Przedstawiciele Tarnobrzega, Sandomierza, Stalowej Woli oraz Niska proponują alternatywny przebieg Szprychy nr 6 do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Wskazują, że dotychczas analizowany przebieg wyklucza z projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego Sandomierz i Tarnobrzeg (tradycyjnie obsługujące relację Warszawa – Rzeszów) i nie pozwala na uzyskanie korzyści związanych z przebiegiem Szprychy 6 przez wszystkie cztery miasta, takich jak stworzenie szybkiej kolei aglomeracyjnej. Wskazują przy tym, że te cztery miasta zamieszkuje łącznie ponad 350 tys. mieszkańców (licząc na poziomie powiatów), tj. więcej niż Rzeszów, więc powinny być uwzględnione w planach budowy sieci dowożącej pasażerów do CPK jako istotny generator ruchu, a nie tylko jako w kontekście minimalizacji czasu przejazdu do Rzeszowa. Przedstawiciele Czwórmiasta skierowali w tej sprawie pismo do Pełnomocnika Rządu ds. CPK Marcina Horały, spółki CPK oraz do podkarpackich i świętokrzyskich samorządowców oraz parlamentarzystów.
Równocześnie, proponowany przez Czwórmiasto przebieg umożliwi uformowanie wewnętrznego kręgosłupa transportowego łączącego wszystkie ośrodki szybkim ruchem regionalnym. Dzięki proponowanym przez Czwórmiasto zmianom podróż z Tarnobrzega do Stalowej Woli skróci się 3-krotnie (z obecnych 32 minut do ok. 10-12 minut), a położone peryferyjnie Sandomierz i Nisko będą „odległe” o ok. 30 minut. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie regularnego i szybkiego ruchu aglomeracyjnego (pociągi co ok. 30-60 minut), co zapewni odpowiednie wykorzystanie nowej infrastruktury.
Zaproponowany przez CPK przebieg Szprychy 6 w regionie Czwórmiasta zakłada, że na linii kolejowej 25, na północ od Sandomierza, rozpocznie bieg nowa linia kolejowa, omijająca od północnego wschodu Sandomierz i Tarnobrzeg, i kierująca się w kierunku Zbydniowa, po czym zakłada wykorzystanie istniejącej linii kolejowej 74 w kierunku Stalowej Woli Rozwadowa.
Przebieg proponowany przez Czwórmiasto zakłada, że nowa linia rozpocznie się w rejonie stacji Jakubowice na linii kolejowej 25, po czym będzie biegła do Sandomierza w kierunku południowym nowym śladem (równolegle do drogi krajowej nr 79). W rejonie Sandomierza powstałaby nowa stacja Sandomierz Rynek (obsługująca lewobrzeżną, większą część miasta), co wzmocniłoby rolę kolei w Sandomierzu (obecna stacja położona jest po prawej stronie Wisły, w miejscu mało istotnym z punktu widzenia obsługi mieszkańców). Następnie nowa linia przekraczałaby Wisłę i kierowałaby się w okolice stacji Sobów (Tarnobrzeg), gdzie włączałaby się w linię kolejową 25 (możliwe przekroczenie wspólnym przebiegiem z powstającą trasą S74). Następnie, na południe od stacji Tarnobrzeg, w kierunku wschodnim rozpoczynałaby bieg nowa linia w kierunku Stalowej Woli, która włączałaby się w istniejącą linię kolejową 68 w rejonie ulic: Przemysłowej Bocznej i Emilii Plater, tj. niemal w centrum miasta, minimalizując tym samym stratę czasu wynikającą z przejazdu przez Stalową Wolę Rozwadów. Dodatkowo przedstawiciele Czwórmiasta wskazują, że nowa linia Łętownia – Rzeszów powinna rozpoczynać bieg wcześniej (tj. na północ od proponowanej przez CPK Łętowni), w rejonie stacji Nisko Podwalina.
Dzięki tym modyfikacjom nawet nieznaczne wydłużenie Szprychy nr 6 powinno spowodować, że ewentualne wydłużenie czasu jazdy do CPK będzie miało marginalny charakter (szacowany czas przejazdu CPK-Rzeszów wzrośnie o 5 minut), a równocześnie osiągniętych zostanie szereg korzyści:
- włączenie w sieć dowozową do CPK całej formującej się aglomeracji Czwórmiasta zamieszkałej przez ponad 350 tys. mieszkańców,
- wzmocnienie wewnętrzne Czwórmiasta poprzez uformowanie silnej wewnętrznej osi transportowej.
