Zarząd Województwa Podkarpackiego przyjął stanowisko wyrażające sprzeciw wobec wykluczenia Podkarpacia z planów budowy szybkich połączeń kolejowych w ramach CPK. W tej sprawie w Jasionce, tuż obok portu lotniczego, na stacji PKP Jasionka-Lotnisko, odbyła się konferencja prasowa.
Marszałek Władysław Ortyl, który rozpoczął konferencję, podkreślał, że plany nowego rządu dotyczące szybkich połączeń kolejowych rodzą wiele obaw, gdyż wykluczają Podkarpacie z tej sieci komunikacyjnej. Tymczasem zaproponowane wcześniej przez rząd Prawa i Sprawiedliwości połączenia w ramach 10 tzw. szprych otwierały komunikacyjnie województwo podkarpackie i dawały mu szansę na szybkie połączenia ze stolicą. Co więcej, nowa sieć połączeń kolejowych pojawiła się już w wielu dokumentach strategicznych:
PODKARPACIE MA ZAPISANE W SWOJEJ STRATEGII, W SWOICH DOKUMENTACH, W SWOICH WSZYSTKICH DZIAŁANIACH I PROJEKTACH TEN UKŁAD KOMUNIKACYJNY, KTÓRY MIAŁ SŁUŻYĆ DLA DOJAZDU DO CPK, A JEDNOCZEŚNIE SAM W SOBIE MIAŁ BYĆ NOWOCZESNYM ROZWIĄZANIEM KOMUNIKACYJNYM W NASZYM KRAJU – MÓWIŁ MARSZAŁEK WŁADYSŁAW ORTYL.
Mówiąc o planach rządu Donalda Tuska marszałek powiedział:
PRZYPOMINA MI SIĘ SYTUACJA, JAK KIEDYŚ ODSTĄPIONO OD REALIZACJI DROGI EKSPRESOWEJ S19 W DOKUMENTACH PROGRAMOWYCH I POLITYCZNYCH PLATFORMY OBYWATELSKIEJ I PSL. TO JEST SYTUACJA ANALOGICZNA – WSKAZAŁ WŁADYSŁAW ORTYL.
W czasie konferencji zostały zaprezentowane plansze przedstawiające plany połączeń kolejowych zaproponowanych wcześniej przez PiS, w ramach 10 szprych oraz nowe rozwiązania – proponowane przez rząd PO, w których nie ma zupełnie Rzeszowa i Podkarpacia:
TE MAPY WYRAŹNIE POKAZUJĄ, JAKIE SĄ RÓŻNICE W KONCEPCJACH ROZWOJU. NA TYCH MAPACH WIDAĆ, ŻE POWINNIŚMY I MOŻEMY JEŹDZIĆ PRZEZ KRAKÓW DO WARSZAWY. TO, CO SIĘ W TYM UKŁADZIE DZIEJE JEST NIEPOKOJĄCE. PRZYPOMNĘ, ŻE JESTEŚMY WAŻNYM WĘZŁEM KOMUNIKACYJNYM, STRATEGICZNYM, Z PUNKTU WIDZENIA POMOCY UKRAINIE, TEŻ W PRZYSZŁOŚCI ODBUDOWY UKRAINY I TO TRZEBA ZAUWAŻAĆ. PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO WIELKICH INWESTYCJI NA LOTNISKU. ZA NAMI BUDUJE SIĘ CENTRUM OBSŁUGOWE SAMOLOTÓW. TO NIE PRZYPADKIEM RZESZÓW ZOSTAŁ WYBRANY NA LOKALIZACJĘ TAKIEJ INWESTYCJI. A DZIŚ MAMY ODWROTNĄ SYTUACJĘ, KIEDY JESTEŚMY Z TYCH PLANÓW I REALIZACJI SKREŚLANI. I TO NAS BARDZO NIEPOKOI.
Marszałek podkreślał, że konieczny jest nacisk polityczny w tej sprawie, zwłaszcza, że wcześniejsze plany budowy CPK i 10 szprych kolejowych, były dobrze odbierane w Brukseli.
