Władze Tarnobrzega ogłosiły przetarg na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla zadania: „Poprawa infrastruktury transportu publicznego na terenie MOF Tarnobrzeg”. W ramach inwestycji w okolicy dworca PKP ma powstać Centrum Przesiadkowe.
Utworzenie Centrum Przesiadkowego w okolicach dworca PKP planowały już poprzednie władze Tarnobrzega. Obecny samorząd zmienił lokalizacje tej inwestycji, dzięki porozumieniu z PKP.
– W planach było zlokalizowanie go w sporej odległości od dworca. Dzięki rozmowom z zarządem PKP przekazana została przez nich nieruchomość, która umożliwi zlokalizowanie całej inwestycji w jednym, wygodnym dla podróżujących miejscu – mówił w grudniu 2024 roku prezydent Łukasz Nowak.
W branży drogowej zamówienie dotyczy wykonanie projektu budowy parkingu dla samochodów osobowych i motocykli, budowę placu parkingowo – manewrowego dla autobusów, budowę dróg dla pieszych i rowerów oraz placów utwardzonych, zatok autobusowych, budowę zjazdów, przebudowę ul. Dworcowej pod potrzeby infrastruktury transportu publicznego.
W branży architektoniczno-budowlanej, projekt musi uwzględniać budowę budynku warsztatowo-serwisowego z częścią biurową oraz ogólnodostępnymi sanitariatami, budowę wiat parkingowych z systemem ładowania, aranżację zieleni i małą architekturę m.in. ławki, kosze na śmieci, stojaki na rowery, wiaty rowerowe, klimatyzowane przystanki autobusowe, elektroniczne tablice z rozkładami jazdy dla komunikacji miejskiej/autobusów/pociągów, projekt planowanej wycinki drzew i krzewów kolidujących z realizacją inwestycji wraz z planem nasadzeń zastępczych.
W branży sanitarnej zamówienie dotyczy wykonania projektu budowy kanalizacji deszczowej i przyłączy wodno-kanalizacyjnych do budowanego budynku warsztatowo-serwisowego z częścią biurową oraz ogólnodostępnymi sanitariatami, przebudowę sieci wodociągowej wraz z uwzględnieniem zabezpieczenia przeciwpożarowego (hydranty), wykonanie stacji tankowania CNG dla autobusów i budowę innej niezbędnej infrastruktury wymagającej elementów branży sanitarnej, z uwagi na warunki gruntowo-wodne terenu inwestycji możliwa konieczność budowy podziemnych zbiorników retencyjnych.
W branży elektrycznej/teletechnicznej projekt musi uwzględniać budowę instalacji elektrycznych dla budynków/obiektów, budowę systemu oświetlenia dla dróg, parkingów i placów utwardzonych z zastosowaniem opraw LED wyposażonych w autonomiczne przekaźniki czasowe oraz szaf sterowniczych wyposażonych w cyfrowe programatory astronomiczne (umożliwiające redukcję mocy natężenia oświetleniowego), budowę stacji ładowania i instalacji fotowoltaicznych, budowę instalacji teletechnicznej, budowę stacji ładowania pojazdów osobowych i stacji ładowania dla autobusów oraz budowę innej niezbędnej infrastruktury wymagającej elementów branży elektrycznej lub teletechnicznej.
Oferty można składać do 8 maja br.SWZ’
Mam nadzieję, że w przetargu uwzględniono potrzeby rowerzystów wpisujące się w strategię zintegrowanego transportu. … Temat do zbadania.
Tutaj dla rowerzystów niewiele potrzeba. Chyba tylko wiaty zadaszone, ze stojakami typu U. Koniecznie z takimi stojakami, a nie tzw. wyrwikółkami (bo te nie służą żadnemu zabezpieczeniu)
Przed budynkiem stacji, od strony torów to tylko potrzebne są niestrome wjazdy na perony. Przy okazji skorzystają inwalidzi i matki z wózkami dla dzieci.
W autobusach komunikacji miejskiej to jest możność przewiezienia rowerów. To na wypadek awarii roweru.
A ojcowie z wózkami i złomiarze to już nie skorzystają ?
Oczywiście, że tylko odwrócone U. Tylko do wielu zarządców obiektów to niedociera i powstają kolejne wyrwikółka.
Jedyne co można zrobić w tej sprawie to poprosić kompetentne osoby, by w tym miejscu nie tworzono dróg rowerowych bo nie ma takiej potrzeby.
Czasem jest warto zamilczeć
Czy ta zatoczka z przystankiem autobusowym nie mogłaby być trochę przesunięta w prawo – tak żeby przystanek był na wysokości głównego wejście do budynku dworca (miejmy nadzieję kiedyś wyremontowanego i działającego)? Wyglądałoby to dużo estetyczniej, zwłaszcza jeśli pomiędzy tymi herbami Tarnobrzega byłaby ścieżka prowadząca wprost do głównego wejścia dworca (wraz z przejściem dla pieszych przez jezdnię).
