W poniedziałek w Tarnobrzegu spotkanie informacyjne ws. przebiegu nowo projektowanej drogi szybkiego ruchu S74

Spotkanie informacyjne ws. szczegółowego przebiegu nowo projektowanej drogi szybkiego ruchu S74. Spotkanie odbędzie się w poniedziałek 13 lipca o godz. 11.00 w hali MOSiR.

Udział w spotkaniu, którego gospodarzami będą przedstawiciele miasta, zapowiedzieli przedstawiciele Generalnej Inspekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także przedstawiciele firmy, która projektuje trasę. Planowane spotkanie ma charakter informacyjny i jest otwarte dla mieszkańców Tarnobrzega. Udział w nim może wziąć każdy chętny, jednak przypominamy, że ze względu na stan epidemiczny obowiązuje nas ustawa o zakazie zgromadzeń powyżej 150 osób. Z góry więc przepraszamy, gdyby nie wszyscy mogli wejść na halę MOSIR. Na taką ewentualność przygotowaliśmy do dyspozycji mieszkańców Tarnobrzega dwie dodatkowe sale (w TDK oraz w Szkole Podstawowej nr 10), w których nadawana będzie transmisja on-line ze spotkania. Co ważne, także z tych lokalizacji możliwe będzie zadawanie pytań w formie elektronicznej.

W związku z ograniczeniem dotyczącym liczby uczestników spotkania, prosimy o przybycie przynajmniej kilkanaście minut przed planowanym czasem jego rozpoczęcia, gdyby zaistniała konieczność przemieszczenia się do wskazanych przez organizatorów, innych niż hala MOSIR, sal.

Termin: 13 lipca 2020 r., godz. 11.00

Miejsce: hala MOSIR, al. Niepodległości 2

Transmisja: – TDK, ul Słowackiego 2

– SP nr 10, ul. Dąbrowskiej 10

BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S74 NA ODCINKU OPATÓW – NISKO

Gmina Tarnobrzeg

I. Opis inwestycji

1. Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej Studium Techniczno-Ekonomiczno Środowiskowego (wraz z analizą i weryfikacją wariantów zarekomendowanych z etapu Studium Korytarzowego) dla ok. 71 km drogi ekspresowej S74 na odcinku Opatów – Nisko wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz jej uzyskaniem.

2.Podstawowe cele inwestycji

Celem planowanej inwestycji jest uwolnienie od ruchu tranzytowego terenów zabudowanych w miastach Sandomierz, Stalowa Wola, Nisko, a także w pobliskich wsiach oraz poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu na drodze łączącej centralną część kraju z rejonami południowo-wschodnimi.

Korzyści dla użytkowników dróg:

  • podniesienie poziomu swobody ruchu na drodze,
  • wzrost bezpieczeństwa ruchu,
  • poprawa komfortu jazdy,
  • zmniejszenie zużycia paliwa,
  • skrócenie czasu podróży,
  • poprawa jakości obsługi ruchu.

Korzyści dla społeczeństwa i społeczności lokalnej:

  • wzrost bezpieczeństwa ruchu,
  • zmniejszenie negatywnego oddziaływania ruchu istniejącej drogi na otoczenie poprzez przeniesienie ruchu tranzytowego z istniejącej drogi na drogę ekspresową, – wzrost zainteresowania inwestycjami w rejonie drogi ekspresowej.

3. Przebieg drogi

Projektowany przebieg drogi ekspresowej S74 zlokalizowany jest na terenie województw: świętokrzyskiego i podkarpackiego. Inwestycja obejmuje budowę pełnego zakresu drogi ekspresowej klasy S; na odcinku od końca obwodnicy Opatowa w rejonie miejscowości Okalina Kolonia, na terenie województwa świętokrzyskiego i włączenia do projektowanej drogi ekspresowej S19 w Nisku (węzeł „Zapacz” – z węzłem) na terenie województwa podkarpackiego, wraz z węzłami, skrzyżowaniami, miejscami obsługi podróżnych, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi zapewniającymi dostęp do drogi publicznej oraz usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczna nie związaną z drogą.

