PKP ogłosiło przetarg na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola -Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew”. Szacunkowa wartość zadania to 900 mln zł.
Modernizacja na odcinku Stalowa Wola -Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew, ma zapewnić cyt: dogodniejsze warunki dla realizacji połączeń pasażerskich, lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo – takie będą efekty kolejnej inwestycji na pograniczu województw podkarpackiego i świętokrzyskiego.
DODATKOWE PRZYSTANKI
Dzięki inwestycji wrócą pociągi pasażerskie na kolejne odcinki tras Padew – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Nowy standard obsługi pasażerów zapewnią zmodernizowane stacje i przystanki: Grębów, Tarnobrzeg, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia – informuje PKP.
– Dostępność mieszkańców do kolei zwiększymy również poprzez budowę 7 dodatkowych punktów zatrzymywania się pociągów: Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa – dodaje.
WYŻSZE PERONY
W dalszej części komunikatu spółka informuje o planowanych udogodnieniach dla pasażerów: Perony będą wyższe (76 cm) i przystosowane do potrzeb wszystkich grup podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, starszych oraz opiekunów z dziećmi w wózkach. Komfortowe korzystanie z kolei zagwarantują wiaty i ławki montowane na peronach. Gabloty z rozkładem jazdy zapewnią czytelną informację pasażerską. Sprawne i bezpieczne podróże zapewni przebudowa torów wraz z siecią trakcyjną oraz mostów, przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Umowa z wykonawca ma zostać podpisana w II kwartale 2025 r., a zakończenie zadania w 2027 r. Zadanie na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych o szacunkowej wartości ok. 900 mln zł zaplanowano do realizacji w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
info: PKP
Rozpoczęły się konsultacje Horyzontalnego Rozkładu Jazdy
Super wiadomość. To co wydawało się niemożliwe stanie się możliwe
Konferencje prasowe i nagłośnienie tematu przez p.Zych przyniosły skutek – takie są fakty
i jeszcze po niej niektórzy …jeździli na forum.
Wreszcie realne planowanie do końca kadencji parlamentu, a nie wizje na ileś kadencji naprzód, jakby aktualne zarządy miały być po wsze czasy. Ale z liczbą stacji czy przystanków to kogoś poniosło. W Tarnobrzegu powinny być max 2.
A peronów ile? Czy będą zadaszenia nad peronami? Czy będzie przejście podziemne? To podstawowe standardy stacji Tarnobrzeg Główny .
WYSTARCZY ZE PERONY ZADASZONE SĄ W STALOWRJ WOLI-ROZWADOWIE Nieudolni samorządowcy byli i są nadal w Tarnobrzegu 🙁
Wszystko można jeszcze zmienić, bo nie zrobili tego badziewia. Tylko chęci, inne rozwiązanie nie ma żadnego uzasadnienia.
Pewnie będzie jak z obwodnicą czyli jak najprościej, najtaniej i jak najszybciej
i nie do końca przemyślany projekt
i zadaszone perony są też w Berlinie
W tbg????? Takie cuda????
Pominięto istotną kwestię dotyczącą planowanego układu infrastruktury na stacjach, a mianowicie fakt, że na wielu z nich ma być wybudowany tylko jeden peron. Taka decyzja infrastrukturalna może mieć negatywne skutki dla mieszkańców regionu, szczególnie osób starszych, niepełnosprawnych oraz tych, którzy codziennie korzystają z kolei, jako głównego środka transportu. Jeden peron oznacza mniejszą przepustowość oraz trudności w dostępie do pociągów kursujących w przeciwnych kierunkach, co może wykluczyć komunikacyjnie niektóre grupy pasażerów, pogłębiając istniejące problemy komunikacyjne w regionie. Warto, aby media i osoby zaangażowane w tę sprawę bardziej nagłaśniały ten problem, aby decyzje dotyczące infrastruktury kolejowej były podejmowane z myślą o wszystkich mieszkańcach.
Na uwagę zasługuje zaangażowanie Państwa Zychów, którzy już wcześniej podnosili problem jednego peronu i związanych z tym zagrożeń wykluczenia komunikacyjnego. Ich działania, mające na celu uświadomienie społeczności oraz decydentów o możliwych negatywnych konsekwencjach takich decyzji, są godne pochwały i wymagają większego rozgłosu. Dzięki ich staraniom problem ten staje się widoczny, Media regionalne powinny aktywnie wspierać takie inicjatywy jak Państwa Zychów zwłaszcza że komunikacja jest kluczowym element
Ekspercie od infrastruktury kolejowej !!!!
Zalecam zainteresować się na czym polega ,,przepustowość pociągowa” bo to ważna sprawa i jakie są o wiele ważniejsze inwestycje z przebudowa stacji Tarnobrzeg a nawet jak będzie 4 perony to nie rozwiąże problemów które są już dziś
Nie musi być ekspertem by się wypowiadać. To tylko niewiążące rozważania jak prawie każdego z tego forum.
Kto to w ogóle jest Pan Liwtin jakiś samozwańczy specjalista z całym szacunkiem ale ufam bardziej Panu Prezydentowi bo ma dużą wiedzę techniczną i ostatnio ogłosił że dworzec będzie niebawem remontowany i będzie centrum przesiadkowe.
Obawiam się że prezydent może działać na korzyść SW tak jak w przypadku polityki śmieciowej miasta, tracą na tym tarnobrzeżanie. Ale mocodawcy że SW tak chcą i tak ma być. Dobrze, że nastąpiła zmiana wart w polityce bo by nas wydupcyli na cacy bez mydła.
