Czy można promować kobiecy biznes przez stronę www? Udowadniam, że tak!

Dlaczego strona internetowa postawiona w 3 dni, to nie zawsze dobry pomysł? Dlaczego jej zarys powinien być przemyślany? Opowiem Ci historie moich klientek! Czy promowanie kobiecych biznesów wymaga szczególnego podejścia?

Szybko nie zawsze oznacza dobrze

Często widzę ogłoszenia w stylu: potrzebna strona internetowa na już! Szukam osoby do prostej strony – zależy mi na czasie! Strona internetowa w 3 dni!

Czy da się zbudować stronę internetową w 3 dni? Z technicznego punktu widzenia – jak najbardziej! Kupujesz domenę, hosting, szablon strony, podmienisz treść, zdjęcia i gotowe. Zrobisz to nawet w jeden wolny weekend.

Tylko czy dzięki takiej stronie zbudujesz markę osobistą? Czy pokażesz swoje wartości? Czy wywołasz określone emocje? I wreszcie czy taka strona będzie trafiać do TWOICH wymarzonych odbiorców?

Strona, która powstaje na szybko, zwykle przypomina modną bluzkę z sieciówki — jest średniej jakości i mnóstwo osób ma taką samą, jak ty. W efekcie już po kilku miesiącach masz ochotę się jej pozbyć — bo albo wyszła z mody, albo tak Ci zbrzydła, że nie możesz już na nią patrzeć, a co dopiero ubierać. Czy z takim nastawieniem będziesz umiała skutecznie przedstawić swoją ofertę? Wątpię. 

Wygląd ma znaczenie – strona szyta na miarę

Pozwól, że opowiem historie moich dwóch klientek. Brałam udział w procesie przebudowy dwóch stron internetowych, które były robione na szybko. Właścicielki obu stron zauważyły nagle, że tracą klientów. Każda z innego powodu.

W pierwszym przypadku – mimo przemyślanej oferty, do klientki zgłaszały się osoby, które po rozmowie wstępnej rezygnowały z zakupu, bo usługa była dla nich… za droga. Dlaczego tak się działo? Musiałyśmy odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • do kogo kierujesz ofertę, jak wyobrażasz sobie tę osobę?
  • z jakim problemem ta osoba musi się mierzyć i gdzie szuka rozwiązań?
  • jakie ma cechy?
  • jaki ma budżet?
  • ile ma czasu?
  • jakiej estetyki oczekuje?

Po analizie tych kilku pytań okazało się, że klientka chciałaby pracować z kobietami, które przeszły podobna do niej historię. Po 40-tce rzuciły pracę w korporacji, bo miały dość życia w ciągłym biegu i poświęcania się dla innych kosztem własnego zdrowia. Postanowiły rozwinąć swój biznes na własnych zasadach.

Potrzebowały jedynie trochę pewności w działaniu i motywacji. Co na pewno wiemy o tych osobach? Mają dość sporą poduszkę finansową. Osobowościowo — potrzebują jasnych i konkretnych komunikatów. Estetycznie – lubią jak jest elegancko, ale raczej minimalistycznie — bo niczego już nie muszą nikomu udowadniać. Mogą się pojawić lżejsze motywy czy kolory — bo to kobiety, które mają dość reguł i sztywnego dress codu.

Jak to znalazło odbicie w poprawionej stronie internetowej? Zbudowana jakiś czas temu strona internetowa Małgosi nie wyglądała zachęcająco. Zwłaszcza, gdy wiedziałyśmy już, czego oczekują jej wymarzone klientki.

Postanowiłyśmy więc w pierwszej kolejności nadać stronie design, który podkreśli minimalistyczną elegancję. Wyrzuciłyśmy zbędne elementy, które zaśmiecały projekt i dawały wrażenie usługi niższej wartości. Strona zyskała na przestronności również dzięki większej ilości białej przestrzeni (tła).
Zmniejszyłyśmy ilość tekstu – skupiłyśmy się na konkretach i korzyściach, jakie wynikają z oferty. A nadmiar treści – schowałyśmy w rozwijanej zakładce, co również wizualnie przyczyniło się do lepszej czytelności strony.

