Prezydent Tarnobrzega wraz z naczelnik Wydziału Techniczno – Inwestycyjnego i Drogownictwa, podsumowali w ubiegłym tygodniu budowę najdroższej od lat miejskiej inwestycji, czyli liczącej 9 km obwodnicy miasta. W konferencji udział wzięła również wiceprzewodnicząca Rady Miasta oraz radni Szwagierczak i Martyniak.
– Całość zadania 43 miliony ze środków RPO, w tym 1 milion zarządu na dokumentację, do tego 24 miliony na odszkodowania m.in. dla ogródków działkowych, do tego 12 milionów z rezerwy subwencji ministerstwa finansów, to składa się na obwodnicę Tarnobrzega. Nie wzięta została ani złotówka na realizację tego zadania, ani jedna złotówka z kredytu, więc to też jest bardzo dobra praca służb – mówił prezydent Tarnobrzega Dariusz Bożek.
– Otrzymaliśmy dodatkowe pieniądze na wykonanie kolejnych robot, przed nami jeszcze ekrany i dwa przejścia dla pieszych – dodał.
Ekrany zamontowane zostaną na długości 1, 1 km.
– Dzisiaj rozwijamy to zadanie, będziemy budować ekrany, które są jeszcze niezbędne a o które prosili mieszkańcy, działkowcy. Niestety warunki atmosferyczne nie pozwoliły firmie postawić choćby części tych ekranów (…) W dwóch miejscach będą bezpieczne przejścia dla pieszych, o które również zabiegali mieszkańcy, działkowcy i radni (…) Termin mamy do marca, jeśli pogoda pozwoli to będziemy się cieszyć tą nową infrastrukturą już w marcu – tłumaczyła naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego i Drogownictwa Barbara Trzeciak.
– Trzeba się cieszyć z tego, ponieważ inwestycja ta spełnia funkcje, jaka powinna pełnić. Nie jest doskonała (…) ale będzie modernizowana – przekonywała wiceprzewodnicząca RM Bożena Kapuściak.
– W imieniu mieszkańców, zarządu osiedla i swoim, chciałem podziękować panu prezydentowi Bożkowi, pani naczelnik Trzeciak, pracownikom wydziału i wszystkim, którzy dołożyli choćby jedną cegiełkę, do powstania tej drogi – dziękował radny Alfred Martyniak.
– Jako mieszkaniec osiedla Piastów wiem, że teraz rzeczywiście dużo łatwiej i prościej się teraz mieszkańcom Piastów funkcjonuje i dojeżdża do centrum (…) Jestem przekonany, że dzięki temu, że ta droga powstała, zupełnie inaczej na nas patrzono przy wytyczaniu przebiegu S 74 – mówił radny Damian Szwagierczak.
USTERKI
Jak tłumaczyła naczelnik Trzeciak, cześć zgłaszanych przez mieszkańców i media usterek, została usunięta w ramach gwarancji. Za naprawę tych, które nie są objęte gwarancją, miasto jako zarządca tej drogi będzie musiało zapłacić z własnego budżetu.
– Zrobiliśmy już jeden przegląd gwarancyjny, kolejny będzie robiony wiosną. Usterki, które były zgłaszane przez mieszkańców, czy media, a dotyczyły gwarancji, zostały usunięte przez wykonawcę. Przykładowo, usunięta została żywica, która się kruszyła na pierścieniu ronda, tam gdzie kostka brukowa była do poprawy, została oczywiście poprawiona – doprecyzowała naczelnik.
– Natomiast my dzisiaj jesteśmy już zarządcą tej drogi, my odpowiadamy za jej stan techniczny, za odśnieżanie, za naprawy itd. które oczywiście są poza gwarancją. Mamy do przebudowania i chcemy to teraz zrobić, krawężniki, które znajdują się w obrębie rond. Są wypchnięte przez ciężki sprzęt, przez samochody ciężarowe, które wjeżdżają na rondo z nieprzepisową prędkością – dodała B. Trzeciak.
Więcej w materiale video. Zapraszamy
foto&video: Piotr Morawski
Co ta pani naczelnik za głupoty opowiada , jakie usterki zostały usunięte. Krawężniki przy zjazdach i wiązkach na ronda od wiosny 2023 są rozwalone i nic z tym nie zrobiono
Mowa o usterkach zgłoszonych i objętych gwarancją!!! A za stan krawężników to proszę winić kierowców samochodów ciężarowych, którzy często przez jazdę z prędkością zdecydowanie wyższą niż dopuszczalna na znakach sprawiają, że te krawężniki się wypychają. Natomiast to nie jest objęte gwarancją, miasto będzie czynić starania aby wzmocnić te krawężniki przy rondach w ramach kolejnych remontów ze środków własnych. Wszystko Pani Naczelnik wyjaśniła, wystarczy uważnie słuchać.
