Koncepcja „Blue Valley – Wiślanym Szlakiem” przyjęta. Zobacz przebieg trasy rowerowej

Końcem grudnia 2024 roku zarząd Województwa Podkarpackiego przyjął dokument pn. Koncepcja rozwoju produktu turystycznego „Blue Valley – Wiślanym Szlakiem” . W akcie tym zaprezentowany został m.in. przebieg trasy rowerowej, przebiegającej przez województwo podkarpackie.

Jak czytamy w ww. dokumencie: Trasa rowerowa przebiegająca przez województwo podkarpackie poprowadzona będzie głównie po wałach przeciwpowodziowych rzeki Wisły wraz z jej dorzeczami tj. rzeka Wisłoka, rzeka, San, rzeka Łęg, rzeka Babulówka oraz rzeka Trześniówka. Na odcinkach gdzie trasa nie może zostać poprowadzona po wałach, przekierowano ją na istniejące ścieżki rowerowe, drogi przywałowe, drogi lokalne, wojewódzkie gdzie rowerzysta jest poprowadzony na zasadach ogólnych z innymi uczestnikami.

Trasa została podzielona na dwa odcinki:

ODCINEK 1 POŁANIEC – SANDOMIERZ

– Most rz. Wisły i rz. Breń – istniejąca ścieżka rowerowa po prawej stronie, nawierzchnia asfaltowa, o długości ok. 1.46 km. Zjazd na drogę serwisową o nawierzchni asfaltowej na odcinku ok. 0.67 km. Powrót na ścieżkę rowerową po prawej stronie DW764 o nawierzchni asfaltowej, przy działce nr ewid. 249/1 obręb Sadkowa Góra. (km odcinka ok. 0+000-2+070).

– Trasa ścieżką rowerową o nawierzchni asfaltowej na moście rzeki Wisłoki – DW764, (na moście nawierzchnia z żywicy, dojazd i zjazd z mostu z kostki bezfazowej),na odcinku o długości ok. 1,35 km. Zjazd na drogę serwisową o nawierzchni asfaltowej o długości ok. 0,40 km, następnie przejazd pod mostem rz. Wisłoki o długości ok. 0,06 km. Trasa po prawym wale rzeki Wisłoki obok korony wału, o nawierzchni asfaltowej do remontu, na długości ok. 0,3 km. Włączenie się na gruntową koronę wału następuje w km ok 4+210 (km odcinka ok. 2+070-4+210).

Trasa wałem po koronie prawego wału rzeki Wisłoki o długości ok. 0,49 km i możliwość zjazdu na MOR w m. Gawłuszowice na dz. nr ewid. 522 obręb Gawłuszowice. Dalej trasa prowadzona jest po koronie prawego wału rzeki Wisłoki o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 2,20 km przy działce nr ewid. 107/6 obręb Wola Zdakowska. (km odcinka ok. 4+210-6+900).

  • MOR Gawłuszowice (gmina Gawłuszowice, dz. nr ewid.: 522-obręb Gawłuszowice, poza obszarem Natura2000).

– Trasa po koronie prawego wału rzeki Wisły o nawierzchni gruntowej. Na trasie zlokalizowane są wjazdy na wał – każdy wykonany w nawierzchni z płyt betonowych (km odcinka ok. 6+900 – 9+900).

– Trasa po koronie prawego wału rz. Wisły o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 1,90 km. W km ok. 10+600 zjazd na MOR Różniaty, który jest zlokalizowany na dz.nr ewid.16/18 w m. Różniaty obręb Różniaty. (km odcinka ok. 9+900 – 11+875).

  • MOR Rożniaty (gmina Padew Narodowa, dz. nr ewid.: 16/18 obręb Róźniaty, poza obszarem Natura2000).

– Trasa po koronie prawego wału rzeki Wisły o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 0,65 km. W km ok. 12+540 następuje zjazd z wału na jezdnie w płyt ażurowych oraz betonowych na długości ok. 0,19 km. W celu ominięcia wiaduktu LHS przewidziano przejazd pod mostem kolejowym oraz ponowne włączenie się na koronę wału za wiaduktem. Trasa dalej została poprowadzona po koronie prawego wału rzeki Wisły na odcinku ok. 0,5km (km odcinka ok. 11+875-13+230).

