Trwa modernizacja linii kolejowych w Tarnobrzegu. Od 1 listopada pociągi nie kursują przez miasto, a pasażerowie korzystają z komunikacji zastępczej. O tym, jak długo potrwa remont i kiedy poznamy szczegółowy harmonogram prac, mówił podczas live czatu prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak.
– Cały harmonogram dotyczący przebudowy linii 25, 74 i 78 powinniśmy mieć w grudniu, bo on jeszcze nie jest dokładnie znany, nie ma jeszcze ostatecznych projektów – powiedział prezydent. – Na tę chwilę mogę powiedzieć, że to jest okres dwóch lat, ale oczywiście może uda się to zrobić dużo szybciej – dodał.
Modernizacja obejmuje odcinki: Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa. W ramach inwestycji wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem, a także zmodernizowane perony, mosty i przejazdy kolejowe. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie mają osiągać prędkość do 200 km/h, a towarowe do 120 km/h.
Projekt o wartości ponad 900 milionów złotych jest współfinansowany z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021–2027, z czego dofinansowanie UE wynosi blisko 799 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest do końca I kwartału 2028 roku.
Prezydent odniósł się także do pojawiających się w przestrzeni medialnej informacji o rzekomym wstrzymaniu remontu tarnobrzeskiego dworca.
– Mogę powiedzieć od siebie, że cały czas jestem w kontakcie z wszystkimi wydziałami PKP i myślę, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Niedługo powinniśmy mieć potwierdzenie, że faktycznie prace przygotowawcze do remontu dworca zostały już rozpoczęte – zapewnił Łukasz Nowak.



dwa lata bez pociągu? może by tak puścić tory obok tych, które są teraz bo szkoda żeby pociąg nie jechał. są takie co się szybko kładzie i można jechać. bo dwa lata autobusem to zespołu niespokojnych nóg można dostać w takim ciasnym, gorącym. albo jeszcze gorzej.
To prawda. W autobusach jest ciasnota.
i nie ma kibelka 🙁
Najwięcej przestrzeni jest w pociągach Polregio. Więcej niż w IC.
IC zamówiło wagony pasażerskie u jednego z producentów z Polski. Masakra. Zamiast 10 przedziałów to na wystawie pokazali wagon z 11 przedziałami. No i nakręcono film z wizyty w tym wagonie. Ciasnota nieprzeciętna. IC nie wyraziło zadowolenia z tego wagonu i nie dało się nabrać producentowi. Całe szczęście bo wrócilibysmy się do lat 80-tych z takim taborem.
Korzystając z okazji remontu na linii Stalowa Wola Rozwadów- Sandomierz to powinny być zaprojektowane i wybudowane po dwa tory łączące te miejscowości.
Od Sandomierza w kierunku Tbg-a też powinny być dwa tory.
Naprawdę?!
No dobra płeć pleciugo byle długo !!! Ale co z tym przejściem podziemnym na perony, dodatkowym peronem i zadaszeniami nad całością peronów!?! Coś się ruszyło czy dalej wieczna prowizorka, kiedyś się zrobi, dobuduje i postawią wiaty przystankowe na peronach, a ludzie będą biegać przejściami po torach na perony i to wszystko po dwóch latach remontów !?! Kolejna sprawa, co z tym Centrum Przesiadkowym i gdzie przetarg na autobusy, bo w tej chwili cisza !?! W tym czasie również powinno zostać wybudowane i oddane do użytku Centrum Przesiadkowe, a prace zintegrowane !?! Gdzie te ważne sprawy dla mieszkańców i pasażerów ??? Tylko tematy zastępcze typu plecenie bzdur o placu wodnym z kurtynami i wymiana dobrej kostki na Placu Bartosza Głowackiego !?!
Koleś dzwoni do wydziałów PKP, czyli gada z panią Bożeną z działu żwiru drobnego i panem Cześkiem od rozstawu szyn. Już nikt ważniejszy nie chce z nim rozmawiać? Wymieni kogoś decyzyjnego?
