Końcem grudnia 2024 roku zarząd Województwa Podkarpackiego przyjął dokument pn. Koncepcja rozwoju produktu turystycznego „Blue Valley – Wiślanym Szlakiem” . W akcie tym zaprezentowany został m.in. przebieg trasy rowerowej, przebiegającej przez województwo podkarpackie.
Jak czytamy w ww. dokumencie: Trasa rowerowa przebiegająca przez województwo podkarpackie poprowadzona będzie głównie po wałach przeciwpowodziowych rzeki Wisły wraz z jej dorzeczami tj. rzeka Wisłoka, rzeka, San, rzeka Łęg, rzeka Babulówka oraz rzeka Trześniówka. Na odcinkach gdzie trasa nie może zostać poprowadzona po wałach, przekierowano ją na istniejące ścieżki rowerowe, drogi przywałowe, drogi lokalne, wojewódzkie gdzie rowerzysta jest poprowadzony na zasadach ogólnych z innymi uczestnikami.
Trasa została podzielona na dwa odcinki:
ODCINEK 1 POŁANIEC – SANDOMIERZ
– Most rz. Wisły i rz. Breń – istniejąca ścieżka rowerowa po prawej stronie, nawierzchnia asfaltowa, o długości ok. 1.46 km. Zjazd na drogę serwisową o nawierzchni asfaltowej na odcinku ok. 0.67 km. Powrót na ścieżkę rowerową po prawej stronie DW764 o nawierzchni asfaltowej, przy działce nr ewid. 249/1 obręb Sadkowa Góra. (km odcinka ok. 0+000-2+070).
– Trasa ścieżką rowerową o nawierzchni asfaltowej na moście rzeki Wisłoki – DW764, (na moście nawierzchnia z żywicy, dojazd i zjazd z mostu z kostki bezfazowej),na odcinku o długości ok. 1,35 km. Zjazd na drogę serwisową o nawierzchni asfaltowej o długości ok. 0,40 km, następnie przejazd pod mostem rz. Wisłoki o długości ok. 0,06 km. Trasa po prawym wale rzeki Wisłoki obok korony wału, o nawierzchni asfaltowej do remontu, na długości ok. 0,3 km. Włączenie się na gruntową koronę wału następuje w km ok 4+210 (km odcinka ok. 2+070-4+210).
Trasa wałem po koronie prawego wału rzeki Wisłoki o długości ok. 0,49 km i możliwość zjazdu na MOR w m. Gawłuszowice na dz. nr ewid. 522 obręb Gawłuszowice. Dalej trasa prowadzona jest po koronie prawego wału rzeki Wisłoki o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 2,20 km przy działce nr ewid. 107/6 obręb Wola Zdakowska. (km odcinka ok. 4+210-6+900).
- MOR Gawłuszowice (gmina Gawłuszowice, dz. nr ewid.: 522-obręb Gawłuszowice, poza obszarem Natura2000).
– Trasa po koronie prawego wału rzeki Wisły o nawierzchni gruntowej. Na trasie zlokalizowane są wjazdy na wał – każdy wykonany w nawierzchni z płyt betonowych (km odcinka ok. 6+900 – 9+900).
– Trasa po koronie prawego wału rz. Wisły o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 1,90 km. W km ok. 10+600 zjazd na MOR Różniaty, który jest zlokalizowany na dz.nr ewid.16/18 w m. Różniaty obręb Różniaty. (km odcinka ok. 9+900 – 11+875).
- MOR Rożniaty (gmina Padew Narodowa, dz. nr ewid.: 16/18 obręb Róźniaty, poza obszarem Natura2000).
– Trasa po koronie prawego wału rzeki Wisły o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 0,65 km. W km ok. 12+540 następuje zjazd z wału na jezdnie w płyt ażurowych oraz betonowych na długości ok. 0,19 km. W celu ominięcia wiaduktu LHS przewidziano przejazd pod mostem kolejowym oraz ponowne włączenie się na koronę wału za wiaduktem. Trasa dalej została poprowadzona po koronie prawego wału rzeki Wisły na odcinku ok. 0,5km (km odcinka ok. 11+875-13+230).