Przedstawiciele 4 miast występowali już do CPK na wcześniejszych etapach konsultacji. Należy zauważyć, że inicjatywę poparły solidarnie wszystkie 4 miasta, pomimo tego, że dla części z nich nowy przebieg jest korzystny, ale odbyłoby się to kosztem miast partnerskich. Wszystkie cztery miasta zauważają, że zaproponowany przebieg niweczy szansę na wykorzystanie projektu CPK do budowy wewnętrznej sieci komunikacyjnej nowej aglomeracji, której stworzenie jest szczególnie istotne również dlatego, że Sandomierz, Tarnobrzeg, Stalowa Wola oraz Nisko zostały sklasyfikowane jako „miasta średnie tracące funkcje”, a formowanie aglomeracji jawi się dla nich jako strategiczna szansa na przezwyciężenie strukturalnych problemów.
Komentarze:
- Dariusz Bożek, Prezydent Tarnobrzega:
Przedstawiony przez nas projekt CPK daje szanse na zintegrowanie wewnętrzne regionu Czwórmiasta. Chcemy się wspólnie rozwijać, a mieszkańcy wszystkich ośrodków formujących Czwórmiasto powinni mieć zapewniony szybki i komfortowy transport kolejowy: zarówno do Warszawy, CPK i Rzeszowa, jak również wewnętrznie. Dziś czas przejazdu pociągiem pomiędzy Tarnobrzegiem i Stalową Wolą, największymi ośrodkami Czwórmiasta, wynosi ponad 30 minut, co – zestawione z czasem na dojazd z i na stację – powoduje, że oferta kolei jest nieatrakcyjna, a mieszkańcy wybierają samochody. Zwracam również uwagę na aspekt lokalno-historyczny: dotychczas Stalowa Wola i Tarnobrzeg częściej rywalizowały niż współpracowały. Rywalizacja dotyczyła również trasowania pociągów z/do Warszawy. Proponowany przez nas przebieg Szprychy 6 pozwala „nawlec” na trasę wszystkie nasze miasta, co umocni podstawy ścisłej współpracy, a także zapobiegnie wykluczeniu Tarnobrzega i Sandomierza z szybkiej sieci kolejowej. Zadbanie o nasze interesy doskonale wpisuje się w tak mocno dziś promowaną przez rząd politykę, a mówiącą o przeciwdziałaniu wykluczeniu komunikacyjnemu małych i średnich miejscowości. Dla Tarnobrzega to m.in. szansa zaistnienia na turystycznej mapie Polski. Znakomita komunikacja to też przecież argument w rozmowach z inwestorami.
- Marcin Marzec, Burmistrz Sandomierza:
Zaproponowany przez CPK przebieg Szprychy 6 wyłącza z projektu CPK miasto Sandomierz, co istotnie ogranicza szanse miasta na tworzenie atrakcyjnej oferty turystycznej. Można się spodziewać, że w przypadku realizacji wariantu CPK, na skutek przebiegu szybkich linii z pominięciem Sandomierza, większość lub wszystkie pociągi w relacji Przemyśl/Rzeszów – Warszawa/CPK będą wykorzystywały nowe, szybkie linie, czyli w efekcie Sandomierz utraci połączenia z Warszawą i centrum kraju. Z kolei proponowany przez nas przebieg nie tylko nie powoduje wykluczenia, ale również poprawia dostępność w ramach Sandomierza (poprzez stworzenie nowej stacji po lewobrzeżnej stronie miasta, tj. bliżej historycznego Rynku) i poprawia mobilność wewnątrz formującego się Czwórmiasta.
Wierzymy, że słowa Pana Ministra Marcina Horały („Jesteśmy otwarci na rozmowy, zmianę wariantów korytarzy nowych linii kolejowych i tras drogowych planowanych w ramach inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego”) stwarzają przestrzeń do rozmowy o optymalnym położeniu tras do CPK w obrębie Sandomierza i całego Czwórmiasta.
