Z powodu wzmożonych upałów czas pracy urzędników w tarnobrzeskim magistracie został skrócony o godzinę. Informacji ważnej z punktu widzenia petenta, próżno jednak szukać na stronie urzędu, stosowny komunikat nie został również rozesłany do mediów, jak to miało miejsce w przypadku zmian w funkcjonowaniu magistratu w czasie pandemii.
O skróceniu godzin pracy urzędu, nasza redakcja dowiedziała się z wpisu radnej w mediach społecznościowych.
Skrócenie godzin pracy w tarnobrzeskim magistracie z powodu upałów, wynika z zarządzenia prezydenta Tarnobrzega, z dnia 21 czerwca br.
W przypadku utrzymywania się temperatury powietrza powyżej 30 st.C, czas pracy pracowników urzędu skrócony zostaje o godzinę dziennie, natomiast jeśli temperatura powietrza przekracza 33 st. C, urzędnicy pracują krócej o 1,5 godziny. Skrócenie godzin pracy nie powoduje obniżenia wynagrodzenia za pracę. Co ważne, Biuro Obsługi Interesantów pracuje bez zmian.
RZECZNIK UM TARNOBRZEG O SKRÓCONYCH GODZINACH PRACY URZĘDU MIASTA TARNOBRZEGA
Od rzecznika UM Tarnobrzeg otrzymaliśmy odpowiedzi na pytania ws. skróconych godzin pracy urzędu. Pytania wysłaliśmy dzisiaj rano.
Portal NadWisłą24.pl: Czy w związku z upałami prezydent Tarnobrzega skrócił godziny pracy urzędu miasta? Jeżeli tak, to w jakich godzinach urząd teraz pracuje?
Rzecznik UM Tarnobrzeg: Od 2015 roku ze względu na upały stosuje się rozwiązanie polegające na skróceniu czasu pracy pracowników Urzędu. Podkreślić należy jednak, że skrócony czas pracy nie dotyczy funkcjonowania stanowisk obsługujących Interesantów. Urząd pracuje jak dotychczas, stanowiska obsługi pracują w sposób normalny i mieszkańcy mogą załatwiać sprawy w Urzędzie bez ograniczeń co do dostępu do Urzędu i załatwianej sprawy.
Portal NadWisłą24.pl: Których wydziałów dotyczy skrócenie godzin pracy?
Rzecznik UM Tarnobrzeg: Skrócenie czasu pracy dotyczy pracowników komórek nie obsługujących Interesantów. Organizacja pracy przebiega w sposób nieprzerywający ciągłości pracy Urzędu.
Portal NadWisłą24.pl: Od kiedy zostały wprowadzone skrócone godziny pracy?
Rzecznik UM Tarnobrzeg: Skrócony czas pracy ze względu na upały obowiązuje każdego lata, począwszy od 2015 roku.
Portal NadWisłą24.pl: Jeśli skrócenie godzin pracy jeszcze nie obowiązuje, to czy prezydent ma zamiar je wprowadzić?
Rzecznik UM Tarnobrzeg: Obecnie obowiązuje skrócony czas pracy wprowadzony został zarządzeniem nr 231/2021 Prezydenta Miasta Tarnobrzega z dnia 21 czerwca 2021 r.
Portal NadWisłą24.pl: Czy urzędnicy będą w jakiś sposób „odpracowywać” te skrócone godziny pracy?
Rzecznik UM Tarnobrzeg: Skrócenie czasu pracy nie powoduje obniżenia wynagrodzenia za pracę i nie wymaga odrabiania w przyszłości.
Portal NadWisłą24.pl: Dlaczego informacja o skróceniu godzin pracy nie pojawiła się do tej pory na stronie urzędu, dlaczego komunikat ten nie został rozesłany do mediów?
Rzecznik UM Tarnobrzeg: Informacja o tej regulacji opublikowana została w BIP Urzędu. Jednocześnie informuję, że skrócenie czasu pracy jest wewnętrzną regulacją nie mającą oddziaływania na realizację zadań Urzędu i w żaden sposób nie dotyczy obsługi Interesantów. Z tego powodu nie ma potrzeby informowania w specjalny sposób o tym fakcie, tak jak nie informuje się o urlopach czy czasie pracy poszczególnych pracowników Urzędu.
