Dworzec kolejowy w Tarnobrzegu znalazł się na liście podstawowej inwestycji w ramach programu PKP S.A. „Dworce Przyjazne Pasażerom”. To ogólnopolski projekt modernizacji ponad 180 obiektów, którego celem jest poprawa komfortu, bezpieczeństwa i dostępności dla pasażerów.
Decyzja o wpisaniu Tarnobrzega na listę inwestycji zapadła w 2023 roku, a w 2024 rozpoczęto pierwsze prace przygotowawcze, w tym oględziny, inwentaryzację i opracowanie koncepcji funkcjonalno-użytkowej budynku. Jak informowaliśmy w kwietniu 2024 roku, przygotowania zostały czasowo wstrzymane, z powodu rewizji programu inwestycji dworcowych.
Przełomem jest jednak fakt, że remont dworca w Tarnobrzegu uzyskał oficjalnie zapewnione finansowanie. Stało się to wraz z zatwierdzeniem przez rząd programu remontu dworców na lata 2024–2030. Oznacza to, że inwestycja nie jest już tylko na liście planowanych działań, ale ma zagwarantowane środki na realizację.
Szacunkowy koszt modernizacji tarnobrzeskiego dworca wynosi około 15,5 mln zł.
Nic nie jest pewne przy tym rządzie bo za chwilę może się okazać że pinindzy ni ma
Plawiak spadaj stąd nik cię tu nie chce.
Myślę że to nie plawiak i że ma rację.Chodza słuchy że budżet jest beznadziejny i jest wiele cięć a będzie jeszcze więcej.Jesli będzie nie po myśli prezydenta Nawrockiego to go zawetuje i będą nowe wybory.Duze prawdopodobieństwo że tak bedzie
Przy najbliższych wyborach trzeba ich wysadzić ze stołów.
Chcemy zadaszonych peronów i przejścia podziemnego. Nie słychać bublarzy i wrogów miasta z wsi Pławo.
Sprawa peronów i przejścia podziemnego była poruszana tutaj:
nadwisla24.pl/2025/09/19/kladka-czy-przejscie-podziemne-prezydent-o-rozmowach-dot-remontu-dworca-pkp-w-tarnobrzegu/
tutaj mowa o samym budynku dworca.
Będzie jak w ogóle coś zrobią.Chocby jeden peron z wiatą.
Cieszy mnie to, byle nie spitolić coś w trakcie remontu.
Moje, jako pasażera oczekiwania wobec budynku stacji kolejowej w Tarnobrzegu to: 1) Możliwość wjazdu z budynku dworca i spoza niego, na perony, wózkiem inwalidzkim (bez pomocy osoby trzeciej), wózkiem dziecięcym z osobą towarzyszącą dziecku, rowerem prowadzonym przez rowerzystę. Bez zbędnego wysiłku, bezproblemowo. 2) WC w budynku, nowoczesne, bezdotykowe. Nie musi być automatyka z wodą, zamiast papieru toaletowego :-)) 3) Miejsce na kasę biletową i na dodatek kasa czynna przynajmniej przez 5 dni w tygodniu. By można było zakupić bilet z wyprzedzeniem kilkudniowym czy kilkutygodniowym. 4) Miejsce na kawiarenkę, może być niewielka, byle ciekawie urządzona z kawą Capuccino obowiązkowo :-)) 5) Elektroniczne tablice odjazdów/przyjazdów wewnątrz budynku stacji i na zewnątrz na ścianie od strony peronów. 6) Rozsuwane automatycznie drzwi wejściowe, szerokie, na tyle, by umożliwiły łatwe wchodzenie, wjazd z ww środkami transportu (pkt.1) 7) Skrzynka z napojami i przekąskami. Zapłata kartą lub gotówką. 8) Fotografie dworca wewnątrz na ścianach budynku stacji, dotyczące jego historii. Są takie wykonane. 9) Makietę kolejki w skali „H0”, a najlepiej w większej skali „0” Makiety pociągów, najlepiej parowych. Mogą być nawet z tektury, włożone do gablot by wandale nie mieli do nich dostępu. 10) Monitoring. Tylko nie w kabinach WC :-)) 11) Duże czytelne zegary. Jeden… Dowiedz się więcej »
Oby zrobili tak jak chcesz Tarnobrzeg potrzebuje nowoczesnej stacji, która będzie służyła przyszłym pokoleniom nie tak jak zwężona obwodnica miasta, która jest bublem wykonanym, aby starczyło na premie dla nielicznych nie licząc się z użytkownikami tej drogi, chamstwo i karma szybko do was wróci za ten bubel.
Jesteś marzycielem