Zamontowane i zespolone zostały ostatnie elementy stalowej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej nr 77. W tym miesiącu wykonawca rozpoczął kolejny etap rozbudowy obiektu czyli przygotowania do betonowania płyty pomostu.
Zamontowana konstrukcja stalowa waży około 1300 ton i składa się z 82 elementów, które zespalane były częściowo w wytwórni wykonawcy, częściowo na placu budowy oraz już po zamontowaniu na podporach pomocniczych. Łączna powierzchnia zmontowanych elementów to około 17 tysięcy metrów kwadratowych. Aktualnie prowadzone są prace poprzedzające betonowanie płyty pomostu czyli deskowania i roboty zbrojarskie.
Kolejne etapy robót
Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie ub. roku. Zaprojektowane elementy stalowej konstrukcji mostu w Sandomierzu produkowane były od połowy 2023 roku w wytwórni wykonawcy. Część z nich montowana była na podporach zalewowych z użyciem dźwigu, pozostałe zostały nasunięte na podporę nurtową znajdującą się w rzece.
W maju br. zakończył się etap nasuwania najcięższego, 300-tonowego elementu stalowej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu na podporę rzeczną.
Skomplikowana i dokładnie monitorowana operacja, którą poprzedziły kilkutygodniowe przygotowania, trwała kilka dni. Kolos o dł. 100 metrów przemieszczał się dzięki czterem siłownikom, sześciu stalowym linom, specjalnym szynom przesuwnym i ślizgom na podporach pomocniczych. Po umieszczeniu w docelowej lokalizacji został zespolony dzięki zwornikowi z konstrukcją już istniejącą, zamontowaną wcześniej na podporach w terenie zalewowym z użyciem 250-tonowego dźwigu.
Kolejne etapy prac to wykonanie płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu.
Most będzie budowany do końca roku. W przyszłym roku wykonany zostanie natomiast węzeł w prawobrzeżnej części Sandomierza stanowiący włączenie mostu do układu komunikacyjnego miasta czyli istniejącej drogi krajowej nr 77 poprzez rondo i do projektowanej drogi wojewódzkiej poprzez wiadukt.
Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. Po wybudowaniu węzła ruch odbywał się będzie dwoma mostami – tym wybudowanym w 2011 roku i tym aktualnie realizowanym.
foto&info: GDDKiA
To teraz , w swoich lśniących beemkach ,miejscowe głupki będą miały się gdzie ścigać , w tę i z powrotem.
galicyjo tarnobrzeska zazdrosc cie zzera no nie?
Tero to te głupki z TSA w bemkach z 97 przeskoczom tyn must same, ino po hu. przyjyżdzojta tem złomem pod Kaufland w tbg mota przecie swój, na hu. się tu pchota. A pchota się widzę codziennie bo wim, że u wos wiecnie wszyćko wykupione z półek, bo wy kupujeta nie na wózki sklepowe ino juz na furgonetki z pzycepkom, bo ciągle wom je mało i mało.
DO TSA JAKA ZAZDROSC CZLOWIEKU? TARNOBRZEG WAM TEGO MOSTU NIE ZAZDROSCI BO I DLACZEGO, SKORO W NIEDALEKIEJ PRZYSZLOSCI BEDZIE MIAL SWOJ DRUGI MOST NA WISLE WRAZ Z TRASA S74 NA ZAKRZOWIE OBOK TPPT. DRUGI MOST OPROCZ TEGO NA OS.NAGNAJOW. BARDZO DOBRZE NIECHAJ OBA MIASTA TARNOBRZEG I SANDOMIERZ SIE KOMUNIKACYJNIE ROZWIJAJA BO TAKA JEST POTRZEBA. W PRZESZLOSCI WIELE NAM ZABIERALO PLAWO KOLO ROZWADOWA JAK SAGATOWSKA WOJEWODA BYLA, WIEC TERAZ DWA GRANICZACE ZE SOBA MIASTA MUSZA BUDOWAC WZAJEMNE RELACJE GOSPODARCZE, OSOBISCIE JAKO TARNOBRZEZANIN SZANUJE WASZE MIASTO I NIECH TAK ZOSTANIE
edziesz widzial s 74 jak swinia niebo
najwiecej to zabieral nam dzikow jak mbyl wojewodztwem kto to pomyslal zeby takie zacne miasto sandomierz podlegalo w latach 1975 98 pod taka dziure
Pławo zamknij się jajniku
Nie siej fermentu między miastami. Nic wam nie zabrał Tarnobrzeg. To za czasów województwa tarnobrzeskiego Sandomierska starówka została wyremontowana. Zabierało wam wcześniej kasę miasto wojewódzkie Kielce.
Tak poza tym to widuję w Tbg samochody z Sandomierska rejestracją i jakoś mi to nie przeszkadza. Ma ktoś ochotę do Tbg przyjechać np. na zakupy, to niechaj tu przybywa.
kto to wymysil zeby takie zacne miasto podlegalo pod taka dziure malo tego wszystkie pieniadze tam szly a u nas byly ochlapy cale szczescie ze juz niepodlegamy pod ta dziure i jeszcze jedno sandomierska starowka zostala wyremontowana za pieniadze polskie nie tarnobrzeskie
Poczytaj historii bo się ośmieszasz ! Najbardziej ucierpiało miasto wojewódzkie Tarnobrzeg ponieważ rozwijało ościenne miejscowości nawet swoim kosztem. Spójrz co dzisiaj wyprawia choćby Rzeszów, Kielce jak garną kasę tylko do siebie nie liczą się z innymi !
jak taka dziura mogla zostac wojewodztwem krosno rozumie przemysl jaknajbardziej ale wy?to napewno byla pomylka
zgadzam sie przeciez tam nigdy nic niebylo oprocz paru stodol
DO TSA NIE CHCE BYC ZLOSLIWY WOBEC TWOJEGO SANDOMIERZA, WIEC TY NIE OBRAZAJ MOJEGO TARNOBRZEGA BO POKI CO TO WY MACIE TRZYKROTNIE MNIEJSZY OBSZAR MIASTA OD TARNOBRZEGA I PONAD POLOWE MNIEJSZA LICZBE LUDNOSCI I ZERO PRZEMYSLU, WIEC KTO TU JEST DZIURA? PARE KAMIENIC NA MALYM RYNKU TO NIE WSZYSTKO, A O S74 NIE MARTW SIE NAPEWNO POWSTANIE JUZ TRWA JEJ BUDOWA PO CZESCI A FINANSOWANIE W CALOSCI MA ZABEZPIECZONE. NATOMIAST JEZELI JESTES Z PLAWA TO ZNIKAJ ZA 7 BUSZOW DO SWEGO ROZWADOWA BO NIKT CIE TU NIE CHCE PILNUJ TAM ALUMINIOWYCH FELG I WYZIEWOW KOMINOWYCH Z TRUJACYM ALUMINIUM I RTECIA, COZ PLAWO TO TYLKO PLAWO CZYLI NIC, SKONCZYLO SIE WAM FINANSOWE ELDORADO OD KACZORA I NIE WROCI WIECEJ POZOSTALY TYLKO DLUGI W KASIE PLAWA
w tym roku swietujemy 25 lecie likwidacji gierkowszczyzny
dziuro
tarnobrzesko dzikowska podlacz pod siebie wiecej wiosek
u ciebie przmyslu jest tyle ze musisz jezdzic do plawa i tam zapier apropo hute zabraliscie sandomierzowi i stad macie troche przemyslu