Wydać zarządzenie odnośnie budowania asfaltowych ścieżek rowerowych, o co ktoś wnioskował, to nie, ale wydać zarządzenie w sprawie skrócenia czasu pracy urzędu to bez problemu. Rowerzyści mogą się męczyć na ścieżkach z kostki cały rok, urzędnicy pracować pełen czas góra kilkanaście upalnych dni w roku absolutnie.
co już zbudowali, to nie zburzą, poszło za dużo kasy na kostkowane ścieżki w ostatnich latach, a niektóre nawet nie oznaczone z powodu równie idiotycznych przepisów że ścieżka ma byc oddzielona krawężnikiem od chodnika. Ale nie jest i nie będzie, co nie znaczy że ścieżki nie ma. To sa absurdy biurokracji polskiej i z tym żyć trzeba
Przypomnę, po pierwsze odpowiedzi udzielił naczelnik wydziału technicznego, nie prezydent, a po drugie zajęto w niej stanowisko, że (fragment):
„wydawanie zarządzeń przez Prezydenta Miasta Tarnobrzega w sprawie konstrukcji nawierzchni ścieżek rowerowych oraz pieszo-rowerowych nie jest konieczne oraz nie jest brane pod uwagę ponieważ o konstrukcji decyduje projektant opracowujący projekt oraz kosztorys a w zakresie już samych przepisów chociażby szczegółowa specyfikacja techniczna czy rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać dragi publiczne i ich usytuowanie”.
Ale skoro odpisał naczelnik, a nie prezydent, to wedle tego, co pisał Cezar, chyba można teraz złożyć skargę na stanowisko naczelnika do prezydenta. Na odbiorze technicznym dróg nad jeziorem prezydent nazwał tamtejszą asfaltową ścieżkę rowerową „cudowną”, więc rozumiem, że to jest według niego należyty standard ścieżki, nie taka z kostki.
Tym bardziej, że odnośnie przebiegu ul. Żeglarskiej za Mariną powiedział wtedy coś takiego, że nie za jego czasów było to projektowane, z czego wynika, że prezydent jednak ma coś do powiedzenia odnośnie rozwiązań projektowych.
No właśnie. Juliusz, to jest taki przypadek, o jaki ci chodziło kiedyś z tymi skargami na pracowników urzędu? I jak pisać, żeby prezydent odpisał na skargę a nie wiceprezydent?
W ogóle nie pisać bo mają naród za tych co im przeszkadzają w planach.
Każde pismo skierowane do urzędu, firm jest traktowane jako pismo intruza. Zazwyczaj są komentarze „ten/ta pisarz znowu napisał”, „ten/ta znowu marudzi”, „temu/tej znowu się coś nie podoba” …
A przedstawiciele mówią o społeczeństwie obywatelskim, aktywności obywatelskiej, zaangażowaniu obywateli w sprawy publiczne itp.
Tylko pod publiczkę tak prawią.
Tak namawiał do zwracania się do prezydenta, a teraz nie odpowie. Wyszła prawda przy tym wniosku o asfaltowe ścieżki.
Skarga byłaby zasadna. Przecież to zamawiający, czyli gmina, ustala przy przetargu m.in. przedmiot zamówienia w specyfikacji warunków zamówienia. Przykładowo dla zadania „Opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z nadzorem autorskim dla zadania inwestycyjnego pn.: Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Litewskiej wraz z oświetleniem” ustalono m.in. „branża drogowa: budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Litewskiej od skrzyżowania z ul. Warszawską do wjazdu na cmentarz komunalny w Sobowie, wykonanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Litewska i Warszawska”. Można było dopisać, że asfaltowego ciągu, albo że ciągu o nawierzchni asfaltowej. Nie mówiąc już o uzgadnianiu spraw projektowych między zamawiającym a wykonawcą w trakcie projektowania.
Cza zawiadomić CBŚ coby to i owo sprawdzili z tą kostką i brakiem ancfaltu.
Tak buduje się ścieżki rowerowe w Gdańsku:
Tam inne rozporządzenie obowiązuje?
Takie skrócenia czasu pracy to rzecz normalna w instytucjach szczególnie tam gdzie nie ma klimy. Więc nie wiem po co taka sensacja. Pani radna chyba powinna o tym wiedzieć. Jak są takie upały to na 90 procent będzie krócej praca
Sauron
Mam nadzieje że nie poumieracie na w tym urzędu że urzędzie!
No fakt, nie wszyscy są zwalniani i ok. Prawo na to zezwala i ok, pracownicy nie są zobowiązani do opuszczenia miejsca pracy. Ja nie widzę sensacji, tylko zwykła informację dla mieszkańców. Swoją drogą to klimatyzacja już dawno powinna być założona widząc na jakie rzeczy wydawane są pieniądze licząc koszty pracownicze dawno by się zwróciła..
Budowlaniec nie rzuci łopatą, bo gorąco, panie nie przestaną plewić, sklepy bez klimatyzacji też się nie zamkną, a przedszkola i żłobki?
Prawo na to zezwala ale czy to przyzwoite i uczciwe aby tylko wyłącznie urzędnicy mogli z tego korzystać. Wodę mają zapewnioną, klima w wielu biurach jest, wysiłku fizycznego brak, nie są narażeni na działanie promieni słonecznych – kombinatorzy cwani.
Zwłaszcza paniom plewiącym chwasty w pasie drogowym na Wisłostradzie należy skrócić czas plewienia o połowę . Od takich zleceń to udar gotowy.
Jakie sklepy bez klimatyzacji? Gdzie takie masz? Chyba miałeś na myśli stragany na targu (ale oni zwijają się o 12). Ja sobie nie przypominam żebym wszedł do sklepu w Tbg żeby nie mieli klimy. Nawet małe osiedlowe sklepiki mają.