– Trasa koroną wału (prawy wał rzeki Wisły) o nawierzchni gruntowej na długości ok. 3,0 km przy dz. nr ewid. 119/3 obręb Przykop. (km odcinka ok. 13+230-16+210).

– Trasa koroną wału (prawy wał rzeki Wisły) o nawierzchni gruntowej o długości ok. 2,20 km przy dz. nr ewid. 252/4 obręb Przykop. (km odcinka ok. 16+210-18+420).

– Trasa koroną wału (prawy wał rzeki Wisły) o nawierzchni gruntowej o długości ok. 0,07 km, przekroczenie przepustu, oraz dalsza trasa koroną wału o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 2,50 km przy dz. nr ewid. 100/2 obręb Dymitrów Mały. Odcinek kończy się na jezdni o nawierzchni żwirowej (km odcinka ok. 18+420 – 20+970).

– Trasa koroną wału o nawierzchni gruntowej o długości ok. 1,1 km, następnie jezdnia z płyt betonowych o długości 0,10 km i wjazd na koronę wału o nawierzchni gruntowej o długości ok. 0.65 km. Przekroczenie DW 872 oraz zjazd na MOR w miejscowości Baranów Sandomierski na dz. nr ewid. 292/2 obręb Baranów Sandomierski. Na dalszym etapie trasa poprowadzona po koronie wału o nawierzchni gruntowej o długości ok. 0,55 km, a następnie przekroczenie jezdni z płyt betonowych (km odcinka ok. 20+970 – 23+280).

  • MOR Baranów Sandomierski (Miasto i Gmina Baranów Sandomierski, dz. nr ewid.: 292/2 orz 292/4-obręb Baranów Sandomierski, poza obszarem Natura2000).

– Trasa po koronie prawego wału rzeki Wisły o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 1,27 km. Następnie występuje połączenie prawego wału rzeki Wisły i lewego wału rzeki Babulówka. Trasa jest kontynuowana po koronie lewego wału rzeki Babulówka o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 0,35 km. Dalej trasa została poprowadzona po jezdni o nawierzchni żwirowej oraz most na ul. Mały Przewóz. Następnie trasa będzie przebiegać po jezdni nieutwardzonej na odcinku ok 0,9 km oraz włączenie się na koronę prawego rzeki Wisły (km odcinka ok. 23+280 – 26+525)

– Trasa koroną prawego wału rzeki Wisły o nawierzchni gruntowej o długości ok. 1,3 km.

– Zjazd na jezdnię z kostki brukowej o długości ok. 0.03 km, jezdni żwirowej o długości 0,01 km, oraz prowadzenie trasy przy DW 985 o długości 0,68 km. Dalej droga wzdłuż DK9 przy dz. nr ewid. 494/6 obręb Nagnajów. (km odcinka ok. 26+525 – 29+300).

– Trasa przebiega pod mostem o nawierzchni z płyt betonowych. Włączenie się na prawy wał rzeki Wisły (os. Nagnajów w m. Tarnobrzeg) o nawierzchni gruntowej i długości ok. 0.55 km. Zjazd na jezdnię gruntową o długości ok. 0,20 km. Następnie trasa poprowadzona wzdłuż DW 871 i ponowne włączenie się na wał w km trasy ok. 31+500 przy działce nr ewid.: 120/47 obręb Nagnajów. (km odcinka ok. 29+300 – 34+525).

– Trasa po koronie prawego wału rzeki Wisły o nawierzchni gruntowej i długości ok. 2.20 km. Zjazd na jezdnie gruntową, a następnie przekroczenie skarpy na ul. Wianek. Zjazd na MOR w m. Tarnobrzeg dz. nr ewid. 86 obręb Tarnobrzeg. (km odcinka ok. 34+525 – 37+300).

– Trasa na zasadach ogólnych ul. Wiślaną m. Tarnobrzeg o nawierzchni asfaltowej na odcinku ok. 0,40 km. (km odcinka ok.37+300 – 37+770)

  • MOR Tarnobrzeg (Miasto Tarnobrzeg, dz. nr ewid.: 86-obręb Tarnobrzeg połączona z dz. nr ewid.292/3-obręb Tarnobrzeg, poza obszarem Natura2000).

