W Zamku Tarnowskich w Dzikowie-Tarnobrzegu odbyła się konferencja, poświęcona temu, jak zintegrować transport w północnej części Podkarpacia, korzystając w wzoru i doświadczeń Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Organizatorami spotkania byli prezydent Tarnobrzega – Łukasz Nowak oraz wicestarosta tarnobrzeski Wojciech Śmiech.
W czasie konferencji samorząd województwa reprezentowali wicemarszałek województwa Piotr Pilch, wiceprzewodnicząca sejmiku Renata Knap oraz radna województwa Ewa Draus. Na spotkaniu obecni byli samorządowcy z północnej części regionu, w tym gospodarze miast reprezentujący Czwórmiasto oraz eksperci ruchu kolejowego i instytucji transportu publicznego.
Dyskutowano o tym, jak rozwiązania dotyczące Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej zaimplementować w północnej części regionu, dzięki czemu możliwy będzie bardziej dynamiczny rozwój tego subregionu.
O założeniach, realizacji i sukcesie Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej mówił podczas konferencji wicemarszałek Piotr Pilch, który przypomniał, że budowa PKA została zrealizowana w ramach dwóch projektów, z których pierwszy dotyczył zakupu taboru wraz z budową zaplecza technicznego, a drugi – budowy i modernizacji linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej.
– Cały projekt PKA to ponad 848 mln złotych. Ta kwota pokazuje, jak ważne było dla nas zainwestowanie z stworzenie nowych możliwości szybkiego łączenia różnych miejsc ze stolicą regionu, czyli miejscem pracy i nauki wielu mieszkańców Podkarpacia. W ostatnich latach nasza kolej stała się bardzo lubianym i popularnym środkiem transportu w regionie. W ubiegłym roku w ramach Przewozów Regionalnych i Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej przewieźliśmy 5,8 mln pasażerów. W tym roku już widzimy wzrost tej liczby podróżujących – zaznaczył wicemarszałek Piotr Pilch – Beneficjentem obu projektów było Województwo Podkarpackie, które poniosło pełną odpowiedzialność za przygotowanie, realizację, nadzór i końcowe ich rozliczenie. Głównym celem projektów było wzmocnienie roli transportu kolejowego i polepszenie jakości usług przewozów pasażerskich, w obszarze aglomeracji rzeszowskiej. Ten cel osiągnęliśmy, co widzimy po stale wzrastających potokach podróżnych – dodał wicemarszałek Pilch.
Dzięki projektowi PKA nie tylko podróżni przesiedli się do pociągów, ale powstało także połączenie kolejowe stolicy województwa z Portem Lotniczym Jasionka, którego rola w transporcie publicznym wzrasta w skali regionu, kraju, czy w sferze międzynarodowej. Analizy liczby pasażerów wskazują na ich sukcesywny wzrost, od czasu uruchomienia połączeń kolejowych w ramach PKA. W kolejnych latach przybywa po kilkaset tysięcy pasażerów. Kompleksowa obsługa pojazdów szynowych w ramach jednego zaplecza, które powstało jako część PKA, pozwala utrzymać wysokie standardy ich eksploatacji, co przekłada się na jakość usług świadczonych przez operatora.
W czasie konferencji dyskutowano, jak sukces Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej wykorzystać dla rozwiązań transportowych w północnej części regionu. Rozmawiano także szerzej o rozwoju transportu kolejowego Północnego Podkarpacia.
Autor zdjęć: Paweł Podgórski
Autor tekstu: Aleksandra Gorzelak-Nieduży
Biuro Prasowe UMWP
A co tam robi Bożek, który twierdził za swojej kadencji, że ludzie pociągami nie jeżdżą.
Ten jak określasz siwy bajerant miał przy sobie Litwina który zbudował koncepcje w nizgodzie z wizją PIS, a strategią dla miasta Tarnobrzeg, teraz obecny lanser kreuję swoją wizję ale w poza wizyjnym układem podległości w stosunku do Stalowj.
A ta wizja Michała Litwina była, by pociągi z Rzeszówka do stolycy Polski, Warsiawki jechały najkrótsza drogą przez Tarnobrzeg.