Takie skrócenie rzeczy ma przede wszystkim miejsce w urzędzie – jakoś w firmach produkcyjnych, usługowych, sklepach czegoś takiego nie ma , ba nawet przy budowie drogi obwodowej.
To jest chore, że tradycyjnie po tygodniu upałów tylko i wyłącznie rok w rok podejmuje się takie decyzje. Klima w urzędzie jest a więc pracowników co mają pozakładaną klimatyzację w biurach to nie powinno dotyczyć.
Cwaniacy znaleźli kolejny pretekst aby sobie tylko umilić życie i mniej pracować za tą samą kasę- brak wzmianki o tym, że trzeba to odpracować.
Zgadzam się w całości, ludzie na produkcji pracują i żyją, a kiedy muszą zrobić sobie wolne żeby coś załatwić w UM, to hrabiostwo ma oczywiście wolne bo upał panuje w klimatyzowanym pomieszczeniu straszny….. wstydu kurw. nie macie za grosz .!!!
Niestety, NIE klimatyzowane pomieszczenie !!!
Też mam nieklimatyzowane pomieszczenie, też w „instytucji” i jakoś pracuje 8 godzin dziennie, jak 90% mieszkańców Tarnobrzega. Tylko wy zawsze jesteście uprzywilejowani, ciekawe……
To zmień pracę na mieście gdzie jest klima – w czym problem???
Racja, powinno się ich wszystkich wypier….. na zbity pysk, bo pensje to my im płacimy podatnicy, w dupa.. się poprzewracało z dobrobytu i nieróbstwa.
szczera prawda !!! niech zyje biurokracja !!!
U nas na warsztacie nie ma żadnej klimy duchota straszna do tego opary różnych chemikaliów i nie narzekamy
Nie normalnym jest nie poinformowanie mieszkańców(petentów) o tym fakcie. Ludzie aby coś załatwić urywają się z roboty, lecą do urzędu i bum, drzwi zamknięte 🙁 Kto odpowiada w UM za informacje?
Biuro Obsługi pracuje normalnie
Nie wszystko załatwisz w Biurze Obsługi
A co tam ludzie, zdaniem urzędników to ich problem i muszą się im podporządkować.
Powiem ci kto odpowiada . Bożek Pluta , Majchrzak ?
Jeszcze jedno .Przypominam jak szanuje się mieszkańców . W czasie pandemii postawili dwie tzw tymczasowe poczekalnie do których nikt z urzędników nie wchodził .
a gdzie moje maseczki?
Podaj przykłady – tylko nie urzędy.
Jacy ci urzędnicy rozpasani. Ten wpis to ewidentnie z biura promocji i reklamy. Pandemia to był najlepszy dla nich czas. Dlaczego Prezydent pozwala na takie dziwne przywileje. Takie przywileje to niektórzy uwielbiają i podsuwają takie zarządzenia prezydentowi.
W tej kadencji najbardziej uczciwa i sprawiedliwa w ocenach władzy jest właśnie radna Cebula. Jedyna ,która nie da się nabrać na jednostronne i nie polegające krytyki stanowiska władz.
Nie widzę drugiego takiego mądrego i zarazem skutecznego radnego tej kadencji. Reszta to klakierzy i lanserzy.
Wpelni się z tym zgadzam!
Przecież tam mają klimę i stojące wentylatory
Ooo, biedni urzędnicy. Ciekawe co byś powiedziała ludziom pracującym przy piecach w hucie , np w stalowej woli….
Zarządzenie Prezydenta zostało opublikowane na stronie UM, każdy może się z nim zapoznać. Wynika ono z przepisów prawa i taka sytuacja ma miejsce nie tylko w Tarnobrzegu. Rzecznik nie ma obowiązku informowania mediów o każdej zmianie, skoro skrócenie czasu pracy urzędników z powodu wysokich temperatur ma miejsce od lat, to chyba nic dziwnego, że również w tym roku urzędnicy mają prawo pracować krócej. Urzędnicy to też pracownicy i mają pewne prawa, których należy przestrzegać.
Po co tłumaczysz i usprawiedliwiasz urząd, skoro podobno jesteś osobą spoza urzędu niezwiązaną z obecnymi władzami miasta oraz prezentujesz tutaj swoje prywatne opinie bazujące wyłącznie na informacjach dostępnych powszechnie w mediach i w portalach urzędowych? 😉
To jest prywatna opinia bazująca wyłącznie na informacjach dostępnych powszechnie w mediach i stronie UM 🙂
Ale nie napisałeś, że jest to opinia osoby spoza urzędu niezwiązanej z obecnymi władzami miasta, czyli podejrzenia co do tego, że jesteś urzędnikiem lub jesteś związany z władzami miasta, są uzasadnione 🙂 A to by dużo tłumaczyło 😉
Pisałem o tym w innych komentarzach, nie będę się powtarzał po raz kolejny. Dla niektórych to każda osoba, która napisze pozytywną opinię nt. działań Pana Prezydenta jest potencjalnym urzędnikiem lub osobą związaną z władzą. Tutaj może pomóc tylko dobry lekarz.
