Odżywki i suplementy dla sportowców – kiedy warto po nie sięgnąć?

Odżywki i suplementy to częsty dodatek do intensywnego uprawiania sportu, a także wtedy gdy chcemy znacząco zmienić swoją sylwetkę. Co warto o nich wiedzieć, zanim zaczniemy ich używać? Kiedy sięgnąć po dodatki i na co uważać?

1. Intensywny wysiłek sprzyja utracie minerałów i substancji odżywczych

2. Na co zwrócić uwagę przy wyborze odżywek i suplementów dla sportowców?

3. Co zrobić, zanim zaczniemy suplementację?

Intensywny wysiłek sprzyja utracie minerałów i substancji odżywczych

Wysiłek fizyczny potrafi być satysfakcjonujący i daje nam wiele zdrowotnych korzyści, jednak z drugiej strony przyczynia się do utraty ważnych substancji odżywczych. Jeżeli trenujemy dużo i często, możemy nie być w stanie uzupełniać ich samą tylko dietą – szczególnie w sytuacji, gdy potrzebujemy energetycznego wsparcia na już. W takiej sytuacji skorzystanie z odpowiednich suplementów przed i po treningu może okazać się przydatnym wsparciem zarówno dla naszego organizmu, jak i dla rezultatów samych ćwiczeń.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze odżywek i suplementów dla sportowców?

Decydując się na odżywki dla sportowców musimy mieć świadomość, że są to produkty specjalnego przeznaczenia, o konkretnym działaniu. Jeżeli więc nie bardzo znamy się sami na ich stosowaniu, zdecydowanie warto poprosić o pomoc dietetyka lub trenera personalnego. Pamiętajmy, że korzystanie z witamin, mikroelementów i innych środków nie powinno odbywać się bez kontroli, ponieważ możemy w takim przypadku zrobić sobie więcej szkody niż pożytku. Wybierając suplementy należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość i skład, a także na producenta i opinie o nim samym. Dzięki temu unikniemy ryzyka zakupu środków, które niekoniecznie nas wspomogą w treningu, a jedynie wydrenują portfel.

Co zrobić, zanim zaczniemy suplementację?

Aby nasze ćwiczenia i zdrowy styl życia miały sens, powinniśmy odpowiednio zabrać się za realizowanie naszych celów. Zanim sięgniemy po suplementy i środki spożywcze specjalnego przeznaczenia warto upewnić się, że „wyciskamy” ile się da z naszej diety. Dopiero gdy nie mamy zastrzeżeń co do sposobu odżywiania, a jednocześnie potrzebujemy więcej energii i substancji odżywczych, możemy z czystym sumieniem rozważyć skorzystanie z suplementów. Jeżeli zależy nam na jak najlepszych wynikach, dobrą praktyką jest wykonanie podstawowych badań oraz ich konsultacja z dietetykiem lub trenerem, aby na tej podstawie ustalić, jakie środki najbardziej przydadzą się w naszym planie treningowym i do osiągnięcia ustanowionych przez nas celów.

artykuł sponsorowany
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x