Tarnobrzeg: Ulica Mickiewicza już po odbiorze

W poniedziałek, 31 sierpnia 2020r., oficjalnie odebrano drogową inwestycję – modernizację ul. Mickiewicza na odcinku na wysokości osiedla Miechocin. Przebudowana „droga do Rzeszowa” przejezdna jest już w obydwu kierunkach.

Ponadkilometrowej długości odcinek ul. Mickiewicza, od skrzyżowania z ul. Wisłostrada i ul. Sikorskiego do skrzyżowania z ul. Siarkową i ul. Orląt Lwowskich, dzięki dofinansowaniu z Funduszu Dróg Samorządowych, zyskał całkiem nowe oblicze. To nie tylko nowa nawierzchnia i ciąg pieszo-rowerowy, zatoczki autobusowe, odwodnienie, ale też nowy mur okalający skarpę, na której stoi zabytkowy kościół oraz nowe oświetlenie. Inwestycja kosztowała dokładnie 3 345 363 zł. Samorząd Tarnobrzega pozyskał na nią dofinansowanie w kwocie 1 916 065 zł.

O tym, jak ważny to odcinek drogi, nazywanej w Tarnobrzegu „drogą na Rzeszów”, mówił podczas oficjalnego odbioru prezydent miasta. Jednocześnie podziękował tym, dzięki którym popularnej wylotówki z Tarnobrzega nie musimy się wreszcie wstydzić.

– To dzięki Ministerstwu Infrastruktury i obecnemu dziś z nami Ministrowi Rafałowi Weberowi oraz dzięki Podkarpackiemu Urzędowi Wojewódzkiemu, który w imieniu pani wojewody Ewy Leniart reprezentuje dziś Dyrektor Generalny Urzędu Marcin Zaborniak, ta inwestycja została zrealizowana, gdyż znalazła się na liście dróg do dofinansowania przez Fundusz Dróg Samorządowych – zaznaczył prezydent Tarnobrzega Dariusz Bożek.

Podziękowania skierował także do wykonawcy inwestycji, obecnych podczas odbioru, przedstawicieli firmy PBI – prezesa Ryszarda Hadały, kierownika budowy Zygmunta Jasińskiego oraz kierownika robót Łukasza Machowskiego. Dzięki znakomitemu doświadczeniu wykonawcy w drogowych inwestycjach, prace udało się zakończyć dużo wcześniej niż zakładano. Nad ich przebiegiem czuwała Barbara Trzeciak naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego i Drogownictwa w Urzędzie Miasta Tarnobrzega – mówił prezydent.

– Tak właśnie powinny wyglądać wszystkie drogi samorządowe – podkreślił minister infrastruktury Rafał Weber. – Cieszymy się, że takie drogi powstają w naszym województwie, że Fundusz Dróg Samorządowych pomaga realizować te przedsięwzięcia. Cieszy również, że Tarnobrzeg wykorzystuje tę szansę, jaką daje Fundusz Dróg Samorządowych, że skutecznie pozyskuje środki finansowe, dzięki temu przeszłość dróg w mieście, także planowanej obwodnicy, rysuje się w dobrym świetle – dodał. 

Jak zaznaczył Marcin Zaborniak, Dyrektor Generalny Urzędu Wojewódzkiego, to kolejna na mapie Podkarpacia inwestycja będąca owocem współpracy na różnych szczeblach, współfinansowana bowiem z budżetu samorządu Tarnobrzega, jak i z rządowego programu FDS. – To pokazuje, że nasze Podkarpacie umie i chce pozyskiwać środki na rozbudowę dróg – mówił dyrektor Zaborniak..

Z powodu zbieżności terminu odbioru ul. Mickiewicza z Sesją Sejmiku Województwa Podkarpackiego nie mógł być obecny w Tarnobrzegu marszałek Władysław Ortyl. Wystosował jednak list do władz miasta, w którym podkreślił, jak cieszy go rozwijanie szlaków komunikacyjnych w województwie. „Budowane na nowo i modernizowane drogi przekładają się bowiem na dostępność komunikacyjną, atrakcyjność inwestycyjną i wreszcie komfort życia mieszkańców regionu oraz odwiedzających nas gości” podnosił w liście marszałek życząc, by ul. Mickiewicza służyła długie lata i była wizytówką miasta.

foto&info: UM Tarnobrzeg

Subskrybuj
Powiadom o
32 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Piotr
3 lat temu

Brawo towarzysze Jedzenie i picie za nasz było?

