Konfederacja o konieczności powstania w Tarnobrzegu centrum komunikacyjnego

Zeszłotygodniowa konferencja prasowa Małgorzaty Zych z Konfederacji/Ruchu Narodowego, poświęcona była przede wszystkim problemom związanym z dworcem PKP. Lekiem na uzdrowienie tej sytuacji, według M.Zych jest powstanie w mieście centrum komunikacyjnego, o którym mówił również Witold Zych, kiedy pełnił funkcję miejskiego radnego.

Komunikat prasowy: Konferencja prasowa 3 marca 2023 roku

Na konferencji prasowej, która odbyła się 3 marca na dworcu PKP w Tarnobrzegu Małgorzata Zych poinformowała o tym, że w grudniu 2022 roku zarząd PKP zatwierdził Program Inwestycji Dworcowych na lata 2024-2030 w którym remont dworca w Tarnobrzegu znalazł się na według PKP wysokiej pozycji rankingowej 46. Dla tej inwestycji został przyporządkowany priorytet B. Cała lista inwestycji dworcowych PKP składa się z 26 pozycji w priorytecie A oraz 35 pozycji w priorytecie B (rekomendowane do realizacji).

Lista rankingowa opracowana została wg następujących kryteriów inwestycyjnych: wymiana pasażerska, stan techniczny, inwestycje komplementarne, status związany z rejestrem zabytków. Kolejność zamierzeń inwestycyjnych może ulegać modyfikacjom ze względu na uwarunkowania w zakresie pozyskiwania finansowania. Skierowanie do realizacji będzie uzależnione od sporządzenia dokładnego planu finansowego który zostanie przygotowany po przyjęciu ustaleń w związku z nową perspektywą finansową.

Małgorzata Zych oceniła, że pozycja 46 dla dworca w Tarnobrzegu jest dość odległa biorąc pod uwagę fakt, że Tarnobrzeg jest jedynym byłym miastem wojewódzkim w Polsce, które ma zamknięty dworzec, a zakreślona perspektywa czasowa realizacji inwestycji dworcowych jest odległa i w związku z tym władze miasta powinny podjąć inicjatywę polegającą na przystąpieniu do realizacji inwestycji budowy centrum komunikacyjnego tak jak same wskazywały i deklarowały w piśmie z 23 grudnia 2021 roku do PKP S.A. Niestety w ślad za tym jednak nie poszły żadne działania ze strony prezydenta Miasta Tarnobrzega Dariusza Bożka.

Poinformowała również ze zgodnie z odpowiedzią jaką otrzymała w trybie dostępu do informacji publicznej miasto nie podjęło żadnych działań i rozmów z PKP w tej sprawie przez cały 2022. Podkreśliła, że działania w sprawie dworca mają miejsce już od 2017 roku, kiedy na wniosek radnego dra Witolda Zycha miasto podjęło starania o przejęcie dworca i działek go otaczających w celu stworzenia centrum komunikacyjnego. Zaprezentowała opracowany przez administrację prezydenta Grzegorza Kiełba plan Tarnobrzeskiego Centrum Komunikacyjnego z blisko 150. miejscami parkingowymi i wskazała na zasadność skorzystania z tych planów teraz.

Zaapelowała o podjęcie rozmów z PKP w celu przejęcia działek pod budowę centrum komunikacyjnego i rozpoczęcie wzorem Rzeszowa wspólnej budowy z PKP w celu jak najszybszej realizacji tak ważnej dla miasta inwestycji

Wskazała, że Prezydent zamiast snuć plany dotyczące powstania podwodnego miasta nad Jeziorem Tarnobrzeskim za 26 mln złotych które nazwał „ewenementem na skalę światową”, powinien pozyskać środki finansowe z nowej perspektywy unijnej na realizację centrum komunikacyjnego. Pokreśliła, że ewenementem na skalę światową będzie realizacja absurdalnych planów związanych ze zlokalizowaniem spalarni śmieci nad terenami rekreacyjnymi Jeziora Tarnobrzeskiego. Podkreśliła również, że aktualny stan otoczenia dworca i jego peronów, z których korzystają podróżni jest opłakany i należy interweniować w PKP aby poprawić tę sytuację w celu np. udostępnienia jednego z pomieszczeń na dworcu czy zagospodarowania terenu wokół, aby można było bezpiecznie parkować samochody.

Zaznaczyła, że w obecnej dobie, gdzie znacznie podrożało paliwo wiele osób wybiera kolej jako środek transportu, a z Tarnobrzega wiele osób dojeżdża do większych miast do pracy. Poinformowała, że mieszkańcy zgłosili postulat, aby władze miasta wystąpiły do PKP w celu uruchomienia tymczasowej komunikacji zastępczej na trasie Tarnobrzeg- Padew Narodowa, co umożliwi skorzystanie z krótszego połączenia z Krakowem. Obecnie z Padwi Narodowej można dojechać do Krakowa z pominięciem Rzeszowa.

Małgorzata Zych podkreśliła, że brak w Tarnobrzegu zintegrowanego centrum komunikacyjnego, które jest podstawą dobrze funkcjonującego miasta, skazuje mieszkańców na wykluczenie komunikacyjne. Mniejsze miasta na Podkarpaciu jak np. Kolbuszowa mają takie centra. Władze Tarnobrzega nie działając w tej sprawie, skazują nasze miasto na postrzeganie nas jako głębokiej prowincji, gospodarczego i komunikacyjnego peryferium Polski. Inwestycja ta powinna być priorytetem dla władz miasta. Zaznaczyła, że środowisko, które reprezentuje będzie cały czas zabiegało o jej realizację.

Subskrybuj
Powiadom o
137 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Pomysłowy pasażer
1 rok temu

Pani Gosia ma ładny szalik. Wygląda na milutki :-).
Czekam na otwarcie kasy na dworcu PKP i „wychodka” z prawdziwego zdarzenia a nie toi-toi.
Tak było drzewiej, na Słowacji, że obowiązywał w kasie zakup biletu na pociąg. Konduktor był od kontroli biletów. Gdy go ktoś nie miał to mógł wypisać bilet na całą trasę, bez rozdrabniania się na krótsze odcinki. Rozwiązanie proste i skuteczne, zmuszające do zakupu biletu w kasie tylko na odcinek, którym to pasażer chce jechać. Kasa była na każdej małej stacji. Czy tak jest to nie wiem. W Polsce powinno być takie rozwiązanie wprowadzone.

Manna
1 rok temu

To sie nadaje do -Agroturystyki.

