Sandomierz będzie mieć nowe, niskoemisyjne miejskie autobusy, które zastąpią wysłużone, 20-letnie pojazdy. Nowe autobusy mają jeździć po ulicach miasta za rok.
Projekt pod nazwą „Transport miejski przyjazny środowisku – zakup nisko emisyjnego taboru autobusowego” przewiduje zakup 6 nowych autobusów nisko podłogowych wraz z wyposażeniem dodatkowym obejmującym m.in. kasowniki, system wizyjnej informacji pasażerskiej, klimatyzację, monitoring oraz automaty do zakupu biletów z płatnością gotówkową.
W ramach przebudowy infrastruktury przystankowej przewidywana jest miedzy innymi budowa nowych zatok, wymiana nawierzchni peronów, zatok, wymiana wiat.
Całkowity koszt projektu wynosi niemal 9 mln zł, z czego dofinansowanie z funduszy unijnych to blisko 6,5 miliona złotych.
Umowę na zakup autobusów oraz modernizacji wraz z budową nowej infrastruktury przystankowej podpisali Andrzej Bętkowski marszałek województwa świętokrzyskiego przy kontrasygnacie Marka Jońcy członka zarządu województwa świętokrzyskiego i Marcin Marzec burmistrz Sandomierza.
Projekt zakłada kompleksowe działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności zbiorowego transportu publicznego oraz ograniczenie emisji zanieczyszczeń z autobusów. Projektem objęta zostanie także reorganizacja kursów autobusowych. Wdrożenie nowego wariantu kursowania komunikacji miejskiej wraz ze zwiększeniem częstotliwości przejazdów pozwoli na zaspokojenie oczekiwań mieszkańców i zwiększenie zadowolenia z transportu miejskiego. Efekt ograniczenia emisji z komunikacji miejskiej w wyniku zakupu nisko emisyjnych autobusów będzie powiększony o redukcję emisji uzyskaną w wyniku uatrakcyjnienia przewozów i rezygnacji mieszkańców z indywidualnego transportu osobowego na rzecz przyjaznego transportu zbiorowego.
Głównym celem projektu jest zapewnienie w Sandomierzu transportu miejskiego o niskiej emisji substancji szkodliwych, co będzie możliwe dzięki zakupowi nowego taboru autobusowego zapewniającego redukcję CO2 i innych substancji szkodliwych. W wyniku realizacji inwestycji nastąpi nie tylko zmniejszenie emisji substancji szkodliwych, ale również poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta w wyniku doposażenia autobusów w urządzenia zapewniające większy komfort przejazdów, wprowadzenia systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, a także reorganizacji komunikacji obejmującej głównie zmiany w częstotliwości poszczególnych linii.
foto&info: UM Sandomierz
Tarnobrzeg niech podniesie ceny za bilety.
Nie mów głośno bo prezydent i rada miasta to czyta.
Świetnie, niech teraz Sandomierz puszcza tzw „11”! Oczywiście wyłącznie w trosce o komfort pasażerów.
A Tarnobrzeg kupi 20letnie autobusy od Sandomierza i bedzie odtrąbiony wielki sukces
Raczej 30 letnie z okresu NRD.
TBG ma kupić 20 elektrycznych hulajnóg dla Prezydenta i Radnych.
A nasz prezydent nawet nie wie że są takie programy
Teraz są wakacje,prezydent zgodnie z karta nauczyciela odpoczywa.
a w Tarnobrzegu niepotrzebne, a co to jest ekologia? tracą mieszkańcy i miasto dlatego, że jakiś pajac zlikwidował sprzedał MkS. Dlaczego nie dąży się do odbudowy miejskich spółek, to praca dla ludzi z miasta i tańsze usługi.
Proste że autobusy i śmieciarki powinniśmy mieć swoje.Wszystko da sie odbudować,trzeba tylko chcieć.Powołać spółke i wyszarpać kupe kasy można z M.Ś. oraz Unii na takie cele.Potrzebna jest chęć i ludzie którzy będą o to zabiegać.Tylko czy są takowi w naszym Urzędzie Miasta?Pompki niby robią a czy coś innego są w stanie zrobić???Tego nie wiem…
Nie potrafią merytorycznie pracować. Pompki to tak Proszę bardzo SA fotki to jest radość..
