Tarnobrzeg: Władze ogłosiły przetarg na budowę obwodnicy

Do 16 października br. firmy mogą składać oferty w przetargu na budowę obwodnicy Tarnobrzega. Droga o długości ok. 9 km ma powstać max do 31 sierpnia 2022.

Główny cel budowy obwodnicy to przejęcie ruchu osobowego i tranzytowego przechodzącego w chwili obecnej przez centralną część miasta, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa dla mieszkańców Tarnobrzega. Zadanie obejmuje budowę 9 km obwodnicy Tarnobrzega w granicach administracyjnych miasta, której początek znajduje się w rejonie istniejącej drogi wojewódzkiej nr 871 (ul. Władysława Sikorskiego), a koniec zlokalizowano w ciągu drogi wojewódzkiej nr 723 (al. Warszawska) na osiedlu Zakrzów.

Inwestycja obejmuje:

• Roboty drogowe:
– budowa jednojezdniowej obwodnicy – trasy głównej o długości ok. 9+070 km,
– przebudowę dróg istniejących wraz z budową skrzyżowań,
– budowę dróg obsługujących przyległy teren,
– budowę zjazdów indywidualnych i publicznych,
– budowa ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych itp.,

• Budowa systemu odwodnienia powierzchniowego wraz z przepustami drogowymi,

• Roboty mostowe:
– budowa przepustów,
– budowa przejść dla zwierząt oraz płazów,

• Kanalizacja deszczowa:
– budowa sieci kanalizacji deszczowej,
– budowa zbiorników retencyjnych,

• Urządzenia ochrony środowiska:
– budowa bezkolizyjnych przejść dla zwierząt,
– ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe.
– wygrodzenia herpetologiczne,

• Zieleń:
– wycinka istniejącej zieleni,
– nasadzenia zieleni,

• Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:
– bariery ochronne,
– oznakowanie poziome i pionowe

• Budowa sieci elektroenergetycznej:
– zasilanie oświetlanie drogowego i znaków pionowych aktywnych
– oświetlenie drogowe,

• Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:
– linie elektroenergetyczne,
– sieć wodociągowa
– sieć kanalizacyjna,
– sieć gazowa,
– sieć teletechniczna,
– sieci odwodnienia,

• Przebudowa sieci melioracji szczegółowej:
– rowy melioracyjne,

• Rozbiórki:
– elementów dróg i ulic,
– elementów sieci uzbrojenia terenu,
– elementów małej architektury i ogrodzeń,
– budynków i wiat

• Budowa kanału technologicznego.

Subskrybuj
Powiadom o
56 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Janusz
3 lat temu

Znowu nasadzenia? Przejścia dla zwierząt i płazów ? To ma być obwodnica przede wszystkim dla ciężkich pojazdów żeby omijały centrum miasta więc już widzę jak 30tonowy zestaw się zatrzynuje żeby przepuścić jakieś małe zwierzęta ale widocznie to kolejna miejska droga a nie obwodnica jak np.w Grębowie.

Ceglany BOSS
3 lat temu
Reply to  Janusz

Już źle i niedobrze, Pan to musi być chyba nieszczęśliwym człowiekiem

Janusz
3 lat temu
Reply to  Ceglany BOSS

Jestem szczęśliwym człowiekiem ale nie lubię owijania w bawełnę i jak ktoś nazywa szambo perfumerią.

Karaś
3 lat temu
Reply to  Janusz

Panie Januszu myśli Pan, że to będzie takie przejście dla zwierząt z pasami? Będzie sobie szedł ślimak, naciśnie przycisk, zapali się mu światło i ciężarówki będą czekały pół godziny aż ślimak przepełznie na drugą stronę? 🙂

Proszę doczytać. Przejścia dla zwierząt będą wybudowane NAD drogą i nie będą kolidowały z ruchem. To normalna praktyka na drogach, lepiej chyba tak niż mieć je na masce …

Zachęcam do zaglądnięcia w dokumenty przetargu. Jest dużo rysunków, można zobaczyć jak to będzie wyglądało.

