Dwa podstawowe ograniczenia na rynku alkoholi

Rynek alkoholi jest trudny i odnalezienie się na nim wymaga nie tylko dobrego produktu i doświadczenia, ale przede wszystkim znajomości kwestii formalnych oraz dysponowania niemałą przestrzenią. Właśnie te dwie kwestie, nie zawsze przedstawiane z należytą uwagą, stanowią podstawowe bariery dla nowych podmiotów.

Formalności? Tylko które

Faktu objęcia rynku alkoholi kontrolą ściślejszą niż w przypadku innych produktów spożywczych nie da się krytykować. Można za to mieć zastrzeżenia co do sposobu realizacji zadań kontrolnych na przykład przez służbę skarbową i celną. Nawet jeśli realizacja przepisów postępuje sprawnie, co niekoniecznie jest oczywiste, to sam kształt regulacji prawnych nakłada na producentów, dystrybutorów i pośredników łańcucha dostaw alkoholi pewne ograniczenia o zbyt dużej uciążliwości. Znacznie poważniejszym problemem jest jednak kwestia jednoznaczności regulacji normatywnych. Zdarza się, że jedno działanie jest opisane w kilku niekoniecznie idealnie zbieżnych aktach prawnych. W tych przypadkach przedsiębiorca musi się wykazać nie tylko perfekcyjną znajomością litery prawa, ale też niejakim obyciem w kwestii realizacji zadań określonych przepisami.

Ilość formalności, których trzeba dopełnić przy obrocie alkoholem jest znaczna i pochłania sporo sił oraz środków. Jest to jeden z podstawowych powodów, dla których producenci i pośrednicy decydują się na skorzystanie z pomocy operatorów logistycznych, takich jak http://pro-log.com.pl/

Więcej miejsca!

Obrót alkoholem wymaga miejsca. O ile na poziomie podstawowym to twierdzenie nie budzi żadnych zastrzeżeń, to już głębsza analiza konkretnych wymagań stanowi źródło poważnych trudności.

Otrzymanie licencji na obrót alkoholem jest uwarunkowane posiadaniem przez wnioskodawcę przestrzeni magazynowej. Nie jest jednak bez znaczenia ile tego miejsca będzie ani w jaki sposób magazyn zostanie zorganizowany. Swoje uwagi może też zgłosić SANEPID, którego wymagania często wynikają w większej mierze z praktyki, a nie wprost z przepisów, ale które trzeba spełnić, by otrzymać wszystkie niezbędne pozwolenia.

Na szczęście przepisy dopuszczają wykorzystanie przestrzeni magazynowej wynajętej od innych podmiotów. W tym przypadku jednak znów warto sprawdzić oferty operatorów logistycznych, a to choćby dlatego, że sam magazyn to nie wszystko. Aby mieć kontrolę nad każdym aspektem działalności trzeba dodatkowo zainwestować w systemy dozoru i całą – mniej lub bardziej rozbudowaną – obsługę magazynu. Tutaj również przepisy nakładają pewne ograniczenia, których ominięcie wymaga sporej inwestycji, co jest niemożliwe zwłaszcza w przypadku podmiotów dopiero wchodzących na rynek i działających według najnowszych modeli biznesowych.

materiał partnera
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Postaw mi kawę na buycoffee.to
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content