– Trasa koroną wału (prawy wał rz. Wisły) o nawierzchni gruntowej o długości ok. 2.50 km przy dz. nr ewid. 597 obręb Dzików. (km odcinka ok. 37+770 – 40+270)

– Trasa koroną wału o nawierzchni gruntowej (prawy wał rz. Wisły) o długości ok. 1.9 km przy dz. nr ewid. 358/4 obręb Zakrzów. (km odcinka ok. 40+270- 42+150)

– Trasa koroną wału o nawierzchni gruntowej (prawy wał rz. Wisły) o długości ok. 2.75 km przy dz. nr ewid. 801/2 Sielec. (km odcinka ok. 42+150 – 45+440)

– Trasa koroną wału o nawierzchni gruntowej (prawy wał rz. Wisły) o długości ok. 1.70 km przy dz. nr ewid. 645/4 obręb Wielowieś. Koniec odcinka nr 1 (km odcinka ok. 45+440 – 47+152.66).

ODCINEK 2 SANDOMIERZ – ZAWICHOST

– Od ok. 0+000 do km ok. 0+600 trasa biegnie drogą przywałową w międzywalu rzeki Wisły i rzeki Trześniówki, nawierzchnia asfaltowa. Następnie Od ok. 0+600 do ok. 1+600 trasa poprowadzona po koronie wału, nawierzchnia asfaltowa. Od 1+600 trasa poprowadzona drogą przywałową i pod mostem kolejowym Linii kolejowej nr 25 relacji (Łódź Kaliska – Dębica) aż do km ok. 2+400, gdzie wraca na koronę prawego wału rzeki Wisły (km odcinka ok. 0+000 – 2+400).

– W km ok. 2+700 następuje połączenie prawego wału rzeki Wisły z lewym wałem rzeki Łęg. Trasa jest poprowadzona po koronie lewego wału rzeki Łęg w nawierzchni asfaltowej aż do km ok. 3+800, następnie przy istniejącym moście DK77 w stronę rzeki Łęg, gdzie zostanie zaprojektowana kładka. Dalszy przebieg od km ok. 4+100 – 5+900 zostanie poprowadzony po koronie prawego wału rzeki Łęg (km odcinka ok. 2+400 – 5+900).

– Kładka na rz. Łęg.

  • MOR Gorzyce (gmina Gorzyce, dz. nr ewid.: 1714/3-obręb Wrzawy, poza obszarem Natura2000)

– Trasa prowadzona prawym wałem rz. Wisły, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa asfaltowa (od km ok. 8+300 do km ok. 8+600 nawierzchnia asfaltowa i brak drogi przywałowej) (5+900 – 8+600) (km odcinka ok. 5+900 – 8+570)

– Trasa prowadzona prawym wałem rz. Wisły, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa asfaltowa (km odcinka ok. 8+570 – 10+800).

– Trasa prowadzona prawym lewym wałem rzeki San, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa asfaltowa. (km odcinka ok. 10+800 – 12+070)

– Trasa prowadzona lewym wałem rzeki San, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona, na odcinku w km ok. 13+850 – 14+150 trasa po drodze DW854, od km ok. 14+150 trasa wałem obok korony wału, nawierzchnia asfaltowa z barierką po prawej stronie (km odcinka ok. 12+070 – 15+170)

– Trasa prowadzona lewym wałem rz. San. Do km ok. 15+175 trasa wałem obok korony wału, nawierzchnia asfaltowa z barierką po prawej stronie, na odcinku w km ok. 15+175 – 15+750 trasa koroną wału, utwardzona kruszywem, brak drogi przywałowej. Od km ok. 15+750 do km ok. 16+900 trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona kruszywem. Od km ok. 16+900 trasa koroną wału, utwardzona kruszywem, brak drogi przywałowej (km odcinka ok. 15+170-18+230)

– Trasa prowadzona lewym wałem wał rz. San. Do km ok. 18+700 trasa koroną wału, utwardzona kruszywem, brak drogi przywałowej. Na odcinku w km ok. 18+225 – 20+075 trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona kruszywem. Od km ok. 20+100 trasa przebiega istniejącą trasą rowerową Green Velo – nawierzchnia bitumiczna (km odcinka ok. 18+230-20+110)

– Do km ok. 20+100 trasa przebiega istniejącą trasą rowerową Green Velo – nawierzchnia bitumiczna. W kilometrażu ok. 20+200 – 20+700 trasa drogą powiatową nr 1006R. Od km ok. 20+700 trasa koroną prawego wału rz. San, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona (km odcinka ok. 20+210-23+800).

