Ogłoszono przetarg na zadanie pn. Opracowanie dok. projektowo – kosztorysowej wraz z nadzorem autorskim dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa budynku dworca autobusowego ze stacją tankowania CNG oraz bazą transportową w Tarnobrzegu. Dworzec miałby powstać przy ul. Kopernika, w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonowania.
W dokumentacji muszą być uwzględnione następujące elementy:
a. Budynek dworca uwzględniający:
– na parterze pomieszczenia pełniące funkcję dworca autobusowego (o poj. do 80 osób) wraz z pomieszczeniem sanitarnymi, pomieszczeniami dyspozytora i obsługi stacji tankowania CNG.
– na I piętrze pomieszczenia biurowe dla 5 osób pracujących i socjalne dla 20 kierowców wraz z zapleczem sanitarnym (prysznice, ubikacje, jadalnia)
– wykonanie wewnętrznych instalacji elektrycznej, wodociągowej, sanitarnej , gazowej, fotowoltaicznej
b. Stacja tankowania CNG podłączona do sieci gazowej, w skład której wchodzą następujące elementy:
-dwa stanowiska dwustronne dla pojazdów do 12 m długości,
– urządzenia technologiczne do dystrybucji gazu CNG, wyposażone w pełne oprzyrządowanie, z precyzyjnymi układami odmierzającymi wydawane ilości gazu,
– wiata nad dystrybutorami dla pojazdów o wysokości do 4m,
– dwie sprężarki ( jedna o wydajności 600 Nm3/godz. i druga o wydajności 60 Nm3/godz.) gazu umożliwiające wyrównanie ciśnienia w celu zapewnienia pełnego tankowania.
– filtry, grzałki, układy, które zabezpieczają prawidłową pracę stacji,
– magazyn paliwa gazu o pojemności 6000 l. (podziemny)
– wykonanie instalacji gazowej, kanalizacyjnej i elektrycznej.
c. cztery stanowiska do przyjmowania i odprawiania autobusów z wyświetlaczami informacji pasażerskiej,
d. wiata nad 4 stanowiskami do obsługi podróżnych z panelami fotowoltaicznymi na dachu.
e. Cztery punkty ładowania dla pojazdów elektrycznych o mocy 50 kW , przy miejscach parkingowy wraz z niezbędnymi instalacjami.
f. Cztery punkty ładowania rowerów i hulajnóg elektrycznych przy budynku dworca wraz niezbędnymi instalacjami i wydzielonym miejscem przy budynku dworca,
g. Baza transportowa ( miejsca postojowe) dla autobusów 12 m w ilości min 20 szt. lub więcej (zależy od pojemności działki).
h. budynek serwisowy z jednym stanowiskiem dla autobusu o długości 12 m. wyposażonym w kanał z zapleczem techniczno-remontowym z toaletą, pomieszczeniami magazynowymi i sanitarnymi.
i. Parking dla pojazdów osobowych w ilości min 20 szt. lub więcej (zależy od pojemności działki).
j. Utwardzenie terenu – wjazdy, zjazdy,
k. Wiata fotowoltaiczna nad częścią parkingu dla autobusów (w tym nad miejscami do ładowania pojazdów elektrycznych) wraz z niezbędnymi instalacjami i przyłączami.
l. Zbiornik do gromadzenia wody (o minimalnej pojemności łącznie 1000 litrów) lub wykorzystanie wody deszczowej.
m. nasadzenia SWZ
Decyzją Rady Miasta, na pokrycie kosztów wykonania ww. dokumentacji, zabezpieczono w budżecie kwotę 400 tys. zł. Sama inwestycja miałaby powstać w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonowania.
MOF to projekt partnerski realizowany wspólnie z gminą Baranów Sandomierski, gminą Nowa Dęba oraz gminą Gorzyce, gminą Grębów. Celem projektu jest poprawa jakości życia mieszkańców MOF Tarnobrzeg poprzez zintegrowane działania partnerskich gmin bazujące na zasobach lokalnego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego powiązane z rozwojem infrastruktury służącej kulturze oraz prowadzące do wzmocnienia atrakcyjności turystyczne.
Termin składania ofert upływa 16 maja br.
No i bardzo dobrze – może w końcu coś się ruszy w tym mieście a nie tylko potańcówki, morsowanko i remonty byle jak na odczepne jak to miało miejsce za papy smerfa !