O pseudo-obwodnicy nawet nie chce mi się gadać. Ale ciekawi mnie jak idzie prezydentowi dostosowanie Moniuszki i Dąbrowskiej do postanowień miejskiego planu adaptacji do zmian klimatu? Projektant Miasta Tarnobrzega otrzymał prośbę o wprowadzenie zmian w projektach?
Krawężniki się rozwaliły , bo położone zostały na piachu dlaczego w innych miastach się nie rozchodzą krawężniki przy rondach tylko w Tarnobrzegu na pseudo obwodnicy . Wiadomo było , że będą głównie Tiry tedy jeździć a nie matki z dziećmi wózkami spacerowymi.
Proszę porozmawiać z osobami kompetentnymi od strony wykonawcy, to wytłumaczą, że droga została wykonana zgodnie ze sztuką budowlaną i z czego wynika to, że krawężniki się wypychają.
Rozumiem że droga była projektowana i budowana wyłącznie dla aut osobowych i kwita
Byłeś w ciągu ostatniej pół-godziny, bo innym odpisałeś, ale mój komentarz, jak to już było nie raz, przeoczyłeś hahaha. Pewnych rzeczy nie da rady wykręcić jak kota ogonem.
Z jaką prędkością chcesz człowieku wjechać na tak wąskie rondo ciągnikiem siodłowym z naczepą ???? Puknijcie się w głowę razem z tą naczelnik, która opowiada te bzdury, a Ty je powielasz inżynierze budowy dróg i mostów. Widać, że jesteś wysokiej klasy specjalistą i musisz mieć pokrewne wykształcenie w tej dziedzinie, co pani naczelnik inżynierze.
To pukanie nie c nie pomoże , to to tak ma !
Idąc tym tokiem rozumowania, to już niejeden samochód ciężarowy leżałby w rowie, gdyby wjeżdżał z nadmierna prędkością
Krawężniki na rondzie są rozjechane i zapadnięte od czerwca! Zjazdy z rond na tłuczniu poza asfaltem zapadnięte, studzienka przy wjeździe na rondo pkp od strony lasu powolutku się obniża i już jest zagłębienie w drodze. Jeżdżący regularnie pewnie to widzą. Proszę poprawić.
Tego gwarancja nie obejmuje a że TIRY uszkodziły to dziwić się nie można bo to tylko ” DROGA OBWODOWA zwana ” WĄSKA” ” a jak droga wąska to ronda wąskie ?
Jakoś w grębowie na obwodnicy i radzie krawężniki są od lat w dobrym stanie a TU to BUBEL tylko.
Tak tylko, że obwodnica Grębowa jest dwa razy krótsza, bo niecałe 5 km, a jej koszt wyniósł prawie 45 mln zł. A obwodnica Tarnobrzega to ponad 9 km, gdzie koszt wyniósł 80 mln zł, z czego 24 mln zł to na odszkodowania dla działkowców. A i tak o to dofinansowanie, które dostaliśmy było bardzo trudno. Przy takim budżecie to dobrze że powstała JAKAKOLWIEK obwodnica, bo mogło jej nadal nie być. A tak to ruch w centrum jest znacząco odciążony. Natomiast poprawki i remonty były, są i będą na wielu ulicach, to jest normalne. Fakt faktem, że do otwarcia obwodnicy doszło za prezydentury Prezydenta Bożka i jest to historyczne osiągnięcie.
Ale jest zrobiona porządnie i jest trwała a nie bubel jak w Tbg .
Tam jakoś nikt nie narzeka że wąska czy że wąskie ronda i nie pojawia bezczelnie kierowców ciężarówek .
Ma dowód na to , że wyjeżdżają z niedozwoloną prędkością ?
Jak ma to niech zgłosi na policję cwaniara !
Tam też wypłacano odszkodowania, a takiego gówna nie wybudowano. Poza tym 1/2 jej długości przebiega po terenach bardzo podmokłych, tj. mokradłach i moczarach oraz torfowiskach szczególnie od strony Jamnicy z odprowadzeniem wód gruntowych i deszczowych. Poza tym w całości praktycznie powstał na nasypie łącznie z przejazdem pod jezdną obwodnicy dla rolników i drogami serwisowymi w pola. Tam widać można było pozyskać środki i wykonać kawał dobrej roboty. Natomiast w Tarnobrzegu wszystko jest projektowane i budowane w systemie byle było, jak było. To miasto niestety ogarnia wszędobylska bylejakość.