– Trasa prowadzona koroną prawego wału rz. San, do km ok. 24+500 nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona. W kilometrażu ok 24+500 – 25+250 nawierzchnia utwardzona z kruszywa, brak drogi przywałowej. Na odcinku od ok. 24+700 – 24+850 po lewej stronie mur oporowy z barierkami, trasa koroną wału, nawierzchnia utwardzona. W km ok. 25+100 zjazd z korony wału, w km ok. 25+250 przekroczenie DP1010R. Od około 25+300 do około 25+800 trasa drogą przywałową utwardzoną kruszywem. Od km ok. 25+800 do około 26+400 trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona. W km około 26+400 zjazd z korony wału na drogę przywałową. W km około 25+825 zjazd na MOR Czekaj Pniowski (km odcinka ok. 23+800-26+600).

  • MOR Czekaj Pniowski (gmina Radomyśl nad Sanem, dz. nr ewid.: 1308/5-obręb Pniów, poza obszarem Natura2000).

– W km około 26+600 przekroczenie drogi wojewódzkiej DW854 i do km około 26+800 trasa lewą stroną w pasie drogi DW854. W kilometrażu ok. 26+800 – 26+950 trasa drogą przywałową, nawierzchnia gruntowa, trawiasta. Od km około 26+950 trasa koroną prawego wału rz. San, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa częściowo utwardzona kruszywem, częściowo gruntowa (km odcinka ok. 26+600-28+560).

– Prawy wał rz. San – trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa częściowo utwardzona kruszywem, częściowo gruntowa. Od około 30+000 trasa prawym wałem rz. Wisła, trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa częściowo utwardzona kruszywem, częściowo gruntowa (km odcinka ok. 28+560-30+950).

– Prawy wał rz. Wisły – trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona (km odcinka ok. 30+950 – 33+200)

– Prawy wał rz. Wisły – trasa koroną wału, od km ok. 34+600 do km ok. 34+900 nawierzchnia z płyt JOMB, reszta trasy gruntowa, trawiasta (km odcinka ok. 33+200 – 34+890)

– Prawy wał rz. Wisły – trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona. Koniec odcinka nr 2. (34+890- 37+362,21).

Na trasie projektu „Blue Valley-Wiślanym Szlakiem” zostało umiejscowione 6 Miejsc Obsługi Rowerzystów (MOR).

MOR Gawłuszowice (gmina Gawłuszowice, dz. nr ewid.: 522-obręb Gawłuszowice, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK I

MOR Rożniaty (gmina Padew Narodowa, dz. nr ewid.: 16/18 obręb Rożniaty, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK I

MOR Baranów Sandomierski (Miasto i Gmina Baranów Sandomierski, dz. nr ewid.: 292/2-obręb Baranów Sandomierski, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK I

MOR Tarnobrzeg (Miasto Tarnobrzeg, dz. nr ewid.: 86-obręb Tarnobrzeg połączona z dz. nr ewid.292/3-obręb Tarnobrzeg, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK I

MOR Gorzyce (gmina Gorzyce, dz. nr ewid.: 1714/3-obręb Wrzawy, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK II

MOR Czekaj Pniowski (gmina Radomyśl nad Sanem, dz. nr ewid.: 1308/5-obręb Pniów, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK II.

(Koncepcja_rozwoju_produktu_Blue_Valley_-_Wiślanym_Szlakiem_Podkarpackie)

******************************************************

Projekt Blue Valley – Wiślanym Szlakiem” zakłada utworzenie nowego, wspólnego produktu turystycznego, który będzie się składał z nowoczesnej trasy rowerowej biegnącej wzdłuż rzeki Wisły i jej dopływów wraz z dodatkowo towarzyszącą jej infrastrukturą rowerową.