To ostatecznie: pracujesz w lub dla UM w Tarnobrzegu? 😉 Ja nie. Możesz odpowiedzieć teraz w sposób jednoznaczny, więc jeśli się nie określisz, to nie miej potem pretensji, jak ktoś napisze, żeś z urzędu 🙂
Nie.
Nie pracujesz czy nie odpowiesz ? To Twoje Nie brzmi dwuznacznie. A ja myślę ,że jednak masz dużo za uszami z obecną władzą w mieście
Dokładnie, nie odpowiedział jednoznacznie pełnym zdaniem. Cóż, skoro skazuje nas na domysły, to pozostaje nam się domyślać 🙂 Według mnie urzędnik i to wysokiego szczebla.
Nie pracuję tam.
Tłumaczy i usprawiedliwia tak jakby pracował w urzędzie a to wszystko wyjaśnia.
Tłumaczy jak rzecznik!!!
Wypadało by o czymś takim poinformować mieszkańców, nie sądzisz? Informuje się o wyremontowanych kapliczkach co dla interesantów jest bez znaczenia podobnie jak o innych galach i rautach.
No to jest informacja na stronie UM, media powinny śledzić wydawane uchwały i zarządzenia i właśnie informować mieszkańców. W czym problem?
Po co rozgłaszać kolejny wielki sukces IMĆ WIELKIEGO PANA burmistrza i tak z ogłaszania sukcesów nici , bo albo to poprzednicy załatwili, albo radny jakiś i ręki mieszkańca z Krosna tak naprawdę nie ma oprócz podpisania tego co mu podłożą oraz zrobienia konferencji dla lansu.
No jasne, a na stronie głównej tarnobrzeg.pl aktualności takie jak m.in.:
„40-lecie Tarnobrzeskiego Klubu Biegacza „WITAR””,
„III Gala „Kobiety na medal”. Fotorelacja”.
To są najważniejsze informacje dla petenta, dokładnie…
Ale takie coś to co roku jest , tylko daty pozmieniane.
informuje się też o kropidłach dla kościoła.
Opublikowali zarządzenie na BIP bo muszą ale nie wpadli na poinformowanie mieszkańców na stronie miasta w widocznym miejscu, którzy podobnie jak radna przyjdą pocałować klamkę.
To kolejnym razem przyjdą wcześniej, trzeba pilnować swoich spraw.
Przepraszam Pan tak na poważnie, to „przyjdą wcześniej, trzeba pilnować swoich spraw”, czy pilnować pracy urzędu? Jak inaczej to zrozumieć, że aby załatwić własna sprawę, w godzinach pracy urzędu, to najpierw muszę przypilnować urzędu, a później swoich spraw. Przecież ( według Pana ) mogę powiedzieć szefowej, pani musi mnie zwolnic do południa, bo jednak popołudniu nie załatwię swoich spraw, ich nie przypilnuję, muszę wyjść wcześniej, ale rano, lub w trakcie pracy. Jutro nie wiem, jak będzie, trzeba śledzić prognozę pogody, która również jest dynamiczna. Dla każdego jego sprawa jest bardzo poważna i stara się jej pilnować, tylko kiedy to ma zrobić?
Można sobie wziąć wolne i przyjść przed południem do UM. Wówczas urzędnicy pracują niezależnie od temperatury. Poza tym można sobie założyć ePUAP i załatwiać wiele spraw online, bez konieczności wizyty w UM.
Może jestem starej daty człowiekiem, ale wole osobiście, to mam brać wolne cały dzień, bo che załatwić sprawę w urzędzie.Zgodnie z prawem mogę się zwolnić godzinę lub dwie. Mam tracić cały dzień urlopu, który można spędzić z rodziną, tylko dlatego, aby przypilnować pracy urzędu? Można założyć e PUAP, ale nie jest to obowiązkiem, a pośrednio zacznie takim być.Tak to ma wyglądać? Lepiej do urzędu nie przychodzić? Wszystko można Panie Juliuszu. Wszystko np. zacząć pracę wcześniej, zrobić rotacyjnie przerwę w ciągu dnia. Wszystko, a nie jedynie radzić, aby ” wziąć wolne i przyjść przed południem do UM” lub ” sobie założyć e PUAP”, a można też podać wstępną informację, zbliża się fala upałów godziny pracy urzędu mogą być zmienione, proszę sprawdzać w aktualnościach.
Tylko tyle by wystarczyło, albo aż tyle.
