W piątek 18 lipca br. w Tarnobrzegu rozpoczynają się prace związane z odnowieniem oznakowania poziomego, w ramach corocznego bieżącego utrzymania oznakowania. Ze względu na minimalizację utrudnień w ruchu drogowym, malowanie zostanie przeprowadzone w porze nocnej.
Pierwszy etap malowania obejmował będzie centrum miasta Tarnobrzega.
– W kolejnym etapie będzie realizowane odnowienie zaplanowanego w ramach umowy oznakowania poziomego pozostałych ulic w granicach administracyjnych miasta Tarnobrzega. Przewidywany okres prowadzonych prac to maksymalnie 10 dni (godziny wieczorne/nocne). Postęp prac uzależniony jest od warunków atmosferycznych gwarantujących trwałość oraz techniczną poprawność wykonania oznakowania – informuje tarnobrzeski magistrat.
– Prosimy o wyrozumiałość oraz przepraszamy za wszelkie utrudniania w ruchu drogowym i prosimy o ostrożną i bezpieczną jazdę – dodaje.
A odmalują w końcu niemalowane od lat znaki na ciągach dla rowerzystów? Powinno to być robione z urzędu, chyba że w skrzywionym Tarnobrzegu trzeba złożyć oficjalne pismo w tej sprawie 😀 W niektórych miejscach na drogach pieszo-rowerowych wyznaczonych na dawnych drogach rowerowych i drogach pieszych (co za bezsens) dawne symbole rowerów, zamalowane kiedyś czerwoną farbą, są już bardziej widoczne niż te późniejsze.
Prace jeszcze nawet nie ruszyły, a ten już narzeka…i oczywiście rowerzyści najważniejsi, jakby nie było innych uczestników ruchu drogowego (pieszych, kierowców samochodów czy motocykli, osób poruszających się na UTO itp.).
Decydujące znaczenie ma oznakowanie PIONOWE, gdyż to poziome siłą rzeczy ulega ścieraniu i z upływem czasu staje się mniej widoczne.
Jeśli więc jest oznakowanie znakiem poziomym C-13/C-16 z linią poziomą, to rowerzysta ma psi obowiązek się stosować do tego znaku pionowego, koniec kropka.
Znakiem pionowym C-13/C-16*
Słowo się rzekło Rafałku: „koniec kropka”. Tak więc nie pisz już nic w tym temacie 🙂
On-Rafałek-DJB już tak bredzi, że sam w tych swoich bredniach się gubi.
Gwoli uzupełnienia, żeby żaden pseudo-inżynier ruchu drogowego nie bredził, poniżej podstawa prawna dla moich uwag. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach Załącznik nr 2: Pkt 5.2.9.1: „Znak P-23 „rower” (rys. 5.2.9.1) stosuje się w celu oznaczenia: drogi dla rowerów, pasa ruchu dla rowerów, śluzy dla rowerów. Na drogach dla rowerów i pieszych znak P-23 stosuje się łącznie ze znakiem P-26. (…) Na drodze dla rowerów znak P-23 stanowibuzupełnienie znaku pionowego C-13 „droga dla rowerów” i umieszcza się go na początku tej drogi, bezpośrednio za każdym skrzyżowaniem oraz za miejscem doprowadzającym ruch rowerowy do tej drogi. (…) Na drodze dla rowerów i pieszych, na której umieszczono znak C-13/16 z symbolami oddzielonymi kreską pionową, znak P-23 umieszcza się analogicznie jak na drodze dla rowerów.”; Pkt 5.2.9.3: „Znak P-26 „piesi” (rys. 5.2.9.4) stosuje się w celu oznaczenia drogi dla pieszych albo drogi dla rowerów i pieszych. Na drodze dla rowerów i pieszych, na której umieszczono znak C-13/16 z kreską pionową, znak P-23 umieszcza się na drodze dla rowerów, a znak P-26 umieszcza się na drodze dla pieszych. Znaki te umieszcza się w… Dowiedz się więcej »
Znak poziomy stanowi UZUPEŁNIENIE znaku pionowego.
Skoro nie masz samodzielnego znaku pionowego C-13 (droga dla rowerów), to znak poziomy nie może go uzupełniać.
Za to masz znak pionowy C-13/C-16 z linią poziomą (czyli droga dla pieszych i rowerów bez podziału) – i do tego znaku pionowego masz się stosować.
Oznakowanie poziome (znaki P-2- i P-26) powinny być w takim przypadku jak na zdjęciu poniżej, ALE nawet jak nie są (bo np. się starły) to wciąż obowiązuje znak pionowy C-13/C-16. Znak pionowy stoi i stać będzie, a poziomy można zawsze odmalować jeśli zajdzie taka potrzeba.
Milcz, do czego sam się zobowiązałeś pisząc: „koniec kropka” 🙂
Proponowałbym, aby prezydent przychylił się do wniosku o zmianę organizacji ruchu na ulicy Sikorskiego pomiędzy dwiema stacjami paliw (koło Grzybka) poprzez zastosowanie na tym fragmencie podwójnej linii ciągłej. Jeżdżę tamtędy codziennie i zawsze zastój na kilkanaście samochodów, bo ktoś zawsze musi do innej stacji po przeciwnej stronie. Panie Prezydencie, do roboty! Skoro chce Pan ułatwiać życie mieszkańcom, to można zacząć od prostych rzeczy, skoro trudniejsze przerastają magistrat.
Szanowny Panie,
Pan Prezydent nie rozpatruje wniosków napisanych w komentarzach na jakichś forach.
Proszę napisać oficjalne pismo wraz z przekonującym uzasadnieniem, a myślę, że wówczas specjaliści z zakresu inżynierii ruchu drogowego w UM pochylą się nad Pana prośbą i udzielą odpowiedzi.
Sugerowałbym też zmienić ton wypowiedzi na mniej konfrontacyjną.
Jest Pan młody i może Pan tego jeszcze nie wie, ale czasem sam ton pisma może mieć mniej lub bardziej pozytywny wpływ na jego mniej lub bardziej satysfakcjonujące rozpatrzenie.