Rusza modernizacja linii kolejowych w Tarnobrzegu. PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły inwestycję wartą ponad 900 milionów złotych, finansowaną głównie z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021–2027. Prace obejmą odcinek Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa i potrwają kilka kwartałów.
W ramach projektu wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem. Modernizacji doczekają się także perony, mosty i przejazdy kolejowe. Po zakończeniu robót pociągi mają pojechać szybciej – nawet do 120 km/h – a stacje i przystanki w regionie zyskają nowy wygląd i lepszą dostępność dla pasażerów.
Na czas prac wstrzymany został ruch pociągów przez Tarnobrzeg. PKP Intercity uruchomiło autobusy zastępcze za pociągi dalekobieżne, takie jak „Hetman” i „Kasztelan”, natomiast część połączeń – m.in. „San” i „Witos” – skierowano objazdem przez Leżajsk i Stalową Wolę Rozwadów. Polregio wprowadziło komunikację zastępczą na trasach regionalnych, m.in. między Dębą Rozalin a Grębowem i Sandomierzem.
Zakończenie inwestycji pozwoli na szybsze i bezpieczniejsze podróże oraz lepsze połączenia kolejowe w północnej części Podkarpacia.
Aktualne informacje o autobusach zastępczych i zmianach w rozkładzie jazdy można znaleźć na stronach PKP Intercity, Polregio oraz PKP PLK.



Remont poeinien być wykonany etapami. Najpierw wyłączyć jeden odcinek i go wyremontować np Rozwadów – Sandomierz, by można było chociarz z Tgb w kierunku Rzeszówka pociągiem podróżować.
100/100% Tak powinien być wykonany remont: I etap: remont na linii: –Rozwadów- Sandomierz + tor (krótki ocinek) w kierunku Sobowa (rozwidlenie toru, na południe od m. Furmany w kierunku Sobowa) –Sandomierz- Tarnobrzeg W tym przypadku przejezdny dla pociągów by był odcinek linii kolejowej Tarnobrzeg- Mielec (i dalej Dębicy, Krakowa ) Tarnobrzeg- Nowa Dęba (i dalej w kierunku Rzeszowa) – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – II etap: remont na linii –Tarnobrzeg – Ocice – Chmielów. W tym przypadku przejezdne dla pociągów by były odcinki linii kolejowych Tarnobrzeg- Rozwadów (i dalej w kierunku Lublina) Tarnobrzeg- Sandomierz (i dalej w kierunku Warszawy) – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – III etap remont na linii –Chmielów – Padew. W tym przypadku przejezdne dla pociągów by były odcinki linii kolejowych Tarnobrzeg- Rozwadów ( i dalej w kierunku Lublina) Tarnobrzeg- Sandomierz ( i dalej w kierunku Warszawy) Tarnobrzeg- Nowa Dęba ( i dalej w kierunku Rzeszowa) – – – – – – – – – – – – – – – – Taka kolejność lub odwrotna, wykonania remontu, z… Dowiedz się więcej »
Link, gdzie można prześledzić układ torów, na potwierdzenie powyższego tekstu:
https://mapy.com/pl/zakladni?x=21.6747087&y=50.5184349&z=10
Tak jak mówisz, ktoś chce nas wykluczyć komunikacyjne i zniechęcić i przyzwyczaić do korzystania z czegoś innego niż kolej. Tylko komu na tym zależy? Kto chce naszej zguby?
Odpowiedz znajduje się 35 km na wschód
yyy akurat ja wybitnie nie trawię Pława … tylko nie widzę w tym przypadku innej alternatywy
Remont ma być robiony etapami. Wystarczy się trochę wysilić i poszukać. Nie jest to super tajne.
Jakimi etapami? Coś na zasadzie jak pisze Planista? Czy na innej, jakiej? To co pisze Planista to OK się wydaje sensowne. A inne to jakie?