Dformat
3 lat temu
Reply to  Janusz

Drogi w mieście są potrzebne, to wewnętrzna droga miasta, taka sama droga powinna powstać z drugiej strony torów z kilkoma wiaduktami nad torami ( w okolicy garażu na kamionce, zwierzyniecka, fabryczna, bema, no ale to na razie mzonka.

Ceglany BOSS
3 lat temu
Reply to  Dformat

W mieście to powinno być z 10 galerii, a obwdonica winna być jak w Moskwie dookoła Miasta, kompletnie nie masz wyobraźni, będziesz tutaj mówił o wiaduktach. Widać że nie masz pojęcia o budownictwie. Tylko droga w kształcie koła. Takie rozwiązania mają największe stolice w Europie

Dformat
3 lat temu
Reply to  Ceglany BOSS

Nie pajacyk pustaku!

łysy
3 lat temu
Reply to  Ceglany BOSS

No właśnie gdzie Rzym a gdzie Krym…

Kasia
3 lat temu
Reply to  Ceglany BOSS

Koła czy okręgu?

Janusz
3 lat temu
Reply to  Dformat

Dobra niech będzie to nowa wewnętrzna droga ale po cholerę rozkopywać las kamionka oraz rodzinne działki ? Można było to inaczej zaprojektować (z głową)

Janusz
3 lat temu
Reply to  Dformat

Realne jak byśmy mieli posła z PiSu.

obywatel
3 lat temu
Reply to  Janusz

No co – będą konopie za darmo .

Neltah
3 lat temu
Reply to  Janusz

Bo płazy to nie zwierzęta, trzeba je oddzielnie potraktować. Płazy to rośliny które mają nogi i się przemieszczają w tunelu. A przejście to tunel pod jezdnią

Józiek
3 lat temu

A rozwiązali spór w poprzednim generalnym wykonawcą?

Poinformowany
3 lat temu
Reply to  Józiek

Nie sprawa w sądzie za duże pieniądze. Czekamy

Alf
3 lat temu
Reply to  Poinformowany

No właśnie , mam wrażenie ,że Pan Prezydent na konferencji mówił o tym w czasie przeszłym. Spór z projektantem musiał zakończyć się ugodą. Inaczej nie byłoby dokumentacji i przetargu.Z wykonawcą to raczej sąd. A wie ktoś może jak sprawa sądowa o zwrot zamku ?.

lanie
3 lat temu
Reply to  Alf

wrażenie to mało by zabierać głos ,zmiana tematu to celowe mydlenie oczu

Konrad
3 lat temu
Reply to  Alf

Jaki zwrot zamku ? Przeciez Tarnowski jak był kilka lat temu zobaczyć zamek po remoncie mówił że nie będzie chciał jego zwrotu ale musi tu być muzeum jego rodu.

Alf
3 lat temu
Reply to  Konrad

Może i mówił. Na papierze nic nie dał. A sprawa zwrotu ciągnie się od dobrych kilku lat. Decyzje administracyjne były nie korzystne dla miasta. Teraz zajmuje się nią sąd chyba w Warszawie. Może redakcja zapyta Urząd Miasta jak ta sprawa wygląda na chwilę obecną. Chociaż za dużo to pewnie sami nie wiedzą . Ze względu na wartość sporu sprawę chyba przejęła Prokuratoria Generalna.