Może ten pan:
kolejowyportal.pl/tag/michal-litwin/
Wątpliwości / pytania: 1) Ile torów pozostanie w Tarnobrzegu ? 2) Ile peronów pozostanie w Tarnobrzegu ? 3) Czy jeśli zostanie 1 lub 2 tory to pozostałe zostaną zlikwidowane? W tym przypadku stacja kolejowa w Tarnobrzegu będzie przypominać raczej wiejski przystanek kolejowy a nie stację kolejową. Czy na peronie w Tarnobrzegu zadaszenie na całej długości czy tylko male wiaty jak na wiejskich przystankach? Tak też uważam, że powinno być przewidziane miejsce na przeładunek sprzętu chociażby wojskowego. Wszak poligon niedaleko. W razie wojny i nie tylko, taka możność przeładunku może się przydać. Na ten przykład w czasie usuwania skutków powodzi, huraganów. 4) Ile będzie trwał remont? Kiedy prace się zaczną? W II kwartale 2025 roku mają być umowy podpisane a do końca 2027 roku zakończone prace. 5) Czy remonty będą trwać od razu na odcinku Tarnobrzeg-Ocice… i drugim Tarnobrzeg Stalowa Wola, czy może najpierw jeden odcinek będzie remontowany, a potem drugi? Istotne, bo jeśli w jednym kierunku będzie komunikacja zastępcza, to przynajmniej dla rowerzysty pozostanie drugi kierunek do wyjazdu. 6) Czy tory też będą wymieniane? Jeśli tak to znowu z rowerem do pociągu nikt nie wsiądzie bo będzie komunikacja zastępcza a to wiąże się z przesiadką do autobusu. Już to przerabialiśmy,… Czytaj więcej »
PO WIELU LATACH ZASTOJU, BARDZO DOBRA WIADOMOSC DLA NASZEGO MIASTA, NARESZCIE TARNOBRZEG DOGONI W KOMUNIKACJI INNE MIASTA W POLSCE. ZMIANA PREZYDENTA MIASTA BYLA JAK NAJBARDZIEJ SLUSZNA DLA TARNOBRZEZAN BO POTRAFI DZIALAC NA WIELU FRONTACH, JEGO POPRZEDNIK BOZEK TWIERDZIL, ZE TARNOBRZEZANIE NIE KORZYSTAJA Z USLUG PKP CO BYLO WIELKA BZDURA.
W którym miejscu będzie przystanek Tbg-Olszynka ?
W OKOLICY OS.SOBOW, ALE DLA POCIAGOW JADACYCH W KIERUNKU ROZWADOWA, TAM MA BYC PRZYSTANEK TARNOBRZEG:OLSZYNKA
To już Olszynka, ale nie powiien być Tarnobrzeg Olszynka.
Fajnie by było, może wtedy ,zamiast dojeżdżać swoim prywatnym autem do pracy do Mielca, po prostu wsiądę w pociąg. Wygodniej i taniej wyjdzie.
Pora już uruchomić ten kierunek dla pociągów.
Po co ? Praca ma być w swoim miejscu zamieszkania a nie żeby zapierdzielać godzinę do innego miasta
Nie zawsze można znaleźć pracę na miejscu.
???? A może by uruchomili połączenia z Krakowem, Warszawa, Wrocławiem, Gdańskiem …….
Przeczytaj uważnie co pisze Michał Litwin. Patrz w artykule informującym czarny tekst na białym tle.
facebook.com/michau.lituin/posts/10212736200796616?ref=embed_post
Przed podanym adresem na facebooku wstaw
https://www.
Adres do konsultacji w sprawie linii kolejowych:
hrj.gov.pl/rozpoczecie-konsultacji-publicznych/
…no i z Paryżem i Barceloną. Koniecznie.Przeciez tłumy czekają na peronie.Co za megalomania zapyzialej miesciny.No i koniecznie przejście podziemne z ruchomymi schodami tak aby szybko można było dotrzeć walnąć kupę lub siku.
Raczej przejścia podziemnego i windy nie będzie , bo nie ma takiej potrzeby.
W Rozwadowie nie ma , mimo, że stacja kolejowa większa, to tym bardziej w TeBeGu nie będzie.
Apel do admina !!!
Kiedy wprowadzi się cały adres, to post znika !!!
Wystarczy też wpisać (x3) w … … i dzieje się to samo.
Zróbcie wreszcie coś z tym, by wyświetlał się cały adres.
Chciałbym znów, tak jak w latach 90-tych móc pojechać do Mielca pociągiem i wrócić wieczorem i w dzień roboczy i w niedzielę. To byłoby coś. Mam nadzieję że to marzenienie spełni się za kilka lat
A ja chcę dojechać do Łodzi, do Hrubieszowa, do Kielc
Właśnie trwa modernizacja linii z Sandomierza do Ostrowca, więc będzie więcej pociągów do Kielc i bezpośrednie. Do Hrubieszowa, jest chyba raz dziennie ale z Rozwadowa. Do Łodzi, no to tak samo przez Kielce, czyli najpierw ten odcinek musi powstać, więc o co chodzi?
Mam nadzieję że na stacji Sobów będzie jakieś zadaszenie
Pytanie:
Czy na tym forum są osoby, które przygotowują propozycje do wysłania (konsultacje z narodem) na podany adres przez Michała Litwina?
Ja się do tego przygotowuję i wyślę, a co z tego będzie, się z czasem okaże. Może dożyję 🙂 realizacji remontu stacji kolejowej w Tbg-u.
Treść przesłanych uwag zamieszczę na forum.
I zapamiętajcie: mała stacyjka może być piękna i funkcjonalnie urządzona.