Zakończyły się prace na ulicy Kochanowskiego w Tarnobrzegu. Oznacza to, że na sąsiadującej z nią ulicy Gałka przywrócona została stała organizacja ruchu.
Czasowa organizacja ruchu wprowadzona na ulicy Gałka w związku z remontem ulicy Kochanowskiego, umożliwiała przejazd tą wewnętrzną drogą od alei Niepodległości do ul. Słowackiego.
Po zakończeniu remontu ul. Kochanowskiego, ,na ul. Gałka przywrócono stałą organizacje ruchu, tj. ulicą tą można dojechać od al. Niepodległości jedynie przed halę, oraz od ul. Kochanowskiego do parkingu przy ściance wspinaczkowej.
foto: MOSiR Tarnobrzeg
Piękne drogi w centrum miasta a w Sobowie ul Handlową zalali lepikiem i nasypało drobnego kamyka . Rowerem się jechać nie da a za samochodami jak z procy leci.
Czy piękne to kwestia gustu. Czy zgodne z obecnymi standardami – nie bardzo. Cóż, cytując klasyka: robili zgodnie z projektem.
Takie drogi to prezes RDM niech na Ocicach robi tam gdzie mieszka to jak pojeździ trochę to więcej takiego gówna nie zrobią nigdzie
Ulica Gałka powinna być przejezdna w obu kierunkach, przy obecnym natłoku aut. Ale mosir zabiega o to aby mieć spokój, wiec szlaban stawiają, smutne.
Odkąd pamiętam to zawsze to była wewnętrzna ulica i taka powinna być. To jest teren MOSiRu i tak jak oni chcą tak powinno być.
To jest teren gminy i MOSiR w sprawie przejezdności co najwyżej może opinie wyrazić.
MOSiR już opinie wyraził i droga nie jest przejezdna. I słusznie.
Dobrze, że przynajmniej Kochanowskiego ma wylot na 1 Maja. Gałka była przejezdna i nic chyba się nie działo, korona nikomu z głowy nie spadła.
słabo to wygląda JAk dzieci dowiesć do szkoly? Czy zdanie rodziców się nie liczy?
Z Mickiewicza skręt w Kochanowskiego w lewo. Jedyna opcja.
Szkoda Ta drogą powinna być otwarta
Bo po co ułatwiać, skoro można utrudnić :/
Odnosząc się do tego, co napisał Pedalarz, istniejącą infrastrukturę drogową można modernizować w różnym stopniu, poczynając od zwiększenia widoczności oznakowania, a na rozbudowie kończąc. Oczywiście życzyłbym, sobie żeby wszystkie ulice w mieście były porządnie wykonane z co najmniej dwoma pasami ruchu, dwukierunkowymi drogami rowerowymi o ciągłej nawierzchni asfaltowej bez ostrych zakrętów (również na skrzyżowaniach i zjazdach), parkingami, obiektami małej architektury itd. Ale patrząc na to, że w Tarnobrzegu problem jest nawet z zapewnieniem zwykłej widoczności oznakowania (m.in. nieodmalowane znaki poziome przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych) nie łudzę się, że urząd przeprowadzi jakąkolwiek przebudowę takiej Sienkiewicza czy Sikorskiego. Powrotu do pierwotnej organizacji ruchu też nie będzie, bo nie po to oznaczyli drogi pieszo-rowerowe na ciągach z wyraźnym podziałem budowlanym, żeby teraz przyznać się do błędu. Moim zdaniem przedstawiona przeze mnie zmiana oznakowania na Sienkiewicza to maksimum na co można liczyć na tej ulicy w tej kadencji. Pomijam oczywiście nowe rondo, którego budowa nie jest inicjatywą gminy.