Takie cóś znalazłem. Piszą o LOT-ach.
https://www.plk-inwestycje.pl/projekty/fundusze-europejskie-dla-polski-wschodniej/prace-na-liniach-kolejowych-nr-25-74-78-na-odcinku-stalowa-wola-tarnobrzeg-sandomierz-ocice-padew/
Tylko nie ma info nigdzie czy będą dostępne te fragmenty linii kolejowej akurat nie remontowane. oczekujące na remont. Podejrzewam, że nie. Będzie ponad dwa latka Tarnobrzeg całkowicie wyłączony z komunikacji kolejowej? Tragedia.
Mam odLOT kiedy jestem na imprezie i po okowicie 🙂
Chcemy peronów zadaszonych i przejścia podziemnego- dość kiwania Tarnobrzega.
Zgadza się. Chcemy
peronów zadaszonych na całej długości,
przejścia podziemnego,
elektronicznych tablic na peronach i w budynku dworca.
Ilość pociągów przejeżdżających przez stację kolejową w Tbg będzie się z czasem zwiększać (pociągi Warszawa-Przemyśl-Warszawa i Hrubieszów-Kraków-Hrubieszów) i musi być rzetelna informacja o odjazdach lub opóźnieniach.
Film z linii kolejowej Hrubieszów- Kraków Główny.
https://www.youtube.com/watch?v=hOo3UfvjzLM
Czas na filmie: 2:27:43,
peron wiejski z zadaszeniem prawie na całą długość peronu
Czas na filmie: 2:59:18,
bieda na stacji kolejowej w Tarnobrzegu
Czas na filmie: 3:52:17,
stacja kolejowa w Dębicy z nowoczesnymi elektronicznymi tablicami odjazdów.
Chcemy dostępu do morza – dość kiwania Tarnobrzega.
W jakim sensie chcesz tego dostępu? Chcesz połączenia kolejowego z Gdańskiem, Szczecinem? Chociaż w sezonie letnim.
Jeśli tak, jestem też „za” i nawet „nie przeciw”
Ani słowa o przejściu podziemnym i zadaszonych peronach na całej długości !?! Czyli kolejny bubel w Tarnobrzegu !?!
Bo miasto musi wykonać badania gruntu pod przejście.
Zanim do samiuśkiej stacji Tarnobrzeg dotrze remont, to minie o ho ho albo jeszcze więcej czasu.
Słabo to widzę, dzisiejsza technologia pozwala budowę przejść podziemnych nawet jak są wody gruntowe. Ktoś próbuje taniego chwytu dla głupiego ludu, ale lud nie taki głupi.
A co z remontem zabytkowego DWORCA, czekają, aż się zawali, jak budynek po dawnej Tarnobrzeskiej !?!
Remont budynku stacyjnego inna spółka będzie wykonywać.
Już by wartało zacząć ten remont.
Mnie interesi czy budynki inne stojące w pobliżu budynku dworca też będą remontowane, czy pozostaną taka ruiną jaką dzisiaj są, czy może będą wyburzone.
A jest ich tam nieco. Na ten temat cisza w eterze.
Mają tam nagrywać westerny .
Lepiej horrory 🙂
Jak pociągi będą pędzić 120 km/h, to w Tarnobrzegu na 100 %, żaden się nie zatrzyma 😉
Tfusk żeby wyeliminować nasze firmy z przetargu na pociągi podniósł ich prędkość na 350km/h i spełnia je firma ale niemiecka. I po co te pociągi o prędkości 350 jak mają jechać 200km/h. Ale niemiecki premier dba o gospodarkę swojego państwa
Co ty pierdzielisz? Piłeś, nie pisz!
Te duże prędkości to 200 km/godzinę czy większe?
A czemu nie uwzględniona Polska północno-wschodnia, południowo-wschodnia, północno-zachodnia? Nie uwzględniono? W chinach potrafią budować, a w Polsce się piep…ą z byle odcinkiem toru.
Na jednej ze stron pisze, że tory będa przygotowane do prędkości 200km.