Trasa „Blue Valley” ma przebiegać przez obszar czterech województw: podkarpackiego,świętokrzyskiego, lubelskiego i mazowieckiego.

Realizacja projektu finansowana będzie maksymalnie w 85% z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021-2027. Pozostała część kosztów tj. wkład własny w wysokości 15%, zostanie zabezpieczony przez Województwo Podkarpackie.

foto:pixabay

Subskrybuj
Powiadom o
43 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Sezon się zacznie
1 miesiąc temu

Asfaltowe ścieżki rowerowe Tarnobrzeg – Chmielów -Cygany – Stale-Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sandomierz i Baranów Sandomierski Tarnobrzeg Jezioro Chmielów Dąbrowica- Tarnobrzeg. Potrzebujemy

Plantami
1 miesiąc temu

Sfera marzeń !!!!

znawca
1 miesiąc temu

W tej sprawie to do Starosty bo to powiat

Hwoarang
1 miesiąc temu

A gdzie kładka nad Wisłostradą?

Plantami
1 miesiąc temu
Reply to  Hwoarang

To był nikomu niepotrzebny populistyczny wymysł poprzedniej ekipy rządzącej !!!!

Bredzisz
1 miesiąc temu
Reply to  Plantami

Niepotrzebny populistyczny wymysł to przebudowa placu Bartosza, kładka ma swoje uzasadnienie.

Operator
1 miesiąc temu
Reply to  Bredzisz

Oba pomysły są z dupy wzięte i bez sensu zarówno ta kładka, jak i wymiana kostki i pseudo remont pl. Bartosza !!! Najpierw to należ położyć nawierzchnię asfaltową na wałach i drogach z kamienia i kostki, bo nic z tych tras nie będzie?! Wały na których ma być wytyczony szlak rowerowy są koszone dwa razy do roku i trawa taka, jak na łące, że wkręca się w łańcuch, a ci populiści i demagodzy oderwani od rzeczywistości chcieli kładkę za kilkanaście milionów budować !!!

Zbójnik z Tbg
1 miesiąc temu
Reply to  Operator

Brak naturalnych kosiarek. Może jakieś krówki albo owieczki warto sprowadzić ze Zakopanego, i skierować na wały, heeej…

Proponujący
1 miesiąc temu
Reply to  Operator

Kładka powinna być prosta, lekka i drewniana, a szykują wystrzałową, betonową i ciężką. Po co???

znawca
1 miesiąc temu
Reply to  Bredzisz

Dokładnie tak.

??? !!!
1 miesiąc temu
Reply to  NW24

Tu chyba miał być jakiś link archiwalny, a nie jest. To jest ten aktualny, strony na której się nieniejsza dyskusja toczy.

Tarnobrzeżanin X
1 miesiąc temu
Reply to  NW24

Czy z owej trasy będzie można podziwiać tak bardzo nam Tarnobrzeżanom potrzebne wieże dla jeżyków?

znawca
1 miesiąc temu
Reply to  Hwoarang

W planach – na razie brak źródła finansowania

Tak se myślący
1 miesiąc temu

„Projekt Blue Valley – Wiślanym Szlakiem” zakłada utworzenie nowego, wspólnego produktu turystycznego, który będzie się składał z nowoczesnej trasy rowerowej biegnącej wzdłuż rzeki Wisły i …”

Ten Wiślany Szlak powinien się nazywać Wiślana Trasa Rowerowa bo już taka nazwa oficjalna tras rowerowych przy Wiśle obowiązuje. Już w wielu województwach takie trasy wyznaczono i oznakowano.
Niepotrzebne drugie, inne nazewnictwo i przy okazji wprowadzanie zamieszania.

Dlaczego nie opracowano choćby szkicu tej trasy z uwzględnieniem miejscowości? 

Tarnobrzeżanin X
1 miesiąc temu

Bo to jeden wielki bubel.

rowerowy
1 miesiąc temu

Czyli z infrastruktury to jedynie miejsce obsługi rowerzystów gdzieś na polach nadwiślańskich, a poza tym tylko znaki, tablice i promocja. Zapowiada się „szlak” po wertepach na miarę nieusuwalnych przez naturę 5000 łachów na Wiśle.

