W ramach prowadzonej kampanii informacyjnej w sprawie ustanowienia w Tarnobrzegu stref płatnego parkowania, Urząd Miasta Tarnobrzega przeprowadza konsultacje społeczne. Wszelkie opinie i oceny na temat prezentowanych rozwiązań można przesyłać do magistratu za pomocą specjalnego formularza.
Formularz dostępny jest tutaj:
https://forms.gle/XARBY3fYKNUi3kr79
Formularz dostępny jest dla mieszkańców przez kolejne 5 dni, do piątku 7 lutego 2020 roku.
Uwagi będzie można również wnieść osobiście, w specjalnie uruchomionym punkcie konsultacyjnym, zlokalizowanym w budynku Straży Miejskiej, przy ul. Mickiewicza 7a, gdzie w najbliższy wtorek i środę (tj. 4 i 5 lutego 2020 roku), w godzinach 13.00-19.00, dyżurował będzie komendant straży miejskiej. Do wglądu będą mapki oraz projekty uchwał.
info: UM Tarnobrzeg
Ten formularz to chyba półserio-półżartem, także napiszę swoje uwagi tutaj.
1) Lokalizacje, okresy obowiązywania i wysokości kar mogą być, z tym że zamiast stref płatnego parkowania powinny być strefy ograniczonego postoju do 1-1,5 h na podstawie karty zegarowej lub kartki z podaną godziną przyjazdu. Przykład oznakowania z Mińska Mazowieckiego:
2) Wyłączenia spod ograniczenia czasu postoju powinny obejmować jedynie służby miejskie wykonujące czynności służbowe w pobliżu danego miejsca parkingowego.
3) Wreszcie dodatkowa strefa ograniczonego postoju powinna zostać wprowadzona na miejscach parkingowych wyznaczonych na fragmencie Placu Bartosza Głowackiego, wydzielonych zgodnie z programem wyborczym Pana Prezydenta.
Co do punktu 2 jeszcze wyłączenia dla mieszkańców parkujących na parkingu przy ich miejscu zamieszkania z kartą mieszkańca wydawaną za nie więcej niż 10 zł na dany rok kalendarzowy dla pojazdu o danym numerze rejestracyjnym.
Co uczepiłeś się tego placu jest w mieście dużo innych bardziej uczęszczanych i nieosiągalnych miejsc parkingowych chociażby 1)parking za U.M ul. Mickiewicza. 2) parking przy ZUS.ul. Sienkiewicza 3) ul Degutowskiego od Mickiewicza do Szerolkiej i Obok sklepu radnego Ogorzałka ul Mickiewicza od pl.B.Głowackiego. 4) ul 1.Maja przy Tapimie 5)ul. Szpitalna i Mickiewicza obok szpitala itd
4) ul Degutowskiego od Mickiewicza do Targowej i całej Targowej
Każdy ma swoje zdanie. Generalnie powinny być strefy ograniczonego postoju zamiast stref płatnego parkowania. Niech zbudują gdzieś nowy parking, to taki powinien być płatny, ze szlabanami i w ogóle, ale nie miejsca parkingowe na ulicach.
Do prezydenta MT – na Miechocinie na drodze na Chmielów występują dziury, piszę to na forum bo telefony do UM na nielwie się zdają, dlatego mam nadzieję, ze forum zadziała. Za załatanie tych dziur dziekuję
przypominam ci człowieku, że Prezydent nie jest od łatania dziur bo tym zajmuje się branża domów publicznych np. „Flamingo” w Rozawdowie
Prezydent na pewno przyspieszy działanie odpowiednich służb (RDM), bo komórka od tego w UM nie odbiera telefonów, dlatego tylko to forum, może zdziałać cuda – dziury występują dokładnie na ul. Orląt Lwowskich. Liczę na szybkie załatwienie sprawy Dziękuję.
Podobno ulica Orląt Lwowskich ma być remontowana razem z Mickiewicza. Trzeba to sprawdzić, bo jeśli tak, to szkoda łatać dziury.
Przydałaby się możliwość załączenia pliku graficznego z propozycjami mieszkańców.
A tak poza tematem, czy w Urzędzie Miasta wiedzą o programie Sokół, który startuje 17 lutego? Można uzyskać naprawdę spore dofinansowanie np. na ekologiczne oświetlenie, przedsięwzięcia związane z ograniczeniem emisji CO2, czy fotowoltaikę: http://nfosigw.gov.pl/oferta-finansowania/srodki-krajowe/wsparcie-dla-innowacji-sprzyjajacych2/nabor-vi/
Te „konsultacje” za pomocą tego „formularza” to podejrzewam dla picu zrobione, żeby nie było, że nie można było się wypowiedzieć. Więc na możliwość załączania plików graficznych itp. nie było co liczyć. Wprowadzanie w pierwszej kolejności stref płatnego parkowania zamiast stref ograniczonego postoju to jak dla mnie wystarczająca przesłanka, że chodzi przede wszystkim o kasę i będą parli z tym wbrew wszystkiemu.
