„Pokaz mody śmieciowej” w którym elementy ubiorów wykonane zostały z worków na śmieci, reklamówek, zakrętek po napojach, itp, prezentacja o ochronie środowiska w tle z piosenką M. Jacksona – w ten sposób uczniowie Zespołu Szkół w Gorzycach zachęcali do ekologicznego sposobu życia. W drugiej części imprezy na scenie wystąpiły zespoły taneczne: Prologos z DK Sokolniki, Teatr Tańca z DK Wrzawy oraz Fokus z SDK Gorzyce.
Organizator niedzielnej imprezy – Gorzycki Ośrodek Kultury poprzez „Powitanie wiosny czyli Eko-start” pragnął zwrócić uwagę na problem ochrony środowiska i związane z tą problematyką zagrożenie dla przyszłych pokoleń. Udział w imprezie gorzyckiego Zespołu Szkół nie był przypadkowy, od września 2011 roku w szkole realizowany jest projekt Comenius, którego jednym z celów jest kształtowanie ekologicznych postaw.
IMPRESJE FOTOGRAFICZNE BOGDANA MYŚLIWCA
Imprezie towarzyszyła wystawa fotografii Bogdana Myśliwca zatytułowana „Impresje fotograficzne’’. Wystawa ta czynna będzie w holu Środowiskowego Domu Kultury do dnia 4 kwietnia. Wszyscy zainteresowani mogli również skorzystać z porad prowadzonych przez przedstawicielki firmy kosmetycznej Oriflame.
Podczas imprezy przedstawiono również prezentacje z pobytu uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół we Francji oraz prezentację przedstawiającą pobyt uczniów i nauczycieli z 7 krajów w Gorzycach w lutym 2012 roku. Na koniec rodzice otrzymali podziękowania za pomoc i gościnność udzieloną uczniom z zagranicy, którzy gościli w ich domach.
EKOLOGICZNIE W SZKOLE
Podnoszenie świadomości czystego świata, recykling oraz tworzenie nowych przedmiotów z rzeczy które już dawno wylądowałyby na śmietniku – to niektóre ze sposobów realizowania projektu Comenius w Zespole Szkół w Gorzycach.
Młodzież ze szkoły wykonała między innymi pluszaki z odpadów, budowle charakterystyczne dla każdego z krajów, dekoracje, kostiumy a nawet prezenty dla gości z 7 krajów partnerskich. Organizowane są również zbiórki surowców wtórnych, które po segregacji umieszczone zostają w odpowiednich pojemnikach przeznaczonych na ten cel a następnie wykorzystane do tworzenia kolejnych rzeczy.
Praca nad projektem, stałe kontakty i współdziałanie z przedstawicielami z zagranicy pozwalają uczniom szeroko i w ciekawy sposób kształtować właściwy światopogląd na temat związku człowieka z przyrodą i konieczność ochrony środowiska.
Prowadzenie zbiórki surowców wtórnych pozwala kształtować właściwe postawy i pozytywny sposób myślenia młodego człowieka o ekologii, przyrodzie, o poszanowaniu jej praw i umiejętnym korzystaniu z jej dóbr, o możliwości powtórnego wykorzystania odpadów takich jak zużyte baterie czy makulatura.
Efektem zbiórki surowców wtórnych było zaangażowanie nie tylko uczniów, ale ich rodziców, którzy chętnie uczestniczyli w organizowanych akcjach i uroczystościach.
tekst: Renata Stadnik Komórkiewicz, Bogdan Karp
foto: Konrad Pera
superos idea!