Sluchacz
3 lat temu
Reply to  Alf

Jak dobrze słucham to prezydent mówił o sporze z wykonawcą Energopol któremu udzielił. Gwarancji za kwotę 100 tys Gwarancja przepadla miały być kary umowne Sprawę wytoczył Energopol Miasto. Dostało wezwanie do zapłaty.
Z prawnikami z urzędu trudno będzie wygrać. Znów kancelaria zewnętrzna zarobi

Może radakcja nadwisla24 zapyta ile kasy miasto.
wydało na opinie kancelarii zewnętrznych

Nie wesoła to wygląda a niektórzy na tym forum trąbią sukces.
A swoją drogą za zapłatę gwarancji ponosi odpowiedzialność osoba która źle zinterpretować gwarancję powinna zapłacić osoba która podjęła zła decyzję

Dformat
3 lat temu

Brawo niech to w końcu ruszy. Teraz przydałoby się centrum komunikacyjne przy PKP

Mieszkaniec
3 lat temu
Reply to  Dformat

Po co ci centrum komunikacyjne jak niedługo pies z kulawą nogą się tu nie zatrzyma.

Dformat
3 lat temu
Reply to  Mieszkaniec

Po to by zmienić tres, o którym mowisz

Mar
3 lat temu

No to czekamy na rozstrzygnięcie przetargu.

Co do samej drogi, to dokumentacja projektowa (uwaga: ponad 1 GB) jest dostępna pod linkiem:
http://umtarnobrzeg.home.pl/zam_pub/09_2020/dokumentacja.rar

Z grubsza to co miało być. Pominę już tłumaczenie dlaczego na ulicach Sienkiewicza, Sikorskiego i Warszawskiej ruch osobówek wiele się nie zmniejszy. Ale kilku rzeczy nie rozumiem. Np. czy w razie kontroli policyjnej lub jakiejś awarii do zatrzymania służyłoby pobocze gruntowe szerokości 1,25 m? Albo z czego wynikałby obszar zabudowany na odcinku przez działki?

Ceglany BOSS
3 lat temu
Reply to  Mar

to co może lepiej nie robić ? już źle i już nie pasuje

Mar
3 lat temu
Reply to  Ceglany BOSS

Ja nie ukrywam, że nie jestem entuzjastą budowy tej drogi. Ale skoro gmina idzie w tym kierunku, a nie rozumiem czegoś, to pytam. Jak się znasz to wytłumacz zamiast tak komentować. Chętnie bym przeczytał fachową odpowiedź specjalisty na moje pytania.

Mar
3 lat temu
Reply to  Mar

Wypadałoby napisać dlaczego się daje minusa. Tymczasem mamy kolejny niewyjaśniony foch.

Mar
3 lat temu
Reply to  Ceglany BOSS

Z mniej istotnych rzeczy, to np. jaki miałby być sens umieszczenia przy jezdni głównej znaków „koniec drogi z pierwszeństwem” jeśli nie umieszczonoby przy niej znaków „droga z pierwszeństwem”?

Marmurowy Boss
3 lat temu
Reply to  Ceglany BOSS

Trzeba robić tylko nie generować strat
Obwodnica to
straty takie jak
Koszt gwarancji Zapłata kar umownych dla projektanta _ugoda i sprawa z Energopolemalo Dla Ciebie mało bo siedzisz w magistracie i płacą Ci za takie pisanie.

Adam
3 lat temu

I biedni emeryci działkowcy znów dostaną po pupie tak jak to było z gazociągiem ich dorobek poszedł za max 5-tyś

obywatel
3 lat temu
Reply to  Adam

Jaki to ich dorobek a od kiedy to jest ich – oni tylko są takimi lokatorami (używają cudzą rzecz).

też
3 lat temu
Reply to  obywatel

tumanie 40 lat użytkowania, zagospodarowania i i pielęgnacji –to cudza własność !!!

Df2
3 lat temu
Reply to  też

Działkowicze to najwieksze kopcuchy, wypalający śmieci trując tym samym mieszkańców okolicznych bloków i podrzucajacy skoszone trawy do śmietników blokowych.

