Zawód copywriter SEO

Każdego dnia korzystasz z internetu. Przeglądasz różne portale i strony internetowe, czytając zawarte na nich informacje. Pewnie nigdy się nie zastanawiałeś, kto pisze treści w internecie. Nie, nie pisze je sieciowy skrzat, lecz copywriter seo.

Copywriter seo kim jest

Copywriter to stosunkowo młody zawód, który jak każda profesja na świecie narodziła się z potrzeby. W tym konkretnym przypadku potrzeba przybrała postać zapełnienia treści powstających w oszałamiającym tempie stron, portali i witryn internetowych. Pewnie pomyślałeś, że pisanie na potrzeby internetu jest banalne i praktycznie każdy, kto potrafi sklecić dłuższy tekst, może uważać się za dobrego copywritera. Nie do końca tak jest, bo jak każdy zawód wymaga nie tylko wiedzy i określonych umiejętności, ale także pasji. Pasji pisania, którą ciągle trzeba w sobie rozwijać i pielęgnować. W copywritnigu nie można iść na skróty, popadać w rutynę, wykorzystując wciąż te same schematy. Copywriter musi być wulkanem pozytywnej energii, z głową ciągle nowych i oryginalnych tekstów, które potrafi sprzedać, jako wciągające i budzące zainteresowanie w czytelniku historie. Człowiek piszący na potrzeby internetu, nie musi być omnibusem w każdej dziedzinie, ale powinien być na tyle elastyczny i otwarty na ciągłe uczenie się, by wiedzieć, gdzie znaleźć odpowiednie informacje. Copywriter pisze różnego rodzaju treści, przybierające formę artykułów na stronę internetową, artykułów sponsorowanych, teksty na ulotki i blogi. Copywriter może też wymyślać hasła reklamowe. Jak w każdym zawodzie, tak i w copywriter seo musi posiąść specjalistyczną wiedzę, do której zalicza się znajomość SEO. Jest to nic innego, jak pisanie tekstów w ten sposób, by treść zawarta na konkretniej witrynie była, jak najwyżej pozycjonowane w wyszukiwarkach.

Opisy produktów – dźwignią Twojego sklepu

Uwielbiasz robić zakupy, siedząc wygodnie w swoim ulubionym fotelu z kubkiem gorącej herbaty pod ręką i laptopem na kolanach? Wygoda i komfort. Bez stresu i bez nerwowego biegania od jednego sklepu do drugiego. Jednak przeglądając witryny sklepów, oferujących podobne produkty zauważasz różnicę, choć może nie do końca potrafisz ją zdefiniować. To, co Cię przyciąga do jednego e-sklepu, a w innym szybko zamykasz za sobą wirtualne drzwi, to opisy produktów. Zdolny copywriter potrafi w taki sposób opisać nawet najbanalniejszy przedmiot, że pragniesz go mieć i z przyjemnością wrzucasz go do wirtualnego koszyka. Dobry copywriter pokaże klientowi najlepsze cechy oferowanego produktu, a także w subtelny sposób zaznaczy, jakie otrzyma korzyści, jeśli zdecyduje się na kupno konkretnej rzeczy.

Teksty na stronę internetową

Wbrew pozorom pisanie tekstów na stronę internetową nie jest proste. Tworząc teksty na stronę internetową, copywriter musi zawsze mieć przed oczami konkretnego odbiorcę, do którego pisze. Profesjonalnie napisany tekst, zgodny z regułami content marketingu, idealnie trafia do odbiorcy. Potencjalny klient czuje, że opis produktu trafił w jego potrzeby i jest gotowy go kupić. Pisząc na stronę internetową copywriter wie, że to, co wychodzi spod jego klawiatury, jest nie tylko powinno silnie działać na emocje internauty, ale jednocześnie musi być częścią działań SEO. Dążąc do tego, by pozostawić konkurencję w tyle i wybić się na szczyty notowań wyszukiwarki internetowej, trzeba postawić na naprawdę dobre jakościowo i unikalne teksty. A to już robota dla copywritera.

artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

  Subskrybuj  
Powiadom o