Chatbot w obsłudze klienta

Chatboty to programy komputerowe wykorzystujące sztuczną inteligencję, których zadaniem jest prowadzenie rozmowy w języku naturalnym. Chociaż pierwszy raz słyszeliśmy o nich już w roku 1966, to popularyzacja rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) zwielokrotniła potencjał wykorzystania ich w różnych dziedzinach. Te inteligentne Boty oferują obecnie ogromne możliwości w zakresie komunikacji. Oprócz tradycyjnego maila, telefonu, umożliwiają nam komunikację z naszymi klientami również poprzez inne komunikatory. Otwierają nowe drogi i możliwości kontaktu z klientem. Aktualnie są dostępne na rynku Boty sprzedażowe, informacyjne, konkursowe, rozrywkowe, promocyjne oraz ukierunkowane na obsługę klienta.

Dużym usprawnieniem dla przedsiębiorców jest szansa wykorzystania Bota za pośrednictwem popularnych komunikatorów takich jak: Facebook Messenger, Skype, WhatsApp.

Sprawna obsługa klienta to najważniejszy element przy budowaniu trwałych relacji z klientami. Ponieważ jesteśmy przyzwyczajeni, że wszystko otrzymujemy “od ręki”, robimy zakupy w sklepach internetowych praktycznie przez całą dobę, wymagamy również całodobowej obsługi. Co w przypadku, gdy chcemy zakupić produkt, poza godzinami pracy obsługi sklepu i potrzebujemy odpowiedzi na pytanie dotyczące produktu? Piszemy maila, czekamy, czekamy, zaglądamy do konkurencji…

A gdyby tak dostać odpowiedź natychmiast?  W tym momencie przychodzi z pomocą Chatbot. Dostępny 24 godz. na dobę przez cały tydzień.

Wirtualny asystent jest przygotowany, aby udzielić odpowiedzi nie tylko na popularne pytania, ale również uczy się na podstawie wcześniej przeprowadzonych konwersacjach odpowiadać na bardziej skomplikowane pytania. Doradzi, w jaki sposób porównać oferty i wybrać korzystniejszą.

Bot nie tylko może wspierać klienta, ale również pracownika BOK. Dobrze sprawdzi się w analizie konwersacji między klientem a pracownikiem, wyodrębniając z rozmowy potrzebne pracownikowi informacje. Pozwala to na znaczną oszczędność czasu pracownika obsługi, który w innym przypadku musiałby przeznaczyć często sporo czasu na analizę rozmowy z klientem.  Wymagania klientów względem obsługi klienta stale rosną. Użytkownicy internetu szukają szybkich rozwiązań o każdej porze dnia i nocy. Robią zakupy, szukają odpowiedzi na nurtujące pytania. Przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe muszą zatem oferować możliwość kontaktu z biurem obsługi całą dobę. Dobrze zaprojektowany Bot w tym przypadku sprawdzi się idealnie. Automatyzacja komunikacji pozwala nie tylko na znaczne oszczędności, ponieważ część czynności wykonywanych przez pracownika obsługi klienta może wykonywać Bot przez całą dobę. Gdybyśmy chcieli osiągnąć podobny efekt, wówczas należałoby zatrudnić dodatkowych pracowników.

Czy warto korzystać z Botów do obsługi klienta? Zdecydowanie tak.

Źródło: https://www.mysocialseller.com/

artykuł sponsorowany
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Daria
4 lat temu

Bardzo ciekawy artykuł. Pokazuje to jak szybko postęp technologiczny wchodzi w sfery obsługi klienta w coraz bardziej ludzkiej formie. Na co dzień wprowadzamy podobne rozwiązania dla klientów z różnych branż. W ostatnich 12 miesiącach mieliśmy ok. 10 projektów, gdzie oprogramowanie sztucznej inteligencji było must have’m w kontekście obsługi klientów, czy też zwiększania skuteczności e-marketingu. Warto zaznaczyć, że oszczędności rzędu 20% – 30% nie są rzadkością – to już naprawdę konkret. Trochę naszych przykładów z InteliWISE, w Polsce jak i za granicą, opisujemy na InteliWISE.pl

Postaw mi kawę na buycoffee.to
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content