Zgadzam się, natomiast ja problemu nie widzę. Może Pan zadzwonić wcześniej do UM, umówić się na określoną godzinę i zwolnić się w pracy na 1-2 h. To też nie jest w porządku wobec urzędników, że interesanci przychodzą na ostatnią chwilę. Byłoby uczciwiej zaplanować swoje sprawy wcześniej i poinformować o swojej obecności. Osobiście jestem za tym aby wprowadzić elektroniczne zapisy z limitem miejsc na dany dzień. Wówczas mieszkaniec miałby komfort, że nie musiałby czekać w kolejce i wiedział, kiedy załatwi sprawę, natomiast urzędnik miałby rozłożonych interesantów na cały dzień a nie tylko na ostatnie 2-3 godziny.
A w porządku jest ze w takie dni jak teraz mamy 2 minuty przed zakmnięciem sklep jest pełen klientow ? Niestety takie są realnia i raczej w tej kwestii szybko sie nic nie zmieni
Ty myślisz że dalej jak za komuny jest ??? To tak tylko w waszym popierd….urzędzie pozostało tak jak wielu z Domu Partii PZPR przeniosło się do tego urzędu lub wpakowało swoje potomstwo.
aleś Ty Cezar uczony i doświadczony życiem.
Półtora mgr – sam się chwalił . Ha ha ha
Aż strach się bać jak doktora zrobi !!!
A tacy też są w urzędzie????
Tu już Pan dał do wiwatu !
urząd jest dla obywatela czy obywatel dla urzędu?
Urząd jest oczywiście dla obywatela, natomiast obywatelem jest także urzędnik.
W biurze urzędu jest tylko pracownikiem- urzędnikiem i płacą mu pracę urzędniczą a nie za to że to jest obywatel – geniuszy przekłamań i propagandy .
W Tarnobrzegu – wszystko jest dla urzędnika, kasa, premia, podwyżki, skrócony czas pracy (płatny) mimo zadłużenia miasta do dopuszczalnych granic TO I NAPEWNO reszta też łącznie z obywatelami miasta , przecież niejaki Juliusz Cezar wmawia iż pierwszy urzędnik to IMĆ Wielki PAN to i zapewne reszta urzędników też to jest .
Tak tak nie tylko w Tarnobrzegu – czyli urzędzie – w innych urzędach też tak robią
a nigdzie indziej ( tylko w innych urzędach)- jeśli nie są narażeni na działanie promieni słonecznych i nie wykonują prac fizycznych to tylko bezczelne , prymitywne cwaniactwo może do tego popchnąć .
Powiedz mi Juliusz Geniuszu gdzie k. jest opublikowana ta informacja. Specjalnie szukałem. Sekundę temu zrobiłem zrzut ekranu strony głównej urzędu miasta. Najnowszy wpis jest z poniedziałku a najstarszy z 14 czerwca. 18 informacji i żadnej dotyczącej skrócenia czasu pracy.
Tutaj: https://prawomiejscowe.pl/UrzadMiastawTarnobrzegu/tabBrowser/bags//3218/Zarz%C4%85dzenia-Prezydenta-Miasta
Poza tym to nie jest informacja bezpośrednio odnosząca się do mieszkańców tylko wewnętrzna zmiana organizacji pracy UM, dotycząca osób tam zatrudnionych. Biuro Obsługi Interesanta działa bez zmian, a w pozostałych sytuacjach w danym dniu decyzję podejmuje kierownik danej jednostki UM (np. naczelnik wydziału), Pan Prezydent jedynie zarządził ogólną dyrektywę, natomiast w praktyce sytuacja jest dynamiczna i zależy od dnia (tzn. jednego dnia mogą być normalne godziny pracy, a innego już nie, jeśli kierownik jednostki UM tak postanowi). Poza tym zawsze można zadzwonić i zapytać, czy dany wydział pracuje dzisiaj krócej. Trzeba dbać o swoje sprawy a nie tylko narzekać.
Widzę, że jesteś obeznany w temacie, więc podaj proszę linki do innych istotnych zarządzeń, decyzji itd. z ostatniego miesiąca, bo nie każdy ma czas szukać i sprawdzać po kolei wszystko w jakichś pobocznych portalach. Z góry dzięki 🙂
Właśnie tam jest wszystko.
Ja proszę o linki do konkretnych zarządzeń itd. Nie mam czasu przeglądać, a Ty z tego co widzę wiesz które są istotne z punktu widzenia zwykłego mieszkańca. Z góry dzięki 🙂
Ja też nie mam czasu, dla każdego mieszkańca istotne jest jakieś inne zagadnienie. To kwestia indywidualna. Podałem linka, gdzie można sobie samemu wyszukać każdy akt prawny (uchwałę RM, zarządzenie Prezydenta itp.).
Bo on to tak ma , wszystko wie i nawet potrafi wszystko logicznie wyjaśnić, nawet jak burmistrz by bąka puścił to on i tak by pięknie w kwiatki słowne ubrał wmawiając wszystkich że to perfumeria.
Pisałeś Cezarze, że informacja jest na stronie urzędu. Strona urzędu miasta to http://www.tarnobrzeg.pl. a podajesz linka do bazy aktywów o istnieniu której nie wie 99,99 mieszkańców. Masz człowieku tupet… Interesant idąc załatwić sprawę do urzędu wg. Ciebie musi przewertować BIP i bazę aktywów własnych. Tok myślenia powalający. Byle nic nie napisać o urzędzie co wiadome, że wqrwi mieszkańców
Nie, może zadzwonić do UM i się dowiedzieć, jakie są godziny pracy danego dnia.