W SZCZEGÓLNOŚCI BARDZO DOBRZE ODBIERANY BYŁ UKŁAD KOMUNIKACYJNY SZPRYCH, KTÓRE ZOSTAŁY ZAPLANOWANE I PRZYGOTOWANE PROJEKTOWO.
Marszałek mówił także o mieszkańcach południa Podkarpacia, którzy stracili przez rządowe plany możliwość szybkich połączeń do Rzeszowa i dalej do centralnej Polski.
Stanowisko Zarządu Województwa Podkarpackiego wyrażające sprzeciw wobec wykluczenia województwa podkarpackiego z planów budowy szybkich połączeń kolejowych w ramach CPK
„Wyrażamy stanowczy sprzeciw – nie akceptujemy pominięcia województwa podkarpackiego w rządowych planach rozwoju infrastruktury kolejowej w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Decyzja obecnego rządu jest dla nas zupełnie niezrozumiała, niesprawiedliwa i wielce krzywdząca. Przede wszystkim wyklucza ona nasz region z wielkiego projektu rozwojowego, a tym samym zamyka mieszkańcom Podkarpacia drogę do poprawy jakości życia, rozwoju gospodarczego i społecznego, a przede wszystkim do zwiększenia stopnia bezpieczeństwa, które w kontekście toczącej się tuż za naszą wschodnią granicą wojny, jest niezmiernie istotne.
Szczególnie niekorzystne decyzje prezentowane przecz obecny rząd dotyczą:
1. Braku bezpośredniego połączenia Podkarpacia z Warszawą i Centralnym Portem Komunikacyjnym.
2. Braku budowy kolei szybkich prędkości na południe województwa podkarpackiego do Sanoka i Krosna przez Brzozów.
3. Zaniechania podwyższania parametrów linii kolejowej dotyczących prędkości w kierunku Przemyśla i Medyki.
Rezygnacja z budowy bezpośredniego połączenia kolejowego z Rzeszowa do Warszawy, tworzy „kolejową białą plamę” w południowo-wschodniej Polsce. Pozbawia szans dalszego, szybkiego rozwoju Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, który jest najważniejszym hubem transportowym i humanitarnym, przy granicy z Ukrainą, która objęta jest działaniami wojennymi.
W tym kontekście nasz region powinien zostać potraktowany priorytetowo, także z racji przyszłej powojennej odbudowy kraju wschodnich sąsiadów. Pozycja Rzeszowa i Podkarpacia po wybuchu wojny zmieniła się diametralnie. Staliśmy się niezwykle istotnym graczem na arenie międzynarodowej, zyskując szanse na rozwój w wielu obszarach.
Niezrozumiałe są działania obecnego rządu, które zahamują zrodzony potencjał i przekreślą nasze szanse na zdynamizowanie procesów rozwojowych. Jest także zaprzeczeniem idei zrównoważonego rozwoju kraju, która jest fundamentalna, również w kontekście polityk Unii Europejskiej.”
Propozycja 10 szprych kolejowych, przygotowana przez rząd Mateusza Morawieckiego
Grafiki nowej wizji połączeń kolejowych, zaproponowane przez obecny rząd RP
Autor tekstu: Monika Konopka
Autor zdjęć: Anna Magda
Biuro Prasowe UMWP
Dotychczasowa koncepcja szprych, wykluczająca komunikacyjnie Tarnobrzeg (biegnąca do Rzeszowa przez Stalową Wolę), jakoś Wam nie przeszkadzała i Zarząd Województwa Podkarpackiego nie protestował. Teraz niby wyklucza całe Podkarpacie? Chyba Rzeszów i Stalową Wolę, względnie Krosno i południowe Podkarpacie. Natomiast dla Tarnobrzega tu się nic nie zmienia. Tak to jest w tym województwie, że jedni mają dostawać środki na same znaczące inwestycje, a jak jakiś program zostaje okrojony to jest wieli skandal. A dla innych nie ma środków nawet na przyzwoity dworzec PKP.
coś byśmy skorzystali mając szybki dojazd do Stalowej Woli i możliwość przesiadki tam. ale to prawda, to sprowadzanie Tarnobrzega do rangi miasta drugiej kategorii. niestety, pomysły poprowadzenia linii kolejowej przez południowy Tarnobrzeg były dosyć… pokraczne.
