Rusza przetarg na rozbudowę mostu przez Wisłę w Sandomierzu

Rusza przetarg na rozbudowę mostu na Wiśle w Sandomierzu. Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola – Przemyśl komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem ma być dwujezdniowa.

Inwestycja będzie realizowana w trybie projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie dokonanie optymalizacji projektowych, a następnie rozbiórka znacznej części istniejącego obiektu, wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji zbliżonej wizualnie do tej oraz włączeniem mostu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta.

Nowy most zastąpi stary, który został wyłączony z ruchu w 2011 r, ze względu na zły stan techniczny.

Zakres inwestycji obejmuje:

  • aktualizację i wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień,
  • rozbiórkę istniejącej stalowej konstrukcji nośnej mostu z pozostawieniem istniejących podpór mostu,
  • dostosowanie istniejących podpór mostu do nowej konstrukcji ustroju nośnego,
  • wykonanie nowego ustroju nośnego mostu o następujących parametrach:

• długość mostu (płyty pomostu) 457,20 m,

• liczba przęseł: 5

• rozpiętości teoretyczne przęseł: 84,8 + 3×95,4 + 84,8 [m],

• szerokość jezdni: 2×3,50 m,

• obustronne opaski: 2×0,80 m,

• jednostronny chodnik: 1,50 m.

  • roboty drogowe wraz z drogami dojazdowymi
  • przebudowę i budowę sieci infrastruktury podziemnej i nadziemnej,
  • przebudowę i budowę urządzeń ochrony środowiska,
  • przebudowę i budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • wykonanie kanału technologicznego.

foto&info: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Subskrybuj
Powiadom o
12 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ada
3 miesięcy temu

A gdzie droga dla rowerów wszystkie mosty ja mają.

Rowerzysta
3 miesięcy temu
Reply to  ada

Dobre pytanie – opaska 0,8 m niezbyt nadaje się do bezpiecznej jazdy rowerem. Osobiście nie muszę mieć wszędzie ścieżki rowerowej, nieraz wystarczyłby pas ruchu dla rowerów, ale taki pas powinien mieć min. 1,5 m.

Trappist1
3 miesięcy temu
Reply to  ada

a ten pas pieszorowerowy który jest ,to za wąski, czy jak? jedynie dojazd i wjazd na most sprawia nieco problemów ale każdy sobie daje radę ,bo Sandomierz jest dla mądrych ludzi

u la la
3 miesięcy temu

to teraz bedzie mozna przejechac szybciej przez ten most bo czasami jest masakra i musisz uwazac na nim aby krakasa nie powstała ale bardzo duzo kierowcow jezdzi jak im sie podoba i tak powstaje moment gdzie musisz miec oczy do kola głowy……

PPP
3 miesięcy temu

A co za mostem po prawej stronie Wisły? Korki, korki, korki?

Przecież tam do skrętu na Gorzyce jest wąziutka droga …

No i tak jak już to napisano … rowerzyści dla urzędników z Sandomierza czy kielcekiej GDKiA nie istnieją 🙁

Trappist1
3 miesięcy temu
Reply to  PPP

Ta droga jest szersza niż wojewódzka do Tarnobrzega, bo chodnik oszczędniejszy i wystarczy

PPP
3 miesięcy temu
Reply to  Trappist1

…wąska w rozumieniu jednojezdniowa z po jednym pasem ruchu w każdym kierunku.

A naprawdę kombajnów jest już naprawdę mało na drogach więc i 3,5m szerokości pasa wystarczy. Więc wolę chodnik ze ścieżką rowerową niż jezdnię z szerokimi pasami, która zachęca do wyprzedzania na 3-go. (Co innego droga z co najmniej dwoma pasami ruchu w każdą stronę).

Rowerzysta
3 miesięcy temu
Reply to  Trappist1

Chodnik wystarczy? Jak na szerokości 1,5 m ma się normalnie minąć pieszy z rowerzystą? To mniej więcej tak, jakby tir miał się minąć z osobówką na szerokości 4,0 m – powodzenia. Minimalna szerokość dla ciągu pieszo-rowerowego to 2,0 m, nie 1,5 m.

PPP
3 miesięcy temu
Reply to  Rowerzysta

3,5m jeden pas, czyli 2×3,5m=7,0m … skąd niby sobie wziąłeś 4,0m?
Osobiście nie pochwalam ciągów pieszo-rowerowych a osobny chodnik i osobną ścieżkę.
Wydaje mi się, że budując nowy most nie powinno to stanowić problemu … a jednak stanowi.

Rowerzysta
3 miesięcy temu
Reply to  PPP

Z 4,0 m nie chodzi o most, tylko o teoretyczne porównanie szerokości potrzebnych do wymijania. Co do ciągów wiadomo, że najlepsza jest separacja pieszych, rowerów i pozostałych pojazdów, ale trzeba też brać pod uwagę natężenie ruchu, koszty itd. Most jest z natury droższy niż zwykła droga, bo wisi w powietrzu, więc zrozumiałbym ciąg pieszo-rowerowy, ale nie 1,5-metrowy, tylko minimum 2-metrowy (w świetle).

sando
3 miesięcy temu
Reply to  PPP

a kto jezdzi do gorzyc?,tam psy dup.o szczekajo

sebcio
3 miesięcy temu

SANDOMINGO PANY!

12
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x