Do 16 października br. firmy mogą składać oferty w przetargu na budowę obwodnicy Tarnobrzega. Droga o długości ok. 9 km ma powstać max do 31 sierpnia 2022.
Główny cel budowy obwodnicy to przejęcie ruchu osobowego i tranzytowego przechodzącego w chwili obecnej przez centralną część miasta, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa dla mieszkańców Tarnobrzega. Zadanie obejmuje budowę 9 km obwodnicy Tarnobrzega w granicach administracyjnych miasta, której początek znajduje się w rejonie istniejącej drogi wojewódzkiej nr 871 (ul. Władysława Sikorskiego), a koniec zlokalizowano w ciągu drogi wojewódzkiej nr 723 (al. Warszawska) na osiedlu Zakrzów.
Inwestycja obejmuje:
• Roboty drogowe:
– budowa jednojezdniowej obwodnicy – trasy głównej o długości ok. 9+070 km,
– przebudowę dróg istniejących wraz z budową skrzyżowań,
– budowę dróg obsługujących przyległy teren,
– budowę zjazdów indywidualnych i publicznych,
– budowa ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych itp.,
• Budowa systemu odwodnienia powierzchniowego wraz z przepustami drogowymi,
• Roboty mostowe:
– budowa przepustów,
– budowa przejść dla zwierząt oraz płazów,
• Kanalizacja deszczowa:
– budowa sieci kanalizacji deszczowej,
– budowa zbiorników retencyjnych,
• Urządzenia ochrony środowiska:
– budowa bezkolizyjnych przejść dla zwierząt,
– ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe.
– wygrodzenia herpetologiczne,
• Zieleń:
– wycinka istniejącej zieleni,
– nasadzenia zieleni,
• Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:
– bariery ochronne,
– oznakowanie poziome i pionowe
• Budowa sieci elektroenergetycznej:
– zasilanie oświetlanie drogowego i znaków pionowych aktywnych
– oświetlenie drogowe,
• Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:
– linie elektroenergetyczne,
– sieć wodociągowa
– sieć kanalizacyjna,
– sieć gazowa,
– sieć teletechniczna,
– sieci odwodnienia,
• Przebudowa sieci melioracji szczegółowej:
– rowy melioracyjne,
• Rozbiórki:
– elementów dróg i ulic,
– elementów sieci uzbrojenia terenu,
– elementów małej architektury i ogrodzeń,
– budynków i wiat
• Budowa kanału technologicznego.
Znowu nasadzenia? Przejścia dla zwierząt i płazów ? To ma być obwodnica przede wszystkim dla ciężkich pojazdów żeby omijały centrum miasta więc już widzę jak 30tonowy zestaw się zatrzynuje żeby przepuścić jakieś małe zwierzęta ale widocznie to kolejna miejska droga a nie obwodnica jak np.w Grębowie.
Już źle i niedobrze, Pan to musi być chyba nieszczęśliwym człowiekiem
Jestem szczęśliwym człowiekiem ale nie lubię owijania w bawełnę i jak ktoś nazywa szambo perfumerią.
Panie Januszu myśli Pan, że to będzie takie przejście dla zwierząt z pasami? Będzie sobie szedł ślimak, naciśnie przycisk, zapali się mu światło i ciężarówki będą czekały pół godziny aż ślimak przepełznie na drugą stronę? 🙂
Proszę doczytać. Przejścia dla zwierząt będą wybudowane NAD drogą i nie będą kolidowały z ruchem. To normalna praktyka na drogach, lepiej chyba tak niż mieć je na masce …
Zachęcam do zaglądnięcia w dokumenty przetargu. Jest dużo rysunków, można zobaczyć jak to będzie wyglądało.
Drogi w mieście są potrzebne, to wewnętrzna droga miasta, taka sama droga powinna powstać z drugiej strony torów z kilkoma wiaduktami nad torami ( w okolicy garażu na kamionce, zwierzyniecka, fabryczna, bema, no ale to na razie mzonka.
W mieście to powinno być z 10 galerii, a obwdonica winna być jak w Moskwie dookoła Miasta, kompletnie nie masz wyobraźni, będziesz tutaj mówił o wiaduktach. Widać że nie masz pojęcia o budownictwie. Tylko droga w kształcie koła. Takie rozwiązania mają największe stolice w Europie
Nie pajacyk pustaku!