Kóleżko „rowerowy”!!! Odnoszę wrażenie, że kóleżka jest kategorią wywrotowca https://s.w.org/images/core/emoji/15.0.3/svg/1f642.svg Niby dlaczego ten pomysł zmiany oznakowania jest dobry? Według mnie należy za wszelką cenę odizolować ciągi piesze od rowerowych i to głównie ze względów bezpieczeństwa pieszego czyli tak jak jest dotychczas na ul. Sienkiewicza. Tylko jest problem w tym, że rowerzyści często nie przestrzegają kierunku jazdy rowerem i na tym wąskim ciągu rowerowym jeżdżą „pod prąd”. Jedyne co wskazana na ul. Sienkiewicza to: -zlikwidowanie tych skrętów przed skrzyzowaniami, które zmuszają rowerzystę do skrętu najpierw w prawo najpierw w prawo,a po przejechaniu przez jezdnię podporządkowaną,obok przejścia dla pieszych, w lewo. Powinny być te fragmenty skrzyżowań nieco przebudowane, poprawione i rowerzysta powinien jechać przez krzyżówkę, cały czas na wprost. Przebudowa powinna polegać na zniżeniu krawężników, umożliwiając łagodny zjazd na asfalt drogi podporządkowanej dochodzącej do ul. Sienkiewicza i zjazd z asfaltu na ścieżkę rowerową za skrzyżowaniem -w ww przypadku wskazane postawienie słupków z przyciskami do zmiany światła sygnalizacji świetlnej, tak, by rowerzysta mógł nacisnąć przycisk nie schodząc z roweru. -namalowanie strzałek na ciągach rowerowych wskazujących kierunek jazdy rowerzysty. Namalowanie symboli rowerów odpowiednio skierowanych nie do każdego przemawia. – – – – – – – – – – – – – – – – –… Czytaj więcej »
Cytat: „Kóleżko „rowerowy”!!! Odnoszę wrażenie, że kóleżka jest kategorią wywrotowca 🙂 Niby dlaczego ten pomysł zmiany oznakowania jest dobry? Według mnie należy za wszelką cenę odizolować ciągi piesze od rowerowych i to głównie ze względów bezpieczeństwa pieszego czyli tak jak jest dotychczas na ul. Sienkiewicza. Tylko jest problem w tym, że rowerzyści często nie przestrzegają kierunku jazdy rowerem i na tym wąskim ciągu rowerowym jeżdżą „pod prąd”. Jedyne co wskazana na ul. Sienkiewicza to: -zlikwidowanie tych skrętów przed skrzyżowaniami, które zmuszają rowerzystę do skrętu najpierw w prawo najpierw w prawo,a po przejechaniu przez jezdnię podporządkowaną,obok przejścia dla pieszych, w lewo. Powinny być te fragmenty skrzyżowań nieco przebudowane, poprawione i rowerzysta powinien jechać przez krzyżówkę, cały czas na wprost. Przebudowa powinna polegać na zniżeniu krawężników, umożliwiając łagodny zjazd na asfalt drogi podporządkowanej dochodzącej do ul. Sienkiewicza i zjazd z asfaltu na ścieżkę rowerową za skrzyżowaniem -w ww przypadku wskazane postawienie słupków z przyciskami do zmiany światła sygnalizacji świetlnej, tak, by rowerzysta mógł nacisnąć przycisk nie schodząc z roweru. -namalowanie strzałek na ciągach rowerowych wskazujących kierunek jazdy rowerzysty. Namalowanie symboli rowerów odpowiednio skierowanych nie do każdego przemawia. – – – – – – – – – – – – – – – –… Czytaj więcej »
Nie ma w Tarnobrzegu lobby rowerowego i NIC się w tym kierunku poprawy ścieżynek rowerkowych nie zdziała.
Polska natura: „gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania”, rzekł Józek Piłsudski.
Amen
Obowiązujące od 19 września 2022 r. pisowskie wytyczne dość precyzyjnie określają dla jakich dróg i w jaki sposób należy projektować poszczególne rodzajów infrastruktury rowerowej. Za Bożka wytyczne te były stosowane przez urząd w znikomym stopniu, ale teraz kiedy mamy prezydenta związanego z PiSem i wiceprezydenta z PiSu powinny być stosowane bardziej. Ale wątpię żeby te wytyczne były stosowane przez urząd poza przebudowami lub budowami dróg.