Widocznie miał to zrobić ale zapomniał – jakby co to to zrobił tylko tego nie ma – awaria systemu (ha ha ha).
Kolejny raz bzdury wypisuje nasz Cezar-obrońca UM. Raz ściemnia, że jest ta informacja na stronie urzędu a drugi raz, że rzecznik nie ma obowiązku informowania mediów. Napisz Cezarze jakie ma obowiązki rzecznik prasowy urzędu oprócz zarabiania miesięcznie ok 8 tysi? Czy nie jest on od informowania mieszkańców o ważnych zmianach? Za pośrednictwem mediów jego komunikaty docierają do większej ilości mieszkańców to jest oczywiste dla każdego oprócz Ciebie i rzecznika.Skrócenie czasu pracy nie jest ważną informacją?
Informacja jest na stronie UM, gdyż zarządzenie zostało opublikowane. Rzecznik prasowy ma za zadanie kontaktować się z mediami oraz osobami zainteresowanymi i odpowiadać na ich pytania. Wynagrodzenie Rzecznika nie powinno Pana interesować, chociaż rozumiem, że zazdrość zżera. Poza tym to nie jest ważna sprawa, skrócenie godzin pracy z powodu upałów dotyczy organizacji UM, ale BOI pracuje normalnie. Zresztą, było podobnie w latach poprzednich i nikt nie robił sensacji. Po prostu trzeba monitorować pewne kwestie – od tego są media.
A czym tu się chwalić – to żaden przecież sukces , toż to tylko leserstwa i lenistwo.
Cezar a Tobie to też gorąco ?. Jak ostatnio byłem w urzędzie to w Twoim pokoju huczała klima.
UM to nie prywatny zakład pana Bożka, a ludzie tam pracujący pobierają pensję z Naszych podatków. Jakim prawem mają skrócony czas pracy w budynku pełnym zainstalowanych instalacji klimatyzacyjnych – co ma powiedzieć rolnik czy też pracownik na budowie?! To się nazywa oszukiwanie i kradzież Naszych pieniędzy przez urzędników, bo przecież za te godziny dostaną wynagrodzenie nie będąc na stanowisku pracy ! Ale nie od dziś wiadomo kto pracuje w UM jedna wielka sitwa ludzi , którzy dostają pracę po linii nepotyzmu !
A gdzieś ty tam klime widział? Przeciez w uemie nie ma klimy. Kazdy to wie kto tam czasem sprawy załatwia.
A nieprawda, bo jest. Wystarczy otworzyć okno i drzwi i już jest klima/przeciąg :-))
Przecież lemingu nie muszą wisieć skrzynki pod oknami , a co powiesz na centralny układ klimatyzacyjny ? Po za tym co maja powiedzieć panie plewiący wyśmienity pomysł nasadzania chwastami wzdłuż ulic według pomysłu urzędników ? Myślę że te panie powinny mieć skrócony czas pracy o połowę , a na kolejną połowę wysłać urzędników UM do plewienia wtedy byłaby sprawiedliwość !
Tak w upał plewic To wtedy urzędnik a bierze szacunku do pracy u Bozka
Ze względu na słońce wcale nie powinny plewić a tylko kasę dostać .
plewić tam nieroby!
To naucz się włączać – sama tego nie zrobi klima.
Bo to tylko lenie, lansery cwane i bezczelne.
Ludzi pracujących w takich zakładach jak Pilkington to chyba szlak trafi jak się dowiedzą jak nasi urzędnicy mają ich w poważaniu.
W US również upały a pracować trzeba
Kto ma wyższą rangę , bo zawsze można pójść za przykładem instancji wyższej.Ciejawe czy wasz szef jest taki dobrotliwy???
Przezydent nie zwraca uwagi na takie drobiazgi jak załatwianie mieszkańców pzrez urzędników. Jego samego tak jak pozstałe kierownictwo pzrychodzi kiedy chce i wychodzi kiedy chce. Najgorzej ,że czynią to osoby odpowiedzialne za dyscyplinę pracy Ha ha
Przecież wyraźnie jest napisane ,że biuro obsługi interesanta jest cały czas czynne więc nie bardzo rozumiem od jakich drzwi odbiła się szanowna radna.Skrócenie czasu pracy jest wolą pracodawcy wieć jedni skracają cza pracy a inni by chcieli by pracownicy pracowali non stop a nawet dłużej.Decyzja jest zgodna z kodeksem pracy więc nie widzę najmniejszego problemu co najwyżej zazdroszczę urzędnikom um dobrego szefa przynajmniej w tym temacie.
Nic dodać, nic ująć. Niestety niektórzy nie potrafią zrozumieć oczywistych kwestii.
To wy nie potraficie zrozumieć, że bezczelnie wykorzystuje się przepis prawa .