Jednoosobowo nikt nic nie likwidował ani nie sprzedawał. O takich działaniach decyduje większość w R.M to mogą być nawet ci co dzisiaj tam zasiadają. Ale oświeceni mieszkańcy tak jak Ty wskazują na tego najważniejszego a radnych wybierają jak leci bo w kampanii wyborczej nikt im(mieszkańcom) nie przypomni ich (radnych) „zasług”.w głosowaniach.
Nie przeceniasz trochę przypadkiem tych ludzi? Przypomnij sobie ile czasu zajęło niektórym szkolenie z obsługi tabletów ,żeby sesje zdalną zrobić …
No właśnie zamiast podziękować mlecznemu jankowi i malemu fiatowi wylewacie żale na Pana Prezydenta. Kto wszystko sprzedał? Żeby coś odbudować potrzebne są dziesiątki milionów na każdą z tych inwestycji. Tymczasem ,żeby trochę dróg nad jeziorem zrobić , trzeba kombinacje robić z udziałami w wodociągach. Teraz płacz,że ceny wody w górę. A myśleliście,że skąd pieniądze na spłatę będą? Tak jak pisałem wcześniej , albo podwyżki albo rezygnacja z jakichkolwiek inwestycji w infrastrukturę wodociągową.Pan Prezes mówił trochę co innego ale … Tu każda nowa inwestycja musi się skończyć w kieszeniach ludzi bo kredytu nikt nie da. Ale powtórzę po raz enty m in. nijakiemu Marowi. To zasługa dobrych rządów poprzedników.
Słyszałeś jak prezydent i prezes zapewniali na sesji o sprzedaży udziałów w spółce wodociągów ze nie będzie podwyżek cen wody.
Mieszkańcy słyszeli a Alf słyszy co chce słyszeć.
To jak to teraz wygląda?
Źle tol Alf wygląda
Mówili to co ludzie chcieli usłyszeć. Jak nie masz zdolności kredytowej to żaden bank nie pożyczy Ci pieniędzy. Z miastem jest podobnie , z tą różnicą ,że ma mieszkańców , którzy w różnych daninach dadzą więcej miastu. I ludzie piszący tu o inwestycjach , będziecie musieli potem to sfinansować w taki czy inny sposób. Doradzam więc rozwagę , czyba ,że ktoś w cuda wierzy…
To jakim prawem zostalem obciążony spłata inwestycji nad jeziorem płacąc za wodę.
To naruszenie zasad ustalania cen.
A to już ktoś powinien sprawdzić Alf
Z jednej strony może i trzeba by było zrobić takie referendum , z pytaniem do mieszkańcó czy zgadzają się ponosić wyższe opłaty w zamian za rozwój miasta. Ale chyba wynik takiego referendum byłby łatwy do przewidzenia. A tak prawem kaduka będziemy mieli nowe drogi nad jeziorem za nasze pieniądze. Swoją drogą to nie wierzę ,że zmienią coś one w sytuacji miasta. Mżonki
A rada nadzorcza nadal ta sama która wybrał prezydent Kalinka
My też będziemy mieli taki autobus tylko na razie jest koncepcja.
To już w strategii rozwoju miasta na lata 2014-2020 napisano m.in.:
„3. STRATEGIE NISKOEMISYJNE, W TYM ZRÓWNOWAŻONY
TRANSPORT
(Oś priorytetowa V. Infrastruktura komunikacyjna)
EFRR: Działania w zakresie zrównoważonego transportu skoncentrowane na usprawnianiu komunikacji łączącej miasta i ich obszary funkcjonalne. Projekty powinny przyczyniać się do realizacji niskoemisyjnych strategii organizacji transportu publicznego dla całego obszaru funkcjonalnego (np. systemy „Park&Ride”, „Bike&Ride”, ścieżki rowerowe i piesze dla celów komunikacyjnych, zintegrowane centra przesiadkowe w tym: parkingi rowerowe, tabor dla transportu ekologicznego, infrastruktura transportu publicznego).”.