Jakiej drugiej? W obecnej sytuacji to raczej czwarta kategoria jeśli idzie o Tarnobrzeg.
Najkrótsza droga prowadzi przez Tarnobrzeg. Może PO zrobi to co jest logiczne i mniej kosztowne. Oby tak się stało.
Musiałbyś się zwrócić z tą propozycją do komunistów. Za czasów PRL z Rzeszowa do Warszawy były pociągi przejeżdżające przez Tarnobrzeg, Sandomierz, Skarżysko kamienną… . Z czasem po 1990r zaczęto omijać Tarnobrzeg i trwa to do tej pory.
Nie trzeba komunistów. To tylko kwestia czasu linia 25 jest już remontowana w świętokrzyskim, a u nas wkrótce.
tarnobrzegu postkomunistyczny grodzie wojewodzki nibylo to jak wojewodztwo dzikowskie
Raczej na Podkarpaciu jest więcej miast niz Rzeszów i stalowa Wola bo jest sporo pomijanych mniejszych miasteczek tak jak Nowa Dęba co Ortyl najwięcej stara się dla tego miasta potem jest Kolbuszowa i nisko za stalowa Wola ale ile Polaków jest stać na latanie w tym czasie co się wyprawia teraz nawet sam Tusk nie wie kiedy i co podrożeje w całej Polsce a ośmieszać się lubi jak chce zaorać całą Polskę to może to zrobić bo jest nie obliczalny a nie tylko na samym Podkarpaciu są problemy z połączeniami więc teraz kierować pytania do Tuska bo nie wiem ile ludzi pracuje dla pis-u czy po w całej Polsce
Wszyscy fanatycy z Tarnobrzega i okolic oraz Rzeszowa bólu gromkie brawa Tuskowi, jak przed wyborami był w Rzeszowie i pierniczył te swoje frazesy i farmazony !!! Wówczas padło pytanie o budowę drogę S74 ????? Ba bo Tusk zaczął pierniczyć o woj. wielkopolskim wykluczeniu komunikacyjnym Piły i budowie S10 oraz S3, która jest praktycznie na ukończeniu, a Ci dalej skandowali Donald i bili brawo !!!! Obecnie przedwczoraj zostały podpisane umowy na budowę odcinków drogi S10 i S11, a S3 na ukończeniu aby Czesi mogli dojeżdżać do Berlina i niemieckich portów. Bo port kontenerowy w Świnoujściu, jak portu zbożowe w Gdańsku i Gdyni są zbędne. A Ty piszesz te frazesy o wykluczeniu Tarnobrzega. Skoro ludzie dojeżdżają do pracy w Stalowej, Mielca, Nowej Dęby, a nawet Gorzyc i Sandomierza ( bo w Tarnobrzegu jest jedynie praca dla wybranych w urzędzie, gdyż za Bożka do miasta nie przyszedł żaden inwestor, a ściągną Plutę i Trzeciak, którzy obecnie dalej generują koszty i przebywają na L4), to dojechaliby również do szprychy biegnącej przez Stalową. A tymczasem S74 zostało włożone do szuflady i odłożone na lata, nie wspominając o DK9 do Rzeszowa.
Czas skończyć z tą megalomanią PIS i dalszemu niekontrolowanemu zadłużaniu kraju
Ooo, drodzy mieszkańcy, przybywam z nowiną, której sami się nie spodziewaliście! Gdzie jest Pan Norbert Mastalerz z PO, który z taką zapalczywością deklarował swoje wsparcie dla Tarnobrzega? No właśnie, pokazał, gdzie… Niestety, koalicja z 21 kwietnia w Tarnobrzegu pomiędzy Łukaszem Nowakiem (PIS) a Norbertem Mastalerzem ( PO ) doprowadzi to miasto do ruiny.
