Modernizacja torów w Tarnobrzegu. Pociągi zastąpią autobusy

Rusza modernizacja linii kolejowych w Tarnobrzegu. PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły inwestycję wartą ponad 900 milionów złotych, finansowaną głównie z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021–2027. Prace obejmą odcinek Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa i potrwają kilka kwartałów.

W ramach projektu wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem. Modernizacji doczekają się także perony, mosty i przejazdy kolejowe. Po zakończeniu robót pociągi mają pojechać szybciej – nawet do 120 km/h – a stacje i przystanki w regionie zyskają nowy wygląd i lepszą dostępność dla pasażerów.

Na czas prac wstrzymany został ruch pociągów przez Tarnobrzeg. PKP Intercity uruchomiło autobusy zastępcze za pociągi dalekobieżne, takie jak „Hetman” i „Kasztelan”, natomiast część połączeń – m.in. „San” i „Witos” – skierowano objazdem przez Leżajsk i Stalową Wolę Rozwadów. Polregio wprowadziło komunikację zastępczą na trasach regionalnych, m.in. między Dębą Rozalin a Grębowem i Sandomierzem.

Zakończenie inwestycji pozwoli na szybsze i bezpieczniejsze podróże oraz lepsze połączenia kolejowe w północnej części Podkarpacia.
Aktualne informacje o autobusach zastępczych i zmianach w rozkładzie jazdy można znaleźć na stronach PKP Intercity, Polregio oraz PKP PLK.

Subskrybuj
Powiadom o
12 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Racjonalny
2 godziny temu

Remont poeinien być wykonany etapami. Najpierw wyłączyć jeden odcinek i go wyremontować np Rozwadów – Sandomierz, by można było chociarz z Tgb w kierunku Rzeszówka pociągiem podróżować.

Planista
1 godzina temu
Odpowiedź do  Racjonalny

100/100% Tak powinien być wykonany remont: I etap: remont na linii: –Rozwadów- Sandomierz + tor (krótki ocinek) w kierunku Sobowa (rozwidlenie toru, na południe od m. Furmany w kierunku Sobowa) –Sandomierz- Tarnobrzeg W tym przypadku przejezdny dla pociągów by był odcinek linii kolejowej Tarnobrzeg- Mielec (i dalej Dębicy, Krakowa ) Tarnobrzeg- Nowa Dęba (i dalej w kierunku Rzeszowa) – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – II etap: remont na linii –Tarnobrzeg – Ocice – Chmielów. W tym przypadku przejezdne dla pociągów by były odcinki linii kolejowych Tarnobrzeg- Rozwadów (i dalej w kierunku Lublina) Tarnobrzeg- Sandomierz (i dalej w kierunku Warszawy) – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – III etap remont na linii –Chmielów – Padew. W tym przypadku przejezdne dla pociągów by były odcinki linii kolejowych Tarnobrzeg- Rozwadów ( i dalej w kierunku Lublina) Tarnobrzeg- Sandomierz ( i dalej w kierunku Warszawy) Tarnobrzeg- Nowa Dęba ( i dalej w kierunku Rzeszowa) – – – – – – – – – – – – – – – – Taka kolejność lub odwrotna, wykonania remontu, z… Dowiedz się więcej »

Druh Morał
54 minuty temu
Odpowiedź do  Racjonalny

Tak jak mówisz, ktoś chce nas wykluczyć komunikacyjne i zniechęcić i przyzwyczaić do korzystania z czegoś innego niż kolej. Tylko komu na tym zależy? Kto chce naszej zguby?

Kropka.
38 minuty temu
Odpowiedź do  Druh Morał

Odpowiedz znajduje się 35 km na wschód

Lokomotywa Parowa
1 godzina temu

Ani słowa o przejściu podziemnym i zadaszonych peronach na całej długości !?! Czyli kolejny bubel w Tarnobrzegu !?!

!!!
1 godzina temu
Odpowiedź do  Lokomotywa Parowa

Bo miasto musi wykonać badania gruntu pod przejście.
Zanim do samiuśkiej stacji Tarnobrzeg dotrze remont, to minie o ho ho albo jeszcze więcej czasu.

Druh Morał
56 minuty temu
Odpowiedź do  !!!

Słabo to widzę, dzisiejsza technologia pozwala budowę przejść podziemnych nawet jak są wody gruntowe. Ktoś próbuje taniego chwytu dla głupiego ludu, ale lud nie taki głupi.

Drezyna
55 minuty temu
Odpowiedź do  Lokomotywa Parowa

A co z remontem zabytkowego DWORCA, czekają, aż się zawali, jak budynek po dawnej Tarnobrzeskiej !?!

!!!
24 minuty temu
Odpowiedź do  Drezyna

Remont budynku stacyjnego inna spółka będzie wykonywać.
Już by wartało zacząć ten remont.

Drezyna
57 minuty temu

Jak pociągi będą pędzić 120 km/h, to w Tarnobrzegu na 100 %, żaden się nie zatrzyma 😉

Mieszkaniec
22 minuty temu
Odpowiedź do  Drezyna

Tfusk żeby wyeliminować nasze firmy z przetargu na pociągi podniósł ich prędkość na 350km/h i spełnia je firma ale niemiecka. I po co te pociągi o prędkości 350 jak mają jechać 200km/h. Ale niemiecki premier dba o gospodarkę swojego państwa

Pendolino
13 minuty temu
Odpowiedź do  Drezyna

Na jednej ze stron pisze, że tory będa przygotowane do prędkości 200km.

Cytat z tej strony:
„Dzięki modernizacji skróci się czas podróży, zwiększy punktualność i częstotliwość połączeń. Pociągi pasażerskie osiągną prędkość do 200 km/h, a towarowe do 120 km/h”

Ale to ściema, bo tylko krótki odcinek ze Stalowej Wólki w kierunku Zbydniowa ma być na taką prędkość przewidziany.
Chętnie bym widział choć jedno połączenie Pendolino przez Tarnobrzeg np. na trasie Warsiawka- Tbg- Rzeszów- Zagórz. Ale nie zobaczę

Postaw mi kawę na buycoffee.to
12
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, skomentuj.x
Przejdź do treści