Wyborca
1 rok temu

Z tego wpisu wynika tylko tyle że nie lubi się prawdy.
Dlatego obraża się każdego kto ma pomysł i potrafi to uzasadnić
Wpis złośliwy o szaliczku i tyle

Pomysłowy pasażer
1 rok temu
Reply to  Wyborca

Omamiło cię gostek? Nie siej fermentu i nie dorabiaj filozofii tam , gdzie się tego czynić nie powinno.
Szalik ma ładny kolor i musi być rzeczywiście milutki. Może być wykonany z poliestru. Mam tzw. komin, do turystyki i jest z podobnego materiału no i jest milutki dla skóry, kiedy mam go na szyi założony.

Dobrze, że Gosia się tym tematem zajmuje i temat drąży, bo zapaść w dziedzinie kolejowej w Tbg jest znaczna w porównaniu do chociażby okolicznych miejscowości z wyremontowanymi dworcami/przystankami kolejowymi.
W końcu może niebawem efekt będzie widoczny bo taki obraz dworca jaki jest to wstyd dla miasta, dawniej wojewódzkiego. Byle był projekt sensowny i uwzględniał potrzeby mieszkańców i pasażerów. Miasto powinno zrobić sondę (wysyłaną e-mailami), czego obywatele i obywatelki potrzebują.

Wieslaw
1 rok temu

KIELBASA WYBORCZA ! CHYBA JUZ NIKT NIE WIERZY W TAKIE GLUPOTY

walt
1 rok temu

proponuję wielki dworzec kolejowy,autobusowy a obok port żeglugi śródlądowej i koniecznie lotnisko !

Wizja
1 rok temu
Reply to  walt

Nie musisz złośliwcu, proponować, lądowisko helikopterów będzie nad jeziorem, a doczekamy się także za jakiś czas statków pływających z Sandomierza do Baranowa z portem też w Tarnobrzegu.

walt
1 rok temu
Reply to  Wizja

przydałby się dostęp do morza i to najlepiej jakiegoś ciepłego a nie zimnego jak Bałtyk 🙂

Kierownik
1 rok temu
Reply to  walt

Podobno ma być wykopany kanał z morza śródziemnego do jeziora tarnobrzeskiego tylko trzeba zagłosować na partie prezesa przy najbliższych wyborach

obywatel
1 rok temu
Reply to  Wizja

A o ” mieście podwodnym z tunelami ” WIZJA zapomniała ???

Zielony
1 rok temu
Reply to  walt

Ja proponuje niewielki dworzec kolejowy, tj. z takim budynkiem jaki obecnie jest, tylko wyremontowanym,z peronem z zadaszeniem na całej długości, a nie tylko z małymi wiatami. Ponadto proponuję coby w budynku był kiosk lub sklep z art. spożywczymi (w ograniczonym zakresie), WC, kasa biletowa, poczekalnia. Proponuję, aby głos zapowiadającego przyjazd pociągu był zrozumiały, a nie bełkot.

W otoczeniu budynku proponuję miejsca parkingowe dla samochodów osobowych (150 miejsc wydaje mi się za dużo), miejsca parkingowe dla ciężarówek (kilka) z możliwością zawrócenia długiego samochodu bądź wjazdem z obwodnicy z jednej strony ul. Dworcowej, wyjazdem z drugiej strony, miejsce na postój taksówek, miejsce dla oczekujących na wyjazd autobusów komunikacji miejskiej (tutaj powinna być tzw. pętla z której wyjeżdżają autobusy w miasto i okolicę), przystanek komunikacji miejskiej z zadaszeniem ( w innym miejscu niż obecnie), stojaki rowerowe typu odwróconego „U” i zadaszone. Proponuję dużo zieleni, drzew w okolicy.

Czy to dużo? To chyba standard „wyposażenia” dworca.
Jakieś inne propozycje?

Mały dworzec może być… uroczy. Popatrzcie na Kolbuszowę, Przeworsk…

Hej, wy tam w UM i na kolei, skopiujcie te propozycje, cobyście o czymś nie zapomnieli podczas projektowania terenu dworca.

Kierownik
1 rok temu
Reply to  Zielony

No fajne masz marzenia ale może po następnych wyborach jak będzie nowy charyzmatyczny prezydent miasta to dojdzie to do skutku

As
1 rok temu
Reply to  Kierownik

Nowy charyzmatyczny .Dobre , tylko takiego nie ma i nie będzie. Kilka konferencji to za mało . Co ten kandydat prócz bicia piany zrobił pozytywnego w swoim życiu i życiu miasta ?Co osiągnął ? Kolejny demagog i populista nam nie potrzebny. Skończyło by się pewnie jak z helikopterem

Lucas
1 rok temu

Kiedy Pan Zych uczestniczył w otwarciu dworca autobusowego miało być tak pięknie i nie było mowy o konieczności powstania centrum komunikacyjnego.

comment image

Ale kiedy dworzec okazał się niewypałem, to Pani Zych mówi o centrum. Czyli nikt nie zajmie się dworcem autobusowym, przy kórym grzali się kiedyś co niektórzy?

orzeł
1 rok temu
Reply to  Lucas

nie Pan Zych, tylko Pan doktor Witold Zych 🙂

herold
1 rok temu
Reply to  orzeł

Jak już bawisz się w tytułowanie, to podaj wszystkie jego tytuły naukowe, drugie imię (jeśli posiada) i herb.

orzeł
1 rok temu
Reply to  herold

jakby cie uderzyć ironią w twarz to też byś jej nie zauważył

herold
1 rok temu
Reply to  orzeł

Zrozumiałem ironię, o czym świadczy wymienienie herbu. Ty za to jesteś jakiś spięty.

Manna
1 rok temu
Reply to  orzeł

Na pana to trzeba miec ,- wyglad I pochodzenie.!!!

Ada
1 rok temu
Reply to  orzeł

Wkrótce „ jego ekscelencja”?

rowerowy
1 rok temu
Reply to  Lucas

Bożek zapewnił wylotówkę na Rzeszów i obwodnicę, więc wszędzie autem, najlepiej pod same drzwi. Pole na którym można się jeszcze zasłużyć to kolej, bo po torach autem nie przejedzie. Tzn. możnaby zasłużyć się także na polach transportu autobusowego i rowerowego, ale to wymagałoby zmiany podejścia z tarnobrzeskiego na europejskie.

obywatel
1 rok temu
Reply to  rowerowy

Ha, ha, ha – Bożek załatwił – CO ???
Ukończył tylko TO co poprzednicy zaplanowali a kasę na drogę obwodową na pewno kapitan Nemo nie załatwił a tylko śmietankę spija , zresztą nawet jeszcze nie jest dokończona ( patrz budżet Tbg na ten rok) ???

rowerowy
1 rok temu
Reply to  obywatel

Oficjalnie, tj. zgodnie z relacjami i fotografiami z otwarć, odbiorów itp., zapewnił wylotówkę na Rzeszów i obwodnicę. Nieoficjalnie, tj. zgodnie z realiami i praktyką urzędniczą, nie zabronił urzędnikom przebudowy Orląt Lwowskich i budowy opaski śródmieścia.