„Barbara Trzeciak z Nowej Dęby wygrała konkurs na naczelnika Wydziału Techniczno – Inwestycyjnego i Drogownictwa Urzędu Miasta Tarnobrzega”. Przecież ta kobieta nie ma bladego pojęcia o budowie dróg i stąd odebrano taki bubel, który dalej jest nieukończony. Ale jacy specjaliści w urzędzie, taka obwodnica !!!! Widać w Tarnobrzegu brak jest fachowców z odpowiednim wykształceniem i wiedzą !!! Informacja o wyniku naboru ukazała się w Biuletynie Informacji Publicznej. W uzasadnieniu można przeczytać między innymi, że Barbara Trzeciak “posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu inwestycji, a także w zarządzaniu dużym zespołem pracowników”, co oznacza, że „Jestem absolwentką Wydziału Ekonomii Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, jak również absolwentką Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie o kierunku Administracja Publiczna. Przez wiele lat pracowałam w sektorze prywatnym jako księgowa, kadrowa a także na stanowiskach kierowniczych związanych z zarządzaniem. Kilka lat pracowałam w Szpitalu Powiatowym w Nowej Dębie a obecnie zarządzam Zespołem Administracyjno – Eksploatacyjnym w Szpitalu Miejskim w Rzeszowie”. To jakie usterki usunięto ??? Proszę nie zakłamywać rzeczywistości, tylko naprawić, to co zostało spierniczone i nie traktować mieszkańców, jak intruzów jeżeli zgłaszają uwagi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pan kitka to dobiera kadrę pod siebie . Ot cała tajemnica.
Takich fachowców w Tarnobrzegu z Nowej Dęby nam nie potrzeba, gdyż teraz niestety widać tego pokłosie, jak wygląda obwodnica, którą czekają już remonty na koszt podatnika.
To winna PROJEKTANTA bo taki bubel zaprojektował a że zielonego pojęcia znajoma kitki nie ma tak jak i SZAMAN to jest jak jest – partactwo od początku !
to to czemu pierwsza firma upadła co miała zrobić projekt i inwestycie
druga zrobił jak zrobiła bo prezydent tbg-u miał nóż na gardle bo nie miał by na to inwestycje grosza z powiatowej kasy
Czyli co z tego wynika ?
Twierdzisz że należało zrobić bubel bo kasa była z dotacji ?
To ma być argument ?
Ha ha ha – wygrała ?
Nie rozśmieszaj Waść !
Nie ważne kto startuje ale kto wybiera !
PROBLEM W TYM ŻE TO NIE SĄ INWESTYCJE TYLKO PRZEJADANIE KASY. MYŚLAĹEM ZE CHOCIAŻ OBWODNICA BĘDZIE ONWESTYCJĄ ALE NIE POSZŁY ZA NIĄ ŻADNE CZYNY. TO ZNACZY NIE SCALANO GRUNTÓW BY MOZNA JE UZBROIĆ I WYDZIERZAWIĆ INWESTOROM.
Przejścia dla pieszych bo kilku działkowców nie ma siły i chęci aby przejść z buta 200m, obwodnica jest po to aby szybko się nią przemieszczać a nie stać na światłach.
Trzeba jakoś zdobyć głosy działkowców a więc trzeba o nich zadbać bo każdy głos się liczy zwłaszcza dla belfra od lansu i pijaru .
Tak naprawdę to niczym się pochwalić nie może poza tzw zamkiem bo gdzie popatrzysz tam wszystko spartaczone i przepłacone więcej niż to wynika z przetargów !
Z czego ta czapka i futro pani v-ce przewodnicząca, czy to nie z tych biednych zwierzątek, które nie trafiły do przejścia ? Poza tym pani v-ce należało tę nasiadówkę zorganizować przy rondzie w Zakrzowie i zadać sobie pytanie, czemu tak dużo pojazdów w dalszym ciągu przejeżdża przez centrum ? Ale pani v-ce rozkminiła sama ten temat „Czy spełnia ona funkcję, możemy być świadkiem, że spełnia”, mistrzostwo świata !
Nie ważne z czego ale za czyje – za mieszkanców po skoku !
Pani Trzeciak może zadbajcie w pierwszej kolejności o mieszkańców, a później gady i pazy.
