Tarcza antykryzysowa. Najczęstsze błędy we wnioskach do ZUS

Brak podpisu pod oświadczeniem, błędny numer rachunku, wpisywanie zamiast wynagrodzenia stawki godzinowej – m.in. takie błędy popełniają przedsiębiorcy, którzy wnioskują o pomoc w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. ZUS apeluje, aby przed wysłaniem dokumentów dokładnie sprawdzić zawarte tam informacje.

Na jakie błędy trafiają eksperci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych? To najczęściej niepodpisywanie oświadczeń. Brak podpisu powoduje, że wniosek zamiast do realizacji musi zostać uzupełniony.
W tym przypadku wszczynane jest postępowanie wyjaśniające.

„Znacznie wydłuża to czas na przykład wypłaty postojowego czy wydanie decyzji o zwolnieniu z opłacania składek” – wskazuje rzecznik ZUS na Podkarpaciu Wojciech Dyląg.

Zdarzają się też inne błędy. To np. podpisywanie się imieniem i nazwiskiem z wzorów ZUS. „Udostępniliśmy na stronie internetowej wzór poprawnie wypełnionego wniosku, który jest podpisany Janem Kowalskim. Niestety niektóre osoby przepisują wzór bezrefleksyjnie” – dodaje rzecznik.

Nie tylko podpis stanowi problem. Przedsiębiorcy często dopisują niepotrzebne informacje we wnioskach w różnych miejscach. „Zdarzają się również przypadki, że zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowa lub błędny numer rachunku bankowego” – mówi W.Dyląg.

„Apelujemy o staranne wypełnianie dokumentów. To decyduje o terminie wypłaty świadczenia. Wnioski z błędami wymagają postępowania wyjaśniającego. Musimy zadzwonić, napisać mail, skontaktować się z wnioskodawcą” – wskazuje rzecznik.
Wiele wniosków wpływało na różne e-maile placówek ZUS, co jest błędem. Takie osoby muszą ponownie złożyć podpisany wniosek.

Wnioski do ZUS można składać elektronicznie (za pomocą PUE) lub papierowo. Wszelkie informacje na temat tego: kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Od 1 kwietnia przedsiębiorcy złożyli do ZUS w całym kraju ponad milion wniosków o pomoc w ramach tarczy antykryzysowej.

Rzeszowski Oddział ZUS zaprasza przedsiębiorców chcących skorzystać ze wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej do skorzystania z kolejnego telefonicznego dyżuru eksperckiego, w poniedziałek (20.04) w godz. 10-12 – nr tel. 17 858 61 85.

https://nadwisla24.pl/2020/04/27/ranking-basenow-jaki-basen-kupic-w-2020-roku/

Subskrybuj
Powiadom o
3 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Bozo
4 lat temu

To nie jest żadna tarcza tylko zwykłe betonowe koło ratunkowe

Alf
4 lat temu
Reply to  Bozo

Jakie państwo taka tarcza.

Bozo
4 lat temu

Widzę że booty nawet i tu zawitały. Coś ta „ochrona antyspamowa” wam szwankuje

Postaw mi kawę na buycoffee.to
3
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content