Wizja
1 rok temu
Reply to  Lucas

Umiesz czytać od którego roku dr WZ zajmuje się sprawą. Kto sprzedał dworzec i dał pozwolenie na budowę też nie pamiętasz.

Lucas
1 rok temu
Reply to  Wizja

W 2016 r. uczestniczył w otwarciu dworca autobusowego, a podobno od 2017 r. działał w kierunku centrum komunikacyjnego. No to gdyby w 2016 r. planował zacząć w kolejnym roku działania w kierunku centrum, to raczej nie poparłby dworca swoją obecnością na jego otwarciu. A jeśli tego nie planował, to co wpłynęło na zmianę preferencji? Czy nie sposób w jaki dworzec autobusowy funkcjonuje w praktyce? Takie mam przemyślenia, ale najlepiej jakby sam wyjaśnił to w komentarzu.

fach
1 rok temu
Reply to  Lucas

Dworzec autobusowy to już przeżytek. Nie sprawdził się, więc lepiej trzymać się od niego z dala 🙂 Mnie dziwi, że nikt jeszcze nie zaproponował budowy przy torach spalarni odpadów z funkcją dworca kolejowego. Ocalenie jeziora, spalarnia na uboczu, dobry dojazd obwodnicą, inwestycja dochodowa. Przecież tego typu instalacje funkcjonują w centrach miast, więc byłoby bezpiecznie, czysto i bez odorów 😉

Lucas
1 rok temu
Reply to  fach

Porównując spalarnię w Kopenhadze nie byłby to bardzo wymagający projekt.

comment image

Każdy zakład przemysłowy ma jakąś część biurowo-socjalną, więc wystarczyłoby rozbudować ją na tyle, żeby wydzielić część dworcową. Ale jak pisze rowerowy, to wymagałoby zmiany podejścia decydentów, plus prawdopodobnie ściągnięcia specjalistów z zagranicy.

mario
1 rok temu
Reply to  Lucas

Mają rozmach w tej Kopenhadze.

Lucas
1 rok temu
Reply to  mario

Nie tylko tam, także w krajach Europy zachodniej. Np. nowy parking rowerowy pod kanałem przy dworcu centralnym w Amsterdamie.

https://youtube.com/watch?v=t_H421RS_Lc&feature=shares

U nas wiecznie nie ma pieniędzy, nie da się, albo nie ma po co budować takich rzeczy zdaniem decydentów.

Rafał
1 rok temu
Reply to  Lucas

Bo i po co podziemny parking dla rowerów w Tarnobrzegu?

Lucas
1 rok temu
Reply to  Rafał

Podziemny parking rowerowy akurat nie, ale ścieżka rowerowa po wale wiślanym do Sandomierza wraz z połączeniami z drogami na kolejnych osiedlach by się przydała. A ja zapytam po co przy jeziorze pasy startowe zwane parkingami w takiej ilości? Awionetki lub inne statki powietrzne będą tam startować i lądować?

Maria
1 rok temu
Reply to  Lucas

W Mielcu od dawna jest w jednym miejscu dworzec PKP/PKS/MKS.
Mogliby podpowiedzieć jak to zrobić.

Jestem za...
1 rok temu
Reply to  Maria

I tak powinno być.
Do dworca PKS, PKP się dojeżdża autobusem komunikacji miejskiej , wsiada do pojazdu kołowego bądź szynowego i jedzie dalej. I odwrotnie. Dojeżdża się do stacji PKP pociagiem, czy dworca PKS autobusem, i wsiada się do autobusu komunikacji miejskiej.

Samuel
1 rok temu
Reply to  Maria

Widocznie bierzemy przykład że ST.Woli gdzie dworzec autobusowy jest gorszy niż nas i podobnie jak nas leży kawałek drogi od dworca PKP i nie słyszałem by z tego powodu ktoś tam narzekał i robił konferencje.Można

faktfaktow
1 rok temu

Stalowa Wola będzie miała nowy, trzeci most na Sanie i zarazem najdłuższy na Podkarpaciu! Wojewoda wydała zgodę na budową mostu i drogiNowy most na Sanie w Stalowej Woli ma mieć 1760 metrów długości i będzie najdłuższym mostem na Podkarpaciu. W ramach tej samej inwestycji, na łącznym odcinku o długości ponad 4,6 kilometra, powstanie też nowy fragment drogi wojewódzkiej oraz niezbędna infrastruktura, jak choćby wiadukty. Wojewoda podkarpacka Ewa Leniart, na wniosek Zarządu Województwa Podkarpackiego i marszałka Władysława Ortyla, wydała decyzję zezwalającą na budowę.Trzeci most na Sanie ma powstać do 2025 roku, w ramach rządowego programu „Mosty dla regionów”, którego celem jest uzupełnienie lokalnej infrastruktury drogowej o brakujące przeprawy mostowe. 80 procent kosztów inwestycji pokryje rząd, pozostałe 20 procent – Podkarpacki Urząd Marszałkowski.

Tbg
1 rok temu
Reply to  faktfaktow

Dla Stalowej Woli wszystko dla Tarnobrzega nic. Tak wygląda sprawiedliwość według PiS. Z Prawa i Sprawiedliwość zostały tylko trzy litery PiS.

obywatel
1 rok temu
Reply to  Tbg

A co PIS wam wybrał nieudacznika ??
Bez jaj – w Tbg w czystej postaci postkomuna !

Fardek
1 rok temu
Reply to  obywatel

Dobrze że tobie nie wybrał atencjuszu. Chyba żeś z pisuarowej woli to się od razu przyznaj 🙂

Jestem przeciw
1 rok temu
Reply to  Tbg

Dzielą wszystko równo, dla Stalowej Woli wszystko, dla Tarnobrzega g… .