Wniosek złożył i przetarg ogłosił papa smerf… zobaczymy jak do realizacji podejdzie nowy ze swoją przystawką. 🙂
Może i złożył na sam koniec ale co robił w takim razie przez 5,5 lat że się obudził tuż przed wyborami !
Spóźniony efekt
Pomysł Bożka na koniec kadencji spóźnił się
Nie wyrobił
szkoda tylko że to też nie do końca trafiony pomysł z terenem. Mianowicie jest to teren częściowy szkoły pomiędzy budynkami tzw. prymasówki. a bagnem przy obwodnicy. Znacznie lepiej byłoby połączyć pks z pkp i w końcu uporządkować teren pod pkp i ewentualnie zagospodarować ten teren bagienny- w końcu miałoby to jakiś sens. Ale papa smerf rzucił pomysł jak zwykle bez pojęcia i nie ogarnięcia całościowo tematu !
Ciekawe jaki przewoznik bedzie obslugiwal komunikacje miejska w Tbgu?
Miejski przewoźnik! Już czas aby naprawić błędne decyzje poprzedników!
Radny Mastalerz powinien w tym temacie najbardziej harować bo jeśli mnie pamięć nie myli to on zakazał jeździć MKS do Sandomierza. Linię 11 przejął PKS.
Dziś radny Mastalez w ramach naprawy swoich błędów powinien dążyć do tego aby Polkar czyli przewoźnik obslugujący miejskie kursy uruchomił nową Linię np.13 na weekendy do Sandomierza.
A z czasem przejmować od 11 kursy w dni pracujące.
DZIŚ W WEEKENDY NIE MA CZYM DOJECHAĆ I WROCIĆ PO IMPTEZIE Z SANDOMIERZA DO TARNOBRZEGA!!!
Do roboty nowi radni zanim otrzymacie miano bezradnych.
Wybacz, ale nie wiesz o czym piszesz.
To co, dalej popieramy ten krakowski „POLKAR”?
Do Juliusza Cezara?
Kto Pana obudził
Wersje śledcze
1) może to nie oryginalny Juliusz Cezar tylko podróbka
2) może to DJB z UM w Tbg, tylko wrócił do swojego pierwotnie obranego nicku
Akurat jest więcej busów na Sandomierz niż pociągów a one mogły by w niedzielę kursować ale jak się dogadają świętokrzyskie z podkarpackim to jest już problem bo Tarnobrzeg nie współpracuje z Kielcami
Niebawem może i zacznie, bo Tbg może będzie podlegał pod Kielce.
Wymień te busy i god
Po za 11 tarnobrzeski PKS potem masz mini bus właściciel z świętokrzyskiego nawet kotka zabiera ludzi z Sandomierza ale Sandomierz nie puszcza swojej komunikacji miejskiej na Tarnobrzeg tylko prywaciarze
Panie Darku, czyli dworzec autobusowy przy ul. Mickiewicza już niedobry?
To nie dworzec tylko poczekalnia do toalet i przystanek autobusowy. Zastanawiam się czy nie lepiej przejąć za przysłowiową złotówkę działkę i budynek stojący niedaleko dworca PKP I wyremontować.
DECYZJA SPOŹNIONA O 5 LAT !!!
NO ALE CÓŻ POTAŃCÓWKI I WIELE INNYCH BZDETOW BYŁY WAŻNIEJSZE.
Oczywiście, że ekonomiczniej by było, by budynek PKP łączył funkcje dworca kolejowego i autobusowego. Cosik mi się widzi, że to co zaplanowali do projektu może się okazać zbyt duże a teren za mały.
Czemu ludzie nie potrafią zrozumieć że PKP sprzedając ten dworzec za złotówkę chce pozbyć się problemów jakim jest utrzymanie tych budynków oraz zapewnienie BHP ppoż itd większość nich nie spełnia norm. Jeśli chodzi o te budynki zabytkowe to dochodzi konserwator zabytków. Nie wyremontujesz sobie tego dworca ot tak. Koszt remontu przewyższy koszt albo będzie porównywalny do budowy nowego. Poza tym jaki miasto ma obowiązek kupić ten dworzec? To stary dom od prywatnej osoby też miasto powinno kupić i wyremontować bo stoi na terenie miasta?