– Trasa koroną wału (prawy wał rzeki Wisły) o nawierzchni gruntowej na długości ok. 3,0 km przy dz. nr ewid. 119/3 obręb Przykop. (km odcinka ok. 13+230-16+210).
– Trasa koroną wału (prawy wał rzeki Wisły) o nawierzchni gruntowej o długości ok. 2,20 km przy dz. nr ewid. 252/4 obręb Przykop. (km odcinka ok. 16+210-18+420).
– Trasa koroną wału (prawy wał rzeki Wisły) o nawierzchni gruntowej o długości ok. 0,07 km, przekroczenie przepustu, oraz dalsza trasa koroną wału o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 2,50 km przy dz. nr ewid. 100/2 obręb Dymitrów Mały. Odcinek kończy się na jezdni o nawierzchni żwirowej (km odcinka ok. 18+420 – 20+970).
– Trasa koroną wału o nawierzchni gruntowej o długości ok. 1,1 km, następnie jezdnia z płyt betonowych o długości 0,10 km i wjazd na koronę wału o nawierzchni gruntowej o długości ok. 0.65 km. Przekroczenie DW 872 oraz zjazd na MOR w miejscowości Baranów Sandomierski na dz. nr ewid. 292/2 obręb Baranów Sandomierski. Na dalszym etapie trasa poprowadzona po koronie wału o nawierzchni gruntowej o długości ok. 0,55 km, a następnie przekroczenie jezdni z płyt betonowych (km odcinka ok. 20+970 – 23+280).
- MOR Baranów Sandomierski (Miasto i Gmina Baranów Sandomierski, dz. nr ewid.: 292/2 orz 292/4-obręb Baranów Sandomierski, poza obszarem Natura2000).
– Trasa po koronie prawego wału rzeki Wisły o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 1,27 km. Następnie występuje połączenie prawego wału rzeki Wisły i lewego wału rzeki Babulówka. Trasa jest kontynuowana po koronie lewego wału rzeki Babulówka o nawierzchni gruntowej na odcinku ok. 0,35 km. Dalej trasa została poprowadzona po jezdni o nawierzchni żwirowej oraz most na ul. Mały Przewóz. Następnie trasa będzie przebiegać po jezdni nieutwardzonej na odcinku ok 0,9 km oraz włączenie się na koronę prawego rzeki Wisły (km odcinka ok. 23+280 – 26+525)
– Trasa koroną prawego wału rzeki Wisły o nawierzchni gruntowej o długości ok. 1,3 km.
– Zjazd na jezdnię z kostki brukowej o długości ok. 0.03 km, jezdni żwirowej o długości 0,01 km, oraz prowadzenie trasy przy DW 985 o długości 0,68 km. Dalej droga wzdłuż DK9 przy dz. nr ewid. 494/6 obręb Nagnajów. (km odcinka ok. 26+525 – 29+300).
– Trasa przebiega pod mostem o nawierzchni z płyt betonowych. Włączenie się na prawy wał rzeki Wisły (os. Nagnajów w m. Tarnobrzeg) o nawierzchni gruntowej i długości ok. 0.55 km. Zjazd na jezdnię gruntową o długości ok. 0,20 km. Następnie trasa poprowadzona wzdłuż DW 871 i ponowne włączenie się na wał w km trasy ok. 31+500 przy działce nr ewid.: 120/47 obręb Nagnajów. (km odcinka ok. 29+300 – 34+525).
– Trasa po koronie prawego wału rzeki Wisły o nawierzchni gruntowej i długości ok. 2.20 km. Zjazd na jezdnie gruntową, a następnie przekroczenie skarpy na ul. Wianek. Zjazd na MOR w m. Tarnobrzeg dz. nr ewid. 86 obręb Tarnobrzeg. (km odcinka ok. 34+525 – 37+300).