Norbert
1 rok temu
Reply to  Tbg

PiS po przegranych wyborach skończy jak AWS Krzaklewskiego

Neutralny politycznie
1 rok temu
Reply to  Norbert

Nie sądź, że za PO będzie lepiej. PO w naturze ma za cel/program, niszczenie Polski i Polaków. Nie widzisz tego?
W Tbg PO ma więcej do powiedzenia niż PiS, jakbyś nie wiedział.

Wieslaw
1 rok temu
Reply to  faktfaktow

A my mamy sołtysa!!! I juz!

Manna
1 rok temu

Jest wizja ,,miasta podwodnego,” w jeziorze, (za takie wizje za komuny odslywali do Jaroslawia),to powinna byc komunikacja , najlepiej metro.

Robin
1 rok temu

A kto ma pomyśleć o centrum komunikacyjnym? Prezydent Tarnobrzega z przypadku? Wystawiony przez żydo-komune tylko dlatego że miał pisowskie nazwisko? Dlaczego ten człowiek(?) nie zrezygnuje z zajmowanego stanowiska razem z bezradnymi. Myślą jeszcze rok niszczyć to miasto ?!
Dziś w Stalowej Woli podpisanie umów na kolejną dużą inwestycje czyli budowę kolejnego mostu na Sanie. Tak to jest inwestycja prezydencie Bożek ! Budowanie czegoś nowego a nie jak Pan twierdzi że remont kilku fragmentów ulic to inwestycje. Do dziennikarzy mam prośbę aby nie powtarzali tych głupot za urzędnikami bo tylko ulicę Marii Skłodowskiej można podciągnąć pod inwestycję bo będzie budowane nowe rondo no i ona praktycznie od podstaw.
Wrócę jeszcze do Stalowej Woli. Zjechali się tam : minister Weber, marszałek Ortyl. Zjawiła się Senator Sagatowska. Marszałek Ortyl ma czas na takie wizyty i lans a na wybór dyrektora Szpitala Wojewodzkiego w Tarnobrzegu nie ma czasu ? Na sprowadzenie lekarzy do oddziału chorób wewnętrznych też nie ma czasu? Pani senator pojawi się w Tarnobrzegu dopiero na plakatach wyborczych ?! Zapraszam ten duet do Tarnobrzega. Proszę zobaczyć jakie piękne pomieszczenia po oddziałem wewnętrznym w nowoczesnym budynku stoją NADAL puste !!!

LICZNIK MARSZAŁKA ORTYLA
1 rok temu
Reply to  Robin

316 dzień hańby marszałka Ortyla i prezydenta Tarnobrzega. Zbliża się „papierowa” rocznica. Może pacjenci powinny postarać się o papierowe taczki dla tych panów?

Stara gwardia
1 rok temu
Reply to  Robin

Nie rozmyjesz prawdy draniu!

Wyborca
1 rok temu
Reply to  Robin

W punkt

faktfaktow
1 rok temu

https://www.stalowka.net/wiadomosci.php?dx=27127

Na przełomie III i IV kwartału 2023 roku rusza budowa osiedla Leśna w Stalowej Woli. Ta oczekiwana inwestycja ma nadać nowy standard jeżeli chodzi o miejskie budownictwo mieszkaniowe.

Piotr
1 rok temu
Reply to  faktfaktow

To jest inwestycja panie Bożek a nie remonty ulic i chodników !!!

obywatel
1 rok temu
Reply to  Piotr

Ciekawe czy pojął belfer ???

obywatel
1 rok temu
Reply to  faktfaktow

A w Tbg ponoć TTBS chciał budować największy i najwyższy blok ???
Ale mądrala ( chyba za zgodą belfra) sprzedał działaczkę i będzie budował mieszkania prywatny inwestor ????

orzeł
1 rok temu

mimo, że z tej konfederacji, to rozważam głosowanie na Panią do RM 🙂 na prezydenta to nie nie ma mowy oczywiście ale do Rady? Czego nie, będzie dłużej i weselej z pewnością. Brak mi czasem wystąpień Uziela, Mastalerza. W RM suma takich… radnych musi się zgadzać 🙂 Jeszcze Pan Andrzej by się tam przydał 🙂

Wacek
1 rok temu
Reply to  orzeł

Czyżby ci nie odpowiadała posłuszna, milcząca rada?

orzeł
1 rok temu
Reply to  Wacek

no brak kolorytu jakoś. Czasami tylko Pani Bożena coś powie fajnego 🙂 to ktoś bombę przyniesie ale ogólnie to kiedyś było weselej 🙂

obywatel
1 rok temu
Reply to  orzeł

Ha, ha, ha – babuliną zapyta kiedy dożynki, potancówki, zabawa i lans !
Pożytek z niej taki że zabawa jest !

Nie Orzel
1 rok temu
Reply to  orzeł

Zamilcz.Jak odpowiada z Bożek to sobie głosuj a nie czepiaj się innych .

orzeł
1 rok temu
Reply to  Nie Orzel

po polsku można prosić?

Nie Orzel
1 rok temu
Reply to  orzeł

Polonista to jest w urzędzie miasta na pelnym etacie

orzeł
1 rok temu
Reply to  Nie Orzel

no jakby wygrała konfa to by może był raszysta

obywatel
1 rok temu
Reply to  Nie Orzel

Ha, ha, ha – redaguje odpowiedzi dla mieszkanców i pilnuje wpisów na forum ???

Stary luj
1 rok temu

A czy nie można by postawić automatu z biletami na dworcu byłoby chyba taniej i bardziej praktycznie.

Pomysłowy pasażer
1 rok temu
Reply to  Stary luj

Nie, bo automat to zapewne będzie na karty a nie będzie możliwości skorzystania z gotówki. Teraz się robi z człowieka niewolnika (podobno nowoczesności) i stopniowo, stopniowo zmusza do korzystania z czegoś czego klient nie chce.
Tak poza tym to taki automat to źródło inwigilacji. Po co w banku mają wiedzieć, gdzie i kiedy wyjeżdżam? Mało, że wiedzą ile wydaje się na zakupy? Świat zmierza w kierunku inwigilacji totalnej.

Pytania:

  • dobrze rozmawia ci się z automatami, kiedy do urzędu telefonujesz? Ja wolę człowieka z drugiej strony.
  • dobrze rozmawia ci się z robotem, który do ciebie telefonuje i wciska ci bajer o promocjach etc…
Zielony
1 rok temu
Reply to  Stary luj

Rozważanie 1:
Automat się uszkodzi i nie będzie można dokonać zakupu biletu. W tym przypadku zajdzie konieczność zakupu biletu u konduktora a to się wiąże z dodatkową opłatą.
Nie wytłumaczysz konduktorowi, że automat do sprzedaży biletów jest uszkodzony.