„Na tę chwilę mogę powiedzieć, że to jest okres dwóch lat, ale oczywiście może uda się to zrobić dużo szybciej – dodał.” Na stronie TN jest o tymże remoncie artykuł (z 02.11.25r). Członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji, twierdził. że linia Sandomierz- Tbg- Chmielów będzie wykonana jako pierwsza i to potrwa do połowy przyszłego roku. Czy to jest możliwe? Wątpię. Uruchomienie linii na tymże odcinku sprawiłoby, że może ruszyłyby pociągi IC z Warszawy przez Sandomierz, Tarnobrzeg, Rzeszów do Przemyśla, a tym samym może i pociągi regionalne na trasie Sandomierz- Rzeszów, a to już byłoby nieźle dla pasażerów. – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – „Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie mają osiągać prędkość do 200 km/h, a towarowe do 120 km/h.” Nie do końca to jest prawdą. Takie prędkości mają być na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Zbydniów. Gdyby to była prawda to Pendolino mógłby zawitać do Tbg, a nie zawita. Na pozostałych odcinkach remontowanych torów dla pasażerskich pociągów ma być max prędkość 120 km. To w zupełności wystarczy na odcinku Stalowa Wola- Tbg- Rzeszów. Jestem pewien, że będą jechać dużo wolniej. – – – –… Dowiedz się więcej »
Może wypadałoby odkupić od ludzi ten domek z działką bo będzie to wyglądało jak ….
Nie tylko domek wartałoby odkupić i potem… wyburzyć (?).
Trzeba się jeszcze zająć innymi budynkami w pobliżu budynku dworca kolejowego, należące do kolei. Czy one też będą remontowane czy są do remontu w ogóle przewidziane, czy znajdą się na to pieniądze? A może będą wyburzone?
Nic nie mówi się o tym, a tylko powiela się ogólnikowe informacje dostępne w necie.
W jednym z budynków jest sklep z art. BHP. Czy on też będzie remontowany? Czy należy jeszcze do kolei, czy on może już jest przez kolej sprzedany?
Prośba do redakcji nw24.pl, by przy okazji przeprowadzić wywiad z el.Presidento w sprawie budynków znajdujących się w pobliżu dworca kolejowego (tych należących do kolei i nie należących), by odpowiedział na powyższe pytania. Jakie są plany wobec tych budynków, czy prowadzi się jakieś rozmowy w ich temacie, z kim?
Niewyremontowanie ewentualnie niewyburzenie starych budynków zwyczajnie ten teren oszpeci i będzie to wyglądać jak na Pl.Czerwonym, gdzie jeden budynek przy ul. Jachowicza szpeci otoczenie i jedna ściana , pozostalość po budynku od strony północnej.
Czy będzie replay w kwestii oszpecenia terenu, tym razem okolicy dworca kolejowego?
Na Placu Czerwonym kmiocie NIGDY nie byłeś i nie będziesz. Za wysokie progi..
O reszcie się nie wypowiadam bo niema o czym..
Oszczędź sobie wyzwiska.
Placem Czerwonym jest nazywany potocznie pl. B. Głowackiego. Od czerwonej (kiedyś) kostki. Dzisiaj nieco wyblakłej od słońca.
Dopiero co była dyskusja na temat moderacji postów przez admina. Właśnie takich jak twój z wyzwiskami. Nie zaśmiecaj forum !!!
Jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie szukaj zaczepki.
A tak na marginesie skąd wiesz gdzie i czy w ogóle ktoś był?
Stolec masz w normie? Jeśli nie, to polecam rycynusu.
To ja może korzystając, ze szklanej kuli odpowiem, że nasz Pan Prezydent nie ma pojęcia o planach związanych z tymi budynkami ale trzyma rękę na pulsie i jest w stałym kontakcie z PKP. A dalej od kilku miesięcy sprzedaje do ogólnej wiadomości te same slogany, które nic nie wnoszą. Mam wrażenie, że bez ręki na pulsie mam większą wiedzę na temat tego remontu niż on i jego slogany.
Zapodaj info co wiesz o remoncie.
Z tego co wiem to najpierw chcą udrożnić tory na Warszawę. Plany są takie żeby w pierwszym kwartale roku następnego oddać do użytku trasę TBG- Rzeszów. Czy to się uda ? Mam wątpliwości ale oby. Oczywiście odcinek do Sandomierza byłby dłużej remontowany niż ten od TBG w stronę Rzeszowa. Ale jeśli te założenia byłyby prawdziwe i się spełniły nie byłoby tragedii. Osobiście nie wierzę w przejście podziemne na PKP i kolejny peron (ale obym się mylił). Powstanie kolejnego peronu wiązałoby się z przeprojektowaniem automatyki, która przewidziana jest na 2 krawędzie peronowe i tory przelotowe dla ruchu towarowego jak mniemam. Utworzenie peronu przy budynku stacji jest raczej niemożliwe ze względu na konieczność podniesienia peronu a tam jest na to za mało miejsca (między budynkiem PKP a torem).