Łukasz Nowak – prezydent bez żadnego doświadczenia, a do tego Norbert Mastalerz – polityk bez szacunku i uznania, jakiegokolwiek! Czy można było wymyślić gorszy duet? No chyba nie. Nic nie załatwiają dla miasta, zamiast tego bawią się w polityczne gierki, podczas gdy Tarnobrzeg popada w coraz większą ruinę.
Gdzie są te obietnice? Gdzie jest ten rozwój i świetlana przyszłość? A no właśnie, gdzieś daleko, w krainie marzeń i obietnic bez pokrycia. Tarnobrzeżanie, trzymajcie się mocno, bo z takim zarządzaniem czeka nas ciężki los.
Cóż, pozostaje nam tylko czekać na cud, bo z tej koalicji cudów się nie doczekamy. Może czas sięgnąć po popcorn i oglądać ten polityczny spektakl, ale niestety, to nasze miasto płaci za bilety…
I stołek dyrektorski w Prymasówce 2011-2016 – zapomniało się o tym fancie dla giermka N. Mastalerza – mgra W…za. I co, czy kierownik Kolonii dla Powodzian w 2010 r. w Bautzen nie pożycje jak pączek w maśle…
A gdzie sie podziały komentarze o N. Masta,erzu i jego giermku Wałcerzu??? Który nie-magister zajumał? I tak za jakiś czas, wszystko znajdzie sfój finał w organach ścigania RP i Parlamentu Europejsciego. Czyżby Tarnobrzeg zasługiwał rzeczywiście na więcej długów, poruty finansowej i poruty moralnego byłych panów z SLD? This is a question? Wszystko jest kopiowane i zachowywane na nośnikach.
Czy Boski Dariusz już przekazał to pismo do Prezydenta Tarnobrzega Grzegorza Kiełba?A jak zapomniało chłopisko, to kiedy przekarze/przeleje…? No kiedy?
Czy Boski Dariusz już przekazał to opracowanie do Prezydenta Tarnobrzega Grzegorza Kiełba?A jak zapomniało chłopisko, to kiedy przekarze/przeleje…? No kiedy?
A czemu ani Boski Dariusz ani Naczelnik Adaś Napieracz-Brudas nie odpowiada na moje pisma? no czemu tak się stało? Chłopiska zapomniały czy co? Przecież na urzędzie to trzeba tak robić.
No to gdzie się znajduje Prokuratura Rejonowa w Tarnobrzegu? Sokola 3, gabinet naczelnik Kozieja?
Czy wszystkie obietnice zostały zrealizowane i rozliczone?
Razem z kim? Jaki team? A może by tak przesiąść się na rowerki, zamiast piłeczki?
Piotruś, gdzie jesteśmy: Bautzen:https://youtu.be/cVMHtNQhIYM , Bałtów czy Monte Cassino:https://youtu.be/Pc_6LHp82uA?
Nasz „bohater” Łukasz Nowak nie ma żadnej reputacji, więc nie liczcie, że załatwi cokolwiek ważnego dla miasta. Kluczowe inwestycje? Możemy o nich zapomnieć!
A Bożek miał reputację? 😀 😀 😀 a to dobre!
Właśnie , ze Bozek mial porzadna reputację
Nie mial natomiast kompetencji do pelnienia funkcji prezydenta
I jeszcze planuje aby zastepca prezydenta byl Kalinka
Dobrze by bylo zapytac jaki jest stan finansow WORD na dzien dzisiejszy i czy WORD dostawal dotacje i na jaki cel
Taka informacja powinna trafić do Nowaka
Dla jego bezpieczeństwa.
„Niezrozumiałe są działania obecnego rządu,…”
Czego nie rozumiecie? Lotnisko Polacy macie w Berlinie.
Po drodze masz jeszcze w Radomiu, Warszawie czego głupcze nie rozumiesz ?
Tarnobrzeg komunikacyjnie nie traci na tej zmianie nic.
lamenty nie w Tarnobrzegu, szukajcie gdzie indziej ekipę płaczków
Racja. Nad wystarczy dobry wychodek, zamiast Toi Toi, na dworcu kolejowym 🙂
Remont torów w Tarnobrzegu i powiecie tarnobrzeskim czas zacząć a strategie anty-Tarnobrzeg wyrzucić do kosza.