Rozważanie 2:
Może nie obowiązywać dopłata za zakup biletu w pociągu u konduktora, w przypadku posiadania na dworcu automatu i jego sprawności bądź niesprawności, ale tylko po podjęciu decyzji gdzieś tam na górze w dyrekcji kolei.

Samuel
1 rok temu

Wszystko fajnie tylko nikt nie zadał fundamentalnego pytania.Na czyim terenie ma powstać centrum komunikacyjne bo o ile mi wiadomo to są tam wokół tereny prywatne i trochę kolejowych a miasto ma tyle co kot napłakał.Jakies błyskotliwe pomysły czy dalej bicie piany ?

orzeł
1 rok temu
Reply to  Samuel

trzeba będzie budowę zlecić kościołowi, oni mogą budować na cudzym

Mariusz
1 rok temu
Reply to  Samuel

PKP chciało za darmo przekazać Kiełbowi 1 ha , Kalinka zrezygnował, Bożek jak to on nic go nie obchodzi dworzec na peryferiach.

obywatel
1 rok temu
Reply to  Mariusz

A co belfra ( mieszkańca z Krosna czy też drugiego z Dymitrowa) ma to obchodzić ????
Odpierd???? się od belfrów bo pierwszy się wozi SUV-em ( za i na koszt mieszkańców) a drugi zarabia tyle, że go stać pojechać swoim gdzie chce ???

WASZ problem a nie ich ??
Ich wasze problemy zupełnie nie interesują ( no chyba, że coś by trzeba nad ten pierd????zalew) a tak to im to zwisa jakaś komunikacja dla miejscowego plebsu ( owiec, baranów, osłów) – wybraliście to i macie ????
Tu nawet komunikacji miejskiej nie ma ( MKS) nie wspominając o PKS-e a tym bardziej w dup??? mają waszą kolej !!!

Prawda
1 rok temu
Reply to  Mariusz

Chyba każdy mieszkaniec zgodzi się z tym
ze pomysł budowy tunelu podwodnego w jeziorze jest pomysłem infantylnym i chybionym
A
Sprawa skomunikowania miasta jest pierwszej wagi
Nawet sprawa galerii nie wysuwa się na pierwsze miejsce.
Pytanie
Z kim ekipa Bożka to konsultuje .
Na pewno
Nie z mieszkańcami
Dlatego atakowanie pani Zych jest działaniem czysto politycznym a nie merytorycznym.

Pomysłowy pasażer
1 rok temu
Reply to  Samuel

Dobre pytanie. jeszcze uściślę:

  • czy remontowany/przebudowany będzie teren budynku dworca, perony i teren między budynkiem dworcowym a obwodnicą?
  • czy uwzględniony zostanie teren miedzy obwodnica a Szkołą? Czy na tym terenie miałby powstać dworzec PKS?
Grzeczny pasażer
1 rok temu

Tu masz czarno na białym.

dw.jpg
Pomysłowy pasażer
1 rok temu

Czarne na białym top może jest, ale to dobre do… rozszyfrowania. Te kreski mi nic nie mówią.

Grzeczny pasażer
1 rok temu

Niestety nie jestem w stanie nauczyć cię czytania rysunków technicznych.

Obiektywnie patrząc
1 rok temu

Nie widzisz, że jakość fotografii nie jest najlepsza? Tak poza tym to w pewnych miejscach jest nagryzmolone tak, że ciężko cokolwiek dostrzec za wyjątkiem parkingów, których jest chyba na rysunku w nadmiarze?

odp
1 rok temu

co z tego co pamietam przed budowa teraz zapadajacej się obwodnicy miał byc nowy dworzec autobusowy który był planowany ale nie doszedł do skutku
ale łudzie zwiazany z polityka i co mysla ze maja prawo w jednym paluszku bardziej nisza to miasto niz pomagaja

obywatel
1 rok temu
Reply to  Samuel

A co już wyprzedali nawet te bagna pomiędzy dworcem PKP a szkołą ???

Alf
1 rok temu

Tydzień bez konferencji tygodniem straconym.

Anna Pekar
1 rok temu

Jeżeli nie centrum komunikacyjne to może chociaz riksze

Józiek
1 rok temu
Reply to  Anna Pekar

Albo przejazdy na osiołku.

Anka
1 rok temu

Teraz na 100% wiem o co tej pani chodzi! podejrzewam że jeszcze nie raz da popis swoim aspiracjom

Aniusia
1 rok temu
Reply to  Anka

Dużo czasu było ci potrzebne. Ja ci powiem: TCK, przywrócenie oddziały wewnętrznego w szpitalu, zablokowanie budowy spalarni nad Jeziorem Tarnobrzeskim, ochrona Zwierzyńca i wykorzystanie wód siarczkowych. Czy to takie trudne do zrozumienia? Cieszę się, że w końcu załapałaś,

Pomysłowy pasażer
1 rok temu
Reply to  Anka

A o co chodzi? Zapewne o normalny dworzec i zaistnienie Tarnobrzega na mapach polskiej kolei.

Jan
1 rok temu

Ale po co?można wsiadać na srodku drogi przy ul. Mickiewicza miedzy kioskiem a stokrotką

Jarek
1 rok temu

Bardzo często jeżeli chodzi o uruchomienie połączenia kolejowego Tarnobrzeg -Mielec-Dębica…władze województwa mówią że się nie da ..tory i szyny złe…pociągi ledwo tam jeżdżą…proszę spojrzeć na film z jaką prędkością przez Baranów Sandomierski mknie ciężki skład towarowy… więc lekki szynobus pojechałby bez problemu…w powiecie tarnobrzeskim w zasadzie na lini do Dębicy perony są i są w całkiem dobrym stanie, oprócz Skopania, przy odrobinie dobrej woli nic nie stoi na przeszkodzie aby już teraz uruchomić kilka par szynobusów w kierunku Dębicy…wiele osób dojeżdża do pracy i szkoły między Mielcem ,a Tarnobrzegiem…chętni aby zapełnić szynobus by się znaleźli… zapraszam na film
https://youtu.be/FowdAfUZbGY

Pomysłowy pasażer
1 rok temu
Reply to  Jarek
Fiskus dębolistny
1 rok temu

Najpierw komunikacja, potem centrum. Bo co mamy? Parę busów i szynobus? Dla kogo to centrum? Przez Tbg nikt nie jeździ z przesiadką. Owszem, dobra komunikacja miejska, tym samorząd powinien się zająć. I lobbować ws remontu stacji PKP, bo już tyle odnowili z programów unijnych, że w końcu jest szansa się załapać.