Z „mamy pomysły” został szkieletor ściany wspinaczkowej i strefy płatnego parkowania. Boję sie pomyśleć co będzie dalej
Prezydent niech lepiej pomyśli nad jakimś alternatywnym dojazdem do centrum żeby jak najmniej osób pchało się tam samochodami np.nowe autobusy elektryczne jakie są w innych miastach albo jakiś tramwaj z wagonami (ale na normalnych kołach) bo podejrzewam że te strefy płatnego parkowania nie rozwiążą problemu z parkowaniem a tylko go pogorszą.
Gdyby skupiali się na ograniczeniu ruchu w centrum, to nie przystępowaliby do wprowadzenia stref płatnego parkowania, tylko np. zarezerwowaliby wszystkie parkingi przy blokach dla mieszkańców na podstawie karty mieszkańca, a na parkingach przy urzędach itp. zrobiliby postój ograniczony do 1-1,5 h. Nie byłoby gdzie zaparkować w centrum, to ludzie by się nie wybierali autem, albo parkowaliby na obrzeżach centrum – np. na terenach nad Wisłą jest nowa nawierzchnia i nie ma problemu z zaparkowaniem, a do centrum nie jest aż tak daleko. Tu chodzi przede wszystkim o kasę z opłat.
Z tego co wiem, to parkingi przy blokach są w gestii spółdzielni. Niektórzy mieszkańcy piszą do spółdzielni o nowe parkingi, a inni się nie zgadzają. błędne koło.
Parkingi spółdzielni to kwestia odrębna. Mnie chodziło o miejsca parkingowe na ulicach, będące w zarządzie prezydenta, np. na ulicy Dekutowskiego.
Karta abonentowa typu M powinna kosztować minimum 100 zł. Jeżeli będzie za 50 to nic się nie zmieni z parkowaniem bo wszystkie lenie wykupią bo dupe trzeba wozić wszędzie, Nawet do kibla!
Z tego co kojarzę karta mieszkańca ma dotyczyć tylko parkingu, przy którym ktoś mieszka, za parkowanie na innym parkingu mieszkaniec musiałby normalnie zapłacić w ustalonych godzinach.
Oby tak było
Do Mar; czy ten pomysł z ograniczonymi strefami parkowania jest zgłoszony oficjalnie do konsultacji czy to tylko sieczka propagandowa na forum? Jeśli jest, to proszę o odpowiedż ,z jaką reakcją to przyjęto we władzach miasta?.
Sylwku, jeżeli chodzi Ci o mnie, to nie i nie, wyjaśnię dlaczego. Po pierwsze w udostępnionym formularzu nie trzeba podać nawet maila, czyli nie otrzymamy imiennej odpowiedzi na nasze uwagi, poznamy jedynie zbiorcze stanowisko urzędu. Po drugie w formularzu są zadane takie pytania, jakby decyzja o wprowadzeniu stref płatnego parkowania już zapadła, a lud tarnobrzeski mógł się jedynie wypowiedzieć co do szczegółów dotyczących tych stref. Po trzecie nie zapomniałem jeszcze jak obecna plejada traktuje mieszkańców, przypomnę tylko dotację 800 tysięcy zł na samych piłkarzy Siarki. Dlatego ja osobiście nie zamierzam brać udziału w tych „konsultacjach”, wolę wymienić poglądy na ten temat ze zwykłymi mieszkańcami. Poza tym przypuszczam, że członkowie obecnej plejady czytają to forum, także znają nasze pomysły i mogą z nich skorzystać.
Dziękuje za wyjaśnienie a o formularzu mam podobną opinie.
Propozycja ograniczenia czasu postoju zamiast wprowadzania opłaty za postój została zgłoszona do urzędu. Odpowiedzieli, że trwają prace związane z utworzeniem strefy płatnego parkowania i dlatego nie przewiduje się wprowadzenia rozwiązań ograniczających czasu postoju.
No to mamy powód do protestu zbiorowego!!!przed tym aroganckim Urzędem. PRZYGOTOWYAWAĆ TRANSPARENTY,TRĄBKI I PISZCZAŁKI.
No czyli tak jak pisałem, mają być strefy płatnego parkowania i tyle. Przede wszystkim kasa. Na demonstracje Tarnobrzeżanie jeszcze nie są gotowi, jeszcze nie mają dostatecznie źle, żeby się organizować. Na razie pozostaje iść z tym do radnych, żeby pytali o to na sesjach.
jeszcze nie są gotowi ? –to niech podniosą te stawki parkingowe do takiego poziomu żeby coś pukneło w te łepetyny i zaczęli działać a nie tylko oczekiwać.