Najszybsza trasa z Rzeszowa jest przez Tarnobrzeg, czas zacząć myśleć i ściągnąć premiera, do Tarnobrzega aby pokazać mu ruinę i butę strategów podkarpacia.
W III kwartale PKP ma ogłosić przetarg na odcinek Padew Narodowa-Sobów, więc wszystkie tory dookoła Tarnobrzega będą funkiel nówka.
Jesteśmy środkiem komunikacyjnym jakich w Polsce mało – z jednego miejsca 4 kierunki: Rzeszów, Sandomierz, Stalowa Wola, Mielec – czas najwyższy to wykorzystać.
a Kielce i Staszów
Racja, zapomniałem o linii 70 i łączniku z nr 25 w Chmielowie. To tym bardziej: 5 obszarów z jednego miejsca: połowa świętokrzyskiego i połowa podkarpackiego mogłyby mieć centrum przesiadkowe (może mielibyśmy nawet CPK – COPowy port komunikacyjny :D). Ale tylko ręce opadają na myśl, że nikt w tarnobrzeskim magistracie nie specjalnie myśli o takich inwestycjach, jedynie kładki nad jezioro im w głowie.
dosc pompowania kasy w tbg
ziemio kielecka nie trzymaj z nimi
1. Rzeszów
I dalej z przesiadką w kierunku Przemyśla, Jasła, Krosna, Dębicy, Tarnowa, Krakowa…
2. Sandomierz
i dalej bez przesiadki w kierunku Skarżyska Kamiennej, Radomia, Warszawy.
3. Stalowa Wola i
i dalej bez przesiadki w kierunku Lublina lub z przesiadkami w kierunku Przeworska…
4. Mielec
i dalej bez przesiadki w kierunku Dębicy, Tarnowa, Krakowa….
panie premierze sprzeciwiamy sie dalszej degradacji krolewskiego miasta sandomierz tak jak to mialo miejsce gdy byl podporzadkowany pod nic nieznaczacy tarnobrzeg zadamy utworzenia centralnego wezla komunikacyjnego sandomierz
Centralny węzeł, chyba tylko dla Sandomierza i Dwikóz. Jakoś nie widzi mi się, żeby ludzie z Mielca, Stalowej i trasy na Rzeszów mieliby się tłuc przez Wisłę tylko na zmianę kierunku jazdy.
Sandomierz ma tylko 3 kierunki w porównanie do 5 z TBG.
Dobry psychiatra Wojtusiowi potrzebny od zaraz.
juz macie szpryche teraz kolej na S74 ktora wczessniej czy pozzniej odloza ad acta
Tuska chcesz sprowadzić do tbgu? Toż to kłamca, naobiecuje a nic nie poczyni w kierunku realizacji obietnic.
Tarnobrzeg sprzeciwia się Zarządowi Województwa Podkarpackiego za wykluczenie komunkacyjne w ramach CPK !
a czymze w y jestescie malo dziura bez naczenia?
Widzisz sam sobie przeczysz- to po kiego siedzi na tym forum, widocznie u was nawet tego nie ma:)?
Nie tylko za wykluczenie kolejowe !!!!
Jesteśmy również wykluczeni z prawidłowej opieki medycznej !!!
Panie Marszałku Ortyl ile już nie ma w Wojewódzkim Szpitalu w Tarnobrzegu podstawowego oddziału jakim kiedyś była interna?
Czy naprawdę Pan sądzi że ogrodnik(?) po kursie zarządzania(?) jest w stanie uzdrowić trudną sytuację w szpitalu który Panu podlega ?!
Koniec upadlania najstarszych I chorych mieszkańców którzy budowali Tarnobrzeg i kraj dając mu przez lata żółte złoto !!!