faktfaktow
1 rok temu

Mielec: Bliżej koleją do pracy i szkoły
Data publikacji: 6 marca 2023 Kategoria: Mielec/Kolbuszowa, Region Zamieścił: Wojtek Janczura

Mielczanie zyskają nowy przystanek – niebawem ruszają prace budowlane. Powstanie dodatkowy punkt zatrzymywania się pociągów, który zwiększy dostępność mieszkańców do kolei i ułatwi komunikację. Budowa przystanku, to inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za nieco ponad 3 mln zł, realizowana w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Nowy obiekt o nazwie Mielec Południowy, przy którym już 13 marca rozpoczną się prace zostanie wybudowany na trasie Padew – Dębica. Jego lokalizację, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców zaplanowano w rejonie strefy ekonomicznej, w pobliżu przejazdu kolejowo-drogowego. Dodatkowy punkt dostępu do kolei zwiększy możliwości komunikacyjne mielczan. Łatwiejsze będą codzienne przejazdy koleją do pracy, szkoły, a także okazjonalne. Zakończenie prac przewidziane jest w trzecim kwartale 2023 r. Niestety, realizacja robót przy budowie nowego przystanku, wymaga zmian w rozkładzie jazdy pociągów. Od 13 marca do 27 kwietnia, obowiązywała będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Rzochów – Mielec – Padew. Zmiany zostały uwzględnione w korekcie rozkładu jazdy, zaplanowanej od 12 marca br. Informacje o rozkładzie są dostępne m.in. w aplikacji internetowej : portalpasazera.pl oraz na stronie przewoźnika.

https://leliwa.pl/mielec-blizej-koleja-do-pracy-i-szkoly/

Tebege go
1 rok temu
Reply to  faktfaktow

A powiat tarnobrzeski i Tarnobrzeg ze zdezelowaną infrastrukturą kolejową. Niech was pokręci sk…..y, może wtedy coś dacie na remont.

Obatelka
1 rok temu
Reply to  faktfaktow

U nas nie ma doliny lotniczej ani dużych zakładów więc nie wiem co tu ludzie mogliby robić. Po pandemii przywykliśmy do jazdy samochodami i to niestety trudno zmienić. Jedynie sfera budżetowa i usługi mogą istnieć. W szkołach powinny być klasy 18 osobowe wtedy więcej nauczycieli mogłoby pracować i lepsze efekty nauczania. Starzy nauczyciele powinni zrobić miejsce młodym. Kiedyś mogli iść na emeryturę po 20 latach pracy przy tablicy a teraz siedzieliby do &

do Małgorzaty Zych
1 rok temu
Reply to  faktfaktow

Pani Małgorzato proszę zaprosić na konferencje tego pracownika UM o ktorym piszą że jest zatrudniony od 4 lat a jeszcze żadnego inwestora nie pozyskał.Niech coś robi a nie tylko nosi teczkę za prezydentem i fotografuje komórką.

Prośba do Małgorzaty Zych
1 rok temu

Też mam prośbę do Pani Małgorzaty, coby zajęła się zielenią w Tarnobrzegu.

Konkretnie to sadzeniem drzew, organizowania trawników. Tego w tym mieście brakuje. Wycina się dużo drzew w samym Tarnobrzegu i okolicy (las Zwierzyniec), a niewiele sadzi, a może nawet w ogóle. Coraz mniej „zielonych płuc” w Tbg i okolicy.

Samuel
1 rok temu

Niby co ma Pani Zych robić- sadzić drzewa.Odwiedzajacy mnie znajomi są zachwyceni jeziorem i duża ilością zieleni w mieście tylko jak zwykle miejscowi widzą problem tam gdzie go nie ma

Prośba do Małgorzaty Zych
1 rok temu
Reply to  Samuel

Powinna nagłośnić temat, a nie sadzić drzew, bo od tego są inni.

Zachwyceni są znajomi jeziorem? Mają zbyt mało wymagań jak widzę. Podjedź do jezior na podkarpaciu, to zobaczysz jak mają wyglądać okolice jeziora. Takiej betonozy jak w Tarnobrzegu przy jeziorze nie uświadczysz nigdzie.
Tak poza tym to pozyskuje się kasę na parkingi przy jeziorze, a nie na sadzenie drzew.
Teren nad jeziorem to jak Tarnobrzeg.Jest w nim miejskość (beton,kostka, asfalt, metal, lampy oświetleniowe na parkingach), a nie teren rekreacyjny (trawa, drzewa, krzewy a’la żywopłot).
Większość ludzi, ocenia , że teren jeziora średnio się im podoba lub wcale.

Jak chcesz wiedzieć gdzie jest dużo zieleni to podejdź na ul. Wyspiańskiego. Z chwilą wybudowania osiedla i, bloków przy tej ulicy zasadzono drzewa. Było to za czasów PRL-u, kiedy rzeczywiście dbało się o zieleń. Drzewa dotrwały do dzisiaj.

Samuel
1 rok temu

Każdy ma swoją większość.Mojej bardzo się podoba Ta wymagająca Twoja jak mniemam brzydzi się naszym jeziorem i betonoza i jeżdzie nad nad jeziora w Austrii.Jak chcesz wiedzieć gdzie jest dużo zielenii to podejdź na osiedle Przywiśle.Za szarość i zamordyzm PRL dziękuję nie po drodze mi z nim

Gość
1 rok temu

Zaprosić może. Na tym się najpewniej skończy. Jakoś na tych konferencjach nikt nie chce za bardzo jak widać identyfikować . Przypadek?

Michael
1 rok temu

Szkoda że jest i dzierży miano konfederacji na tarnobrzeskiej ziemi. Apelowałem do w/w pani w kwestii podwyżek dla wysoko postawionych głów (podwyzki100 procentowe) w magistracie urzędu i w innych złodziejskich spółkach. Bez odzewu. Wiadome zacna pani grzmi w innych tematach ale posadka z tak pensja byka urządzała. Po co s… pod własne gniazdo w przyszłości.

Dekutowskiego
1 rok temu

Nie powstanie nigdy. Co najwyżej w Stalowej Woli. Tam naprawdę działania idą w stronę bycia drugim Rzeszowem a Nadbereżny bycia drugim Ferencem. Największy i najnowocześniejszy most w województwie za prawie 400 mln zł. Inne inwestycje idące w miliardy. Tarnobrzeg przy nich jawi się jak dziura pokroju Nowej Dęby.