- Waldemar Ślusarczyk, Burmistrz Niska:
Pomimo, iż wariant zaproponowany przez CPK przebiega przez nasze miasto, to widzimy jednak głęboki sens w przemodelowaniu przebiegu Szprychy tak, by obejmowała również Sandomierz oraz Tarnobrzeg. Chcemy się wspólnie rozwijać i tworzyć spójny ośrodek aglomeracyjny, gdyż w ten sposób będzie nam łatwiej pozyskiwać inwestycje i rozmawiać o projektach rozwojowych z partnerami zewnętrznymi. Szybka oś komunikacji kolejowej stworzy realne spoiwo naszych wspólnot lokalnych i pozwoli na efektywniejsze przemieszczanie się mieszkańców pomiędzy naszymi miastami – zarówno w celach zawodowych, jak również turystycznych, edukacyjnych czy osobistych.
Orientacyjny przebieg fragmentu Szprychy 6 wg wizji Czwórmiasta (fragment na zielono):
Mapa wg CPK:
Mapa wg Czwórmiasta na tle mapy CPK:
info: UM Tarnobrzeg
„Czwórmiasto”…… Kto taką głupotę wymyślił?
Czy w przypadku nie uwzględnienia koncepcji czwórmiasta Stalowa i Nisko zbojkotują przebieg szprychy wg koncepcji CPK ? Nadbereźny zabroni budowy przez Stalową ? 😉 Okaże się jak bardzo są solidarni w ramach czwórmiasta 😀
Tak nawet USA wstrzyma loty kosmiczne żeby z głupkiem z Tbg się zsolidaryzować.
Jeśli , a na pewno takich „rozwiniętych” w mieście jest więcej to mamy odpowiedż dlaczego Tarnobrzeg się cofa. Co ty żresz że masz takie myśli ?
ale dlaczego mają ci zbojkotować Nadberezny ma wiceminstra infrastruktury Webera wiec co zechce to ten mu załatwi nawet jakby mieli budować specjalną linię do Stalowej to mu z Adamczykiem przyklepie
Czy Ty przypadkiem nie przeceniasz jego możliwości ?. Według mnie wykorzystał już limit na 10 lat do przodu. Zresztą poczekajmy na wynik wyborów.
Następny „mądry” filozof z tbg
Jakby mi do śmieci dopłacili też bym poparł, dlatego ludzie dajta spokój, bo kisiel w majtakch i nic po za tym z tego nie bedzie!!
Mamienie biedaka (Tarnobrzeg) jak się go chce oskubać, a tak jest w tej sytuacji.
No ciekawe co z tego wyjdzie. Okaże się jak skuteczne są władze Tarnobrzega i ile znaczy tzw. czwórmiasto.
A nic nie wyjdzie, temat wrzucony by rozmyć śmieciowy aneks.
Ja też podejrzewam, że nic z tego. Ale jeszcze trochę minie, zanim się przekonamy. Dlatego mnie na ten moment bardziej interesuje, czy podołają mojemu challengowi, czyli wyznaczeniu do końca czerwca 2020 r. przejazdu rowerowego na ulicy Sikorskiego obok przejścia dla pieszych na wysokości ulicy Dekutowskiego. Bo jeżeli tego nie da rady zrobić, to co dopiero załatwić możliwie szybko poważniejsze sprawy.
jak to ruszy to moze w koncu ten dworzec wyremontuja i pks połacza ale ile tego kislu upłynie nikt tego nie wie?
Najmniej to do tej szprychy Tarnobrzeg pasuje
Nigdy nie będzie dobrze , było tu zawsze zadupie i tak pozostanie a zostaniemy z tym jak jest . Jednym słowem dziadostwo . Nie ma silnego wsparcia dla Tarnobrzega , kto by tą sprawę pociągnął dalej . Przebicia brak , głowy do myślenia też , czuję ,że obwodnicy też nie będzie dopóki będzie ta opcja w rządzeniu . Efekty już widać w Stalowej i Nisku , powoli dołącza Nowa Dęba . Nikt z Tarnobrzega nie stara się nawet w województwie o jakieś wsparcie , jesteśmy rzuceni na pożarcie i taki los czeka w przyszłości miasto , miasto emerytów i rencistów pod rządami dygnitarzy po Siarkopolu i teraźniejszej KO. Trzeba wiedzieć gdzie uderzyć , gdzie szukać współpracy i z kim , ale na pewno nie będzie to KO.