Hit
3 lat temu

To jest spartolona robota. Nie dlatego żeby dowalić prezydentowi ale to nawet sam nadzorujący powiedział. Kamil ładnie przytył. Masakra.

Mar
3 lat temu

Wspaniały popis zdolności do współpracy mimo różnic. Życzę Tarnobrzegowi takiej współpracy odnośnie Krajowego Planu Odbudowy.

droga asfaltowa
3 lat temu

i za nie długo znowu beda zale tak jak z droga od ronda koło sądu do zamku dzikowskiego bo pozostały kawałek drogi do skrzyzowania z ulica sikorskiego woła o zemste tylko ciekawi mnie ile firma dała grawranci na ten odcinke bo znajac zycie za 2 miesiace bedzie do poprawy a ja bym sie nie cieszył jak to robi prezydent z kolegami z pracy bo to nawet nie jest 0.1 problemow drog w tbg i osiedli…..

Siarka Tarnobrzeg
3 lat temu

Jeszcze że 100 takich remontów i może będzie normalnie pod względem jakości nawierzchni, zamiast cały odcinek Mickiewicza to dzielimy, by sukcesów było więcej, ale ludzie już nie tacy ciemni jak jeszcze kilka lat temu. Mam nadzieję, że wydatkowanie środków z pożyczki wodociągowej będzie jawne i każda złotówka będzie rozliczona publicznie na podstawie faktur. Lud, który wybrał ma prawo do prawdy.

obywatel
3 lat temu

Ale nie ma już co sprzedać – poprzednio sprzedawczyki wysprzedały co się dało a ostatni menel zastawił udziału w Wodociągach (i jeszcze wzrosło zatrudnienie a w zamian został preziem człowiek co nie ma zielonego pojęcia o wodociagach

  • Sikon jakby miał odrobinę honoru i poczucia przyzwoitości to by nie przyjął

posady na stanowisku specjalnie dla niego utworzonym.

jan prawdomówny
3 lat temu

kolejna S…A „modernizacyjnym” zwężeniem ulica!
CO WY ROBICIE Z TEGO MIASTA J…Y?!!!!!!

MaXx
3 lat temu

W Wlk.Brytanii właśnie zaprzestano budowy ciągów pieszo-rowerowych kosztem jezdni ponieważ zwężenia powodują powstawanie korków i większe zanieczyszczenie w miastach. U nas pewnie dojdą do takich wniosków za jakieś min. 10 lat

Wyborca
3 lat temu

A Kalinka to reprezentował radę miasta?

obywatel
3 lat temu
Reply to  Wyborca

Reprezentował tylko siebie – pijar na de wszystko (kolejny lanser na cudzy koszt – takie miasto).

MIetek
3 lat temu

droga do Rzeszowa to jest przez Stale, nie trafiliście nawet z nazwą.

retrospector
3 lat temu
Reply to  MIetek

do Rzeszowa owszem, ale na tym odcinku to tylko rowerem. Szkoda gadać, ale odebrać trzeba. Gdyby tak wyglądały drogi na Rzeszów i inne miasta, to korki by się nie kończyły. Ale w Tarnobrzegu to w sam raz taka droga, dla ułomów i imbecyli ,bo za takich nas mają władze.

