Linia kolejowa na odcinku Stalowa Wola -Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew na zostać zmodernizowana do końca 2027 roku

PKP ogłosiło przetarg na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola -Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew”. Szacunkowa wartość zadania to 900 mln zł.

Modernizacja na odcinku Stalowa Wola -Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew, ma zapewnić cyt: dogodniejsze warunki dla realizacji połączeń pasażerskich, lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo – takie będą efekty kolejnej inwestycji na pograniczu województw podkarpackiego i świętokrzyskiego.

DODATKOWE PRZYSTANKI

Dzięki inwestycji wrócą pociągi pasażerskie na kolejne odcinki tras Padew – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Nowy standard obsługi pasażerów zapewnią zmodernizowane stacje i przystanki: Grębów, Tarnobrzeg, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia – informuje PKP.

– Dostępność mieszkańców do kolei zwiększymy również poprzez budowę 7 dodatkowych punktów zatrzymywania się pociągów: Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa – dodaje.

WYŻSZE PERONY

W dalszej części komunikatu spółka informuje o planowanych udogodnieniach dla pasażerów: Perony będą wyższe (76 cm) i przystosowane do potrzeb wszystkich grup podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, starszych oraz opiekunów z dziećmi w wózkach. Komfortowe korzystanie z kolei zagwarantują wiaty i ławki montowane na peronach. Gabloty z rozkładem jazdy zapewnią czytelną informację pasażerską. Sprawne i bezpieczne podróże zapewni przebudowa torów wraz z siecią trakcyjną oraz mostów, przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Umowa z wykonawca ma zostać podpisana w II kwartale 2025 r., a zakończenie zadania w 2027 r. Zadanie na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych o szacunkowej wartości ok. 900 mln zł zaplanowano do realizacji w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.

info: PKP

Rozpoczęły się konsultacje Horyzontalnego Rozkładu Jazdy

Subskrybuj
Powiadom o
39 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Marzena
1 miesiąc temu

Super wiadomość. To co wydawało się niemożliwe stanie się możliwe

zwrotnicowy
1 miesiąc temu
Reply to  Marzena

Konferencje prasowe i nagłośnienie tematu przez p.Zych przyniosły skutek – takie są fakty

Betonowy Jasio
1 miesiąc temu
Reply to  zwrotnicowy

i jeszcze po niej niektórzy …jeździli na forum.

rowerowy
1 miesiąc temu

Wreszcie realne planowanie do końca kadencji parlamentu, a nie wizje na ileś kadencji naprzód, jakby aktualne zarządy miały być po wsze czasy. Ale z liczbą stacji czy przystanków to kogoś poniosło. W Tarnobrzegu powinny być max 2.

Pytajnik
1 miesiąc temu

A peronów ile? Czy będą zadaszenia nad peronami? Czy będzie przejście podziemne? To podstawowe standardy stacji Tarnobrzeg Główny .

Robin
1 miesiąc temu
Reply to  Pytajnik

WYSTARCZY ZE PERONY ZADASZONE SĄ W STALOWRJ WOLI-ROZWADOWIE Nieudolni samorządowcy byli i są nadal w Tarnobrzegu 🙁

Sukces będący porażką
1 miesiąc temu
Reply to  Robin

Wszystko można jeszcze zmienić, bo nie zrobili tego badziewia. Tylko chęci, inne rozwiązanie nie ma żadnego uzasadnienia.

Szprota
1 miesiąc temu

Pewnie będzie jak z obwodnicą czyli jak najprościej, najtaniej i jak najszybciej

Pasażer kolejowy
1 miesiąc temu
Reply to  Szprota

i nie do końca przemyślany projekt

Pasażer furmanki
1 miesiąc temu
Reply to  Robin

i zadaszone perony są też w Berlinie

Halina
1 miesiąc temu
Reply to  Pytajnik

W tbg????? Takie cuda????

obiektywny
1 miesiąc temu

Pominięto istotną kwestię dotyczącą planowanego układu infrastruktury na stacjach, a mianowicie fakt, że na wielu z nich ma być wybudowany tylko jeden peron. Taka decyzja infrastrukturalna może mieć negatywne skutki dla mieszkańców regionu, szczególnie osób starszych, niepełnosprawnych oraz tych, którzy codziennie korzystają z kolei, jako głównego środka transportu. Jeden peron oznacza mniejszą przepustowość oraz trudności w dostępie do pociągów kursujących w przeciwnych kierunkach, co może wykluczyć komunikacyjnie niektóre grupy pasażerów, pogłębiając istniejące problemy komunikacyjne w regionie. Warto, aby media i osoby zaangażowane w tę sprawę bardziej nagłaśniały ten problem, aby decyzje dotyczące infrastruktury kolejowej były podejmowane z myślą o wszystkich mieszkańcach.