Dekutowskiego
1 rok temu
Reply to  Dekutowskiego

Podświetlany most o długości prawie 2 km łączący miasto z S74.

Fqjojl2WAAAFfJo.jpeg
Sikorskiego
1 rok temu
Reply to  Dekutowskiego

I co z tego jak morsować nie potrafia, a ?

Chcemy
1 rok temu
Reply to  Dekutowskiego

Jak tak można? Tak po Bożemu? Jak tak można?? Gdzie jest Bóg???

odp
1 rok temu
Reply to  Dekutowskiego

wow nie wiedziałem ze w ufo na moscie wyladował i je poswietla

obywatel
1 rok temu
Reply to  Dekutowskiego

Tarnobrzeg jest nic nie wart dla politykierów, nie przedstawia żadnej wartości a do Nowej Dęby to mu daleko bo tam są ważne zakłady a w Tbg CO JEST .
Nawet Leżajsk ma większą wartość niż ten Tbg gdzie celebruje się pierd??? pałac i zalew !
Tu najwyżej przyjadą po głosy baranów, owiec i osłów – I TYLE bez względu na opcję !
Poczytajcie o Leżajsku :

https://wiadomosci.onet.pl/rzeszow/solidarna-polska-rozpeta-piwna-wojne-ludzie-ziobry-moga-uderzyc-w-giganta/x3lmjq1

Zielony
1 rok temu
Reply to  Dekutowskiego

Jeśli tarnobrzeski prezydent będzie wazeliniarzem PiSu to też Tarnobrzeg rozkwitnie.

Obatelka
1 rok temu
Reply to  Dekutowskiego

Akurat tak się złożyło że jest tam prezydent z PiS jeden z nielicznych w miastach gdzie PiS nie ma poparcia więc nic dziwnego że jest jakby na pokaz. Ale długi mają i lasy im tną na potęgę. Dziwne że mając taki zakład największy na Podkarpaciu nie ma tam jeszcze lepiej i to od wcześniejszych lat tylko dopiero ostatnio.

wrzos
1 rok temu

POPIERAM OPCJE BUDOWY WIELOFUNKCYJNEGO CENTRUM KOMUNIKACYJNEGO W NASZYM MIESCIE. DWORZEC PKP I CALE JEGO OTOCZENIE TO WIELKI WSTYD DLA MIASTA I JEGO WLADZ !!! PROSZE SPOJRZEC JAK TO OBECNIE WYGLADA Z PERSPEKTYWY OBCYCH OSOB PRZEJEZDZAJACYCH PRZEZ TAMTA DZIELNICE MIASTA TA NOWA ULICA?!

Zielony
1 rok temu
Reply to  wrzos

Dworzec i jego okolica wygląda gorzej niż za czasów PRL-u

walt
1 rok temu

zaraz będzie setka komentarzy a jak zrobiła protest pod szpitalem to można ich było policzyć na palcach obu rąk (pisałem już wtedy,że godzina protestu raczej nie rokuje dobrze,inna sprawa,że z konfabulacjom nie protestowałbym).
ale mnie ten fenomen już nie dziwi.
bicie piany w sieci jakby wymaga mniej zabiegów.
a w wyborach będzie ciężko przebić setkę głosów znowu 😛

centrum komunikacyjne wg. władz
1 rok temu

Wrzuciłem sobie w wyszukiwarkę i teraz już rozumiem jak władze Tarnobrzega rozumieją pojęcie „centrum komunikacyjne”. Tak właśnie nazwano Bazę MKS na Zwierzynieckiej, na której zresztą po dzis widnieje napis „MKS” który dawno nie istnieje. Pomieszanie pojęc było od bardzo dawna, przesunięcie priorytetów zupełnie w inny obszar niż chcą tego mieszkańcy.
https://echodnia.eu/podkarpackie/powstaje-komunikacyjne-centrum-w-tarnobrzegu/ar/8759049

Gdzie postawic centrum?
1 rok temu

Dużo było powiedziane, super pomysł z budową centrum i modernizacją dworca, ale zabrakło najważniejszego: GDZIE TO CENTRUM MIAŁOBY POWSTAĆ? Czy ktokolwiek z konfederacji , z redakcji, z władz miasta jest w stanie odpowiedzieć na pytanie jaka ma być lokalizacja dla takiego centrum? Dołączyłem mapę nie mam pojęcia gdzie tu wstawić dworzec PKS z placem , tak aby się łączył z dworcem PKP?

gdzie_centrum.jpg
Zielony
1 rok temu

Dworzec PKS może być osobnym budynkiem, w pobliżu dworca PKP, np.między drogą zwaną obwodnicą a pobliską szkołą.

Samuel
1 rok temu
Reply to  Zielony

Teren prywatny.Jakis nowy pomysł

Nowy pomysł:
1 rok temu
Reply to  Samuel

Teren można wykupić.

Jeśli nie będzie takiej możliwości,no to można wyburzyć zbędne budynki w pobliżu budynku dworca PKP (budynki kolejowe) i w ich miejscu wykonać stanowiska dla autobusów (5-6 wystarczy). Miejsca jest wystarczająco dużo między torami, a obwodnicą, oraz między budynkiem stacji PKP, a wiaduktem, by pogodzić dwa dworce PKP i PKS, w budynku aktualnego dworca PKP (Prócz kas kolejowych zmieszczą się i kasy autobusowe) i w jego okolicy wybudować stanowiska dla autobusów.

Prezentowany przez panią Zych plan dotyczący przebudowy terenu powinien być przeanalizowany jeszcze raz i zwyczajnie, sensownie zmieniony.

Nawet jeśli nie da się od razu „zorganizować” dworca PKS to nowy projekt powinien przewidywać łatwe przekształcenie wnętrza budynku dworca PKP na taki co pomieści też kasy PKS, a w okolicy budynku wykonać stanowiska dla autobusów. Inaczej mówiąc można budować, dzieląc prace na dwa etapy. Najsomprzód dworzec PKP, potem dworzec PKS.