Piotr
3 lat temu
Reply to  Df2

POPIERAM !!! Zaorać działki, postawić hipermarket i parkingi, będzie bardziej czyste powietrze !!! Jesień wiosna nie można wyjść popołudniami na spacer z dziećmi. Bezkarne kopciuchy !!! Niech Pan prezydent zadziała w końcu…

Tarnobrzeżanin
3 lat temu
Reply to  Piotr

Bombę spuścić!

obywatel
3 lat temu
Reply to  też

Tumanie to sprawdź sobie księgi wieczyste (kto tam figuruje jako właściciel)
-nie porównuj właścicieli to tech najemników co używają cudzą własność,
-(jak sobie wykupią, zapłacą i będą wpisani do ksiąg wieczystych w Tarnobrzeskim sądzie .

As
3 lat temu
Reply to  obywatel

A kto według Ciebie , jest w Księdze Wieczystej ? Przypadkiem nie Związek Działkowców .

obywatel
3 lat temu
Reply to  As

No to co ma do tego jakiś emeryt – działkowiec ????
To tak jak ci co mają spółdzielcze własnościowe a uważają że to jest ich
własność (a w księgach jest spółdzielnia zapisana) – to taka pozostałość
po PRL-u (tak jak wieczyste użytkowanie (nieznane w krajach cywilizowanych – nigdzie poza byłymi krajami postkomunistycznymi.

Norbi
3 lat temu
Reply to  Adam

Dostali kasę ale działki ci co mieli rozkopane mają nadal bo nikt im ich nie zabrał więc raczej źle na tym nie wyszli.

henryk tarnobrzeski
3 lat temu

po co na wsi obwodnica

Parasol
3 lat temu

Ażeby traktory przez sentrum nie jezdzili

henryk tarnobrzeski
3 lat temu
Reply to  Parasol

a nie tak downo krowy sie u wos pasaly prawie w centrum

obywatel
3 lat temu

Na razie to tylko można powiedzieć że ogłoszono przetarg
-życzę mieszkańcom (naprawdę ) powodzenia i wielu ofert (w co wątpię po przeczytaniu warunków stawianych przez miasto) – raczej trudno będzie o jelenia (obym się mylił)..

Dformat
3 lat temu
Reply to  obywatel

PBI wygra

Marmurowy Boss
3 lat temu
Reply to  obywatel

To. Są warunki z projektu z dofinansowaniem Tylko trzeba umiec je rozpisać do przetargu

Marek
3 lat temu

Czy w związku z budową obwodnicy będzie zrobiony remont ul. Curie Skłodowskiej?

Df2
3 lat temu
Reply to  Marek

Powinna zrobić szeroka drogę dla tirow

Piotr
3 lat temu

Jak ta droga ma przebiegać?

przebieg
3 lat temu
Reply to  Piotr
Daro
3 lat temu

Masakra !

Odyseusz
3 lat temu

No i w końcu, droga obwodowa to szansa na czystsze i zdrowsze powietrze w centrum tbg

jan
3 lat temu

czy będzie tej samej szerokości co wyszyńskiego
lub „nowa” mickiewicza

  • czy węższa?!??
Derek
3 lat temu
Reply to  jan

Nie zwężajcie nam już dróg w mieście, jak nie umiecie nie róbcie wcale !!!!! Przepisy UE nie do końca mówią tak jak tłumaczycie o zwężaniu (minimum to nie wymóg formalny), róbcie raz a dobrze.

Derektor MUF
3 lat temu

Szkoda, że ta pseudoobowdnica nie jest dwupasmowa i nie jest przedłużeniem wislostrady, ale no cóż takich mamy planistów patrzących tu i teraz, a nie w przyszłość.

Sławek
3 lat temu

Czy z ul. skłodowskiej Curiie będzie wjazd na ta obwodnicę? Az się o to prosi. Tam jest kilka firm gdzie przyjeżdzają tiry i w znacznym stopniu ułatwiło by to omijanie miasta. Ta „droga” co jest teraz to wstyd, aby tak wyglądał dojazd do firm.

Karaś
3 lat temu
Reply to  Sławek

Tak. Według projektu jest tam rondo.

screen_ 2020-09-15 o 21.52.17.jpg
Postaw mi kawę na buycoffee.to
56
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content