Wiele info jest pod podanym niżej linkiem (wywiad w Tygodniu Nadwiślańskim). O możliwie szybkim remoncie linii Sandomierz- Tarnobrzeg- Chmielów też jest info. Przed Chmielowem są Ocice i za nimi tor jeden jest w kierunku Chmielowa, Padwi, Mielca , drugi w kierunku Nowej Dęby, Rzeszowa. Już oddanie tego odcinka Sando- Chmielów sprawi, że będzie przejezdna trasa Warszawa-Przemyśl (przez Tbg) a to już byłoby znaczące dla pasażerów. W planie jest zwiększenie ilości pociągów na kierunkach Warszawa i Przemyśl i też dlatego najwyraźniej kolei zależy na szybkim wykonaniu tego odcinka. Na trasie Sando-Tbg mostów nijakich nie ma, więc pozostają do wymiany tory i cała towarzysząca im infrastruktura kolejowa. Między Tbg a Chmielowem są dwa małe mosty. Mimo wszystko i ja mam wątpliwości czy zdążą wykonać remont do końca I-szego półrocza 2026r. Chyba, że zaczną remont z dwóch końców??? i wykonają 200$ normy / jak za PRL 🙂 / Nie jestem fachura po budowlach linii kolejowych, ale sterowanie ma być w całości wymienione to pewnie będzie już wszystko nowocześniejsze, elektroniczne. To w tym przypadku nie powinno być problemów z budową drugiego peronu. Elektronika, automatyka załatwi wszystko byle była kasa na budowę peronu. Niestety nie ma info gdzie te perony będą budowane. Podejrzewam, że pierwszy… Dowiedz się więcej »
Co na temat drugiego peronu podpowiada sztuczna inteligencja?
Przegląd od AI
Po remoncie dworca kolejowego w Tarnobrzegu będą dwa perony. Remont zakłada również budowę nowego dworca oraz centrum przesiadkowego, co ma uczynić obiekt strategicznym węzłem komunikacyjnym dla miasta.
AI i jej informacje pozostawiają jednak zazwyczaj wiele do życzenia. O drugim peronie mogła wyciągnąć info z artykułów o tym co obiecują a nie co będzie realne wykonanie. No i następna nieścisłość: „budowa nowego dworca”. Nikt nie będzie nowego dworca budował o czym wszyscy dobrze wiedzą. Niby niuans ale jednak całkowicie zmienia postać rzeczy. A czym dalej w las tym bardziej uważam, że to centrum przesiadkowe to nietrafiony i nieprzemyślany pomysł. Ale jaki slogan reklamowy.
Tak zwana sztuczna inteligencja bazuje na tym co w necie piszą. Szybkoanalizuje materiał i pyk, juź odp jest na ekranie. Nic innego sama nie wymyśli, póki co.
Jeden tortilla i przejście podziemne? To będzie 4 lata a nie dwa
Będzie 3 albo 4 tory przy peronach. Tego na dzień dzisiejszy dokładnie nikt nie określił w mediach. Jest tylko mowa o dwóch peronach.
Sandomierz ma dwa perony i trzy kierunki jazdy:
Tarnobrzeg ma na dzisiaj jeden peron i cztery kierunki jazdy
Może kiedyś dojdzie piąty. Takie są plany:
Już dzisiaj na stacji kolejowej bywają sytuacje, że na dwóch torach stoją pociągi pasażerskie. Trzeci tor warto, by był rezerwowy a, że przez ten teren przejeżdża sporo pociągów towarowych to wskazany byłby i ten czwarty.
Ponadto przewiduje kolej dodatkowe pociągi na trasie Hrubieszów- Kraków i Warszawa- Przemyśl.
Może kiedyś Rzeszów- Łódź?
Bywał i taki pociąg, chyba od Zagórza.
Siłą rzeczy ruch na stacji się zwiększy. Byle maszynistów i pociągów było dostatek.
Na dzisiaj przez Tarnobrzeg, na dobę, przejeżdża około 20 pociągów pasażerskich.
Tak sobie tylko pomarzyłem. Marzenia nic nie kosztują.
Info o zwiększeniu ilości połączeń do Warszawy:
Cytat:
„…powiedział wiceminister Piotr Malepszak.
Poinformował również o planach zwiększenia ilości przejazdów dalekobieżnych, tak aby pociągi do Warszawy z Sandomierza, Tarnobrzega i okolicznych miejscowości kursowały co dwie godziny. …”
Z tej strony:
https://radiokielce.pl/1326924/szybciej-i-wygodniej-pociagiem-z-sandomierza/
radiokielce.pl/1326924/szybciej-i-wygodniej-pociagiem-z-sandomierza/
Na potwierdzenie , że planowane jest zwiększenie ilości połączeń na linii kolejowej do i z Warszawy, z powyższej strony
cytat:
„… powiedział wiceminister Piotr Malepszak.