Na uwagę zasługuje zaangażowanie Państwa Zychów, którzy już wcześniej podnosili problem jednego peronu i związanych z tym zagrożeń wykluczenia komunikacyjnego. Ich działania, mające na celu uświadomienie społeczności oraz decydentów o możliwych negatywnych konsekwencjach takich decyzji, są godne pochwały i wymagają większego rozgłosu. Dzięki ich staraniom problem ten staje się widoczny, Media regionalne powinny aktywnie wspierać takie inicjatywy jak Państwa Zychów zwłaszcza że komunikacja jest kluczowym element

Xyz
1 miesiąc temu
Reply to  obiektywny

Ekspercie od infrastruktury kolejowej !!!!
Zalecam zainteresować się na czym polega ,,przepustowość pociągowa” bo to ważna sprawa i jakie są o wiele ważniejsze inwestycje z przebudowa stacji Tarnobrzeg a nawet jak będzie 4 perony to nie rozwiąże problemów które są już dziś

Uwaga
1 miesiąc temu
Reply to  Xyz

Nie musi być ekspertem by się wypowiadać. To tylko niewiążące rozważania jak prawie każdego z tego forum.

Andrzej
1 miesiąc temu

Kto to w ogóle jest Pan Liwtin jakiś samozwańczy specjalista z całym szacunkiem ale ufam bardziej Panu Prezydentowi bo ma dużą wiedzę techniczną i ostatnio ogłosił że dworzec będzie niebawem remontowany i będzie centrum przesiadkowe.

Koniaków
1 miesiąc temu
Reply to  Andrzej

Obawiam się że prezydent może działać na korzyść SW tak jak w przypadku polityki śmieciowej miasta, tracą na tym tarnobrzeżanie. Ale mocodawcy że SW tak chcą i tak ma być. Dobrze, że nastąpiła zmiana wart w polityce bo by nas wydupcyli na cacy bez mydła.

Oczko
1 miesiąc temu
Reply to  Andrzej

Może ten pan:
kolejowyportal.pl/tag/michal-litwin/

Pedał... od roweru
1 miesiąc temu

Wątpliwości / pytania: 1) Ile torów pozostanie w Tarnobrzegu ? 2) Ile peronów pozostanie w Tarnobrzegu ? 3) Czy jeśli zostanie 1 lub 2 tory to pozostałe zostaną zlikwidowane? W tym przypadku stacja kolejowa w Tarnobrzegu będzie przypominać raczej wiejski przystanek kolejowy a nie stację kolejową. Czy na peronie w Tarnobrzegu zadaszenie na całej długości czy tylko male wiaty jak na wiejskich przystankach? Tak też uważam, że powinno być przewidziane miejsce na przeładunek sprzętu chociażby wojskowego. Wszak poligon niedaleko. W razie wojny i nie tylko, taka możność przeładunku może się przydać. Na ten przykład w czasie usuwania skutków powodzi, huraganów. 4) Ile będzie trwał remont? Kiedy prace się zaczną? W II kwartale 2025 roku mają być umowy podpisane a do końca 2027 roku zakończone prace. 5) Czy remonty będą trwać od razu na odcinku Tarnobrzeg-Ocice… i drugim Tarnobrzeg Stalowa Wola, czy może najpierw jeden odcinek będzie remontowany, a potem drugi? Istotne, bo jeśli w jednym kierunku będzie komunikacja zastępcza, to przynajmniej dla rowerzysty pozostanie drugi kierunek do wyjazdu. 6) Czy tory też będą wymieniane? Jeśli tak to znowu z rowerem do pociągu nikt nie wsiądzie bo będzie komunikacja zastępcza a to wiąże się z przesiadką do autobusu. Już to przerabialiśmy,… Czytaj więcej »

SRODMIESCIE
1 miesiąc temu

PO WIELU LATACH ZASTOJU, BARDZO DOBRA WIADOMOSC DLA NASZEGO MIASTA, NARESZCIE TARNOBRZEG DOGONI W KOMUNIKACJI INNE MIASTA W POLSCE. ZMIANA PREZYDENTA MIASTA BYLA JAK NAJBARDZIEJ SLUSZNA DLA TARNOBRZEZAN BO POTRAFI DZIALAC NA WIELU FRONTACH, JEGO POPRZEDNIK BOZEK TWIERDZIL, ZE TARNOBRZEZANIE NIE KORZYSTAJA Z USLUG PKP CO BYLO WIELKA BZDURA.