SZPRYCHA NR 6 JAK NAJBARDZIEJ, ALE W PIERWOTNYM PROJEKCIE,KIEDY TO MIALA PRZECHODZIC BEZPOSREDNIO PRZEZ TARNOBRZEG I SANDOMIERZ JAKO NAJKROTSZA DROGA NA LINII WARSZAWA RZESZOW. SZTUCZNE KIEROWANIE JEJ NA WSCHOD PRZEZ PLAWO A CO ZA TYM IDZIE WYDLUZENIE JEJ TRASY ZDECYDOWANIE NIE MA SENSU. ALE NAJPIERW MOZE NIECH NARESZCIE POWSTANA POLACZENIA KOLEJOWE Z WARSZAWY DO RZESZOWA PRZEZ TARNOBRZEG, SANDOMIERZ, OSTROWIEC SW, JAK TO BYLO PRZED LATY BO SA TU POTRZEBNE.
tak właśnie Tarnobrzegowi brakuje połączenia z Warszawą …. jak zresztą Rzeszowowi. Co najwyżej niewielki procent z tych osób będzie chciała dostać się na CPK a jak dojedzie już do Wawy to żaden problem. Chorym rozwiązaniem jest tworzenie połączenia bezpośredniego Rzeszów-CPK z pominięciem Wawy.
Obecnie mamy po jednym pociągu tam i spowrotem przez Lublin o mało przystępnych porach.
galycyjo dostalas szprysze teraz dostaniesz S74
Ta linia przez stalową wolę to strata czasu dla pasażerów i Weber jako podnóżek lukrecjusza dobrze o tym wie. Czas skończyć z PiSlamskimi fanaberiami i zacząć wreszcie stawiać na właściwe rozwiązania. Nie dla kaczych podlizuchów.
Ja mam pytanie do prezydenta Nowaka I przewodniczącego Mastalerza. Czy byli już w Urzędzie Wojewódzkim i u prezydenta Rzeszowa w tej sprawie. Połączenie Rzeszowa przez Tarnobrzeg z nowym CPK i Warszawą mogło by rozwiązać sporną sprawę. Czasy kiedy wszystko kręciło się wokół Staloeej Woli już chyba minęły ?! Przypomnę też że mieszkańcy koło Rzesxiwa bardz protestowali aby szprycha nr 6 biegła po ich domach. Panowie do roboty. Chyba WSZYSCY CHCEMY BYĆ DUMNI Z TARNOBRZEGA?
czas kiedy krecilo sie wszystko wokolo tarnobrzegu w latach 1975 98 juz dawno minely
Często kiedy wszystko kręciło się wokół pławo w latach 2015 2023 już niedawno minęły. Rzeszów Tarnobrzeg CPK to jedyna rozsądną trasa
pławo sztucznie nabijało sobie frekwencję pasażerami z Tarnobrzega. Manipulacja niskich lotów
Fakt . W Tarnobrzegu sprzedawali bilety tak jakby były kupione w Staliwrj Woli. Trasa niby dłuższa a bilet był tanszy o jakieś 50 gr.
A co gorsze głuptoki z Tarnobrzega kupowały i sprzedawały swoje miasto za grosze 🙁
cpk z rzeszowa z przystankiem w krolewskim miescie sandomierz panie premierze to jedyne rozwiazanie czas pokazac tby jego miejsce w tym kraju
w Sandomierzu dworzec jest na uboczu i nikt tak nie jeździ koleją
na uboczu to jest miasteczko tarnobrzeg nawet krajowka przez nie nie przebiega
przebiega mośku, popatrz na mapę, chyba, ze masz problem z geografią. Gratka dla osła, wykaż się
a lot kiedy mosku nagnajow to je tarnobrzeg
kiedy rozwadów to pławo?
Do dworca kolejowego w Sandomierzu, dojeżdżały i zapewne dalej dojeżdżą autobusy MPK.
PLAWO KOLO ROZWADOWA ZA SIEDMIOMA BORAMI TAM TYLKO PSY DUPAMI SZCZEKAJA A W POWIETRZU TRUJACE ALUMINIUM Z FELG HA HE HE HA
plawi i dzikow wsio rawno liczy sie tylko krolewskie miasto
Wielu się ucieszyło wszak szprycha nie dla Tarnobrzega jak zdecydował pisuar więc tusk poprawił i szprycha nie dla stalowej.
Mała niby rzecz a jak wielu cieszy.
