Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

Początki w każdej dziedzinie bywają trudne. Szczególnie jeśli nie czujemy się w czymś pewnie i komfortowo lub nie do końca wiemy, jak się zachować. Do takich momentów może należeć początek przygody z ćwiczeniami na siłowni.

Bywa tak, że kupujemy długoterminowy karnet, w nadziei, że zmobilizujemy się do regularnego wysiłki, a tu jednak się to nie udaje, bo czujemy się zbyt niepewnie, żeby w ogóle wybrać się do wybranego miejsca. Boimy się wyśmiania, często ze względu na kompleksy, czasem przez brak umiejętności… Prawda jest taka, że wszelkie ograniczenia są tylko w naszej głowie. Powinniśmy je przełamać i zrobić pierwszy krok na drodze do zmian. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Pójść i próbować swoich sił. Euro 2021 umożliwia najlepsze rozpoczęcie rozrywki we własne typowanie wyników spotkań i poznanie wszystkich czynników, które mają realny wpływ na wynik końcowy.

Zanim wybierzemy się na siłownię

Jednak zanim to zrobimy, czyli zanim pierwszy raz pójdziemy poćwiczyć na siłowni, powinniśmy zastanowić się, jakich efektów oczekujemy, co nas zadowoli. Trzeba określić, na których partiach ciała chcemy się skupić. Najlepiej będzie, jeśli trening będzie obejmował całe ciało, ale to już kwestia indywidualna. Jeżeli samodzielnie nie potrafimy się zorganizować, warto skorzystać z pomocy doświadczonego i profesjonalnego trenera personalnego lub zapisać się na zajęcia grupowe. Wiele gotowych i darmowych planów treningowych można znaleźć za darmo w internecie. Pobrać, wydrukować, zapoznać się i zacząć działać, czyli zaplanować wyjście na siłownię. Znaleźć taki czas tylko dla siebie. Nie ma się co także przejmować strojem.

Fakt, musi być wygodny, ale nie poleca się na samym początku wielkich inwestycji w profesjonalne kombinezony. Lepiej zacząć w ulubionych dresach lub legginsach i czuć się z tym po prostu dobrze. Lepiej zacząć spokojnie o powoli wdrażać się w nową rzeczywistość. Jest jedna uwaga! Należy bezwzględnie pamiętać o rozgrzewce przed każdym, absolutnie każdym treningiem. Po nim poleca się relaksacyjne ćwiczenia rozciągające.

Na co być przygotowanym w kwestii ćwiczeń na siłowni?

Niemalże każdy trening wiąże się z jednym… zakwasami lub zwykłymi bólami, występującymi zazwyczaj dzień po treningu. Wspomniane bóle to nic innego jak mikrourazy, których doznały nasze włókna mięśniowe. Na samym początku odczuwa się to znacznie intensywniej niż po kilku seriach treningowych. To normalny proces, świadczący o tym, że mięśnie pracują, zostały wyćwiczone i regenerują się. Inaczej jest z zakwasami. Zakwasy powstają z przyczyny nagromadzenia się kwasu mlekowego w mięśniach. Powinny ustąpić po kilku godzinach od treningu.

Pierwszy trening może być zaskakujący. Na przykład zaskakująco łatwy. Jednak trzeba mieć nad tym kontrolę. Od pierwszych ruchów pracować nad odpowiednią techniką, która będzie przynosiła pozytywne efekty, a nie czyniła nam jakieś szkody.

Po treningu zaleca się zjedzenie dobrego posiłku. Powinien on składać się z dobrze przyswajalnych węglowodanów oraz z białek. Białka powinny pochodzić z dobrych źródeł. Niektórzy decydują się na posiłki wzbogacone odżywką białkową. Na przykład wypijają tuż po treningu koktajl owocowy z dodatkiem białkowej odżywki. Nie należy przesadzać z tłuszczami oraz błonnikiem w jedzeniu.

Dobrym pomysłem na lekki posiłek jest zjedzenie jogurtu naturalnego z dodatkami – owocami i orzechami (tu do wyboru laskowe, włoskie, pistacje – według własnych upodobań). Co do orzechów – trzeba uważać na ich ilość, ponieważ są dosyć mocno kaloryczną przekąską. Można je zamienić na masło orzechowe (tutaj zaleca się sprawdzanie składu – im więcej w nim właśnie orzechów, tym lepiej dla nas i naszego zdrowia). Jogurt można także wzbogacić owsianką.

materiał zewnętrzny
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Skip to content