Czy wymieniać rozrząd tak, jak zaleca producent?

Miliony użytkowników dziennie przemierza kilometry swoimi pojazdami. Zapewne tysiące osób dziennie kupuje samochód nowy, czy też używany. Jednak tylko nielicznie pamiętają o konieczności wymiany rozrządu. Czy rzeczywiście warto o tym pamiętać i płacić nieraz sporą sumę pieniędzy za wymianę paska rozrządu?

Producencie samochodów mają różne wytyczne co do konieczności wymiany paska rozrządu. Mało tego, dziś nawet część układów posiadających łańcuch rozrządu podlega wymianie. Producenci zalecają wymianę zazwyczaj po 60, 90, 120 bądź 220 tysięcy kilometrów. Najczęściej jest także kryterium wieku rozrządu, który nie powinien być wymieniany rzadziej niż co 5 lat. Czy rzeczywiście warto trzymać się tych wytycznych? Otóż zdecydowanie tak! W przypadku zerwania paska bądź łańcucha rozrządu, niestety niewiele zostanie z Twojego silnika. Zdarzają się wprawdzie starsze jednostki napędowe z tak zwanym silnikiem bezkolizyjnym, który w przypadku uszkodzenia rozrządu nie ulegnie całkowitemu zniszczeniu. Jednak zdecydowana większość użytkowanych dziś silników niestety należy do tej grupy kolizyjnej.

Skoro zatem jesteś pewien, że rozrząd należy wymienić to nasuwa się jeszcze jedno pytanie. Czy wymianie podlega sam pasek rozrządu czy też osprzęt na którym pracuje? W skład tego osprzętu mogą wchodzić napinacze, rolki prowadzące, a nawet pompa woda, która często napędzana jest także paskiem rozrządu. Niestety dla Twojego portfela konieczna jest wymiana całości! Technologia wymaga, aby wszystkie części wchodzące w skład rozrządu zostały wymienione. Dla bezpieczeństwa Twojego silnika lepiej kup cały komplet choćby na www.Czesciauto24.pl i wymień rozrząd tak, jak zalec to producent. Pamiętaj, że rolki pracują na łożyskach. Brak wymiany zużytej części może spowodować zatarciem łożyska i zerwaniem nawet nowego paska rozrządu. Niestety w przypadku tego układu nie należy działać na skróty.

materiał partnera
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Skip to content