Z przepisów można zrobić użytek lub nie ale że „bezczelnie”? No to skoro każdy obywatel polski może np. zawrzeć związek małżeński to weź się obywatelu bezczelnie ożeń 😀
Problemem jest brak poinformowania mieszkańców o skróceniu czasu pracy. Nie wszystko załatwisz w Biurze Obsługi Interesanta.
Skrócenia czasu nie załatwisz więc co to biuro obsługi ???
A to chyba nikt nie neguje tego, że urzędnicy UM mają dobrze. Sytuacja pandemiczna, podwyżki, nagrody, skrócony czas pracy w upały. Niech ktoś napisze, że ma tam źle.
Szkoda tylko , że tym pracodawcą jest burmistrz – urzędnik i tylko on w pierwszej kolejności rok w rok to robi.
Leserstwa niczym nie można wytłumaczysz .
Tytuł jest ekstra – upały dotarły tylko do magistratu – do reszty mieszkańców, firm, zakładów pracy już nie , na całe szczęście reszta może zapiera….. normalnie a jak reszta zapiera….normalnie to i podatki w normalnej wysokości wpłyną do kasy .
Ale skoro skrócenie czasu nie wpłynie na funkcjonowanie urzędu to oznacza, że jest przerost zatrudnienia a więc odpowiednio powinno się zlikwidować etery w urzędzie .
Populizm czystej wody bo jeżeli 1/3 pracowników jest na urlopie a urząd taki czy inny funkcjonuje normalnie to też jest przerost zatrudnienia.Obywatelu ogarnijcie się,krócej pracujcie albo włączcie sobie klimę celem schodzenia emocji bo piszecie piramidalne dyrdymały
Urlop jest wliczany w okres pracy – doucz się cwaniaczku i nie wyjeżdżaj z takimi tekstami o urlopach
Jeśli w jednym okresie 1/3 pracowników jest na urlopach i urząd funkcjonuje normalnie i bez zakłóceń to tak – oznacza to, że ta 1/3 pracowników jest zbędna i są sztuczne stanowiska pracy utworzone. Skoro 2/3 reszty pracowników daje sobie radę i przy tym wykorzystuje urlop zgodnie z przepisami.
W jakiej to urzędzie pracodawca wysyła w tym samym okresie 1/3 pracowników na urlop i tylko z tego powodu że tak pasuje tylko pracownikom ???
Co prawda są firmy produkcyjne, że wysyłają całą prawie załogę na urlop ale to jest spowodowane sprawami technicznymi ( przeglądy, konserwację, remonty) ale nie z tego powodu że jest lato i gorąco.
hura,hura,jak sie ciesze ,że moge zapierdalać w 55 stopni,HURA,HURA!
Ty możesz, inni mogą a tarnobrzescy urzędnicy NIE, bo im za gorąco . Tacy wykształceni iż nie wpadło im do łbów , że można np. przesunąć godziny pracy, wcześniej zacząć aby wcześniej skończyć bo im to nawet z samego rana gorąco na myśl że muszą iść do pracy na 8 godzin. Mogli by zacząć tak o 6 rano ale po co pracować 8 godzin jak można krócej za tą samą kasę – kombinatorzy bezczelni.
Proponuję w każdym urzędzie, sklepie i innych pomieszczeniach zamkniętych dla ludu pracującego i niepracującego miast i wsi, aby otwierać okna. Nawet jak jest 15 stopni na dworze to okna są pozamykane. Tłumaczenie, że wpada gorąco po otwarciu okna nie jest żadnym tłumaczeniem.
Do środka musi być wprowadzone świeże powietrze, a tego w pomieszczeniach najczęściej brak.Czasem to aż zemdli mnie, kiedy do takiego wchodzę. Nawet jak jest klimatyzacja to od czasu do czasu trzeba ją wyłączyć i wpuścić świeże powietrze. Zatrybcie wreszcie !!!
I dlatego nie będę głosować na Bożka i jego komendę
Pandemia urzędnicy zamknięci urząd nieczynny śnieżyce mrozy upały czas pracy skrócony policja musi wojsko musi sławetną pani na kasie w Biedronce musi mam nadzieję że pensję też wam skrócą
Przenieście biura do Mariny nad rozlewiskiem blisko ludzi będziecie a i z Bożą (nie mylić z el Prezydente) naturalna bryza el bajora was otrzeźwi
Zamknijcie urząd wi….u do jesieni Niedziel mówi że będzie 4 fala to też będziecie zamknięci i zdalni i git
Polacy grając że Szwedami też powinni zawnioskować do UEFA o skrócenie meczu do 10 min połowa poco tyle stare chłopy mają biegać za piłką będzie więcej czasu na browca
Patrz Darek ile macie negatywnych komentarzy przy urnie nie zapomnimy
Wiesia, obyś się nie przeliczyła,
może być gorzej i wtedy się bardzo rozczarujesz.