4. Podstawowe parametry techniczne

  • klasa techniczna S
  • prędkość projektowa 100 km/h
  • prędkość miarodajna 110 km/h
  • liczba pasów ruchu 2×2,
  • szerokość pasa ruchu 3,5 m
  • szerokość pasa awaryjnego 2,50 m
  • szerokość pasa dzielącego (z opaskami) 4,00 m

5. Zakres inwestycji na terenie gminy Tarnobrzeg

W wariancie W1 trasa omija miasto Sandomierz od południa zgodnie z założeniami planów zagospodarowania obu województw. Przebiega pomiędzy miejscowościami Wielowieś, a Sielec. Na przecięciu z drogą DW-723 przewidziano lokalizację węzła. Za węzłem trasa przekracza tory kolejowe relacji Tarnobrzeg – Sandomierz i Sandomierz – Stalowa Wola. Wariant W3 wchodzi łukiem w obszar gminy Tarnobrzeg po południowej stronie miejscowości Zakrzów, gdzie przecina się z drogą DW-723. Następnie projektowana trasa przecina planowaną wzdłuż torów kolejowych relacji Tarnobrzeg – Sandomierz Obwodnicę Tarnobrzega. Na przecięciu tras przewidziano lokalizację węzła. Za węzłem trasa przecina tory kolejowe i biegnie wzdłuż torów relacji Tarnobrzeg – Stalowa Wola.

Wariant W4 przebiega przez teren powiatu i gminy Tarnobrzeg po północnej stronie miejscowości Wielowieś na długości niecałych 3km. Na przecięciu projektowanej drogi ekspresowej i istniejącej DW-723 zlokalizowano węzeł tuż przed torami kolejowymi relacji Tarnobrzeg -Sandomierz.

Wariant TGD w początkowej fazie poprowadzony jest analogicznie do wariantu W3. Następnie na wysokości miejscowości Sobów odgina się na północny-wschód i po przecięciu torów kolejowych relacji Sandomierz – Stalowa Wola trasa wkracza w obszar gminy Gorzyce. Wariant 1A omija po południowej stronie miejscowość Sielec. Następnie po przecięciu się z drogą wojewódzka 723, na której zaprojektowano węzeł, odgina się i biegnie w kierunku północno-wschodnim. Powyżej miejscowości Sobów łączy się z wariantem W1.

6. Wariantowanie przebiegu drogi na terenie gminy Tarnobrzeg

Na obecnym etapie inwestycji projektowane są następujące warianty przebiegu trasy:

  • Wariant W1 – czerwony – od km 28+838 do km 34+364, o długości ok. 5,526km
    Węzeł Tarnobrzeg na DW723 w km 30+963
  • Wariant W3 – zielony – od km 26+880 do km 34+058, o długości ok. 7,178km
    Węzeł Tarnobrzeg na proj. obwodnicy Tarnobrzegu (ew. DW723) w km 31+427
  • Wariant W4 – różowy – od km 28+597 do km 31+107, o długości ok. 2,510km
    Węzeł Tarnobrzeg ma DW723 w km 29+776
  • Wariant TGD – pomarańczowy – od km 27+888 do km 35+963, o długości ok. 8,075km
    Węzeł Tarnobrzeg na proj. obwodnicy Tarnobrzegu (ew. DW723) w km 32+365
  • Wariant 1A – oliwkowy – od km 30+123 do km 35+363, o długości ok. 5,240km
    Węzeł Tarnobrzeg na DW723 w km 31+841
Subskrybuj
Powiadom o
14 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
piter
4 miesięcy temu

jak dobrze pamietam to nie ma w tych miejscach takiego tragicznego dojazdu ale tez sa niezłe dziury ile z tego powiat tarnobrzeski zyska to nie wiadomo ale moze pdb mnie bardziej oswiecji?

rowa
4 miesięcy temu
Reply to  piter

ależ ty jesteś tak oświecjiony i tak świecjsz tragicznie głupotą że daj już spokój pdb

piter
4 miesięcy temu
Reply to  rowa

skoro wiesz jak ten plan pokazuje budowe drogi to powiedz to ludzi ci podesle abys korki udzielał?

Xmen
4 miesięcy temu

Okno na świat – myślę, ze droga ta pomoże miastu.

Odyseusz
4 miesięcy temu

Trasa ta będzie oknem Tarnobrzega na świat, może to pozwoli na szybszy rozwój miasta !

piter
4 miesięcy temu
Reply to  Odyseusz

raczej nie wiadomo czy tak bedzie bo sa problemy tak jak w machowie ze spalarnia smieci to teraz z droga wiec znowu pyjda podwyzki i beda pobierac opłaty za przejazd droga panstwowa?

