Tarnobrzeg: Komunikacja zastępcza PKP potrwa około dwóch lat

Trwa modernizacja linii kolejowych w Tarnobrzegu. Od 1 listopada pociągi nie kursują przez miasto, a pasażerowie korzystają z komunikacji zastępczej. O tym, jak długo potrwa remont i kiedy poznamy szczegółowy harmonogram prac, mówił podczas live czatu prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak.

Cały harmonogram dotyczący przebudowy linii 25, 74 i 78 powinniśmy mieć w grudniu, bo on jeszcze nie jest dokładnie znany, nie ma jeszcze ostatecznych projektów – powiedział prezydent. – Na tę chwilę mogę powiedzieć, że to jest okres dwóch lat, ale oczywiście może uda się to zrobić dużo szybciej – dodał.

Modernizacja obejmuje odcinki: Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa. W ramach inwestycji wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem, a także zmodernizowane perony, mosty i przejazdy kolejowe. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie mają osiągać prędkość do 200 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Projekt o wartości ponad 900 milionów złotych jest współfinansowany z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021–2027, z czego dofinansowanie UE wynosi blisko 799 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest do końca I kwartału 2028 roku.

Prezydent odniósł się także do pojawiających się w przestrzeni medialnej informacji o rzekomym wstrzymaniu remontu tarnobrzeskiego dworca.

Mogę powiedzieć od siebie, że cały czas jestem w kontakcie z wszystkimi wydziałami PKP i myślę, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Niedługo powinniśmy mieć potwierdzenie, że faktycznie prace przygotowawcze do remontu dworca zostały już rozpoczęte – zapewnił Łukasz Nowak.

 

Subskrybuj
Powiadom o
5 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Szczepan
4 godziny temu

dwa lata bez pociągu? może by tak puścić tory obok tych, które są teraz bo szkoda żeby pociąg nie jechał. są takie co się szybko kładzie i można jechać. bo dwa lata autobusem to zespołu niespokojnych nóg można dostać w takim ciasnym, gorącym. albo jeszcze gorzej.

Złoty Pociąg
4 godziny temu

No dobra płeć pleciugo byle długo !!! Ale co z tym przejściem podziemnym na perony, dodatkowym peronem i zadaszeniami nad całością peronów!?! Coś się ruszyło czy dalej wieczna prowizorka, kiedyś się zrobi, dobuduje i postawią wiaty przystankowe na peronach, a ludzie będą biegać przejściami po torach na perony i to wszystko po dwóch latach remontów !?! Kolejna sprawa, co z tym Centrum Przesiadkowym i gdzie przetarg na autobusy, bo w tej chwili cisza !?! W tym czasie również powinno zostać wybudowane i oddane do użytku Centrum Przesiadkowe, a prace zintegrowane !?! Gdzie te ważne sprawy dla mieszkańców i pasażerów ??? Tylko tematy zastępcze typu plecenie bzdur o placu wodnym z kurtynami i wymiana dobrej kostki na Placu Bartosza Głowackiego !?!

Gangus Pana Jerzego
3 godziny temu

Koleś dzwoni do wydziałów PKP, czyli gada z panią Bożeną z działu żwiru drobnego i panem Cześkiem od rozstawu szyn. Już nikt ważniejszy nie chce z nim rozmawiać? Wymieni kogoś decyzyjnego?

Śledzący temat kolei w Tbg
30 minuty temu

„Na tę chwilę mogę powiedzieć, że to jest okres dwóch lat, ale oczywiście może uda się to zrobić dużo szybciej – dodał.” Na stronie TN jest o tymże remoncie artykuł (z 02.11.25r). Członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji, twierdził. że linia Sandomierz- Tbg- Chmielów będzie wykonana jako pierwsza i to potrwa do połowy przyszłego roku. Czy to jest możliwe? Wątpię. Uruchomienie linii na tymże odcinku sprawiłoby, że może ruszyłyby pociągi IC z Warszawy przez Sandomierz, Tarnobrzeg, Rzeszów do Przemyśla, a tym samym może i pociągi regionalne na trasie Sandomierz- Rzeszów, a to już byłoby nieźle dla pasażerów. – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – „Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie mają osiągać prędkość do 200 km/h, a towarowe do 120 km/h.” Nie do końca to jest prawdą. Takie prędkości mają być na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Zbydniów. Gdyby to była prawda to Pendolino mógłby zawitać do Tbg, a nie zawita. Na pozostałych odcinkach remontowanych torów dla pasażerskich pociągów ma być max prędkość 120 km. To w zupełności wystarczy na odcinku Stalowa Wola- Tbg- Rzeszów. Jestem pewien, że będą jechać dużo wolniej. – – – –… Dowiedz się więcej »

Tylko Tarnobrzeg
21 minuty temu

Może wypadałoby odkupić od ludzi ten domek z działką bo będzie to wyglądało jak ….

Postaw mi kawę na buycoffee.to
5
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, skomentuj.x
Przejdź do treści