Tak se myślący
1 miesiąc temu
Reply to  rowerowy

„Na odcinkach gdzie trasa nie może zostać poprowadzona po wałach, przekierowano ją na istniejące ścieżki rowerowe, drogi przywałowe, drogi lokalne, wojewódzkie gdzie rowerzysta jest poprowadzony na zasadach ogólnych z innymi uczestnikami.”

Cha… dobre. To tylko wytyczenie trasy, a realizacja (budowa czegokolwiek prócz MOR-ów, to czy w ogóle ma być? Jakieś ścieżki asfaltowe? Jazda po wałach o nawierzchniach gruntowych przewidziana? Jechał ktoś z Tarnobrzega do Sandomierza po wale, ten wie, że to nie takie proste.
I niestety na szlaku nie będzie bezpiecznie dla rowerzystów , jeśli w taki sposób jak opisany będzie wyznaczony szlak.
Spodziewałem się czegoś lepszego i pod katem rzeczywistej rekreacji na rowerze, a nie bujania się między samochodami.

Tyle naszego że sobie popłaczemy, tyle naszego, że sobie popłaczemy, tyle naszego, że sobie popłaczemy….

rowerowy
1 miesiąc temu

Dlatego od początku traktowałem ten szlak jako co najwyżej dodatek do infrastruktury drogowej na ulicach Tarnobrzega, której większość wymaga modernizacji jeśli chodzi o ruch rowerowy. Teraz gdy okazało się, że ten szlak ma być poprowadzony przez miasto po istniejących drogach, w większości gruntowych, szkoda czasu na zajmowanie się nim. A gmina zamiast zrobić asfalt na wałach itd., nie mówiąc o ulicach miasta, to pewnie właduje miliony w zbędną kładkę do jeziorni, zgodnie z kontynuowanymi priorytetami urzędu z poprzedniej kadencji.

Janek z wiślanych wałów
1 miesiąc temu
Reply to  rowerowy

D..a z ciebie nie specjalista skoro nie jesteś w stanie przeczytać dokumentu i go myślowo ogarnąć. A miałem wrażenie że jesteś kumaty. Sorry ale tak to widzę

rowerowy
1 miesiąc temu

Luz, możesz to widzieć jak chcesz. Ale dopóki nie napiszesz czego konkretnie rzekomo nie ogarnąłem lub w czym konkretnie rzekomo się mylę, dopóty to będzie tylko twoja wizja.

rowerowy
1 miesiąc temu

Nie podałeś jakichkolwiek konkretów.
W związku z powyższym uznaje się za bezzasadną twoją odezwę z dnia wczorajszego hehe.

znawca
1 miesiąc temu
Reply to  rowerowy

Przeczytaj Koncepcję ze zrozumieniem

rowerowy
1 miesiąc temu
Reply to  znawca

Napisz w czym konkretnie mogłem się pomylić.

Ona
1 miesiąc temu
Reply to  znawca

Najlepszą koncepcją jest antykoncepcja 🙂

opera.Kraj
1 miesiąc temu

Od lat testuje ścieżki rowerowe w krainie Polska! KOSZMAR, KOSZNAR, totalny KOSZMAR! Ale i w tym tunelu znalazłem światełko. Trasa VESO SOŁA! TO JEST TO!!!

Ona
1 miesiąc temu
Reply to  opera.Kraj

Opisz nieco. Plusy i minusy.

Ona
1 miesiąc temu
Reply to  opera.Kraj

Velo Soła. Też ma kostkę brukową 7,49 km.

Ona
1 miesiąc temu
Reply to  opera.Kraj

Link do info o Velo Soła podałam ale post zniknął. Ta trasa Też zbiera wiele krytycznych ocen.

Filmik
27 dni temu
Reply to  opera.Kraj
Jerzy
1 miesiąc temu

Od kiedy wynaleziono mapę trasę zwykle pokazuje się na mapie.