Turyści z całego świata przylecą na Centralne Lotnisko następnie pociągami dojadą do Ocic następnie Tyrolką przejadą na Skarpę Jeziora i Cudownymi Schodami zejdą na Plaże jeziora. Genialny plan Prezydenta Bożka !!!
i to będzie nasz sukces. Tym turystom powiemy, to jest nasze, przez nasz zbudowane i to nie jest nasze ostatnie słowo Tym sukcesem otworzymy oczy niedowiarkom, którzy jeszcze nie wierzą w Bożka a przecież czasem aż oczy bolą patrzeć jak się przemęcza na FB dla naszego miasta
Czyli co słomiana inwestycja ?
I ZAPŁACĄ ZA SMIECI 30 ZŁ,A POTEM SIE UTOPIĄ W JEZIORZE
BARDZO DOBRE ROZWIAZANIE DLA WSZYSTKICH 4 MIAST, TUTAJ MOJA POCHWALA, SKORZYSTAJA NA TYM WSZYSCY ( CALA CZWORKA), A KZDE Z TYCH MIAST MA INNY CHARAKTER I ZADNE NIE JEST TAKIE SAMO. GRZECHEM BYLOBY NIE WYKORZYSTANIE W TYM PROJEKCIE ICH BLISKOSCI! MAM TYLKO NADZIEJE, ZE GLOWNY BUDYNEK TARNOBRZESKIEGO DWORCA PKP DOCZEKA SIE TEZ WKROTCE GENERALNEGO REMONTU!? TAK,ABY PASOWAL DO TEJ NOWEJ KONCEPCJI, ZAS STACJE NA PODMIEJSKICH OSIEDLACH ( SOBOW, OCICE),ZOSTANA TEZ WKROTCE PRZEBUDOWANE NA TAKI SAM WZOR JAK STALOWA WOLA-CHARZEWICE? POWSTALY BY DODATKOWO 2 NOWE PRZYSTANKI PKP TARNOBRZEG-SOBOW I TARNOBRZEG-OCICE , OPROCZ OCZYWISCIE DWORCA GLOWNEGO. JESTEM JAK NAJBARDZIEJ ZA, OBY SIE TA KONCEPCJA SZYBKO UDALA Z POMOCA MIN, PANA MINISTRA WEBERA I PANI SENATOR SAGATOWSKIEJ Z NASZEGO REGIONU,
ALEŚ SIĘ ROZBUJAŁ — TO JEST TYLKO MEDIALNY PROJEKT — FANFARY I OWACJE SCHOWAJ NA FINAŁ .BO W FINALĘ JAK ZAWSZE MARSZ ŻAŁOBNY
JAK NAJBARDZIEJ JESTEM ZA POWSTANIEM TAKIEJ OPCJI. GRZECHEM BYLOBY NIE WYKORZYSTANIE GOSPODARCZEJ BLISKOSCI TYCH MIAST W POLNOCNEJ CZESCI PODKARPACIA. OBY SIE UDALO!
Nie jestem pesymistą ale wiem że to nie przejdzie. Chyba że Stępień pomoże.
Tak spaprać!!!
Ja juz słyszałem opinie ze łatwiej i taniej jest tak jak w Stalowej Woli wybudowano przystanek kolejowy Stalowa Wola Charzewice Park odnośnie połączenia Rzeszów – Lublin z pominięciem Stalowa Wola Rozwadów wybudowanie nowej stacji w Tarnobrzegu gdzieś w okolicy ul .Sobowskiej .To tez Tarnobrzeg wiec będzie na trasie .:)Wystarczy tak jak w Stalowej Woli polaczyc to komunikacja miejska i tyle.Wiec raczej nie liczylbym na milionowe zwiekszenie kosztow tylko dlatego ze Tarnobrzegowi sie tak zachcialo.A Stalowa Wola i Nisko to popiera bo wie ze i tak nic z tego nie bedzie.
A i jeszcze jedno.Budowa tej szprychy ma za zadanie szybkie połączenie kolejowe Podkarpacia z Centralnym Portem Komunikacyjnym i dworce,przystanki na tej szprysze będą dość odlegle od siebie.I jeśli chodzi o nasz rejon to będą to dworce w ,Rzeszowie, Stalowej Woli ,Ostrowcu Św, Radom,Warka,Grójec .itd a Nisko,Sandomierz ,Tarnobrzeg lokalna komunikacja maja dotrzeć do dworca Stalowa Wola aby jechać dalej .Czy to jasne?Inaczej byłaby to zwykła linia kolejowa a nie o to chodzi.Także ta koncepcja jest bezprzedmiotowa.I juz wiecie wszystko .Taka będzie odpowiedz 🙂
Szprycha nr 6 stanowi połączenie Warszawy i Centralnego Portu Komunikacyjnego z województwami: świętokrzyskim i podkarpackim. Pociągi z CPK po przejechaniu przez Grójec – czyli rejon tzw. szlaku jabłkowego, w sąsiedztwie zamku w Czersku – pojadą dalej przez Radom, drugie miasto na Mazowszu i siedzibę licznych instytucji, znane m.in z pokazów Radom Air Show. Szprycha poprowadzi dalej przez Stalową Wolę na terenie COP, flagowego przedsięwzięcia ekonomicznego II RP. Jadąc dalej, znajdziemy się w prężnie rozwijającym się Rzeszowie, stolicy Podkarpacia, rejonie Doliny Lotniczej.
