Ulotki w sieci vs. w realnym świecie – w co warto inwestować?

Wydaje się, że marketing internetowy dominuje w krajobrazie reklamowym, a tradycyjne ulotki i gazetki mają coraz mniejsze znaczenie. Nie jest to prawdą — do dziś kolportaż ulotek ma bardzo wysoki zwrot z inwestycji. Czy inwestowanie w materiały drukowane jest nadal opłacalne? Sprawdźmy to!

Docieranie do odbiorców offline

Jedną z kluczowych zalet ulotek w świecie rzeczywistym jest możliwość dotarcia do osób, które nie są aktywne online. Nie od dziś wiadomo, że kolportaż gazetek reklamowych jest bardzo skuteczny, o czym możesz przeczytać tu: http://wtmedia.com.pl/lotki-i-gazetki-reklamowe-przekonuja-najskuteczniej/. Nie każdy spędza czas w Internecie, a ulotki są skutecznym sposobem dotarcia do osób starszych, dzieci i ludzi ograniczających czas przed ekranem. 

Wiele osób stosuje różnego rodzaju blokery reklam w sieci — ale trudno jest zablokować gazetkę reklamową w skrzynce pocztowej. Na przykład rozdawana w parku reklama siłowni może skuteczniej dotrzeć do fanów sportu na świeżym powietrzu niż reklama w Google czy na YouTube.

Skuteczność B2B

Materiały drukowane, takie jak ulotki, odgrywają szczególnie istotną rolę w sektorze business-to-business (B2B). Przedstawiciele handlowi odwiedzający targi często z rozmysłem zbierają ulotki potencjalnych partnerów, klientów i dostawców. Fizyczne ulotki mogą skutecznie zaprezentować korzyści płynące z danego rozwiązania i dotrzeć do wszystkich zainteresowanych stron. 

W tym wypadku warto też kolportować materiały cyfrowe — na fizycznych ulotkach możesz umieścić kod QR prowadzący do strony internetowej czy katalogu w postaci e-booka. Kolportaż materiałów promocyjnych na targach i imprezach branżowych stanowi jeden z kluczowych obszarów działalności firmy WT Media: http://wtmedia.com.pl/services/kolportaz-btl/.

Opłacalność

W porównaniu z reklamą online reklama na papierowych ulotkach jest z reguły bardziej opłacalna. Ta przewaga kosztowa jest szczególnie widoczna dla firm w Polsce, gdzie wiele firm nadal wybiera kolportaż gazetek reklamowych. W firmie WT Media http://wtmedia.com.pl/ pomagamy w planowaniu efektywnych akcji takiego kolportażu.

Drukowanie w dużych ilościach jest często bardziej ekonomiczne niż reklama internetowa, a oszczędności z niedrogiego projektowania i drukowania można przeznaczyć na inne kluczowe działania marketingowe. 

Namacalne ulotki

Tradycyjne ulotki oferują wrażenia zmysłowe, których brakuje w mediach cyfrowych. Fizyczność ulotki pozwala osobom fizycznym dotykać, składać i nosić ją ze sobą. Dzięki intrygującemu projektowi i atrakcyjnej treści, ulotki mają moc przyciągania uwagi i wyróżniania się z morza reklam internetowych. Możesz wyciąć je w nietypowy kształt, ozdobić, albo sprawić, że po rozłożeniu ujawni się nietypowa grafika. Cyfrowa reklama tego nie potrafi!

Ulotki online

Zamiast postrzegać marketing cyfrowy i rzeczywisty jako wzajemnie się wykluczające, dlaczego nie połączyć tych obu podejść? Możesz opublikować cyfrowe wersje swoich ulotek jako PDF w sieci — w ten sposób będzie łatwo do nich dotrzeć. Jeśli ktoś zgubi ulotkę, nadal może pobrać ją na telefon — i kierować się umieszczoną na niej mapką lub wykorzystać kod promocyjny. Warto łączyć z sobą różne podejścia, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.

materiał zewnętrzny

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Postaw mi kawę na buycoffee.to
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content