Najlepiej, żeby Autobus od razu wjechał na peron.
Nie drwij !!!
Wszystko musi być przemyślane zanim się cokolwiek zrobi bo do tego co się wykona już przez dziesiątki lat się nie wróci.
Najlepiej by było, by autobus podjeżdżał w pobliże drzwi wejściowych do budynku dworca.
Z walizkami byłoby bliżej i lżej dla pasażerów.
Na dzień dzisiejszy widzę, że autobusy jeżdżą z dworca raczej puste, bez pasażerów bo w wielu przypadkach, godziny odjazdów nie są zsynchronizowane z godzinami przyjazdu / odjazdu pociągów.
Zatoczka z przystankiem nie jest w ogóle potrzebna bo wszystko wskazuje, że jest to miejsce wysiadania pasażerów z autobusu. Gdyby w tym miejscu było miejsce przeznaczone dla wsiadających pasażerów to przystanek z zadaszeniem powinien być po drugiej stronie ulicy.
Przyjrzyjcie się na układ jezdni. Wjazd autobusu musiałby być od strony przystanków PKS-owych (w górnej części obrazków się znajdują).
Mam nadzieję, że to tylko wizualizacja,a projektujący ten bubel poprawi, bo stawianie w tym miejscu zadaszonego przystanku mija się z celem.
Na tej wizualizacji jest za mało parkingów.
parkingów powinno być max, ile się zmieści. Jak widać jest tam jeszcze miejsce. W SWZ nie określono liczby parkingów, to może władze wyegzekwują większa liczbę. już teraz więcej tam samochodów stoi niz jest miejsc na tej wizualizacji.
Powinno być ponad 50 miejsc parkingowych. Zazwyczaj około 50 samochodów codziennie na tym przydworcowym terenie stoi. Trzeba pomyślec o miejscach parkingowych dla tych co przybywają z pasażerami albo po pasażerów wysiadających z pociągu.
Skoro już teraz jest potrzeba parkingu na 50 miejsc parkingowych to znaczy, że parking powinien być znacznie pojemniejszy niż na 50 aut.
Można wykorzystać też ten teren od pobliskiego ronda w kierunku wiaduktu. Tam wejdzie kilkanaście autek.
„Centrum przesiadkowe” – bardzo szumna nazwa, jak na zwykły parking z pętlą autobusową.
Droga przez Centrum Przesiadkowe powinna być przelotowa z zadaszonymi wiatami, jak przy Dworcu Wschodnim PKP od. ul. Lubelskiej w Warszawie. Poza tym powinni coś robić z tym bałaganem przy dworcu, wysiedlić i wypłacić właścicielowi odszkodowanie, albo odgrodzić murem, ewentualnie panelami, bo będzie, to wyglądać, jak bazar „Skansen Stadionu X-lecia”, przy PKP Stadion w Warszawie !!!! Na wizualizacji pokazana jest piękny dom i porządek, jak to na wizualizacji !!! Pytanie tylko, kto ma go zaprowadzić?
Dobra wizualizacja! Uwzględnia 2 tory-perony. Tak trzymać.
Między jezdnia przed budynkiem stacji kolejowej a obwodnicą nie ma aż tyle miejsca by to wszystko co jest na wstępnej wizualizacji pomieścić.
A gdzie konsultacje społeczne? Będą takie? Wszak lud tarnobrzeski ma też swoje oczekiwania.
Konsultacje były w ubiegłym roku. Mieszkańcy oddali lejce temu komu oddali. W to akurat bym nie dawał się wypowiadać wszechwiedzącemu plebsowi. Niech woźnica dowiezie temat to go będziemy oceniać.
Nie przypominam sobie, by w tym temacie były konsultacje.
Konsultacje powinny być dwa razy.
Pierwsze przed powstaniem projektu.
Drugie po jego okazaniu w necie.
Wtedy można będzie nanieść ostateczne poprawki.
Czy ten dom/działka gdzie obecnie znajduje się auto detailing będzie wykupiona przez miasto i zagospodarowana pod przyszłe centrum? Nie wyobrażam sobie aby ten nieład i niepożądek który tam jest pozostał i straszył wszystkich przebywających i przesiadających się w tym miejscu.
Podejrzewam, że tutaj będzie dalej ten „mały burdelik” 🙂
Na dworcu powinna być kawiarnia. Kolejowa się zwać powinna, by usiąść i zaczekać na przyjazd/ odjazd autobusów czy pociągów.
Jest nieco szumu wokół tej inwestycji ale po jej realizacji okaże się, że zrobiono po tarnobrzesku. Coś będzie nieprzemyślane, niedopracowane. Obstawiam, że będzie zbyt mało miejsc parkingowych dla autek, że będą jakieś drogi rowerowe, nikomu w tym miejscu niepotrzebne.
Tyle naszego, internautów, że sobie popłaczemy na forum, a i tak zrobią , jak uważają.