– Trasa na zasadach ogólnych ul. Wiślaną m. Tarnobrzeg o nawierzchni asfaltowej na odcinku ok. 0,40 km. (km odcinka ok.37+300 – 37+770)
- MOR Tarnobrzeg (Miasto Tarnobrzeg, dz. nr ewid.: 86-obręb Tarnobrzeg połączona z dz. nr ewid.292/3-obręb Tarnobrzeg, poza obszarem Natura2000).
– Trasa koroną wału (prawy wał rz. Wisły) o nawierzchni gruntowej o długości ok. 2.50 km przy dz. nr ewid. 597 obręb Dzików. (km odcinka ok. 37+770 – 40+270)
– Trasa koroną wału o nawierzchni gruntowej (prawy wał rz. Wisły) o długości ok. 1.9 km przy dz. nr ewid. 358/4 obręb Zakrzów. (km odcinka ok. 40+270- 42+150)
– Trasa koroną wału o nawierzchni gruntowej (prawy wał rz. Wisły) o długości ok. 2.75 km przy dz. nr ewid. 801/2 Sielec. (km odcinka ok. 42+150 – 45+440)
– Trasa koroną wału o nawierzchni gruntowej (prawy wał rz. Wisły) o długości ok. 1.70 km przy dz. nr ewid. 645/4 obręb Wielowieś. Koniec odcinka nr 1 (km odcinka ok. 45+440 – 47+152.66).
ODCINEK 2 SANDOMIERZ – ZAWICHOST
– Od ok. 0+000 do km ok. 0+600 trasa biegnie drogą przywałową w międzywalu rzeki Wisły i rzeki Trześniówki, nawierzchnia asfaltowa. Następnie Od ok. 0+600 do ok. 1+600 trasa poprowadzona po koronie wału, nawierzchnia asfaltowa. Od 1+600 trasa poprowadzona drogą przywałową i pod mostem kolejowym Linii kolejowej nr 25 relacji (Łódź Kaliska – Dębica) aż do km ok. 2+400, gdzie wraca na koronę prawego wału rzeki Wisły (km odcinka ok. 0+000 – 2+400).
– W km ok. 2+700 następuje połączenie prawego wału rzeki Wisły z lewym wałem rzeki Łęg. Trasa jest poprowadzona po koronie lewego wału rzeki Łęg w nawierzchni asfaltowej aż do km ok. 3+800, następnie przy istniejącym moście DK77 w stronę rzeki Łęg, gdzie zostanie zaprojektowana kładka. Dalszy przebieg od km ok. 4+100 – 5+900 zostanie poprowadzony po koronie prawego wału rzeki Łęg (km odcinka ok. 2+400 – 5+900).
– Kładka na rz. Łęg.
- MOR Gorzyce (gmina Gorzyce, dz. nr ewid.: 1714/3-obręb Wrzawy, poza obszarem Natura2000)
– Trasa prowadzona prawym wałem rz. Wisły, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa asfaltowa (od km ok. 8+300 do km ok. 8+600 nawierzchnia asfaltowa i brak drogi przywałowej) (5+900 – 8+600) (km odcinka ok. 5+900 – 8+570)
– Trasa prowadzona prawym wałem rz. Wisły, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa asfaltowa (km odcinka ok. 8+570 – 10+800).