Małgorzata
4 miesięcy temu

Darek tylko proszę nie zepsuj chociaż tego.

Mieszkaniec
4 miesięcy temu
Reply to  Małgorzata

Zanim ta trasa powstanie to Darek już nie będzie prezydentem więc i tak nie będzie miał nic do gadania.

piter
4 miesięcy temu
Reply to  Mieszkaniec

prezydent sie nawet nie pokazał tylko zastepca walszy o swoje a narazie jak tak dalej bedzie to powstanie wielkie głowno niz droga i spalarnia smieci itp szkoda wymieniac?

Neltah
4 miesięcy temu

To musi być jak najbliżej centrum.Najbardziej sensowny jest wariant W3. Kilometrów prawie tyle samo co w pozostałych ,ale łączy miasto Tarnobrzeg z drogą ekspresową,a nie wielowieś która nie jest miastem a jedynie należy do gminy Tarnobrzeg. Ja mam nadzieję że na spotkaniu informacyjnym władze miasto jasno dadzą do zrozumienia że miasto leży tam na południe a nie w sielcu ani w wielowsi i że tam powinna przebiegać trasa. Ogromna korzyść, połączenie nie tylko z Kielcami ale z Opatowem(30km), z Ostrowcem(45km) ,otworzy się duży rynek ,przepływ ludności, wymiana handlowa z dużymi miastami ze Świętokrzyskiego, nowe miejsca pracy,turystyka. Korzyści ogromne. Tarnobrzeg wreszcie wypełni się autami o różnych rejestracjach,powstanie wiele firm, instytucji.

Alf
4 miesięcy temu
Reply to  Neltah

Człowieku chyba na razie to jeden z 5 wariantów. Takie spotkania są wszędzie organizowane. Wymaga tego ustawa .Prowadzi się tzw. konsultacje społeczne. Ostateczny wariant może być zupełnie inny.

Konrad
4 miesięcy temu
Reply to  Neltah

Człowieku, zastanów się co takiego wartościowego znajduje się w Opatowie i Ostrowcu. Jeśli to jest według Ciebie coś godnego uwagi to szczerze współczuję…

drogomistrz
4 miesięcy temu
Reply to  Neltah

Droga szybkiego ruchu nie może przebiegać blisko centrum miasta, nie może ograniczać rozwoju budownictwa przez zajmowanie terenów do tego przeznaczonych, nie może dzielić miasta na połowę. Nie po to wyprowadza się ruch z centrum miast budując obwodnice często z dala od miasta żeby wprowadzać takiego kolosa komunikacyjnego jakim będzie S-74 do np Zakrzowa który leży tuż obok osiedli mieszkaniowych. Odległość 5 czy 10 km od węzła autostrady to żadna odległość. Nie wspomnę o uciążliwości jaką jest zapylenie i hałas, kto mieszkał blisko autostrady to doskonale wie co ono oznacza. Wariant S-74 nr l ewentualnie nr 1A jest wystarczający dla Tarnobrzega, blisko jest do drogi obwodowej, może także przejąc drogę S-9 i wyprowadzić ja poza tory aby mogła skierować się w kierunku Chmielowa i Jadachów. Wariant nr 3 raczej ograniczy rozwój parku technologicznego a nie doprowadzi do jego rozwoju nie mówiąc o innych negatywach takiej lokalizacji ( bliskość działek, cmentarza, osiedli). Moim zdaniem najgorszy jest wariant nr 3, juz lepszy jest nr 4. Sandomierz raczej będzie optował za węzłem w” Samborzec północ” więc należy brać w Tarnobrzegu pod uwagę wariant nr 1 lub nr 4. S-9 to jest perspektywa 20 lat więc nie ma co marzyć, bo nie wiadomo co będzie… Czytaj więcej »

drogomistrz
4 miesięcy temu
Reply to  Neltah

Najgorszy wariant nr 3 dlatego że jest najbliżej miasta, spowoduje największe szkody (hałas, kurz, zajęcie najlepszych terenów budowlanych, ograniczenie rozwoju parku technologicznego). Sensowny jest wariant 1 i 1A. Trasa przebiega poza terenami gęsto zaludnionymi a jednocześnie blisko centrum. Nie ogranicza rozwoju budownictwa mieszkaniowego, znajduje się blisko drogi obwodowej, jest możliwość przejęcia planowanej drogi S-9.

14
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x