Nie zmieniłyśmy koloru głównego marki – ten róż dobrze pasował do oferty i klientek Małgosi, które, jak już ustaliłyśmy, miały dość sztywnego granatu, szarości czy czerni.
Jaki był efekt? Powstała nowoczesna, przejrzysta, elegancka i przyjazna dla użytkownika strona internetowa. A Małgosia chętnie odsyła swoje klientki do strony internetowej, by mogły szczegółowo poznać jej ofertę i umówić się na konsultację.

Poprawne działanie i wygoda też są ważne

W drugim przypadku problemem była źle skonstruowana architektura strony. Użytkownik gubił się, nie wiedział, gdzie ma iść dalej, co ma zrobić? I w efekcie wychodził całkiem ze strony. Podobnie jak w pierwszym przypadku — zaczęłyśmy od potrzeb klientek, które miały trafić na witrynę oraz od nakreślenia jej celu.

Potrzebą okazało się znalezienie informacji na konkretny temat lub umówienie się na konsultację psychologiczną. To bardzo ważna informacja, bo osoba w kryzysie lub z dużym problemem natury emocjonalnej, nie ma ochoty ani siły na szukanie. Kluczowe elementy (np. zachęta: umów się na konsultację) powinna zobaczyć od razu po wejściu na stronę. Monice zależało też na tym, by strona oddawała jej charakter i pokazywała wartości, jakimi się kieruje w życiu.
Od czego zaczęłyśmy? Zbudowałyśmy:

  • site mapę (czyli siatka – w jaki sposób użytkownik ma się poruszać po stronie),
  • powstały makiety strony głównej oraz podstron,
  • następnie ich projekty i prototyp w Figmie.

Dzięki temu mogłyśmy w łatwy sposób “przeklikać” i sprawdzić, jak użytkownik będzie się poruszał po stronie. Czy będzie to dla niego czytelne, intuicyjne i czy trafi w odpowiednie miejsce:)
Podczas projektowania skupiłyśmy się na uporządkowaniu treści i nadaniu jej lekkiej, kobiecej oprawy. To bardzo spójne z osobowością Moniki, która lubi estetyczny i delikatny design. Idealnie podkreśla on to, w jaki sposób Monika na co dzień pomaga kobietom.

A jak jest teraz? Dzięki nadaniu hierarchii typografii i innym elementom użytkownik już nie zgubi się na stronie. Dobrze wie, od czego zacząć. A minimalistyczna oprawa graficzna nie odbiera uwagi od tego, co najważniejsze — merytorycznych treści i ciepła, jakie wytwarza wokół siebie Monika.

Potrzebujesz strony, która odpowie na potrzeby Twoje i Twoich klientek!

Strona internetowa może być naprawdę świetnym sposobem na promowanie swojego biznesu. Warto poświęcić jednak na to trochę więcej czasu niż przysłowiowe 3 dni:) Pracowałam z różnymi klientkami – każda z nich jest inna i ma inne potrzeby. Staram się w nie wsłuchać i zrozumieć ich punkt widzenia. Dzięki temu nie odtwarzam bezdusznych szablonów. Ale powstają prawdziwe perełki, strony www, z których ich właścicielki są dumne i dzięki którym odważnie rozwijają swój biznes.

Nazywam się Agnieszka Szpunar i chętnie przygotuję dla Ciebie stronę www i materiały graficzne, które będą pasować do Twojej marki. Zapraszam na moją stronę https://www.agnieszkaszpunar.pl! Napisz lub zadzwoń, a ja chętnie pomogę znaleźć rozwiązanie, które zadziała w Twoim biznesie!

artykuł sponsorowany

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Postaw mi kawę na buycoffee.to
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content