Norbert
1 miesiąc temu

W którym miejscu będzie przystanek Tbg-Olszynka ?

SRODMIESCIE
1 miesiąc temu

W OKOLICY OS.SOBOW, ALE DLA POCIAGOW JADACYCH W KIERUNKU ROZWADOWA, TAM MA BYC PRZYSTANEK TARNOBRZEG:OLSZYNKA

Tbg
1 miesiąc temu
Reply to  SRODMIESCIE

To już Olszynka, ale nie powiien być Tarnobrzeg Olszynka.

Alicja
1 miesiąc temu

Fajnie by było, może wtedy ,zamiast dojeżdżać swoim prywatnym autem do pracy do Mielca, po prostu wsiądę w pociąg. Wygodniej i taniej wyjdzie.

Betonowy Jasio
1 miesiąc temu
Reply to  Alicja

Pora już uruchomić ten kierunek dla pociągów.

Szprota
1 miesiąc temu
Reply to  Betonowy Jasio

Po co ? Praca ma być w swoim miejscu zamieszkania a nie żeby zapierdzielać godzinę do innego miasta

Pracuś
1 miesiąc temu
Reply to  Szprota

Nie zawsze można znaleźć pracę na miejscu.

Halina
1 miesiąc temu

???? A może by uruchomili połączenia z Krakowem, Warszawa, Wrocławiem, Gdańskiem …….

Pasażer kolejowy
1 miesiąc temu
Reply to  Halina

Przeczytaj uważnie co pisze Michał Litwin. Patrz w artykule informującym czarny tekst na białym tle.

Oczko
1 miesiąc temu
Reply to  Halina

facebook.com/michau.lituin/posts/10212736200796616?ref=embed_post

Oczko
1 miesiąc temu
Reply to  Halina

Przed podanym adresem na facebooku wstaw
https://www.

Oczko
1 miesiąc temu
Reply to  Halina

Adres do konsultacji w sprawie linii kolejowych:

hrj.gov.pl/rozpoczecie-konsultacji-publicznych/

Huhuha
1 miesiąc temu
Reply to  Halina

…no i z Paryżem i Barceloną. Koniecznie.Przeciez tłumy czekają na peronie.Co za megalomania zapyzialej miesciny.No i koniecznie przejście podziemne z ruchomymi schodami tak aby szybko można było dotrzeć walnąć kupę lub siku.

Telewidz
1 miesiąc temu
Reply to  Huhuha

Raczej przejścia podziemnego i windy nie będzie , bo nie ma takiej potrzeby.
W Rozwadowie nie ma , mimo, że stacja kolejowa większa, to tym bardziej w TeBeGu nie będzie.

Oczko
1 miesiąc temu

Apel do admina !!!

Kiedy wprowadzi się cały adres, to post znika !!!
Wystarczy też wpisać (x3) w … … i dzieje się to samo.

Zróbcie wreszcie coś z tym, by wyświetlał się cały adres.

wspomnienie pięknych czasów
1 miesiąc temu

Chciałbym znów, tak jak w latach 90-tych móc pojechać do Mielca pociągiem i wrócić wieczorem i w dzień roboczy i w niedzielę. To byłoby coś. Mam nadzieję że to marzenienie spełni się za kilka lat

Marzyciel
1 miesiąc temu

A ja chcę dojechać do Łodzi, do Hrubieszowa, do Kielc

o co chodzi?
1 miesiąc temu
Reply to  Marzyciel

Właśnie trwa modernizacja linii z Sandomierza do Ostrowca, więc będzie więcej pociągów do Kielc i bezpośrednie. Do Hrubieszowa, jest chyba raz dziennie ale z Rozwadowa. Do Łodzi, no to tak samo przez Kielce, czyli najpierw ten odcinek musi powstać, więc o co chodzi?

Grzegorz
1 miesiąc temu

Mam nadzieję że na stacji Sobów będzie jakieś zadaszenie

Pedał... od roweru
1 miesiąc temu

Pytanie:
Czy na tym forum są osoby, które przygotowują propozycje do wysłania (konsultacje z narodem) na podany adres przez Michała Litwina?

Ja się do tego przygotowuję i wyślę, a co z tego będzie, się z czasem okaże. Może dożyję 🙂 realizacji remontu stacji kolejowej w Tbg-u.
Treść przesłanych uwag zamieszczę na forum.

I zapamiętajcie: mała stacyjka może być piękna i funkcjonalnie urządzona.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
39
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content