Niech sobie PKP wsadzi ten dworzec.
Wtedy Darek był tylko radnym. Na zdjęciu, które dołączyłeś jest tak jakby inny prezydent.
Był radnym, ale nie miał obowiązku być na otwarciu tego dworca. W końcu części ówczesnych radnych tam nie było. A obecność radnego na takim otwarciu to – jak dla mnie – symbol jego aprobaty dla otwieranego obiektu.
Skoro tak podchodzisz do sprawy,to napisz też, że pan Kalinka też dał twarz tej inwestycji.Nie widzisz tej facjaty czy chcesz zakłamać rzeczywistość?
Pan Kamil nie jest prezydentem ani wybranym na prezydenta, więc ma nic do tego przetargu. Tak więc na gruncie dyskusji możesz przypomnieć się ewentualnie w przyszłości, jeśli Pan Kamil zostanie zastępcą prezydenta i będzie nadzorował sprawę budowy nowego dworca autobusowego.
A za parkiem handlowym na Mickiewicza to co to jest nie dworzec ? No chyba że będą dwa jak w Rzeszowie
Będzie jeden – na Kopernika.
A ten może być Wschodni 🙂
Ten może będzie Zachodni.
Jaki DWORZEC autobusowy???
Ktoś w ogóle był na obecnym dworcu i sprawdzał tzw. „siatkę połączeń” zamieszczoną na tych kilku podjazdach?
Ile tam przyjeżdża autobusów na godzinę?
2?
3?
A może ktoś doliczy się 5?
A może jeden dworzec autobusowo-kolejowy, większy parking część podróżnych pozostawia samochody dojeżdżając do pracy, postój TAXI. INFORMACJA o połączeniach wszystkich przewoźników od kolei po busy i MKSy.
Też jestem zwolennikiem takiego rozwiązania jak w innych miastach np w Kolbuszowej czy Mielcu a podróżny nie musi zapierdzielać z tobołami przez całe miasto jak wielbłąd
Może i fajny pomysł pytanie gdzie ma powstać?
Kopernika jest wymieniane ale czy tam jest miejsce bo nie kojarzę aby był tam większy plac do zabudowy
Dlaczego ta koncepcja nie jest połączona z PKP? Co za tłuk to wymyślił? Czas robić coś raz i dobrze na lata.
To Tarnobrzeg, stan umysłu.
Naprawdę ktoś wierzy że ten dworzec powstanie ? Za co ?
Może tylko na papierze powstanie.
Idiotyzm, oby nikt się nie zgłosił
Dworzec jeden na PKP tak jak jest wszędzie. Ludzie ktoś chce podrzucać kukułcze jaja
BARDZO DOBRZE DWORZEC MPK Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA W MIESCIE BARDZO POTRZEBNY, OBY TYKO JEGO HALA BYLA FUNKCJONALNA I POJEMNA BO W MIESIACACH CHLODNYCH TO TRAGEDIA NA AUTOBUS CZEKAC POD CHMURKA, KOLEJ TEZ NA REMONT PO SASIEDZKU DWORCA PKP I CALEGO JEGO OTOCZENIA BO TO CO TAM TERAZ JEST TO URAGA ESTETYCE TEJ DZIELNICY MIASTA I NIE TYLKO
Tu nie mowa o dworcu MPK tylko o dworcu autobusowym (dawny PKS).
Tak poza tym przeniesienie dworca autobusowego pod dworzec kolejowy sprawi, że nikt lub niewielu będzie z niego korzystać. Potrzebne będą po drodze przystanki i zapewne z nich ludziska skorzystają coby nie pedałować, jechać aż na koniec ul. Kopernika.
Jeśli ktoś się tak bardzo upiera, że na ul. Kopernika powinien być dworzec autobusowy to trzeba umiejętnie połączyć dworzec autobusowy, kolejowy i stanowiska dla autobusów komunikacji miejskiej, ale jak znam Tarnobrzeg to nie będzie to dobrze zaplanowane , zorganizowane.
Autobus ma więcej niż 12 metrów, dlaczego nie robimy pod dłuższe autobusy? Kto minimalizuje
To ma byc parking dla miejskich autobusów? Moze ,ktos zaczął myslec w tym miescie i odtworzymy gospodarkę komunalną.
Kukułcze jako a takich jest więcej – prezydencie wyrzuć je.