Kolejna fucha od pis
3 lat temu

„Syn posła PiS ma nową pracę. Został prezesem w spółce KGHM.
Nikodem Matusiak, syn posła PiS Grzegorza Matusiaka, został prezesem spółki Inova z grupy KGHM. Wcześniej pracował w górniczych spółkach w Polsce i w Czechach. Wszędzie po około rok. Matusiak junior ma 34 lata – to rocznik 1986. Na stronie Inovy ma bogaty opis swojego dorobku. Po opisaniu go jako „cenionego eksperta” następuje lista stanowisk, jakie pełnił – pełnomocnik zarządu JSW, dyrektor w JSW, project manager w OKD (czeskiej spółce górniczej). Jego profil w serwisie LinkedIn zdradza nieco więcej – na każdym z ostatnich 9 stanowisk pracował co najwyżej rok. Był pełnomocnikiem zarządu ds. organizacji i rozwoju w Jastrzębskiej Spółce Węglowej S.A. To stanowisko wzbudziło sporo kontrowersji. Z tego, co wiem, jedynym projektem, jaki mu podlegał, było przestawienie się firmy z papierowych bonów dla pracowników na elektroniczne karty”.
Krytycy szybkich awansów Nikodema Matusiaka przypominają, że nie ma kierunkowego wykształcenia. Zrobił licencjat na katowickiej AWF, potem magisterkę na Politechnice Śląskiej. Do tego dochodzą studia podyplomowe na AWF (menedżer sportu i turystyki) oraz zarządzanie nieruchomościami na Uniwersytecie Ekonomicznym. ” 

walt
3 lat temu

prawie jak nasz kamil tylko jego jeszcze na tak dobrze płatny odcinek podnoszenia ojczyzny z ruin nie rzucili,jak już kolejny raz nawet pisuarowi wyborcy go nie wybiorą to może się uda załatwić mu coś takiego.amen

obora
3 lat temu

WYCIE poDŁYCH ŚWIŃ ODERWANYCH DO KORYTA NIE PRZESTAJE A CHLEWNIA ZAJĘTA

Daro
3 lat temu

Brak słów . Porażka totalna !

Renata
3 lat temu

Mam taką nadzieje i prośbę do włodarzy miasta aby już od świateł postawić zakaz jazdy ciężarówek,autobusów ,busów drogą zmodernizowaną Mickiewicza tylko skierować na tzw.machowską . Proszę internautów o poparcie .

Leszek
3 lat temu
Reply to  Renata

Popieram dobry pomysł dla mieszkańców .Przy trasie machowskiej nikt nie mieszka

Jola
3 lat temu

Widać po panach na fotach syci pewni siebie ważni oczekujący na pochwał.Zobaczcie jakie mają drogi wioski wokół miasta już nie wspomnę wyasfaltowanych polach uprawnych w zakrzowie i prawie na całej długości przy wale i polach w kierunku sandomierza

todziad
3 lat temu
Reply to  Jola

Jola masz widzenie starego zacofanego zgreda; wygłodniałego , wylęknionego i zamkniętego w „klatce”

Darek
3 lat temu

czy miasto- władze zabezpieczyły inwestycje tzw.gwarancja wykonawcy na ile i co obejmuje żeby nie było jak z pielęgnacją krzewów wzdłuż tbg i związanego z tym wstydu?!Może nie każde auta -gabarytowo byłyby uprawnione do jazdy tą drogą .Nowy sklep przy skrzyżowaniu jak ruszy to będzie masakra, już meblowy przy ulicy Mickiewicza tuż za światłami w kierunku Chmielowa wstrzymuje płynność jazdy samochodów i tym samym bardziej zatruwa ludzi w mieście .

asdfg
3 lat temu
Reply to  Darek

masz rację prawo skręt jest za mały – mieszczą się tylko dwa samochody, a dało się to przesunąć w lewo kosztem chodników

Osąd
3 lat temu
Reply to  Darek

Tacy sfrustrowni malkontenci zatruwają świat nie znając przepisów bałamucą ludziom w głowach

obywatel
3 lat temu

Tak o to w swój bolszewicki sposób prezydento (przy współudziale Kalinki) próbują przekuć w wielki, ogromny sukces wyremontowanie kilometra ulicy aby bezczelnie przykryć swoją nieudolność ( i nierobów-urzędasów zatrudnionych w urzędzie)w pozyskiwaniu kasy
z Krajowego Planu Odbudowy (gdzie rozdzielano mln złotych). W sukurs idzie Kalinka (bo wielu jest zatrudnionych z jego czasów i wielu kolesi zasiada w radach spółek miasta).
Dodatkowe historyk – Ślęzak próbuje pomóc koledze (po fachu) i przerzucić odpowiedzialność
bezczelnie, prymitywnie na władze województwa.
Słowem – kilka prymitywnych miernot politycznych z prowincji ogłupia mieszkańców
(ze zbydlęceniem moralnym i etycznym)

  • bez jakiegokolwiek szacunku dla nich.

