luxton Memorial Scholarship, dzięki któremu doskonalił swój warsztat w Berlin Opera Academy. Brał udział w kursach mistrzowskich m. in. KS Andrzeja Saciuka, Sergeya Leiferkusa, Roberty Alexander.
Michał Sobiech współpracuje jako solista z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie wykonuje partię Moralesa w operze Carmen G. Bizeta, Simone w Gianni Schicchi G. Pucciniego oraz Parysa w Romeo i Julii C. Gounoda. Studiował na Akademii Muzycznej w Łodzi, najpierw pod kierunkiem Andrzeja Niemierowicza, następnie w klasie Przemysława Reznera. Pobierał również konsultacje wokalne u wybitnego polskiego basa – Andrzeja Saciuka. Będąc na II roku studiów wziął udział w studenckim przedstawieniu Zemsta nietoperza J. Straussa w Teatrze Muzycznym w Łodzi w roli Froscha. Na tej scenie można go również oglądać w musicalu Zorro. Wystąpił w głównej roli w musicalu Łódź Story W. Korcza w reżyserii Beaty Redo-Dobber. Na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi kreował rolę Herr Flutha w Wesołych Kumoszkach z Windsoru O. Nicolaia. Współpracował z tak wybitnymi dyrygentami jak: Paul Esswood, Vladimir Kiradjiev, Ingmar Beck, Michał Kocimski, Sławomir Chrzanowski oraz Grzegorz Wierus.
Marcin Werner – kompozytor, dyrygent, pianista. Urodził się 7 sierpnia 1991 roku w Łodzi. W 2010 ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II st. im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi, w klasie fortepianu prof. Bogusława Wódki. Edukację muzyczną kontynuował w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie ukończył kolejno – uzyskując dyplomy licencjata i magistra sztuki – następujące kierunki:
Fortepian, w klasie prof. Bogusława Wódki (z wynikiem celującym; praca magisterska ukazała się w trzech częściach „Notesu muzycznego” wydawanego przez Akademię Muzyczną w Łodzi),
Kompozycję, w klasie prof. Sławomira Kaczorowskiego (z wynikiem bardzo dobrym),
Dyrygenturę symfoniczo-operową, w klasie prof. Jerzego Swobody (z wynikiem bardzo dobrym).
Od 2016 roku związany na stałe z Teatrem Wielkim w Łodzi, gdzie pracuje jako pianista-korepetytor oraz z macierzystą uczelnią, w której prowadzi wykłady z orkiestracji. Od 2019 roku dyrygent Akademickiej Orkiestry Politechniki Łódzkiej.
Jest laureatem wielu konkursów, na których otrzymał:
I nagrodę w Uczelnianym konkursie kompozytorskim „Mała Symfonia” (2016),
I nagrodę w Konkursie Umiejętności Słuchowych mYear (2014),
I nagrodę na Uczelnianym Konkursie Wykonawstwa Miniatury Fortepianowej (2014),
III nagrodę na XV Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Juliusza Zarębskiego (2015),
wyróżnienie w XV Międzynarodowym Przeglądzie Zespołów Kameralnych w Jaworze (2013),
wyróżnienie, nagrodę publiczności i nagrodę wykonawców na XI Konkursie Kompozytorskim Uczniowskiego Forum Muzyki (2010),
oraz wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Opolu (2009).
Jako dyrygent w latach 2011-16 prowadził powstałą z własnej inicjatywy „Orkiestrę Marcina Wernera”, która wraz z nim zagrała ponad 50 publicznych i prywatnych koncertów w całej Polsce, biorąc udział m.in. w takich wydarzeniach jak: pokaz mody Patrycji Gucci, I Mazurski Festiwal Operowy „Bel Canto”, czy Jubileusz 30-lecia pracy artystycznej Bogusława Morki. Wraz ze swoją orkiestrą wykonywał utwory z repertuaru klasycznego, operowego, filmowego i rozrywkowego, jak również dokonywał prawykonań utworów muzyki współczesnej, występując na jednej scenie z takimi artystami jak Claudio Rocchi (znany włoski tenor, uczeń Luciano Pavarottiego), Bogusław Morka, Krystyna Tyburowska, czy Agnieszka Makówka.