– Trasa prowadzona prawym lewym wałem rzeki San, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa asfaltowa. (km odcinka ok. 10+800 – 12+070)
– Trasa prowadzona lewym wałem rzeki San, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona, na odcinku w km ok. 13+850 – 14+150 trasa po drodze DW854, od km ok. 14+150 trasa wałem obok korony wału, nawierzchnia asfaltowa z barierką po prawej stronie (km odcinka ok. 12+070 – 15+170)
– Trasa prowadzona lewym wałem rz. San. Do km ok. 15+175 trasa wałem obok korony wału, nawierzchnia asfaltowa z barierką po prawej stronie, na odcinku w km ok. 15+175 – 15+750 trasa koroną wału, utwardzona kruszywem, brak drogi przywałowej. Od km ok. 15+750 do km ok. 16+900 trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona kruszywem. Od km ok. 16+900 trasa koroną wału, utwardzona kruszywem, brak drogi przywałowej (km odcinka ok. 15+170-18+230)
– Trasa prowadzona lewym wałem wał rz. San. Do km ok. 18+700 trasa koroną wału, utwardzona kruszywem, brak drogi przywałowej. Na odcinku w km ok. 18+225 – 20+075 trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona kruszywem. Od km ok. 20+100 trasa przebiega istniejącą trasą rowerową Green Velo – nawierzchnia bitumiczna (km odcinka ok. 18+230-20+110)
– Do km ok. 20+100 trasa przebiega istniejącą trasą rowerową Green Velo – nawierzchnia bitumiczna. W kilometrażu ok. 20+200 – 20+700 trasa drogą powiatową nr 1006R. Od km ok. 20+700 trasa koroną prawego wału rz. San, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona (km odcinka ok. 20+210-23+800).
– Trasa prowadzona koroną prawego wału rz. San, do km ok. 24+500 nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona. W kilometrażu ok 24+500 – 25+250 nawierzchnia utwardzona z kruszywa, brak drogi przywałowej. Na odcinku od ok. 24+700 – 24+850 po lewej stronie mur oporowy z barierkami, trasa koroną wału, nawierzchnia utwardzona. W km ok. 25+100 zjazd z korony wału, w km ok. 25+250 przekroczenie DP1010R. Od około 25+300 do około 25+800 trasa drogą przywałową utwardzoną kruszywem. Od km ok. 25+800 do około 26+400 trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona. W km około 26+400 zjazd z korony wału na drogę przywałową. W km około 25+825 zjazd na MOR Czekaj Pniowski (km odcinka ok. 23+800-26+600).
- MOR Czekaj Pniowski (gmina Radomyśl nad Sanem, dz. nr ewid.: 1308/5-obręb Pniów, poza obszarem Natura2000).
– W km około 26+600 przekroczenie drogi wojewódzkiej DW854 i do km około 26+800 trasa lewą stroną w pasie drogi DW854. W kilometrażu ok. 26+800 – 26+950 trasa drogą przywałową, nawierzchnia gruntowa, trawiasta. Od km około 26+950 trasa koroną prawego wału rz. San, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa częściowo utwardzona kruszywem, częściowo gruntowa (km odcinka ok. 26+600-28+560).
– Prawy wał rz. San – trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa częściowo utwardzona kruszywem, częściowo gruntowa. Od około 30+000 trasa prawym wałem rz. Wisła, trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa częściowo utwardzona kruszywem, częściowo gruntowa (km odcinka ok. 28+560-30+950).
– Prawy wał rz. Wisły – trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona (km odcinka ok. 30+950 – 33+200)
– Prawy wał rz. Wisły – trasa koroną wału, od km ok. 34+600 do km ok. 34+900 nawierzchnia z płyt JOMB, reszta trasy gruntowa, trawiasta (km odcinka ok. 33+200 – 34+890)
– Prawy wał rz. Wisły – trasa koroną wału, nawierzchnia gruntowa, trawiasta, droga przywałowa utwardzona. Koniec odcinka nr 2. (34+890- 37+362,21).
Na trasie projektu „Blue Valley-Wiślanym Szlakiem” zostało umiejscowione 6 Miejsc Obsługi Rowerzystów (MOR).