Cytat z tej strony:
„Dzięki modernizacji skróci się czas podróży, zwiększy punktualność i częstotliwość połączeń. Pociągi pasażerskie osiągną prędkość do 200 km/h, a towarowe do 120 km/h”
Ale to ściema, bo tylko krótki odcinek ze Stalowej Wólki w kierunku Zbydniowa ma być na taką prędkość przewidziany.
Chętnie bym widział choć jedno połączenie Pendolino przez Tarnobrzeg np. na trasie Warsiawka- Tbg- Rzeszów- Zagórz. Ale nie zobaczę
„Na czas prac wstrzymany został ruch pociągów przez Tarnobrzeg. PKP Intercity uruchomiło autobusy zastępcze za pociągi dalekobieżne, takie jak „Hetman” i „Kasztelan”,…”
Te dwa ww pociągi Hetman i Kasztelan (Hrubieszów- Kraków) omijają Tarnobrzeg.
Nie ma komunikacji zastępczej.
„…natomiast część połączeń – m.in. „San” i „Witos” – skierowano objazdem przez Leżajsk i Stalową Wolę Rozwadów.”
To jest prawda. Podobnie jak Hetman i Kasztelan, pociągi San i Witos (Warszawa- Przemyśl)
omijają Tarnobrzeg
Sprawdzono info na …portalpasazera… na dzień wyjazdów 04 listopada 2025 r.
Poczytaj lepiej:
https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/kup-bilet/pociagi-i-stacje/zka/debica-stalowa-wola-rozwadow-zrj5-2025.html
https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/kup-bilet/pociagi-i-stacje/zka/sandomierz-rzeszow-glowny-zrj5-2025.html
Proponuję wpisać na stronie …portalpasazera… w wyszukiwarce połączeń kolejowych np. połączenie Hrubieszów- Kraków.
-pociąg nie jedzie przez Tbg
-brak na ww portalu informacji o komunikacji zastępczej między St.Wólką/ Rozwadowem a Dębicą
-pociąg Hetman (taki wcześniej jeździł przez Tbg) z Dębicy do Krakowa ma odjazd o godzinie 10:42. Autobus komunikacji zastępczej St.Wólka- Dębica, jest w Dębicy o godzinie 11:15. Siłą rzeczy nie ma możliwości załapania się do pociągu Hetman, bo ten już odjedzie wcześniej ze stacji Dębica i będzie w drodze do Krakowa. W Krakowie jest o godzinie 11:38.
Co najwyżej , przy założeniu, że autobus do Dębicy się nie spóźni, jest połączenie kolejowe z Dębicy do Krakowa, IC Szkuner, o godzinie 11:34. W Krakowie jest o godzinie 12:34.
I taka moja uwaga, że nie ma informacji dla pasażerów na …portalpasazera… , że są utrudnienia i jest komunikacja zastępcza na trasie St.Wólka/ Rozwadów- Dębica. A przeca jest on podstawowy do wyszukiwania połączeń kolejowych. Większość osób, podróżnych korzysta jednak z portali dotyczących połączeń kolejowych, a nie zaczyna od strony www przewoźnika IC.
I dlatego uważam, że na …portalpasazera… powinna być pełna, wyczerpująca informacja.
No faktycznie, zka wprowadzona tylko dla dojazdu z/do Hrubieszowa dla pominiętych stacji.
I tak epoka dyliżansów zawitała do tarnobrzega
PKS Tarnobrzeg powinien pomyśleć i uruchomić połączenia autobusowe do Lublina przez Stalową Wolę
Za PRL-u były połączenia PKS do Lublina, Krakowa, Rzeszowa, Warszawy, Gdańska, Kielc.
Później się to rozsypało.
Nie tylko za PRL-u. Jeszcze długo, długo później były takowe połaczenia.
Tylko ktoś najwyraźniej, w PKS nie potrafił zarządzać firmą?
Sporo jest osób studiujących w Lublinie. Czas remontu torowiska. Czy naprawdę nie da się uruchomić połączenia autobusowego z Lublinem? Piątek, niedziela i poniedziałek w kierunku Lublina i z Lublina.