Poinformował również o planach zwiększenia ilości przejazdów dalekobieżnych, tak aby pociągi do Warszawy z Sandomierza, Tarnobrzega i okolicznych miejscowości kursowały co dwie godziny….”
Koniec cytatu.
Jak widać plany są i coraz więcej o tym się mówi. Michał Litwin też o tym mówił.
Dlatego przyzwoicie wykonana stacja kolejowa w Tarnobrzegu to już potrzeba, a nie zachcianka.
tyna.info.pl/pl/755_tarnobrzeg/227039_tarnobrzeg-pociagiem-przez-jakis-czas-nie-pojedziemy-bo-zaczyna-sie-wielka-modernizacja-linii-kolejowych.html
Info o prędkości 200 km/h na trasie Stalowa Wola Rozwadów- Zbydniów:
https://rzeszow.tvp.pl/88242605/zapowiedz-remontow-linii-kolejowych-w-regionie
Cytat z powyższej strony:
„Remont na trasie Zbydniów – Stalowa Wola Rozwadów Towarowy pozwoli pociągom pasażerskim osiągnąć prędkość do 200 km/h.”
Na trasie Tarnobrzeg- Rzeszów:
Podejrzewam, że wzorem innych budynków w Tbg (WC, budki nad jeziorem, parki handlowe) budynek Centralnego Dworca Kolejowego w Tarnobrzegu też może być czarny.
Czy się mylę?
Ja ogólnie w czarnych barwach widzę ten remont zabytkowego Dworca PKP. nie wspominając o Centrum Przesiadkowym, zajezdni i nowych autobusów komunikacji miejskiej !!!!!?
Ja raczej w jaśniejszych barwach widzę te remonty, ale… zawsze może być tak, że nie do końca wykonane będą, tak, jakby naród lokalsów sobie życzył.
Zobaczcie na budżet Stalowej Woli to wam szczęki popadają.
Link z ciekawymi informacjami dotyczący Trasy Hrubieszów- Kraków Link: facebook.com/PociagiemDoHrubieszowa/posts/znamy-założenia-rozkładu-jazdy-na-rok-2026-dłużej-i-bez-wygodnych-wagonów-interc/816543914048397/ Polecam wejść w podany link, zapoznać się z nim w całości. Interesująco napisane info, także o połączeniu kolejowym Hrubieszów- Wrocław. Podany link dotyczy między innymi zmiany rodzaju pociągu Hetman od grudnia 2025r, na trasie Hrubieszów- Stalowa Wola- Leżajsk- Rzeszów- Kraków i zapewne przez cały 2026r z tradycyjnego składu złożonego z lokomotywy i wagonów z przyzwoitym standardem wg IC, na szynobus spalinowy (jak szynobus Kasztelan, czerwony), nie pierwszej młodości (sprowadzone z Holandii), o zmniejszonej pojemności dla pasażerów i niższym standardzie, pociągu podmiejskiego. To wszystko ma się dziać od zmiany rozkładu jazdy po 14 grudnia 2025r . Na ten czas, kiedy do końca czerwca 2026r będzie trwał remont na linii Sandomierz- Tarnobrzeg- Chmielów, to Tarnobrzega to nie dotyczy ale kiedyś się remont zakończy i może dotyczyć zaniżenie standardu podróży na linii Hrubieszów-Tarnobrzeg- Kraków przez dłuższy czas niż jeden rok 2026. Następuje, w dalszym ciągu , degradacja terenów polski południowo- wschodniej w kwestii kolejnictwa (?). A miało być tak dobrze. Z jednej strony prowadzony jest remont linii na odcinku 66 km (Rozwadów- Padew), z drugiej obniża się jakość taboru kolejowego. Pociągi Polregio i Kolei Podkarpackiej mają wyższy standard niż szynobus Kasztelan i niebawem… Dowiedz się więcej »
Cały link:
https://www.facebook.com/PociagiemDoHrubieszowa/posts/znamy-założenia-rozkładu-jazdy-na-rok-2026-dłużej-i-bez-wygodnych-wagonów-interc/816543914048397/
Podałem dodatkowo pełny link. Czy długo trzeba będzie czekać na jego pojawienie się?
Prośba do redakcji NW24.pl, by powęszyć czy coś się już w sprawie remontu dzieje na torowiskach czy tylko zwieziono na stacje w Tbg-u podkłady i szyny i zamknięto linię kolejową w okolicy Tbg-a?