MOR Gawłuszowice (gmina Gawłuszowice, dz. nr ewid.: 522-obręb Gawłuszowice, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK I
MOR Rożniaty (gmina Padew Narodowa, dz. nr ewid.: 16/18 obręb Rożniaty, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK I
MOR Baranów Sandomierski (Miasto i Gmina Baranów Sandomierski, dz. nr ewid.: 292/2-obręb Baranów Sandomierski, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK I
MOR Tarnobrzeg (Miasto Tarnobrzeg, dz. nr ewid.: 86-obręb Tarnobrzeg połączona z dz. nr ewid.292/3-obręb Tarnobrzeg, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK I
MOR Gorzyce (gmina Gorzyce, dz. nr ewid.: 1714/3-obręb Wrzawy, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK II
MOR Czekaj Pniowski (gmina Radomyśl nad Sanem, dz. nr ewid.: 1308/5-obręb Pniów, poza obszarem Natura2000) – ODCINEK II.
(Koncepcja_rozwoju_produktu_Blue_Valley_-_Wiślanym_Szlakiem_Podkarpackie)
******************************************************
Projekt Blue Valley – Wiślanym Szlakiem” zakłada utworzenie nowego, wspólnego produktu turystycznego, który będzie się składał z nowoczesnej trasy rowerowej biegnącej wzdłuż rzeki Wisły i jej dopływów wraz z dodatkowo towarzyszącą jej infrastrukturą rowerową.
Trasa „Blue Valley” ma przebiegać przez obszar czterech województw: podkarpackiego,świętokrzyskiego, lubelskiego i mazowieckiego.
Realizacja projektu finansowana będzie maksymalnie w 85% z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021-2027. Pozostała część kosztów tj. wkład własny w wysokości 15%, zostanie zabezpieczony przez Województwo Podkarpackie.
foto:pixabay
Asfaltowe ścieżki rowerowe Tarnobrzeg – Chmielów -Cygany – Stale-Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sandomierz i Baranów Sandomierski Tarnobrzeg Jezioro Chmielów Dąbrowica- Tarnobrzeg. Potrzebujemy
Sfera marzeń !!!!
W tej sprawie to do Starosty bo to powiat
A gdzie kładka nad Wisłostradą?
To był nikomu niepotrzebny populistyczny wymysł poprzedniej ekipy rządzącej !!!!
Niepotrzebny populistyczny wymysł to przebudowa placu Bartosza, kładka ma swoje uzasadnienie.
Oba pomysły są z dupy wzięte i bez sensu zarówno ta kładka, jak i wymiana kostki i pseudo remont pl. Bartosza !!! Najpierw to należ położyć nawierzchnię asfaltową na wałach i drogach z kamienia i kostki, bo nic z tych tras nie będzie?! Wały na których ma być wytyczony szlak rowerowy są koszone dwa razy do roku i trawa taka, jak na łące, że wkręca się w łańcuch, a ci populiści i demagodzy oderwani od rzeczywistości chcieli kładkę za kilkanaście milionów budować !!!
Brak naturalnych kosiarek. Może jakieś krówki albo owieczki warto sprowadzić ze Zakopanego, i skierować na wały, heeej…
Kładka powinna być prosta, lekka i drewniana, a szykują wystrzałową, betonową i ciężką. Po co???
Dokładnie tak.
O kładce pisaliśmy tutaj:
https://nadwisla24.pl/2025/02/11/koncepcja-blue-valley-wislanym-szlakiem-przyjeta-zobacz-przebieg-trasy-rowerowej/#comment-283159
Tu chyba miał być jakiś link archiwalny, a nie jest. To jest ten aktualny, strony na której się nieniejsza dyskusja toczy.
Czy z owej trasy będzie można podziwiać tak bardzo nam Tarnobrzeżanom potrzebne wieże dla jeżyków?