I to nie pasiło PiS-owi bo one chciały przez Stalową Wólkę.
Cieszy, że już wróciły połączenia do stolycy przez Tbg. Na dzisiaj dwa/ dzień , ale w planie jest ich więcej przewidziane.
Siwy Bajerant ma wyjątkowy tupet. Pamiętacie jak udzielał wywiadu na wiadukcie twierdząc, że Tarnobrzeżanie nie są zainteresowani jazdą koleją ?
Nauczyciele to są mistrzowie odwracania kota ogonem i owijania g**** w bawełnę dlatego należy mu tę niefortunną wypowiedź wybaczyć
Powinien papa dostać nagrodę „złote usta” :-)))
Nauczyciele w jednej ze szkół w Tbg za czasów prl to były niesamowite dranie.Na +, że nie wszyscy.
Obym doczekał tych dobrodziejstw.
Póki co cieszę się,że mam pociąg do Krk czy stolicy w satysfakcjonujących czasach przejazdu.
Dla ciebie to chyba powinien być osobny tęczowy wagon.
A czy jest satysfakcjonująca ilość wagonów? Początkowo to chyba 4 wagoniki były podłączone na trasie Hrubieszów- Kraków Główny, podobnie jak w pociągu Warszawa -Przemyśl. A teraz ile jest podpiętych wagoników?
Czekam na działania. Na razie jest dużo gadania. By był ruch w pociągach i ekonomicznie opłacało się linie uruchamiać to są potrzebne miejsca pracy w Tarnobrzegu też, a nie tylko w okolicznych miejscowościach. W Tarnobrzegu jest potrzebne: 1) zwiększenie ilości połączeń do Warszawy (już jest dwa bezpośrednie połączenia o godz: 7:49 i 17:43 ale to za mało) Krakowa (już jest dwa bezpośrednie połączenia o godz.9:41 i 17:31, ale to za mało) Rzeszówka Stalowej Wólki Niska Sandomierza ( w sezonie letnim, zwłaszcza w niedziele) Uruchomienie połączenia do Staszowa, a najlepiej aż do Buska Zdroju .Z Tbg nie za bardzo jest jak dojechać. Wszak ludki z Tbg i okolic jeżdżą do sanatorium. 2) zsynchronizowanie odjazdu/ dojazdu pociągów do/z Tarnobrzega z dojazdami i odjazdami autobusów Komunikacji Miejskiej. – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – W związku z brakiem pracy, zakładów, firm w Tbg, dobrze by było rozważyć budowę i uruchomienie zakładu naprawiającego i przygotowującego (sprzątanie) tabor kolejowy. Zakład taki powinien powstać za torami przed budynkiem stacji kolejowej. DJB bądź tak dobry i przekaż dla prezydenta te informację. Czas myśleć o pracy dla ludzików… Dowiedz się więcej »
Pkt 2) powinien zostać zrealizowany już teraz.
Oni nie potrafią nawet dostosować komunikacji miejskiej do ruchu kolejowego a co dopiero będziemy mówić o miejscach pracy czy rozwoju Tarnobrzega.
Zastanawia mnie, na czym zarabia PKS Komunikacja Miejska?
Ilekroć przejeżdża obok mnie ich autobus to się przyglądam ilu pasażerów jest w środku i wiecie co? Stwierdzam, że jest znikoma ilość. Wcale się nie dziwię, że tak jest bo, na ten przykład w autobusach mających na końcu linii, stację kolejową, godziny przyjazdów do stacji i też odjazdów nijak się mają do przyjazdów i odjazdów pociągów.
No, może za wyjątkiem nielicznych przypadków.
Przecież miasto im płaci za samo jeżdżenie. Miasto powinno też zdabać by te przewozy były efektywne. Ale czy coś zrobiono w tej sprawie ? Ziobro.
Taki zakład ma powstać w Rozwadowie gdzie była parowozownia kiedyś.
Nawet ojciec Rafała Webera tam pracował
No przecież to jasne że coś co przynosi dochód nie może powstać w Tarnobrzegu.
To może wskazane wybudowanie lotniska :-)). Dla małych samolocików. Za torami drzewiej było. Jednopłatowe małe samolociki lądowały i startowały.