No właśnie gdzie Rzym a gdzie Krym…
Koła czy okręgu?
Dobra niech będzie to nowa wewnętrzna droga ale po cholerę rozkopywać las kamionka oraz rodzinne działki ? Można było to inaczej zaprojektować (z głową)
Realne jak byśmy mieli posła z PiSu.
No co – będą konopie za darmo .
Bo płazy to nie zwierzęta, trzeba je oddzielnie potraktować. Płazy to rośliny które mają nogi i się przemieszczają w tunelu. A przejście to tunel pod jezdnią
A rozwiązali spór w poprzednim generalnym wykonawcą?
Nie sprawa w sądzie za duże pieniądze. Czekamy
No właśnie , mam wrażenie ,że Pan Prezydent na konferencji mówił o tym w czasie przeszłym. Spór z projektantem musiał zakończyć się ugodą. Inaczej nie byłoby dokumentacji i przetargu.Z wykonawcą to raczej sąd. A wie ktoś może jak sprawa sądowa o zwrot zamku ?.
wrażenie to mało by zabierać głos ,zmiana tematu to celowe mydlenie oczu
Jaki zwrot zamku ? Przeciez Tarnowski jak był kilka lat temu zobaczyć zamek po remoncie mówił że nie będzie chciał jego zwrotu ale musi tu być muzeum jego rodu.
Może i mówił. Na papierze nic nie dał. A sprawa zwrotu ciągnie się od dobrych kilku lat. Decyzje administracyjne były nie korzystne dla miasta. Teraz zajmuje się nią sąd chyba w Warszawie. Może redakcja zapyta Urząd Miasta jak ta sprawa wygląda na chwilę obecną. Chociaż za dużo to pewnie sami nie wiedzą . Ze względu na wartość sporu sprawę chyba przejęła Prokuratoria Generalna.
Jak dobrze słucham to prezydent mówił o sporze z wykonawcą Energopol któremu udzielił. Gwarancji za kwotę 100 tys Gwarancja przepadla miały być kary umowne Sprawę wytoczył Energopol Miasto. Dostało wezwanie do zapłaty.
Z prawnikami z urzędu trudno będzie wygrać. Znów kancelaria zewnętrzna zarobi
Może radakcja nadwisla24 zapyta ile kasy miasto.
wydało na opinie kancelarii zewnętrznych
Nie wesoła to wygląda a niektórzy na tym forum trąbią sukces.
A swoją drogą za zapłatę gwarancji ponosi odpowiedzialność osoba która źle zinterpretować gwarancję powinna zapłacić osoba która podjęła zła decyzję
Brawo niech to w końcu ruszy. Teraz przydałoby się centrum komunikacyjne przy PKP
Po co ci centrum komunikacyjne jak niedługo pies z kulawą nogą się tu nie zatrzyma.
Po to by zmienić tres, o którym mowisz
No to czekamy na rozstrzygnięcie przetargu.
Co do samej drogi, to dokumentacja projektowa (uwaga: ponad 1 GB) jest dostępna pod linkiem:
http://umtarnobrzeg.home.pl/zam_pub/09_2020/dokumentacja.rar
Z grubsza to co miało być. Pominę już tłumaczenie dlaczego na ulicach Sienkiewicza, Sikorskiego i Warszawskiej ruch osobówek wiele się nie zmniejszy. Ale kilku rzeczy nie rozumiem. Np. czy w razie kontroli policyjnej lub jakiejś awarii do zatrzymania służyłoby pobocze gruntowe szerokości 1,25 m? Albo z czego wynikałby obszar zabudowany na odcinku przez działki?
to co może lepiej nie robić ? już źle i już nie pasuje
Ja nie ukrywam, że nie jestem entuzjastą budowy tej drogi. Ale skoro gmina idzie w tym kierunku, a nie rozumiem czegoś, to pytam. Jak się znasz to wytłumacz zamiast tak komentować. Chętnie bym przeczytał fachową odpowiedź specjalisty na moje pytania.
Wypadałoby napisać dlaczego się daje minusa. Tymczasem mamy kolejny niewyjaśniony foch.