Tak jej kazał minister !!! Bark słów !!! Nie pozwolił na zjazd i wjazd z obwodnicy w Kopernika !!! Niedobry minister w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców nie pomyślał o kładkach dla pieszych z windami przy dworcu lub przejściach podziemnych, zapomnieli również o przejeździe bezkolizyjnym pod drogą obwodową dla rolników, aby mogli dojechać swobodnie do pól nie wjeżdżając na obwodnicę oraz o ciągu dróg serwisowych, co ta kobieta opowiada !!!! Czy nie ma wstydu !!! A mieszkańców ma z głupków razem ze swoim mentorem ????
Bubel – odebrana a niedokończona i jeszcze kolejne wydatki niewiadomo ile.
Proszę zobaczyć, co się dzieje w Sielcu i Wielowsi, a nie sobie stanąć przy obecnie (ślepej), ulicy Kopernika obok obwodnicy i palić głupa jaka, to wspaniała inwestycja powstała. Poza tym w Zakrzowie, aby dojechać na pola uprawne po drugiej stronie obwodnicy, trzeba na nią wjeżdżać sprzętem rolniczym od ronda przy strefie, co stwarza duże zagrożenie i niebezpieczeństwo dla uczestników ruchu !?! Ktoś o tym pomyślał w tym pseudo urzędzie? Widać jak mieszkańców na osiedlach wiejskich obecna władza traktuje się z buta.
Budowę należało rozłożyć na dwa etapy pierwszy rondo w Sobowie do Wisłostrady , a drugi od granicy miasta od strony Sandomierza po torach kolejowych do ronda w Sobowie i zrobić coś konkretnego, coś co można nazwać OBWODNICĄ !!! Ale skoro już jest ten pierwszy fragment, to należy pozyskać środki na drugi etap od strony Sandomierza.
tak bo centrum miasta sie nie rozwija ani nie powieksza
kogo to jest wina albo to jest wiadome lub nie
Belfer mówi o kredycie bo tak za to na resztę wzięto kredyciki, pożyczki , wypuszczono obligacje
A BUDŻET JEST JEDEN SZAMANIE
i nie ma odrębnego – celowego .
Trzeba być wyjątkowe bezczelnym człekiem aby zganiać na kierowców ciężarówek posiłkując się bezpodstawnie prędkością .
A gdzie ciężar pojazdu ???
Jak to wadliwie zamontowane krawężniki nie podlegają gwarancji? Poprawić kawałek kostki to mały koszt . Demontaż konstrukcji drogi to gruby i kosztowny temat jest
Praca nie głupoty. Tarnobrzeg potrzebuje więcej miejsc pracy oraz większej oczy inwestycji. Budowy dróg
planu budowy drog powtarzam plany budowy drog a na wiosne
Proszę zobaczyć, jak wygląda obwodnica Grębowa (oddana w 2011 roku), Stalowej Woli i Mielca, a jak wygląda w Tarnobrzegu !!! Totalna amatorszczyzna wynikająca z niekompetencji urzędników !!! Przecież na etapie projektowania można było zwrócić uwagę na drogi serwisowe, wykonanie podbudowy i wielkość rond, zjazd i wyjazd z ul. Kopernika, które jak powiedziała naczelnik ( można dorobić) , kiedy i skąd na to środki zostaną pozyskane. Gzie państwo urzędnicy byli wcześniej. Wystarczyło pani naczelnik podjechać do Grębowa i zobaczyć, jak wygląda obwodnica i jak się trzyma rondo, którym dojeżdżamy od strony Zabrnia do obwodnicy (drogi 871). A Tarnobrzeg, jak zawsze kupa dziadostwa i niedoróbek, a wszyscy w urzędzie udają, że to gigantyczny sukces !!!
Masz rację niestety ta obwodnica, a raczej droga przez wieś, to obtrąbiony sukces drogowy na miarę Tarnobrzega, zupełnie jak w Misiu „Powiedz mi, po co jest ten miś? – No właśnie: po co? – Otóż to. Nikt nie wie po co, dlatego nie musisz obawiać się, że ktoś zapyta”. Może nazwać ją obwodnicą im. Ryszarda i Ireny Ochódzkich.
