Tarnobrzeg otrzymał ponad 8 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na dofinansowanie dwóch inwestycji drogowych w mieście i na strefie ekonomicznej. Na wkłady własne do realizacji tych dwóch zadań, potrzeba będzie ponad 10 mln zł, a jedno z nich wykonywane będzie przez 3 lata.
Umowy dotyczące współfinansowania drogowych inwestycji Tarnobrzega podpisali dzisiaj prezydent Tarnobrzega Dariusz Bożek oraz dyrektor Wydziału Infrastruktury Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie Krzysztof Sopel. W wydarzeniu uczestniczył też wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Umowy dotyczą realizacji dwóch zadań: „Przebudowa dróg powiatowych w Tarnobrzegu: ul. Kwiatkowskiego – K. Wielkiego, ul. Zwierzyniecka, ul. Moniuszki” i „Budowa dróg gminnych – ulicy Chemicznej, Siarkopolowej oraz Mechanicznej na terenie Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tarnobrzegu”.
Pierwsza inwestycja obejmuje przebudowę ulic Kwiatkowskiego, Kazimierza Wielkiego, Zwierzynieckiej i Moniuszki na odcinkach o łącznej długości ponad 2 km. W ramach zadania planowana jest m.in. przebudowa i budowa nawierzchni dróg, skrzyżowań, chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych, oświetlenia ulicznego, w projekcie ujęte zostało także oznakowanie pionowe i poziome dróg.
Koszt całkowity zadania wynosi dokładnie 7 628 550,96 zł, z czego pozyskane dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg wynosi 3 814 275,00 zł (50 proc. kosztów kwalifikowanych). Termin realizacji tego zadania to 12 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.
Przedmiotem kolejnego projektu, który otrzymał dofinansowanie z RFRD jest modernizacja i przebudowa dróg gminnych – ulicy Chemicznej, Siarkopolowej oraz Mechanicznej – stanowiących układ komunikacyjny Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W ramach zadania inwestycyjnego zmodernizowane zostaną odcinki dróg o łącznej długości ponad 2,3 km oraz ponad 2,6 km chodników oraz ciągów pieszo-rowerowych, oświetlenie uliczne, wybudowanych zostanie 10 nowych skrzyżowań, parkingi oraz zatoki postojowe dla transportu ciężkiego. Dzięki poprawie parametrów część dróg uzyska nową, wyższą kategorię ruchu.
Koszt całkowity zadania wynosi 10 720 423,00 zł, w tym pozyskane dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg 4 247 777,00 zł. Będzie to inwestycja wieloletnia, czas realizacji to 3 lata.
W dzisiejszym wydarzeniu uczestniczyli również dyrektor Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. Oddział w Tarnobrzegu Tomasz Miśko oraz wicedyrektor ARP S.A. Oddział w Tarnobrzegu Marian Cąpała, Skarbnik Miasta Urszula Rzeszut, przewodniczący Rady Miasta Tarnobrzega Bogusław Potański, wiceprzewodnicząca Rady Miasta Tarnobrzega Bożena Kapuściak, naczelnicy tarnobrzeskiego Urzędu Miasta, a także tarnobrzescy radni.
foto&video: Piotr Morawski
Ponad 10 mln na wkłady własne? Czyli przeniesienia między zadaniami w budżecie raczej nie wchodzą w grę. Zostaje zaciągnięcie kredytu, zbycie kolejnej części udziałów w wodociągach, albo sprzedaż wybranych przedmiotów z kolekcji.
Wodociągi sprzedane a kasa wydana na kolekcję dzikowską – co tu teraz sprzedać ? gdzie się zadłużyć? Co począć? pieniądze wydawane na głupoty a na drogi nie ma !
Dlaczego kłamiesz? Miasto za Kolekcję nie zapłaciło, tylko Ministerstwo Kultury. A nawet jakby miało zapłacić Miasto, to chyba warto zapłacić kilka milionów za coś, co jest warte kilkanaście razy więcej?
Zwyczajny face news
podniescie cene wody bo mamy najtańszą
i najlepsza
Może sprzedadzą urzędników na targu niewolników? Wszystkim się ulży bo może wtedy zmniejszy się biurokracja.
Wystawić stare gacie na licytacje-powiedzieć że to po Tarnowskim i może jakiś kolekcjoner kupi za 10mln.
A to chyba burmistrz , kupił nocnik to i może na to będzie miał chetkę ????
Czy ulice K.Wielkiego, Kwiatkowskiego,Zwierzyniecka aż tak bardzo wymagają pilnego remontu- raczej NIE ! Są inne pilniejsze drogi do remontu jak ul. Skłodowskiej albo przeznaczyć na budowę nowych odcinków jak choćby ulica między elektrociepłownią na Dzikowie a lasem zwierzyniec, łącząc tym samym piastów z osiedlem Borów !
plany byly takie 100 tysiecy ludu w 2000 roku
..za 10 lat będzie 20 000….
i tak powinno byc
KIEDY KTOS WRESZCIE ZROBI COS Z TYM SMRODEM NA OSIEDLU PIASTOW !!! WÓJT TAM MIESZKA I NIE CZUJE TEGO SMRODU PALONYCH SMIECI I CZADOWEJ MGŁY?????!!!! PODUSIMY SIE!!!
a na Kopernika to wczoraj ludzie się dusili na ulicy takie było zadymienie,kurtka do tej pory mi smierdzi dymem z działek,bo bydlaki palą śmieci wieczorami i truja ludzi,może by sie ktoś za to w końcu wział?