W 2017 roku, w ramach swojego dyplomu licencjackiego z dyrygentury, po raz pierwszy poprowadził koncert z Orkiestrą Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie, wykonując Uwerturę z opery „Moc Przeznaczenia” G. Verdiego, Koncert fletowy G-dur W. A. Mozarta oraz I Symfonię C-dur op. 21 L. van Beethovena. W 2019 roku poprowadził Polish Modern Orchestra – zespół złożony z pedagogów Akademii Muzycznej w Łodzi – podczas koncertu na Ukrainie, gdzie dokonał kilku światowych prawykonań utworów muzyki współczesnej, w tym jednego własnego autorstwa. W tym samym roku zadyrygował drugi koncert dyplomowy wraz z Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach, wykonując Uwerturę z opery „Marcinowa w Seraju” K. Kurpińskiego, Koncert gitarowy „Aranjuez” J. Rodrigo oraz I Symfonię B-dur „Wiosenną” R. Schumanna.
Po ukończeniu studiów dyrygenckich w 2019 roku został asystentem przy premierze opery „Viva la mamma!” G. Donizettiego w Teatrze Wielkim w Łodzi. W styczniu 2020 roku poprowadził dwa spektakle tego dzieła. W tym samym miesiącu, w ramach nagłego zastępstwa zadyrygował II i III akt opery „Turandot” G. Pucciniego.
W swoim dorobku kompozytorskim posiada ponad 50 kompozycji orkiestrowych, kameralnych i solowych. Jest również autorem ponad 300 aranżacji muzyki poważnej, rozrywkowej i filmowej, w tym około 200 na duże składy orkiestrowe. Jego utwory i aranżacje wykonywane były w kraju, jak również zagranicą (Japonia, Czechy, Włochy, USA, Słowacja, Ukraina, Niemcy), przez znamienitych artystów, jak: Ewelina Zawiślak, János Bálint, Barbara Świątek-Żelazna, Mario Caroli, Antonio Saiote, Wissam Boustany, Harri Mäki, Olivier Derbesse, Lola Descours, Meyrick Aleksander, a także wydawane na płytach audio (Flash Flutes, Some Italian Evening). Skomponował również muzykę do trzech spektakli wyreżyserowanych przez Andrzeja Marczewskiego: „Wielka Szpera”, „Życie przecięte” oraz „Pamiętnik legionisty”, w których wzięli udział znamienici polscy aktorzy, m.in. Jowita Budnik, Jerzy Mazur, czy Magdalena Tomaszewska. Ostatni z wymienionych spektakli miał również premierę amerykańską, w Chicago i w Nowym Jorku. W 2019 roku otrzymał od Stowarzyszenia Autorów ZAiKS stypendium z Funduszu Popierania Twórczości.
Jako pianista zagrał ponad 100 koncertów w Polsce jak i za granicą (USA, Słowacja, Maroko), występując zarówno w formie solisty, jak i kameralisty. Współpracuje z wokalistami operowymi i rozrywkowymi, występując m. in. na scenie kameralnej Teatru Wielkiego w Łodzi.
W latach 2013-2017 pełnił funkcję prezesa w Stowarzyszeniu Muzycznym „Concerto”, od 2016 roku jest założycielem i prezesem Fundacji Marcina Wernera, która wspiera działalność artystyczną młodych muzyków oraz współorganizuje wydarzenia artystyczne na terenie całego kraju, natomiast od 2017 roku pełni funkcję prezesa w Fundacji Aktywności Twórczej Dzieci i Młodzieży PROMUZA, która prowadzi placówki aktywnego umuzykalniania.