Bysiek
1 miesiąc temu

Ścieżki to są w lesie, a tu trzeba nazwać po imieniu czyli DDR drogi dla rowerów

Tarnobrzeżanin X
1 miesiąc temu
Reply to  Bysiek

To prawda….nazewnictwo jak „ścieżka” w pewien sposób kategoryzuje bardzo nisko takiej inwestycji.

Przyglądający się tematowi
1 miesiąc temu

Po pierwsze: Niepotrzebnie jest ta inwestycja nazwana Blue Vallej- Wiślanym Szlakiem. Jak tu zostało napisane jest w Polsce Wiślana Trasa Rowerowa i tej nazwy wartało by się trzymać, skoro był taki plan drogi rowerowej biegnącej od początku Wisełki aż do morza i ta nowa nazwa Blue… wprowadza zamęt w sferze, sieci dróg rowerowych Po drugie: Jeśli ktoś myśli o tych to pływają na kajakach i jeżdżą kamperami to takim szlakom wskazane by było nadać inne nazwy. i nie łączyć nawet nazwą Blue… tych szlaków, z rowerowymi. Po trzecie: Dlaczego nie ma konsultacji z przyszłymi użytkownikami tych szlaków, nikt nie pyta czego oczekują. Jeśli nie chcą słuchać głosu narodu to rzeczywiście nie ma sensu takich konsultacji prowadzić. Bo odbędzie się to na zasadzie odfajkowania, że takie konsultacje były i dalej będą robić według własnego widzimisię urzędów. Czyli tak jak z drogami rowerowymi w Tarnobrzegu gdzie były konsultacje i mówiono o konieczności budowy dróg rowerowych asfaltowych, a na krótkim odcinku przed Sobowem wykonano jak zwykle z kostki. Więcej dróg w Tbg nie wykonano. Może i dobrze bo też byłyby z kostki. Na jednej z fotografii/ wizualizacji w necie jest MOR i tam jest zaznaczony niewielki trawnik gdzie rozłożone są namioty, ale stojaki… Czytaj więcej »

Przyglądający się tematowi
1 miesiąc temu

Poprawka:
prócz drogi rowerowej wykonanej przed Sobowem wykonano też drogę w Miechocinie i też z kostki ma się rozumieć.

Tarnobrzeżanin X
1 miesiąc temu

Konsultacje były….ale nie w Tbg. Najbliższe były w Sralowej Woli …bo oczywiście leży ona nad Wisłą.

Ona
1 miesiąc temu

W Tarnobrzegu można było wysłać e-maila do UM ale i tak się tym nikt nie przejmie. To już było przerabiane.

Tarnobrzeżanin X
1 miesiąc temu

Pojawia się pytanie: Czy na obszarze Natura 2000 są jakieś ograniczenia w możliwości budowania DDR na koronie wału wiślanego o nawierzchni asfaltowej?

Tarnobrzeżanin X
1 miesiąc temu

Nawierzchnia: gruntowa/trawiasta/z płyt betonowych/utwardzona kruszywem   …. sądzę, że to jest spełnienie marzeń każdego użytkownika roweru …. czekaliśmy na to od lat ! dzięki urzędnikom już wiemy którędy „wygodnie” jeździć na rowerze.

Ona
1 miesiąc temu

Bo dla wszelakiej maści urzędników wytyczenie trasy na mapie to źaden problem. Papier mapa wszystko przyjmie. Że się po tych trasach kiepsko jeździ no to już zmartwienie rowerzysty, a nie twórcy pomysłu. To jest problem wielu tras rowerowych w Polsce.

czegoś nie rozumiem
27 dni temu

Tak sobie czytam opis tej trasy i nie mam pojęcia w jaki sposób zostanie przekroczona rzeka San w obrębie Czekaj Pniowski ,i drogi wojewódzkiej 854, skoro jest tam przeprawa promowa a nie ma mostu? Chyba że o czymś nie wiem? Nie widzę aby trasa wiodła przez Skowierzyn zatem, musi tam jakoś przekroczyć San. No ale to pewnie muszę spytać na forum STW, bo pewnie tu nikt nie będzie wiedział

Pomysł
26 dni temu

Dronem będą przerzucać przez rzekę 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
43
0
Would love your thoughts, please comment.x
Przejdź do treści