Dzięki inwestycjom spółek CPK i PKP Polskie Line Kolejowe, które zostały przewidziane w ramach szprychy nr 6 do sieci połączeń dalekobieżnych włączony zostanie Sanok, jedno z najdalej wysuniętych na południowy wschód miast w Polsce, w którym w Muzeum Historycznym możemy podziwiać liczącą ok. 600 prac Galerię Zdzisława Beksińskiego. Założenia spółki CPK są takie, że podróż z Warszawy do Stalowej Woli skróci się niemal trzykrotnie (wyniesie 2 godz.), a do Rzeszowa ze stolicy dojedziemy w czasie o ponad 1,5 godz. krótszym niż obecnie (będzie to 2,5 godz).
Niestety. Co tu marzyć o „szprysze” obsługującej Tarnobrzeg, skoro na istniejącej stacji PKP od tylu lat nie da się stworzyć choćby toalety i kasy biletowej? Ale do końca czerwca przekonamy się, czy władze gminy zamierzają zmienić swoje podejście do zarządzania miastem – każdy będzie mógł zobaczyć, czy na ul. Sikorskiego na wysokości ul. Dekutowskiego powstanie do tego czasu przejazd rowerowy.
Na Sikorskiego vis a vis „Manhattanu” miała powstać kilka lat temu kładka dla pieszych i g… z tego wyszło.
Takie coś było do przewidzenia. Wystarczy popatrzeć, jak wygląda przejście dla pieszych przez Wisłostradę przy cmentarzu. Generalnie ciągle jest sporo do zrobienia z drogami w Tarnobrzegu.
schody przy tyrolce ważniejsze
Rok temu po śmiertelnym wypadku pieszego i motocyklisty koło wieżowców miasto tym bardziej powinno wybudować kładkę na Sikorskiego ale rzeczywiście zwykła fanaberia czyli schody są ważniejsze niż bezpieczeństwo mieszkańców.
Szprycha nr 6 stanowi połączenie Warszawy i Centralnego Portu Komunikacyjnego z województwami: świętokrzyskim i podkarpackim. Pociągi z CPK po przejechaniu przez Grójec – czyli rejon tzw. szlaku jabłkowego, w sąsiedztwie zamku w Czersku – pojadą dalej przez Radom, drugie miasto na Mazowszu i siedzibę licznych instytucji, znane m.in z pokazów Radom Air Show. Szprycha poprowadzi dalej przez Stalową Wolę na terenie COP, flagowego przedsięwzięcia ekonomicznego II RP. Jadąc dalej, znajdziemy się w prężnie rozwijającym się Rzeszowie, stolicy Podkarpacia, rejonie Doliny Lotniczej.
Dzięki inwestycjom spółek CPK i PKP Polskie Line Kolejowe, które zostały przewidziane w ramach szprychy nr 6 do sieci połączeń dalekobieżnych włączony zostanie Sanok, jedno z najdalej wysuniętych na południowy wschód miast w Polsce, w którym w Muzeum Historycznym możemy podziwiać liczącą ok. 600 prac Galerię Zdzisława Beksińskiego. Założenia spółki CPK są takie, że podróż z Warszawy do Stalowej Woli skróci się niemal trzykrotnie (wyniesie 2 godz.), a do Rzeszowa ze stolicy dojedziemy w czasie o ponad 1,5 godz. krótszym niż obecnie (będzie to 2,5 godz).