W lato jak był okres grillowania to się przejść nie dało ul. Barbary – taki smród !
Jak wam śmierdzi to wypad w Bieszczady
Nie może to być. Przeca tam same bogacze mieszkajom.
Oby tylko przy tych remontach i przebudach znowu nie zmniejszyli szerokości tych dróg, bo na wąskich będą większe korki. Spaliny, smród i korki!!! Zróbcie mniej a dobrze dla mieszkańców. Nie chcemy marnowania pieniędzy. Niech ktoś zacznie sprawdzać projekty i wykonawców, niech nie wygrywa najniższa cen. Taniość i bylejakość powinna skutkować zwrotem dotacji .
W tej chwili nie sposób to sprawdzić, bo dokumentacje nie zostały opublikowane, a urząd nie udostępnia na wniosek dokumentacji przed ogłoszeniem o zamówieniu.
http://www.tarnobrzeg.esesja.pl/zalaczniki/147021/710-skarga_1385953.pdf
O to realizacja części 5. programu wyborczego Pana Bożka, nazwanej „Tarnobrzeg obywatelski” (m.in. aktywne uczestnictwo mieszkańców w kreowaniu polityki miasta oraz transparentność zarządzania miastem).
kase się przytula ale o swoich sie nie dba. Rozmawiałem z takim drobnym handlowcem i są wkur… na ten jak mowią zapchlony targ. Nasi płaca wszystkie opłaty a ci co przyjadą w niedzielę bedą handlować za fri.Obmyślają jak zaprotestować czy przestać płacić opłaty czy zablokować wjazdy w niedziele chcą tez grupą przyjśc na sesję. Powiedział też że na taczkach wywiozą te głupie baby co to wymyśliły a jak trzeba będzie to wywiozą i tych wyżej.
Chcemy szerokich dróg w mieście, furmanki to już przeszłość. Zróbcie coś w końcu dobrze, tak by potomni nie mścili na was, tylko was chwali.
nie zapomnijcie jełopy
pozwężać wszystkich remontowanych ulic!!!
Dobre drogi będą remontowac a na Skłodowskiej, która jest w opłakanym stanie dlaej nie ma pieniędzy !!!!
Skłodowskiej ma być robiona po zakończeniu obwodnicy.
Pierwsza inwestycja obejmuje przebudowę ulic Kwiatkowskiego, Kazimierza Wielkiego, Zwierzynieckiej i Moniuszki
Przedmiotem kolejnego projektu, który otrzymał dofinansowanie z RFRD jest modernizacja i przebudowa dróg gminnych – ulicy Chemicznej, Siarkopolowej oraz Mechanicznej
A kiedy przyjdzie czas na ul. Długosza (oś Miechocin), Rusinowskiego (obok wieży ciśnień, Wiślnej (prowadzącej do promu)?
Myśli ktoś w tym Tarnobrzegu o ich remoncie? Te drogi od czasów PRL-u nie były remontowane.
uczynmy tarnobrzeg znowu stolica wtedy wyremontuja nam drogi
Trochę brakuje 😉 Tak więc kiedy w nadchodzącej kampanii wyborczej będziemy się zachwycać zapowiedziami wspaniałych inwestycji, to pamiętajmy, że ewentualna realizacja każdej z nich będzie się wiązać z pożyczką na nasz koszt 🙂
tarnobrzeg byl wczoraj w telewizji
„…W ramach zadania planowana jest m.in. przebudowa i budowa nawierzchni dróg, skrzyżowań, chodników, ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych, oświetlenia ulicznego, w projekcie ujęte zostało także oznakowanie pionowe i poziome dróg….” ——————————————————————————————————————————- Taaa… Pozwolę sobie przypomnieć mój wcześniejszy wniosek w sprawie budowy dróg rowerowych,coby nie zapomnieć o tarnobrzeskich standardach. ——————————————————————————————————————————- Do miłościwie nam panującego Prezydenta Miasta Tarnobrzega Sz. P. Dariusza Bożka W N I O S E K W związku z planowaną budową drogi rowerowej z Tbg do cmentarza w Sobowie wnioskuję co następuje: Aby droga wykonana była z kostki, najlepiej fazowanej (ściętej na krawędziach). Działa jak tarka, spowalnia jazdę i wymusza większa pracę mięśni z korzyścią dla rowerzysty, zwłaszcza sprawnego, młodego Aby kostka była nierówno ułożona. Dobrze będzie rowerem „huśtać”. Aby były na niej krawężniki poprzeczne, przecinające drogę rowerową (krawędzie dróg podporządkowanych) Aby ww krawężniki były wyższe lub niższe niż drogi rowerowe (wskazane wstrząsy dooopci i przy okazji roweru). Na tyle wysokie, że spowodują scentrowanie kół rowerów szosowych z wąskimi oponami.Konieczność centrowania kół rowerowych to praca i przy tym zarobek dla serwisów. Aby na drogach rowerowych znajdowały się pokrywy kanalizacyjne Aby te pokrywy wystawały ponad powierzchnie drogi rowerowej Będzie znakomity tor przeszkód umożliwiający jazdę slalomem. Aby były montowane żółtego koloru płytki wstrząsowe.… Czytaj więcej »
Jedyny wniosek dotyczący dróg rowerowych, który mógłby zostać rozpatrzony pozytywnie, jako zgodny z tarnobrzeskimi standardami infrastruktury rowerowej. W Woli Baranowskiej są lepsze ścieżki.