Samuel
1 rok temu
Reply to  Nowy pomysł:

Gdzie widzisz źródło finansowania tego pomysła bo to koszt kilku,klkunastu lub kilkudziesięciu milionów zł w zaleznisci od wielkosci i chęć współpracy kiłku podmiotów.Jak wiesz pomysły może mieć kazdy bo nic nie kosztuje.Moim zdaniem zostawić tak jak jest gdyż dworzec kolejowy i tak PKP wyremontuje a że strony miasta tylko zapewnić regularny i częsty transport kołowy (mks ,bus,taxi) między dworcami istniejącym autobusowym i kolejowy.Problem masz rozwiązany za duuuuużżżoo mniejsza kasę tylko że proste pomysły najtrudniej zrealizować bo to co proponuję Pani Zych to czysta fantazja która nigdy nie zostanie u nas zrealizowana za złej czy dobrej zmiany.Tak na na marginesie – co łaczy wody siarczkowe , spalarnie oraz centrum komunikacyjne

Czytający rysunki
1 rok temu
Reply to  Samuel

Na projekcie jeden budynek obsługuje PKP i PKS. Tam są zaprojektowane też stanowiska dla autobusów. Teren można przejąć za darmo od PKP. Wszystko się tam mieści razem.

Czytający rysunki
1 rok temu

Wyraźnie widać miejsca parkingowe dla samochodów i szersze dla autobusów.

Czytający rysunki
1 rok temu

Trzeba chcieć to zrobic, a nie wspierać prywatny dworzec PKS, człowiek kpi z Tbg, nawet nie chce umieścić napisu. To się da prosto zrobić.
Planował już to przecież GKiełb. Ten nie ma pomysłu na rozwój miasta.

Estetyczny
1 rok temu

Parking dla autobusów to nie to samo co oznaczone cyframi stanowiska PKS dla autobusów. A te jak piszesz stanowiska dla autobusów to mogą być przeznaczone dla autobusów komunikacji miejskiej oczekujących na wyjazd.
Już wstępnie widzę, że ten projekt jest taki „szablonowy”, nieciekawy.

Czytający rys.
1 rok temu
Reply to  Estetyczny

Oczywiście, że schematyczny. Ta koncepcja został przygotowana dla PKP przed przekazaniem dworca i terenów wokół niego, co nie doszło do skutku po aresztowaniu prezydenta GK.

Grzeczny pasażer
1 rok temu

Jeszcze raz koncepcja TCK.

dw.jpg
Tarnobrzeg będzie miał Centrum Komunikacyjne
1 rok temu

fajnie, ale trzeba to zmodernizować o niektóre tezy forumowiczów (dodałbym zjazd z obwodnicy na wysokości masztu i budki dróżnika). Centrum to kwestia czasu, tylko trzeba ludzi z otwartymi oczami i de faco chcącymi rozwoju naszego miasta. TCK powstanie – ludzie wytrwałości, jak ktoś nie chce nie trzeba go przekonywać, przyjdą mądrzejsi. TYLKO ROZWÓJ TARNOBRZEGA, DOŚC ZWIJANIA.

Zielony
1 rok temu

Plany zawsze można zmienić, poprawiać, aż do ostatecznej wersji.

Tarnobrzeg będzie miał Centrum Komunikacyjne
1 rok temu
Reply to  Zielony

Tarnobrzeskie Centrum Komunikacyjne OKNEM NA ŚWIAT DLA TARNOBRZEGA, tylko ludzie skrajnie nieprzychylni rozwojowi Tarnobrzega mają inne zdanie.

Gdzie postawic centrum?
1 rok temu

myślisz że ja cokolwiek wiem z tych bazgrołów? Poprosiłem o naniesienie na mapę lotniczą zarysu centrum komunikacyjnego no i sie nie doczekam, nadal będziecie uważać że społeczeństwo cokolwiek wie z tego co tu narysowane? Proszę o normalny zarys na mapie, tyle

Estetyczny
1 rok temu

Dokładnie tak jest, to bazgroły i trudno zatrybić gdzie co jest, za wyjątkiem miejsc parkingowych..

faktfaktow
1 rok temu

I jeszcze raz Stalowa Wola.
Ogłoszenie przetargu na budowę dróg na terenie Strategicznego Parku Inwestycyjnego Stalowa Wola.
Prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny poinformował o szczegółach inwestycji: – W ramach zadania przetargowego do realizacji mamy ponad 9 km dróg, które będą do wykonania, albo zaprojektowania i wykonania. Pierwsza ulica, to ta biegnąca od ul. Tołwińskiego, od hali ARP wzdłuż działki inwestycyjnej Huty Stalowa Wola, biegnąc dalej wzdłuż SK Nexilis i prowadząc do terenu przy firmie Alutec. Tam też będzie zlokalizowany cały korytarz komunikacyjny strefy ekonomicznej – układ trzech rond. Kolejna droga, to ta prowadząca od firmy Alutec, przekrojem czterojezdniowym do nowo powstającej drogi wojewódzkiej, która połączy strefę przemysłową z drogą szybkiego ruchu S19. Ul. Przyszowska biegnąca od ronda przy kuźni aż do skrzyżowania z ul. Bojanowską będzie wykonana w przekroju cztero- i dwujezdniowym. W tym zamówieniu publicznym mamy także plan zaprojektowania 4 km dróg dodatkowych, o których dołączeniu do realizacji będziemy decydować po rozstrzygnięciu przetargu.
https://www.stalowka.net/wiadomosci.php?dx=27195

comment image

comment image

DICHO
1 rok temu

Weź się babo nie kompromituj !!

?????
1 rok temu
Reply to  DICHO

Zenek, znowu piłeś?

DICHO
1 rok temu
Reply to  ?????

Zenek gra zawsze na trzeźwo !!

TBG Yang
1 rok temu

Tarnobrzeg potrzebuje nowych zakładów, chcemy pracować w Tarnobrzegu!!! Kiedy ???

tbg yain
1 rok temu
Reply to  TBG Yang

Po zmianie „fachofca” od inwestorów.

Obatelka
1 rok temu
Reply to  tbg yain

Oby nie K.

gall on anonim
1 rok temu
Reply to  TBG Yang

jak przyjdo szwedy a na rzie poki co musicie budowac przyszlosc stalowej woli

greg
1 rok temu

A prawda jest taka że nigdy ta pani nie będzie prezydentem i nigdy nie powstanie żaden nowy dworzec w mieście,ew może wyremontują ale to może za 10 lat

Wyborca
1 rok temu
Reply to  greg

Każdy może startować do stanowiska prezydenta miasta.

faktfaktow
1 rok temu

Bierz przykład Bożek ze Stalowej Woli i jej Prezydenta.Tak się to robi !!!!!!!!!!!!!!

https://www.facebook.com/watch/?v=518540440354550

Postaw mi kawę na buycoffee.to
137
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content