Czytam to i śmiech mnie ogarnia. Za dwa lata w
Berlinie mają otworzyć to co my planujemy chyba za 10 .Na razie u nas zatrudnienie znalazło chyba kilkaset osób , które nie wiem co robią. Niektórzy z pensją kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie. Tak jak CPK tak jak przekop Mierzei wiślwnej nie mają ekonomicznego uzasadnienia moim zdaniem na chwilę obecną. Czy ktoś zadał sobie pytanie ile tych barek wpływa do portu w Elblągu?. Na średnie i większe jest podobno za płytki. Co to za port to wystarczy zdjęcia obejrzeć… Czy Rosjanie kiedykolwiek odmówili przepuszczenia jakiegokolwiek statku do Elbląga?.Będzie jak z lotniskiem w Radomiu .Pracuje tam ok. 140 osób a jeszcze niedawno nie latał tam żaden samolot nawet czarterowy. Modlin jest bliżej ale wola polityczna była i jest ,żeby rozbudować Radom. Pasażerowie mają być wożeni prawie 100 km. autokarami do Warszawy…
Mam inne zdanie.Taki port Centralny jest bardzo potrzebny tak jak przekop mierzei aby nikt nam nie dyktował cen za przepłyniecie kajakiem.A jeśli chodzi o szprychę to nie wyobrażam sobie aby pociąg według tej nowej propozycji miał zatrzymywać sie w Stalowej Woli,Tarnobrzegu i Sandomierzu co 30 km bo nie o to chodzi z ta szprycha tylko o szybkość przejazdu.Wsiadasz w pociąg regionalny,jedziesz do Stalowej Woli i dalej w Polskę ekspresem..Tak to ma wyglądać.Następna stacja to Ostrowiec Świętokrzyski i Radom.
Nie z pomysłów tylko z ich realizacji KAŻDY w normalnych firmach jest rozliczany.
Mam nadzieje , że tak będzie i w tym przypadku.
Powodzenia
rozlicz Tuska za oddanie śledztwa smoleńskiego Rosji .
Gość niestety nie startuje w wyborach, wiec nie bede mógł go rozliczyć nie głosując na niego. 🙂
Ale będzie okazaja przy lokalnych wyborach rozliczyć tutejszą władzę z PO. 🙂
Samolot oddali ?
już za 5 lat zmieni się władza i wszystkie te głupoty zaorze i będzie po jabłkach.
może za dekadę uda się tym pojechać choć jak znam życie i wtedy będzie tak jak z S74,którą olewali i POprzednicy a i pis wspierający prowincję póki co jej przez nasze miasteczko nie poprowadził,przypadek ? 😀
Ty wierzysz w że POrąbani dojdą jeszcze kiedykolwiek do władzy ?Przecież nawet skumanie ze starymi komuchami nic im nie dało. A młodych nie mają ci młodzi , mądrzejsi są w PiS-ie, Tylko w nielicznych miastach (też u nas) siedzą i psują te miasta jak tylko mogą(widzimy u nas rezultaty) a dobrego (lepszego niż PiS) nic nie są w stanie zrobić i długo nie będą, bo oni umieli tylko okradać państwo (obywateli) i tylko zmieniali sobie wspólników.
Chcemy Nadbereznego !
Oj tak, Tarnobrzeg czeka na zbawcę, który pokaże, że się da.
Z pustego i Salamon nie naleje.
Całe to „czwórmiasto” to jakiś chory wytwór czyjejś wyobraźni, kompletnie bez sensu ,wystarczy spojrzeć na mapę i widać od razu że Tarnobrzeg wedle tego projektu jest nadal oderwany komunikacyjnie od miast położonych na zachód i północny zachód, które są JESZCZE BARDZIEJ zaludnione niż wspomniany Sandomierz. Opatów 30 km zupełnie niepołączony oraz duże miasta za Opatowem. Cały czas panowie od projektowania tkwią w maraźmie i w tym swoim wydumanym świecie. Nikt nie narysował niczego sensownego. Sandomierz ma swój interes a Tarnobrzeg ma swój ODDZIELNY interes ,bo leżą na zupełnie innych trasach. Linia kolejowa od Stalowej Woli musi być zbudowana ,ale nie do Sandomierza, bo taka już istnieje tylko w kierunku Opatowa,Ostrowca,Starachowic przez Tarnobrzeg. Jedyny sensowny projekt.