https://www.youtube.com/watch?v=JmzDzuu3_uo&ab_channel=iTVWIS%C5%81ATelewizjaInternetowa
Po obejrzeniu filmu stwierdzam, że ciąg pieszo-rowerowy jest wykonany wzorowo.Wnioskuje, że samorządowcy są doskonale zorientowani w potrzebach pieszych i rowerzystów. Tak poza tym to i nadzór nad budową też musiał być należyty. Może i ekipa budowlana nie z …”łapanki” :-).
Czy ten film obejrzeli nasi lokalni radni, Prezydent Tarnobrzega? Niechaj się od nich uczą jak ma wyglądać ciąg pieszo-rowerowy.
Warto też zwrócić uwagę na to co powiedział Pan pod koniec filmu, tzn. że pierwotnie miała być wyniesiona ścieżka z kostki brukowej, ale w imię bezpieczeństwa i komfortu zmieniono na asfaltową. To się nazywa optymalizacja.
Dla porównania Tarnobrzeg, konkretnie ul. Orląt Lwowskich.
https://www.skyscrapercity.com/attachments/img20210716063111-jpg.1780725/
Źródło: skyscrapercity, [Tarnobrzeg] Inwestycje, post #5,326.
Miechocin znowu rozkopałes i zostawiłeś
Oby nie na zawsze ????
Taka lipa
Lans doskonały
A Weber to był ???? Szumnie go zapowiadano ????
Tam na strefie remontować będą ????
Castorama otworzy centrum handlowe w Stalowej Woli o powierzchni 11 tys. m²
http://www.prem.pl/unibep-zamierza-za-47×8-mln-zl-wybudowac-biurowiec/castorama-stalowa-wola,5993/
brawo stalowka stolica regionu sandomierskiego
I kolejna bezmyslna decyzja na Orlat Lwowskich– po co co 200-300 metrów przystanki na tak krótkim odcinku ??
od zakrętu do świateł w Ocicach będą teraz 3 przystanki – 3 najnowsze cudo na przeciwko forbetu – bez zatoczki przed zakrętem po prostu rewelacja !!! Mało kto teraz jezdzi autobusami a tam raptem kilka domków stoi, gdzie kazdy ma samochód!!!
Ty Darek chyba mieszkańców Miechocina nie lubisz albo i więcej tak rozkopałeś Długosza porobiłeś niebezpieczne objazdy bo nie możesz skończyć nierozpoczętego remontu dróg osiedla
Nie chcę krakać, ale mam przeczucie, że ul. Kwiatkowskiego będzie zwężona.
Ul.Orląt Lwowskich nieskończona, ul. Długosza, z usuniętym asfaltem, remont parkingu w pobliżu UM nieskończony (czy mnie pamięć nie myli, miał być zakończony 12 października?) a miastu marzą się kolejne remonty.
MOIM ZDANIEM GŁUPCY PO TRZYKROĆ GŁUPCY. Remontują drogi po kawałku aby się swojej gawiedzi przypodobać. Nic nie myślą rozwojowo. Drogi i chodniki w Tarnobrzegu są bardzo dobre a oni je zrywają i remontują. A największe kuriozum z ostatnich dni to wpakowanie do budżetu obywatelskiego remontu dróg i chodników. Pewnie na złość Panu Zychowi bo w dużych projektach są też wody siarczkowe. Głupia gawiedz znowu zagłosuje za paroma metrami chodnika a prorozwojowe wody siarczkowe przepadną. Bożek jak koń trojański może tak niszczyć miasto bo doskonale wie że za nic przed sądem nie odpowie. Odpowiadają babcie za batonika i rowerzyści po piwie a ludzie którzy niszczyli i niszczą to miasto już nie. Ot taką to sobie demokrację wymyślili.
W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach, nie ma klasycznej demokracji. Po pierwsze obywatele nie sprawują władzy bezpośrednio, a przez swoich przedstawicieli. Po drugie przedstawiciele są wybierani tylko do niektórych organów, np. sędziów nie wybierają obywatele. Po trzecie obywatel nie ma uprawnień do wydawania wiążących poleceń wybranym przez siebie przedstawicielom. Po czwarte referenda są rzadkością i nie są bezwzględnie obligatoryjne dla władz. Także obywatel niesprawujący żadnego mandatu ma właściwie tylko wybory.