Tarnobrzeg był w tym czasie wielgi i miał porządny budynek stacyjny.
Przydałoby się też zwiększenie ilości połączeń z Lublinem.
Aktualnie w dni powszednie jest dwa takie bezpośrednie połączenia: z godz. 6:32 i 13:28.
Więcej ludzi lata z lotniska w Jesionce wie bezpośrednie połączenie jest bardzo przydatne a jak to wygląda w Lublinie z połączeniem na Świdnik lotnisko
Czy do Lublina to jeździ się wyłącznie by dalej przesiąść się na samolot?
Gagu gadu .Takie lanie wody i mydlenie oczów Tarnobrzerzanom .A jedno jest pewne po tej zalej nasiadowce.Stalowa Wola będzie centrum przesiadkowym na północy Podkarpacia.Lacznik Rzeszow-Letownia był głównym tematem i wszystkie gminy okoliczne domagają się tego łącznika bo to sprawi że z Rzeszowa do Warszawy czas przejazdu będzie o wieeeeele krótszy.I dobrze.Oby jak najszybciej.
Nieprawda. W optymistycznym dlaprojektu „Łętowni” harmonogramie (załpżmy że pis wraca donwładzy za rok) ta linia nie powstanie przed 2040. A nigdzie nie jest przesadzone ze ta linia W OGÓLE powstanie.
Jezusmaria ile tu malkontentów. Zrobieniebtakiej kojferencji w Tbg to sukces (i to wspólny bo różne opcje sie zaangażowały) i ciach bajerka. Takie rzeczy procsntują i zaprocentują.
Nie malkontentów tylko podpowiadaczy. Ludzi trza słuchać i realizować ich marzenia.
A dodatkowe peronu i dworzec w Tarnobrzegu na 2050 więc Łętownia będzie szybciej hahahaha..I dobrze
Jest rok 3578 prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak prowadzi rozmowy w sprawie choćby częściowego remontu dworca PKP w Tarnobrzegu….. Tymczasem w stalowej woli… Powstało CPK bis….. oraz rurociąg Nowogrodzka Pipe zapewniający bezpośredni przepływ hajsu dla Lucjusza
I super
Heh. Albo:
Jest rok 3578. 123 lata po Ostatniej Wojnie archeologiczna ekspedycja androidów odkrywa notatki w ruinach dawnego miasta Kostkobrzeg. Ze znaleziska udaje się wydobyć strzępy informacji. Jeden z fragmentów brzmi: „Cóż szkodzi zorgan(…) spotkani”.
Znowu ci sami co nas oszukiwali teraz udają przyjaciół
A Lucjusz ze spokojem cieszy się, że Łukasz na jego rozkaz organizuje hurtowy transport tak aby miał robotników do pracy na strefie w Sralowej Woli. To kolejna podwalina do rozwoju gospodarczego miasta Sralowa Wola. Za tym działaniem będą kolejni inwestorzy w Sralowej i kolejne podatki do kasy miasta. A u nas w Tarnobrzegu? Kolejny kredyt na mieszkańców ?
Koczki, kucyki, kolorowe skarpetki, wypaprane przedramiona. Brakuje jeszcze tunelów, drutów w nosie, metalowych pryszczy jprdl dokąd ten świat zmierza ???
W kierunku dziwactw i LGBT. Już nawet z +
Już nawet u Węgrów LGBT się przebija. Dziwna Europa się zaczyna robić.Dokąd to zmierza?
Jeszcze trochę i będzie 3 rodzaj kibli dla transpłciowych jak na zachodzie
albo i wincyj bo pono jest kilka pci :-)))
Ówczesne kobiety też wyglądają jak chłopy więc to działa w obie strony
nie zmienia to faktu, że ludzie robią z siebie choinki
ni ma . teraz som babo-chłopy.
Mrzonka nie mylić z mrożonką
Organizują sobie konferencję, zdjęcia niby że coś robią, a i tak będzie z tego wielkie g
Będzie po taniości. Tak będą wykonane remonty stacji kolejowej i okolicy i tak będzie z połączeniami.