To co oni tu wypisują, to jest śmieszne i niedorzeczne
SYGNALIZACJA SWIETLNA NA PRZEJSCIU PRZEZ WISLOSTRADE W REJONIE GRANICZACYCH ZE SOBA TARNOBRZESKICH CMENTARZY JEST BARDZO WYCZEKIWANA ZE WZGLEDOW BEZPIECZENSTWA I BARDZO DUZY RUCH SAMOCHODOWY. Z PRZEJSCIA TEGO KORZYSTA WIELE OSOB UDAJACYCH SIE TAKZE NAD JEZIORO.
Czy tam nie było wypadków? Tam już dawno powinna być sygnalizacja, ale widocznie nie było ku temu woli. Ale żeby nie było, że oczekujemy zbyt wiele, to niech zmiana podejścia do zarządzania miastem rozpocznie się od czegoś małego, czyli wykonania do końca czerwca 2020 r. przejazdu rowerowego na ulicy Sikorskiego obok przejścia dla pieszych na wysokości ulicy Dekutowskiego. Można było spokojnie zrobić to w 2019 r., ale widocznie nie było wtedy ku temu woli. Jeżeli teraz również nie da rady tego zrobić, to co dopiero z załatwieniem możliwie szybko poważniejszych spraw w mieście.
Kto jest właścicielem tej trasy? Miasto ?.
Możesz poczytać:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_publiczna
To do właściciela trzeba uderzać. Trudno ,żeby miasto przebudową cudzych drog miało się zajmować.
W takim razie dlaczego miasto w grudniu 2019 r. ogłosiło przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla zadania „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 758 ul. Wiślnej w Tarnobrzegu”? W artykule na Wikipedii, do którego link Ci podałem, znajduje się wyjaśnienie do tego.
Data publikacji: 2019-12-13:
„Prezydent Miasta Tarnobrzega ogłasza przetarg nieograniczony pn.: Opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa dróg wojewódzkich w Tarnobrzegu: 1) Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 758 ul. Mickiewicza na odcinku od ronda ul. Szpitalna – Niepodległości – Mickiewicza do skrzyżowania z ul. Kochanowskiego. 2) Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 758 ul. Wiślnej w Tarnobrzegu.”.
Ale ja codziennie przejeżdżam rowerem tym przejściem . Po drugie niemożliwe to jest ponieważ, tam obowiązuje oczekiwanie przed przejściem aż przejadą ciężarówki i tiry które właśnie wyruszyły od skrzyżowań. Musiałyby co chwila stawać. Jedynie sensowne jest postawienie znaku nakazującego oczekiwanie pieszym i rowerom na przepuszczenie aut i tyle
Interesujące podejście. Nie wiem skąd wynosisz takie zasady ruchu, ale prawo stanowi inaczej.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przej%C5%9Bcie_dla_pieszych
wynoszę je z rozumu, bo nie lubię być rozjechany przez ciężarówkę ani dzieci za które odpowiadam i zawszę ich uczę, poczekaj aż auto stanie ,dopiero wchodzisz na przejście. Proste
No to jak w końcu: na przejściu „obowiązuje oczekiwanie przed przejściem aż przejadą ciężarówki i tiry”, czy robisz to „z rozumu”? Poza tym jeżeli wzorcem jest „poczekaj aż auto stanie ,dopiero wchodzisz”, to tak samo można zachować się na przejeździe rowerowym. A przejeżdżanie rowerem przez jezdnię po przejściu dla pieszych jest póki co zabronione.
Albo kładka byłaby najlepszym rozwiązaniem bo niestety pieszych rozpędzone samochody rzadko puszczają na tym przejściu.
D;aczego spośród głosów „czwórmiasta” zacytowano jedynie reprezentantów 3 miejscowości i nie czytamy o entuzjazmie co do zmian płynącym ze Stalowej Woli? Czyżby była to cisza znamienna i mówiąca „róbcie, próbujcie a i tak ch.. z tego wam wyjdzie”?
No właśnie, bo w Stalowej śmieją się z tych pomysłów, mają plany i wizję na dziesięciolecia na przód, przemyślane i przeliczone. Nigdy ich nie dościgniemy
TEN SIE SMIEJE, KTO SMIEJE SIE OSTATNI!! PRZYJDZIE JESZCZE CZAS, KIEDY TARNOBRZEG ODBIJE SOBIE WSZYSTKO (Z CZEGO INNI GO ZAWSZE OKRADALI) Z NAWIAZKA!
przeciez w tym tarnobrzegu nigdy niczego niebylo dziadowskie galicyjskie miasteczko i tyle sztucznie wypromowane za komuny
to raczej tarnobrzeg okradal innych