Tak na marginesie Kalinki – to może publicznie odpowie jak to się stało z placem zabaw przy ul. Tracza, że wyremontowano tylko połowę powierzchni chodnika na tym placu, czy brakło kasy, czy też zamiast tego (w zamian) wyremontowano chodnik prowadzący do posesji byłej
PO – wiceprezydent ( był o wiele w lepszym stanie niż ten na placu zabaw).

Mar
3 lat temu
Reply to  obywatel

Ale wychodzi na to, że mieszkańcy lubią to, jak miasto jest zarządzane, a przynajmniej ich to nie boli. Porządek obrad sesji rady miejskiej z dnia 29 lipca br. (ostatniej sesji zwyczajnej):
https://nadwisla24.pl/2020/07/28/transmisja-xxxi-zwyczajnej-sesji-rady-miasta-tarnobrzega-video-hd/
W porządku obrad nie ma petycji, wniosków ani skarg mieszkańców. No to czego się spodziewamy?

Marek
3 lat temu

Wczoraj jechałem ul. Mickiewicza i co zwróciło moja uwagę? Zamiast zatoczki przy przystanku, który zresztą przesunięto spod sklepu bliżej szkoły wymalowano przystanek na drodze!!!można było zostawić go kolo sklepu i zawęzić chodnik tak jak kolo szkoły!
Nie dość,że wąsko to jeszcze takie utrudnienia robią.

Simek
3 lat temu
Reply to  Marek

Gorzej jak samochody z posesji zajmują pas drogi (stojąc na drodze jak i chodniku) stwarzając zagrożenie i mogąc doprowadzić do katastrofy w ruchu lądowym. Nikt na etapie projektowania szczególności z UM o tym nie pomyślał, a przecież tak było przed remontem. Szersza droga byłaby bezpieczniejsza a tak rowerzyści jeżdżą drogą, a samochody z posesji stoją częściowo na wyremontowanej drodze.

szerokość
3 lat temu
Reply to  Simek

Tylko co można było wymyślić? Najwyżej osłupkować ścieżki pieszo-rowerowe albo odgrodzić je od jezdni barierami. Gdyby poszerzyć jezdnię i wyznaczyć przy jej krawędziach pasy postojowe, to za nimi miejsca zostałoby tyle co na wąską opaskę, nawet nie na chodnik, nie mówiąc o ścieżkach. A nie chcielibyśmy chyba, żeby rowerzyści ani piesi dzielili pasy ruchu z kierowcami?

Mar
3 lat temu
Reply to  Marek

Zgłosiłeś swoje uwagi przed przetargiem na przebudowę? Bo wtedy najpóźniej można było dokonać istotnych zmian w projekcie.

Teraz przymierzają się do przebudowy ulicy Kwiatkowskiego.
http://umtarnobrzeg.home.pl/ideo/uchwaly/zapytania_VIII/20.141.1.pdf
Także jeśli masz jakieś uwagi to zgłoś zanim ogłoszą przetarg na przebudowę.

Simek
3 lat temu
Reply to  Mar

Brak przyzwolenia na zmniejszanie szerokości jezdni, i robienia z miasta wsi , przebudowa to roboty budowlane bez zmiany parametrów technicznych (w tym m.in.: szerokości jezdni). Niech ręka boska was broni od zacofania i uwsteczniania Tarnobrzega.

Mar
3 lat temu
Reply to  Simek

Pisz o tym do urzędu, bo tutaj to nie urząd tylko forum, a ja urzędnikiem nie jestem, wbrew podejrzeniom niektórych.

MaXx
3 lat temu

Czy nie można by było wprowadzić zakazu poruszania się rowerami po jezdni? „Madka” na rowerze a przed nią jej „bombelek” na rowerku i samochody parkujące przy chodniku. Przecież to przepis na wypadek!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
32
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content