W listopadzie mija drugi rok kadencji prezydenta Tarnobrzega Dariusza Bożka, który obejmując urząd mówił m.in. o tym, że ratunkiem dla Tarnobrzega mają być oszczędności, również w magistracie. – Skoro wchodząc do urzędu mówiłem o oszczędzaniu, to uważam że oszczędzanie należy zacząć od tego miejsca w którym się jest – tłumaczył D. Bożek podczas konferencji prasowej zwołanej w 1 kwietnia 2019 r.
Oszczędności w urzędzie miała przynieść jego reorganizacja i wiążąca się z nią redukcja zatrudnienia. Jak sytuacja przedstawia się dzisiaj? Zapytaliśmy rzecznika UM Tarnobrzeg, Wojciecha Lisa.
O Ile etatów zmniejszyło się zatrudnienie w urzędzie miasta od momentu objęcia urzędu przez prezydenta Dariusza Bożka?
ODPOWIEDŹ: Na dzień 19.11.2018 r. stan zatrudnienia w Urzędzie Miasta Tarnobrzega wynosił ogółem 262 osoby, w tym:
– 21 osób (zatrudnienie osób bezrobotnych z PUP)
– 241 osób (zatrudnienie etatowe);
Na dzień 19.10.2020 r. stan zatrudnienia w Urzędzie Miasta Tarnobrzega wynosi ogółem 224 osoby, w tym:
– 8 osób (zatrudnienie osób bezrobotnych z PUP)
– 216 osób (zatrudnienie etatowe).
Proszę podać roczną kwotę oszczędności uzyskaną dzięki zmniejszeniu zatrudnienia od momentu objęcia urzędu przez prezydenta Dariusza Bożka
ODPOWIEDŹ: Roczna kwota oszczędności uzyskana dzięki zmniejszeniu zatrudnienia od momentu objęcia urzędu przez prezydenta Dariusza Bożka wynosi 91 464,79 zł.
A umowy zlecenia i o dzieło? O to jeszcze zapytajcie.
a zwiekszenie obsługi prawnej do 3 osób z wynagrodzeniem odpowiadającym trzem naczelnikom i umowa zlecenia z Kancelarią Warszawska
a doradca do dróg gminnych w osobie syndyka
a umowy zlecenia bez ograniczęń w wynagrodzeniu. Warto aby podano ile umów i na jaki okres
Ta informacja to jedna ściema .
Za brak rzetelności tez można ponieść odpowiedzialność.
Kto to wreszcie ruszy.
Dokładnie.Można mieć umowę zlecenie w UM i np.prowadzić swoją działalność gospodarczą. Dla niektórych jest to bardziej korzystne niż przychodzenie codziennie do roboty na 7.
No i o zatrudnienie łącznie ze wszystkimi instytucjami w bezpośredni sposób utrzymywane z budżetu miasta.
Otóż to.
Chodzi o to ile osób wypłynęło z UM do jednostek organizacyjnych, dostając propozycję nie do odrzucenia.
Druga kategoria to ludzie, którzy odeszli na emeryturę.
I trzecia to umowy zlecenia w UM i jednostkach.
Dlatego pytania powinny dotyczyć całej sfery budżetowej miasta.
Niby 25 mniej etatów a oszczędności roczne wynoszą tylko co roczny koszt dwóch pracowników 😀 Co się stało z „zaoszczędzoną” resztą pieniędzy 23 etatów? Poszła na podwyżki czy nagrody?
Przyłączam się do pytania. Po drugie na co zostały i zostaną przeznaczone w przyszłości te niebagatelne oszczędności?
Jakie oszczędności – zapytać się należy o całe koszty wynagrodzeń )umowy na czas nie określony , zlecenia , o dzieło a także koszty wynagrodzeń wszystkich jednostek finansowanych z budżetu miasta (w tym ilość etatów w jednostkach podległych miastu) – a tak mamy zwykły propagandowy bełkot i podawanie wybranych elementów wynagradzania z budżetu – zwykły pijar i propaganda .
no mamy blekot bo nie chcą przyznać się do popełnionych błędów ale tacy są politycy myślą że tylko będą zastraszać ale większość ludzi to nie ogarniają co się dzieje i dlatego polska jest gorsza od ………….. więcej info w tv i w kościele……..
A mi się wydaje że w tym wypadku można jedynie mówić -” Tacy są urzędnicy w TBG” – nic więcej.
O to też warto zapytać, zgoda. Mi chodzi o to, że skoro głosi się, że są oszczędności, to powinno być też powiedziane, na co się je przeznacza.
Pytając o „niebagatelne” mam na myśli te w wysokości 91 464,79 zł rocznie.
Oszczednosci poszły na podwyzki urzędników
Pewnie – wystarczy przeczytać o podwyżkach w urzędzie (dla urzędasów)
– wystarczy porównać co o tym pisano z tym co teraz mówią – zakręcili się sami
a teraz udają głu……
co ci ludzie tutaj komentują sami wybierali Bożka na prezydenta a jak zacznie więcej zwalniać to i tak nie poprawi sytułacji bo bedzie gorsza a ze miasto się wyludnia to uciekają inwestorzy i zostają seniorzy co rentę ze zusu pobierają a jak upadnie to nie będzie kasy bo gdzie ja znajdzie skoro nie ma głowy do rządzenia takim małym miastem i ludzie co go wybrali niech się przyznają a jak nie chcą tego zrobić niech nie komentują……….
to musi być piter
na umowy zlecenia i podwyżki dla kierownictwa
Ale ściema aż parzy w oczy!
A ilu jest zatrudnionych emerytów na etacie?
A w radach nadzorczych
1- osoby z urzędu -dorabiają
2 -emeryci- tez dorabiają
3 -mecenasi z kancelarii wspólpracujących z pis – też dorabiają
Po co te kłamstwa . Jak władza uważa że nic złego nie robi to niech to napisze prawdę a nie jakieś tam ściemy dla ubogich . Najlepszy obraz daje wykaz osób z imienia i nazwiska i wtedy wszyscy zobaczą kto z kim jest powiązany i dlaczego bierze dodatkowe wynagrodzenie.
Nic wiecznie nie trwa . Posady pis nie do ruszenia zachwiane .
3 „mecenasi z kancelarii wspólpracujących z pis – też dorabiają” puknij się w łeb rasisto-komuszy — mecenas musi współpracować ze wszystkimi bo łamałby zasady adwokatury
Proponuję zacząć od zwolnienia rzecznika, zbędna funkcja oraz nadwornych fotografów w dobie kryzysu.
I zamrozić podwyżki, bo to naplucie mieszkańcom w twarz.
Rzecznik prasowy musi być bo prezydent jest taki zapracowany że nie ma czasu na odpowiedzi dla mieszkańców i dziennikarzy. Bez rzecznika prasowego miasto stoi rozumiesz ?