W planach – na razie brak źródła finansowania
„Projekt Blue Valley – Wiślanym Szlakiem” zakłada utworzenie nowego, wspólnego produktu turystycznego, który będzie się składał z nowoczesnej trasy rowerowej biegnącej wzdłuż rzeki Wisły i …”
Ten Wiślany Szlak powinien się nazywać Wiślana Trasa Rowerowa bo już taka nazwa oficjalna tras rowerowych przy Wiśle obowiązuje. Już w wielu województwach takie trasy wyznaczono i oznakowano.
Niepotrzebne drugie, inne nazewnictwo i przy okazji wprowadzanie zamieszania.
Dlaczego nie opracowano choćby szkicu tej trasy z uwzględnieniem miejscowości?
Bo to jeden wielki bubel.
Czyli z infrastruktury to jedynie miejsce obsługi rowerzystów gdzieś na polach nadwiślańskich, a poza tym tylko znaki, tablice i promocja. Zapowiada się „szlak” po wertepach na miarę nieusuwalnych przez naturę 5000 łachów na Wiśle.
„Na odcinkach gdzie trasa nie może zostać poprowadzona po wałach, przekierowano ją na istniejące ścieżki rowerowe, drogi przywałowe, drogi lokalne, wojewódzkie gdzie rowerzysta jest poprowadzony na zasadach ogólnych z innymi uczestnikami.”
Cha… dobre. To tylko wytyczenie trasy, a realizacja (budowa czegokolwiek prócz MOR-ów, to czy w ogóle ma być? Jakieś ścieżki asfaltowe? Jazda po wałach o nawierzchniach gruntowych przewidziana? Jechał ktoś z Tarnobrzega do Sandomierza po wale, ten wie, że to nie takie proste.
I niestety na szlaku nie będzie bezpiecznie dla rowerzystów , jeśli w taki sposób jak opisany będzie wyznaczony szlak.
Spodziewałem się czegoś lepszego i pod katem rzeczywistej rekreacji na rowerze, a nie bujania się między samochodami.
Tyle naszego że sobie popłaczemy, tyle naszego, że sobie popłaczemy, tyle naszego, że sobie popłaczemy….
Dlatego od początku traktowałem ten szlak jako co najwyżej dodatek do infrastruktury drogowej na ulicach Tarnobrzega, której większość wymaga modernizacji jeśli chodzi o ruch rowerowy. Teraz gdy okazało się, że ten szlak ma być poprowadzony przez miasto po istniejących drogach, w większości gruntowych, szkoda czasu na zajmowanie się nim. A gmina zamiast zrobić asfalt na wałach itd., nie mówiąc o ulicach miasta, to pewnie właduje miliony w zbędną kładkę do jeziorni, zgodnie z kontynuowanymi priorytetami urzędu z poprzedniej kadencji.
D..a z ciebie nie specjalista skoro nie jesteś w stanie przeczytać dokumentu i go myślowo ogarnąć. A miałem wrażenie że jesteś kumaty. Sorry ale tak to widzę
Luz, możesz to widzieć jak chcesz. Ale dopóki nie napiszesz czego konkretnie rzekomo nie ogarnąłem lub w czym konkretnie rzekomo się mylę, dopóty to będzie tylko twoja wizja.
Nie podałeś jakichkolwiek konkretów.
W związku z powyższym uznaje się za bezzasadną twoją odezwę z dnia wczorajszego hehe.
Przeczytaj Koncepcję ze zrozumieniem
Napisz w czym konkretnie mogłem się pomylić.
Najlepszą koncepcją jest antykoncepcja 🙂
Od lat testuje ścieżki rowerowe w krainie Polska! KOSZMAR, KOSZNAR, totalny KOSZMAR! Ale i w tym tunelu znalazłem światełko. Trasa VESO SOŁA! TO JEST TO!!!
Opisz nieco. Plusy i minusy.
Velo Soła. Też ma kostkę brukową 7,49 km.
https://velomapa.pl/szlaki/velo-sola#map=10.22/49.6138/19.1565
Link do info o Velo Soła podałam ale post zniknął. Ta trasa Też zbiera wiele krytycznych ocen.
https://www.youtube.com/watch?v=H-iri8M-EOk
Film do obejrzenia.