Mnie to całe gówno zwane szumnie cpk jest kompletnie obojętne choć setki tysięcy ukradzione i rozdane na ołtarze przy okazji przez smokeńskich sekciarzy już nie.
plawi i dzikow nie dostanie szprychy cieszy mnie to
Śmieszne że tusk prowincji nie obiecywał niczego i zafundował nam tyle co pis przez 8 lat niepodzielnych rządów.
plawo i dzikow nic niedostalo
Dzięki takim jak Ty i twojemu idolowi Donaldowi, nawet S74 nie powstanie, nie wspominając o drodze DK 9 !!! Możesz być z Siebie dumny i zadowolony !!! Aż dziw, że setki tysięcy ukradli i rozdali jak twierdzisz, a nikogo w tej sprawie nie posadzili ??? Chyba Cię zrobili w konia głosząc hasła, że wszystkich rozliczą i posadzą !!! Poza tym jak masz informacje i wiedzę odnośnie kradzieży w powyższej sprawie winien jesteś powiadomić o tym organy ścigania i złożyć zawiadomienie !!!
Zauważ, że z KPO miał popłynąć strumień kasy do samorządów na inwestycje po wygranej Koalicji 13 grudnia w całej Uśmiechniętej Polsce. Tymczasem pierwsze środki z KPO poszły na używane niemieckie śmigła do wiatraków od Siemensa i dopłaty do używanych elektryków z Niemiec. Tu raczej nie ma się z czego śmiać, tylko jest powód do płaczu. A zresztą jak zazwyczaj pieniędzy nie ma, nie było i nie będzie, taka to już tradycja, jak rządzi Totalna Koalicja.
wąsika i kamińskiego wyciągnął z więzienia duda,nieporadnie ale jednak w końcu się udało.
bonkowski właśnie idzie siedzieć a immunitety zdejmowane są wosiom i romanowskim czyli pomagierom.
czas na wierchuszkę złodziejskiej partii przyjdzie gdy tylko uda się za rok wybrać prezydenta,który nie będzie chronił swoich.amen.
a kasa z KPO pójdzie na Izerę i ołtarze w ramach śmiesznie żałosnego cpk 😀
cioto portorykanska bedziesz widzial s 74 jak swinia niebo
jaki nagle zatroskany ortalion. a kto wymyślił debilny projekt PKA?? z 18 kursami do do 8-tysiecznej Kolbuszowej, zamiast do Tarnobrzega?? kto utopił 400 mln PLN na kolejke na lotnisko, wożacą powietrze? kto obsadził na stanowisku dyrektora departamentu odpowiedzialnego za kolej blond lalę, która nie odróżnia lokomotywy od EZT, i która nawet nie wie jakie linie kolejowe sa na terenie województwa?. Kto stworzył podkarpacką wystawę taboru kolejowego, na torach odstawczych w Rzeszowie? Kto jest najbardziej wyśmiewanym w Polsce jako organizator wojewódzkich przewozów kolejowych?. Kto odpowiada, że z Rzeszowa do Tarnobrzega i na odwrót funkcjonuje 6 par pociągów na dobe z przerwami typu 8 godzin pomiędzy kursami?. Kto kupił 4 hybrydy, robiąc sesje foto na peronie w Mielcu obiecując przyspieszone pociągi z Mielca do Rzeszowa, które po paru miesiącach zlikwidowano? Z kogo śmiała sie cała Polska, bo zachorował maszynista obsługujący linie Padew – Rzeszów i nie można znaleźc zastępcy bo polregio ma na to wyje[piiiii] a PUM nic z tym nie robi??? Kto stworzył oferty na linii 108 z 2 parami w dni robocze, za które i tak najcześciej jeżdzi ZKA, i taki koleś wypełza ,jak robak spod kamienia i śmie pieprzyć coś o szprychach,o CPK, to Himalaje hipokryjzji.
jeszcze raz sie pytam w czym ty starozytny wielki grodzie tarnobrzeski jestes lepszy od kolbuszowej
A co ortyl robił przez ostatnie 8 lat ? Bo zdaje się zectylko na papierze te szprychy są. No może w jego rowerze