Bez jaj, obwodnica stalowej niemal identiko co Tarnobrzega, szału ni ma jak na pisoland. Mielec, owszem inna bajka
wojto u was w dzikowie jest juz pozamiatane
wojto u was na dzikowie obwodnica nie jest potrzebna bo to mala miejscowosc z malym natezeniem ruchu
jechalem ta wasza obwodnica ruch tam naprawder mizerny a wlasciwie to co ona omija?zakrzow/sielec? takze obwodnice to trzeba budowac tam gdzie jest duze natezenie ruchu np w krolewskim miescie sandomierz a nie w miejscowosciach na uboczu np takich jak tbg
Wystarczy pojechać do Magnuszewa a tym mnóstwo tirów przejeżdża od lat a malutkie rondo się trzyma i krawężniki też od lat .
Na obwodnicy Stalowej w listopadzie już były remontowane ronda i było to robione w nocy bez oznakowania Na rondzie w Racławicach sam się musiałem cofać i jechać przez centrum Jeżeli chodzi o Mielec to też niema się co podniecać rondo koło ronda sygnalizacja świetlna i skrzyżowania to normalka jeszcze ogran
Teraz widać populistów i demagogów na których nie należy głosować. Kolejny raz lansują się przy niedokończonej obwodnicy. Wieje już nudą !!! ile razy jeszcze będą ją otwierać ??? Pa założeniu ekranów akustycznych drogowych, przejść dla pieszych, poprawieniu krawężników, poprawieniu kostki itd. A pani V-CE przewodnicząca Bożena K. ma dodatkowo dużego minusa za brak barwnego ludowego stroju i kolejnego za futro i czapę futrzaną z lisa.
TU SPRAWIEDLIWIE STWIERDZE ZE DO WYBUDOWANIA TEJ OBWODNICY JAKA BY ONA NIE BYLA PRZYCZYNIL SIE PAN BOZEK WIELU JEGO POPRZEDNIKOW TYLKO OBIECYWALO I NIC NIE ROBILO W TYM TRUDNYM TEMACIE, PREZTDENT JAJECZNICA WIELE OBIECYWAL A W RZECZYWISTOSCI DBAL TYLKO O INTERESY SWOJE I KOLKA POGANIAJAC Z MIASTA NA CZTERY WIATRY POTENCJALNYCH INWESTOROW, PREZYDENT LAPOWKARZ MOZE I INTENCJE MIAL DOBRE ALE ZGUBILY GO CHCIWOSC I PYCHA I WIELU WIE JAK TO SIE SKONCZYLO, PREZYDENT BOZEK PRZED OBJECIEM PREZYDENTURY OBIECYWAL ZE OBWODNICA POWSTANIE I SLOWA DOTRZYMAL POWTARZAM NIE OCENIAM CZY TA DROGA JEST DOBRA CZY ZLA ALE LICZY SIE FAKT ZE Z CENTRUM MIASTA ZNIKNELO WIELE CIEZKICH SMRODZACYCH SAMOCHODOW A HALAS STAL SIE MNIEJ DOKUCZLIWY, ZA TA INWESTYCJE ODE MNIE OTRZYMUJE 5 NATOMIAST ZA WIELE INNYCH OCENE MIERNA TAKA JEST MOJA SPRAWIEDLIWA OCENA
Szkoda, że nikt nie zapytał Szwagierczaka, czy mu się wiadukt dalej nie podoba. Przypomnę, że ten koleś w wystąpieniu na sesji rady miasta wypowiadał się jak dla mnie skandalicznie. Gościu był jawnym przeciwnikiem powstania wiaduktu. Wyobraźcie się, że teraz wiaduktu by nie było. Dramat! I Ten sam koleś robi tu teraz pokazówkę … Szlag mnie trafia.
I na tamten czas nie dało się wykonać bezkolizyjnych przejść dla pieszych. M.in. odcięty został Mokrzyszów od Zwierzyńca. Podkreślam, chodzi o przejścia bezkolizyjne a nie spowalniacze ruchu samochodowego na obwodnicy.
Szwagierczak daj sobie spokój. Nie nadajesz się.
Nijman Zeetank!!! Przez miasto o każdej porze dnia jadą tiry z Sandomierza NIJMAN ZEETANK, niebieskie!!! Pier…ni kierowcy jaja sobie robią z nas. Mają gdzieś objazd od Zakrzowa! Jadą non stop przez centrum do strefy.
Śnieg się roztopił a bałwany zostały A może coś pozytywnego na temat miasta i obwodnicy Kocham Tarnobrzeg
Widać przy Kopernika zebrali się sami prawdziwi fachowcy! Szczególnie pani naczelnik inżynier ds. budowy dróg.! Ciekawe ile razy naczelnik była na placu budowy przeprowadzić rewizję oraz kontrolę, jak prowadzone były prace oraz jakie premie przydzielono za tak ciężką robotę, której końca nie widać.