Rusza modernizacja linii kolejowych w Tarnobrzegu. PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły inwestycję wartą ponad 900 milionów złotych, finansowaną głównie z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021–2027. Prace obejmą odcinek Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa i potrwają kilka kwartałów.
W ramach projektu wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem. Modernizacji doczekają się także perony, mosty i przejazdy kolejowe. Po zakończeniu robót pociągi mają pojechać szybciej – nawet do 120 km/h – a stacje i przystanki w regionie zyskają nowy wygląd i lepszą dostępność dla pasażerów.
Na czas prac wstrzymany został ruch pociągów przez Tarnobrzeg. PKP Intercity uruchomiło autobusy zastępcze za pociągi dalekobieżne, takie jak „Hetman” i „Kasztelan”, natomiast część połączeń – m.in. „San” i „Witos” – skierowano objazdem przez Leżajsk i Stalową Wolę Rozwadów. Polregio wprowadziło komunikację zastępczą na trasach regionalnych, m.in. między Dębą Rozalin a Grębowem i Sandomierzem.
Zakończenie inwestycji pozwoli na szybsze i bezpieczniejsze podróże oraz lepsze połączenia kolejowe w północnej części Podkarpacia.
Aktualne informacje o autobusach zastępczych i zmianach w rozkładzie jazdy można znaleźć na stronach PKP Intercity, Polregio oraz PKP PLK.



Remont poeinien być wykonany etapami. Najpierw wyłączyć jeden odcinek i go wyremontować np Rozwadów – Sandomierz, by można było chociarz z Tgb w kierunku Rzeszówka pociągiem podróżować.
100/100% Tak powinien być wykonany remont: I etap: remont na linii: –Rozwadów- Sandomierz + tor (krótki ocinek) w kierunku Sobowa (rozwidlenie toru, na południe od m. Furmany w kierunku Sobowa) –Sandomierz- Tarnobrzeg W tym przypadku przejezdny dla pociągów by był odcinek linii kolejowej Tarnobrzeg- Mielec (i dalej Dębicy, Krakowa ) Tarnobrzeg- Nowa Dęba (i dalej w kierunku Rzeszowa) – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – II etap: remont na linii –Tarnobrzeg – Ocice – Chmielów. W tym przypadku przejezdne dla pociągów by były odcinki linii kolejowych Tarnobrzeg- Rozwadów (i dalej w kierunku Lublina) Tarnobrzeg- Sandomierz (i dalej w kierunku Warszawy) – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – III etap remont na linii –Chmielów – Padew. W tym przypadku przejezdne dla pociągów by były odcinki linii kolejowych Tarnobrzeg- Rozwadów ( i dalej w kierunku Lublina) Tarnobrzeg- Sandomierz ( i dalej w kierunku Warszawy) Tarnobrzeg- Nowa Dęba ( i dalej w kierunku Rzeszowa) – – – – – – – – – – – – – – – – Taka kolejność lub odwrotna, wykonania remontu, z… Dowiedz się więcej »
Tak jak mówisz, ktoś chce nas wykluczyć komunikacyjne i zniechęcić i przyzwyczaić do korzystania z czegoś innego niż kolej. Tylko komu na tym zależy? Kto chce naszej zguby?
Odpowiedz znajduje się 35 km na wschód
Ani słowa o przejściu podziemnym i zadaszonych peronach na całej długości !?! Czyli kolejny bubel w Tarnobrzegu !?!
Bo miasto musi wykonać badania gruntu pod przejście.
Zanim do samiuśkiej stacji Tarnobrzeg dotrze remont, to minie o ho ho albo jeszcze więcej czasu.
Słabo to widzę, dzisiejsza technologia pozwala budowę przejść podziemnych nawet jak są wody gruntowe. Ktoś próbuje taniego chwytu dla głupiego ludu, ale lud nie taki głupi.
A co z remontem zabytkowego DWORCA, czekają, aż się zawali, jak budynek po dawnej Tarnobrzeskiej !?!
Remont budynku stacyjnego inna spółka będzie wykonywać.
Już by wartało zacząć ten remont.
Jak pociągi będą pędzić 120 km/h, to w Tarnobrzegu na 100 %, żaden się nie zatrzyma 😉
Tfusk żeby wyeliminować nasze firmy z przetargu na pociągi podniósł ich prędkość na 350km/h i spełnia je firma ale niemiecka. I po co te pociągi o prędkości 350 jak mają jechać 200km/h. Ale niemiecki premier dba o gospodarkę swojego państwa
Na jednej ze stron pisze, że tory będa przygotowane do prędkości 200km.
Cytat z tej strony:
„Dzięki modernizacji skróci się czas podróży, zwiększy punktualność i częstotliwość połączeń. Pociągi pasażerskie osiągną prędkość do 200 km/h, a towarowe do 120 km/h”
Ale to ściema, bo tylko krótki odcinek ze Stalowej Wólki w kierunku Zbydniowa ma być na taką prędkość przewidziany.
Chętnie bym widział choć jedno połączenie Pendolino przez Tarnobrzeg np. na trasie Warsiawka- Tbg- Rzeszów- Zagórz. Ale nie zobaczę