W wielu branżach najważniejsze jest to, żeby przekazać klientom, inwestorom oraz potencjalnym wspólnikom informacji na temat naszej firmy. Można to zrobić w różny sposób, np. w trakcie bezpośredniego spotkania. Jednak wtedy ograniczamy zasięg tych danych, dlatego najlepiej sprawdzają się ulotki, broszury lub katalogi. Ważne jest tylko to, żebyśmy wiedzieli, który rodzaj sprawdzi się najlepiej w naszym przypadku.
Czy warto wybierać taką formę promocji?
Czasami zastanawiamy się nad tym, jakie gadżety reklamowe sprawdzą się najlepiej. Jednak nie ma jednej zasady, według której powinna postępować każda firma. Dlatego zawsze musimy wziąć pod uwagę branże, grupę odbiorców oraz cel takiej akcji promocyjnej. Przede wszystkim pamiętajmy o dwóch ostatnich czynnikach. Właśnie one pomogą nam w zadecydowaniu, czy reklama w postaci ulotek, katalogów lub broszur sprawdzi się w naszym przypadku.
Jakie powinny być materiały drukowane?
Przede wszystkim zwróćmy uwagę na trzy aspekty, które zadecydują o powodzeniu materiałów prasowych, które chcemy przekazać innym osobom. Chodzi tu o treść, jaka zostanie tam zamieszczona, a także sfera graficzna, dzięki czemu będzie zachęcać do przeglądania i czytania. Nie można też zapomnieć o jakości papieru i nadruku, ponieważ są odzwierciedleniem naszego szacunku i przywiązania do klientów lub innych obdarowanych osób. Jedną z drukarni, która specjalizuje się w przygotowywaniu takich materiałów, jest caffeprint.eu.
Czym wyróżniają się ulotki, broszury i katalogi?
Bardzo ważne jest to, że zazwyczaj wykorzystujemy ulotki, broszury lub katalogi, ponieważ tylko one umożliwiają zamieszczenie odpowiedniej ilości informacji i zdjęć. Jednak musimy zdawać sobie sprawę z tego, że poszczególne rodzaje różnią się między sobą i powinniśmy wybierać je w innych sytuacjach. Zatem dowiedzmy się, co będzie najlepsze dla naszej firmy.
Ulotki
Bez wątpienia jest to forma reklamy, w której umieszczamy mniej informacji w porównaniu do broszur lub katalogów. Poza tym jest również tańsza, jednak zazwyczaj jest częściej przekazywana klientom lub innym odbiorcom. W tym przypadku bardzo ważne jest to, by treść zachęcała do poznania większej ilości informacji, a grafika była spójna. Nie może też zabraknąć danych kontaktowych firmy.
Broszury
W Polsce standardem jest, że broszury mają maksymalnie 64 strony. W tym przypadku możemy zawrzeć większą ilość informacji i zdjęć w porównaniu do ulotek. Dzięki temu swobodnie przedstawimy naszą ofertę, jednak bez nadmiernej ilości szczegółów. Nie możemy zapomnieć o tym, że broszura ma mieć spójny charakter. Taki rodzaj reklamy dobrze sprawdzi się na targach.
Katalog
Zazwyczaj ma więcej stron niż broszura, gdzie zawarte są szczegółowe informacje, które mogą dotyczyć np. asortymentu, a także sposobu funkcjonowania firmy. Zwróćmy też uwagę na to, że w katalogach niekoniecznie znajdzie się więcej tekstu w porównaniu do broszur, ponieważ często głównie pojawiają się tam zdjęcia. Ważne jest też to, że katalogi trafiają do konkretnej grupy odbiorców.