Z mniej istotnych rzeczy, to np. jaki miałby być sens umieszczenia przy jezdni głównej znaków „koniec drogi z pierwszeństwem” jeśli nie umieszczonoby przy niej znaków „droga z pierwszeństwem”?
Trzeba robić tylko nie generować strat
Obwodnica to
straty takie jak
Koszt gwarancji Zapłata kar umownych dla projektanta _ugoda i sprawa z Energopolemalo Dla Ciebie mało bo siedzisz w magistracie i płacą Ci za takie pisanie.
I biedni emeryci działkowcy znów dostaną po pupie tak jak to było z gazociągiem ich dorobek poszedł za max 5-tyś
Jaki to ich dorobek a od kiedy to jest ich – oni tylko są takimi lokatorami (używają cudzą rzecz).
tumanie 40 lat użytkowania, zagospodarowania i i pielęgnacji –to cudza własność !!!
Działkowicze to najwieksze kopcuchy, wypalający śmieci trując tym samym mieszkańców okolicznych bloków i podrzucajacy skoszone trawy do śmietników blokowych.
POPIERAM !!! Zaorać działki, postawić hipermarket i parkingi, będzie bardziej czyste powietrze !!! Jesień wiosna nie można wyjść popołudniami na spacer z dziećmi. Bezkarne kopciuchy !!! Niech Pan prezydent zadziała w końcu…
Bombę spuścić!
Tumanie to sprawdź sobie księgi wieczyste (kto tam figuruje jako właściciel)
-nie porównuj właścicieli to tech najemników co używają cudzą własność,
-(jak sobie wykupią, zapłacą i będą wpisani do ksiąg wieczystych w Tarnobrzeskim sądzie .
A kto według Ciebie , jest w Księdze Wieczystej ? Przypadkiem nie Związek Działkowców .
No to co ma do tego jakiś emeryt – działkowiec ????
To tak jak ci co mają spółdzielcze własnościowe a uważają że to jest ich
własność (a w księgach jest spółdzielnia zapisana) – to taka pozostałość
po PRL-u (tak jak wieczyste użytkowanie (nieznane w krajach cywilizowanych – nigdzie poza byłymi krajami postkomunistycznymi.
Dostali kasę ale działki ci co mieli rozkopane mają nadal bo nikt im ich nie zabrał więc raczej źle na tym nie wyszli.
po co na wsi obwodnica
Ażeby traktory przez sentrum nie jezdzili
a nie tak downo krowy sie u wos pasaly prawie w centrum
Na razie to tylko można powiedzieć że ogłoszono przetarg
-życzę mieszkańcom (naprawdę ) powodzenia i wielu ofert (w co wątpię po przeczytaniu warunków stawianych przez miasto) – raczej trudno będzie o jelenia (obym się mylił)..
PBI wygra
To. Są warunki z projektu z dofinansowaniem Tylko trzeba umiec je rozpisać do przetargu
Czy w związku z budową obwodnicy będzie zrobiony remont ul. Curie Skłodowskiej?
Powinna zrobić szeroka drogę dla tirow
Jak ta droga ma przebiegać?
Post nr 5037 na:
https://www.skyscrapercity.com/threads/tarnobrzeg-inwestycje.470148/page-252
Masakra !
No i w końcu, droga obwodowa to szansa na czystsze i zdrowsze powietrze w centrum tbg
czy będzie tej samej szerokości co wyszyńskiego
lub „nowa” mickiewicza
Nie zwężajcie nam już dróg w mieście, jak nie umiecie nie róbcie wcale !!!!! Przepisy UE nie do końca mówią tak jak tłumaczycie o zwężaniu (minimum to nie wymóg formalny), róbcie raz a dobrze.
Szkoda, że ta pseudoobowdnica nie jest dwupasmowa i nie jest przedłużeniem wislostrady, ale no cóż takich mamy planistów patrzących tu i teraz, a nie w przyszłość.
Czy z ul. skłodowskiej Curiie będzie wjazd na ta obwodnicę? Az się o to prosi. Tam jest kilka firm gdzie przyjeżdzają tiry i w znacznym stopniu ułatwiło by to omijanie miasta. Ta „droga” co jest teraz to wstyd, aby tak wyglądał dojazd do firm.
Tak. Według projektu jest tam rondo.