Nie są gotowi, co widać choćby po niewielkiej ilości skarg do rady miasta. Radni też za wiele nie mogą, wystarczy poczytać wnioski, zapytania i interpelacje radnych oraz odpowiedzi na nie.
http://umtarnobrzeg.home.pl/ideo/uchwaly/zapytania_VIII.htm
Miejska „opozycja” też nie podejmuje jakichś śmiałych kroków, mimo że np. taki PiS ma zaplecze polityczne w Tarnobrzegu oraz radnych w radzie miasta, więc to środowisko byłoby w stanie się zorganizować w celu np. złożenia petycji. Także nie ma co się dziwić, że obecna plejada robi to co robi.
Zrobić zakaz wjazdu do miasta od strony Sandomierza / tu dopiero fura samochodów / , wykonać parking na dole opuszczonej łąki na wysokości sklepu Lidl . Tam tylko ” PSIARZE ” chodzą na spacer z pupilami , teren koszony raz w roku , czasami komuś udaje tą trawę podpalić i straż ma dodatkowe zajęcie . Utwardzić , wykonać dojazdy ,a kierowców puścić spacerkiem do pracy przez park dzikowski . Można tak to rozwiązać i byłby koniec z zanieczyszczeniem miasta , a spacer nikomu by krzywdy nie zrobił , nawet lepiej dla zdrowia a zwłaszcza rano . Czy każdy musi mieć samochód pod miejscem pracy , czy z niego korzysta w jej trakcie. Robić parkingi poza centrum miasta i wprowadzić dojazdy do centrum komunikacją miejską . ZAMKNĄĆ CENTRUM MIASTA I KONIEC PARKOWANIA !!!!!!!! Zrobić miejski parking na byłym POLMOZBYCIE , wiadomo trzeba odkupić teren ,tak samo koło PKP – znów teren do wykupienia . Nikt w tym mieście nie myśli perspektywicznie , niemoc , układy , a terenów brak . Lepiej wyprzedać a potem gwizdać .
W tym kierunku będzie to szło, bo samochodów co raz więcej, z tym że w Tarnobrzegu jeszcze na to za wcześnie, nie mamy takiego ruchu jak np. w Krakowie. Kiedy po kilku latach strefy ograniczonego postoju przestałyby zdawać egzamin, należałoby zarezerwować parkingi gminne w centrum dla mieszkańców z dopuszczeniem służb, z wyjątkiem parkingów przy urzędach itp. Natomiast dla „przyjezdnych” należałoby zbudować parking możliwie blisko skrzyżowania ulic Sikorskiego i Sienkiewicza, np. na niezagospodarowanych trawnikach między Frac’iem a ulicą Dekutowskiego z wjazdem i wyjazdem na ulicę Sikorskiego. To co opisałeś, to jeszcze dalszy etap.
Mamy plac targowiska, który powinien być wykorzystany codziennie – zakaz parkowania tylko w czasie targu, a poza tym parking strzeżony.
Zdecydowanie odradzam wprowadzanie parkomatów jeżeli pomysłodawcy zależy na dobru mieszkańców. Większość ludzi traktuje ten pomysł jak próbę wprowadzenia dodatkowego podatku. Apeluję o rozsądek, w mieście gdzie nie ma wydzielonego obszaru centrum a są bloki mieszkalne nie ma potrzeby stawiać parkomatów bo od tego miejsc parkingowych nie przybędzie.
Dokładnie tak.Nic to nie da a wprowadzi tylko dodatkowy kłopot dla tych którzy mieszkają w okolicach ” centrum”
Nie tak miało być, bo w programie wyborczym Pana Prezydenta jest o remontach i budowie parkingów, a nie o strefach płatnego parkowania. Poza tym ktoś napisał, że była zgłoszona propozycja ograniczenia czasu postoju zamiast wprowadzania opłat, ale tego nie uwzględnili.
Także po dotacjach dla Siarki i kilku innych rzeczach mamy kolejny przykład boskiego zarządzania miastem, zapewne nie ostatni.
Czy brakło miastu na nagrody.
Na TVL ciekawe podejście do dziennikarstwa: materiał o konsultacjach w sprawie płatnego parkowania opublikowany po tych konsultacjach.
https://www.youtube.com/watch?v=dHM1pZjceGs
Przy okazji wie ktoś kiedy poznamy raport czy jakieś inne pisemne podsumowanie tych konsultacji? Bo konsultacje skończyły się w zeszły piątek.
Czy ktoś wie, czy zostało już opublikowane podsumowanie konsultacji w sprawie stref płatnego parkowania? Jeżeli tak, to proszę o link. Bo na lutowej sesji rady miasta mają być już rozpatrywane uchwały w tym temacie.
http://www.tarnobrzeg.pl/aktualnosci/xxv-sesja-zwyczajna-rady-miasta-tarnobrzega,2335.html
A z żadnym raportem z konsultacji się nie spotkałem.