Od kiedy wynaleziono mapę trasę zwykle pokazuje się na mapie.
Ścieżki to są w lesie, a tu trzeba nazwać po imieniu czyli DDR drogi dla rowerów
To prawda….nazewnictwo jak „ścieżka” w pewien sposób kategoryzuje bardzo nisko takiej inwestycji.
Po pierwsze: Niepotrzebnie jest ta inwestycja nazwana Blue Vallej- Wiślanym Szlakiem. Jak tu zostało napisane jest w Polsce Wiślana Trasa Rowerowa i tej nazwy wartało by się trzymać, skoro był taki plan drogi rowerowej biegnącej od początku Wisełki aż do morza i ta nowa nazwa Blue… wprowadza zamęt w sferze, sieci dróg rowerowych Po drugie: Jeśli ktoś myśli o tych to pływają na kajakach i jeżdżą kamperami to takim szlakom wskazane by było nadać inne nazwy. i nie łączyć nawet nazwą Blue… tych szlaków, z rowerowymi. Po trzecie: Dlaczego nie ma konsultacji z przyszłymi użytkownikami tych szlaków, nikt nie pyta czego oczekują. Jeśli nie chcą słuchać głosu narodu to rzeczywiście nie ma sensu takich konsultacji prowadzić. Bo odbędzie się to na zasadzie odfajkowania, że takie konsultacje były i dalej będą robić według własnego widzimisię urzędów. Czyli tak jak z drogami rowerowymi w Tarnobrzegu gdzie były konsultacje i mówiono o konieczności budowy dróg rowerowych asfaltowych, a na krótkim odcinku przed Sobowem wykonano jak zwykle z kostki. Więcej dróg w Tbg nie wykonano. Może i dobrze bo też byłyby z kostki. Na jednej z fotografii/ wizualizacji w necie jest MOR i tam jest zaznaczony niewielki trawnik gdzie rozłożone są namioty, ale stojaki… Czytaj więcej »
Poprawka:
prócz drogi rowerowej wykonanej przed Sobowem wykonano też drogę w Miechocinie i też z kostki ma się rozumieć.
Konsultacje były….ale nie w Tbg. Najbliższe były w Sralowej Woli …bo oczywiście leży ona nad Wisłą.
W Tarnobrzegu można było wysłać e-maila do UM ale i tak się tym nikt nie przejmie. To już było przerabiane.
Pojawia się pytanie: Czy na obszarze Natura 2000 są jakieś ograniczenia w możliwości budowania DDR na koronie wału wiślanego o nawierzchni asfaltowej?
Nawierzchnia: gruntowa/trawiasta/z płyt betonowych/utwardzona kruszywem …. sądzę, że to jest spełnienie marzeń każdego użytkownika roweru …. czekaliśmy na to od lat ! dzięki urzędnikom już wiemy którędy „wygodnie” jeździć na rowerze.
Bo dla wszelakiej maści urzędników wytyczenie trasy na mapie to źaden problem. Papier mapa wszystko przyjmie. Że się po tych trasach kiepsko jeździ no to już zmartwienie rowerzysty, a nie twórcy pomysłu. To jest problem wielu tras rowerowych w Polsce.
Tak sobie czytam opis tej trasy i nie mam pojęcia w jaki sposób zostanie przekroczona rzeka San w obrębie Czekaj Pniowski ,i drogi wojewódzkiej 854, skoro jest tam przeprawa promowa a nie ma mostu? Chyba że o czymś nie wiem? Nie widzę aby trasa wiodła przez Skowierzyn zatem, musi tam jakoś przekroczyć San. No ale to pewnie muszę spytać na forum STW, bo pewnie tu nikt nie będzie wiedział
Dronem będą przerzucać przez rzekę 🙂