Poniżej tego dna co jest spaść już nie można. Argument z piekła rodem ” może być gorzej” i tylko dlatego miernoty mają pozostać ???
Czy jest na kogo głosować?
Komunikacja kontakt urzędu z obywatelami miasta leży i kwiczy bezradnością
Prawda jest taka, że gdyby urzędnicy mieli coś do roboty to z pewnością siedzieliby i pracowali po 8 godzin lub dłużej. Srowidoza i ograniczenia pracy urzędu w locdownie oraz praca zdalna pokazały dobitnie, że 30-40% urzędasów mogłoby normalnie nie przychodzić do pracy a urząd „normalnie” by działał.
Powiem więcej . Miałem ważną sprawę do natychmiastowego rozwiązania.W tym dniu nikt nie przyjmował z kierownictwa a jak czekałem to Pani ,której imienia nie znam przyszła o 10tej i była brdzo zła, że jej przeszkodziłem zapytać o sprawe.
To jest oczywista oczywistość – pełno sztucznie stworzonych stanowisk dla miernot tylko aby spłacić dług wyborczy
– najlepszym przykładem jest Pluta.
To są nawyki wyrobione ze szkoły wakacje letnie zimowe ferie akademię odczyty kwiaty pikniki caprztyki skracanie lekcji i ciągły płacz jakie małe zarobki a jaka odpowiedzialna praca lizusostwo chytrość obgadywanie strajki pazerność
Darek jest taki nowoczesny jak partia Nowoczesna której nie ma
UM to nie prywatny zakład pana Bożka, a ludzie tam pracujący pobierają pensję z Naszych podatków. Jakim prawem mają skrócony czas pracy w budynku pełnym zainstalowanych instalacji klimatyzacyjnych – co ma powiedzieć rolnik czy też pracownik na budowie?! To się nazywa oszukiwanie i kradzież Naszych pieniędzy przez urzędników, bo przecież za te godziny dostaną wynagrodzenie nie będąc na stanowisku pracy ! Ale nie od dziś wiadomo kto pracuje w UM jedna wielka sitwa ludzi , którzy dostają pracę po linii nepotyzmu !
Hahaha cyt. w budynku pełnym zainstalowanych instalacji klimatyzacyjnych. Proszę wymień chociaż 5 pomieszczeń w których jest klimatyzacja w urzędzie i w których pracują ludzie bo nie liczę serwerowni
Poszukaj a znajdziesz.
Ciekawi mnie jak jest w tarnobrzeskich wodociągach pod którymi od niedawna rządzi nowy prezes Wiśniewski
Wiśniewski na razie zmienil radę nadzorczą ale bez przewodniczącej, której nikt nie zastąpi bo gdzie znajdą z tytułem dr.
Ale spraw sądowych też chyba będzie sporo. I tak idzie ku dobremu.
Dla niego czy mieszkańców , bo woda podrożała w UB. roku po objęciu stołeczka ???
Jest takie powiedzenie: nowa mietła dobrze wymiata ;-))
ale stara wie gdzie są śmiecie.
Wracam!
Czas najwyższy
jak takie coś się czyta to aż szlak człowieka trafia .. w zimie tez maja skrócony czas pracy jak spadnie temperatura albo śnieg? Nieroby… biedaki nie dość ze ciepło to jeszcze od komputera im bije ciepło…
To już mnie nie dziwi, kontakt magistratu z mieszkańcami pozostawia wiele do życzenia. Oni są o 50 lat zacofani. Nie korzystaja z internetu, z mediów społecznościowych, z lokalnych portali, nie wiedzą jak informować mieszkańców o tym co robią ,co planują. Tam nic nie działa. Funkcjonują gorzej niż jakakolwiek firma, bo każda firma w dzisiejszych czasach posiada profil na FB i stronę internetową z aktualnościami. A gdzie to jest na stronie UM? Nie ma, tam jest tylko baza danych do wyszukania samodzielnie.
Za są zatrudnieni informatycy – tylko po co ????
A wynika to z tego ,że magistrat woli fundować kropielnice bezdotykowe dla kościołów , zamiast szkolenia dla pracowników. Poziom szkoleń jest dramatycznie słaby. Gdzie maja się oni tych nowinek uczyć jak pracodawca o to nie dba ? W innych miastach budżetówka ma regularnie szkolenia a u nas nie wiem czy 1-2 rocznie chociaż są
rzecznikowi też się wydaje , że jest „ponad” ??
Proszę Zadać pytanie prezydentowi
1 dlaczego nie ma jeszcze postawionych parkomatow mieście a są oPlatomaty nad jeziorem
2 czy uchwała w sprawie opłat za parkowanie weszła w życie tzn jest prawomocna
3 czy projekt unijny do robotna jeziorem przewidywał opłaty za wjazd
4 kto z nazwiska i imienia ustalil opłatę za wjazd nad jezioro w wysokości 60 zl
Odpowiedź powinna być na piśmie
Jakie to ma znaczenie gdzie stoją pakometry skoro i tak są nieczynne.Jakby postawili na mieście to pewnie by było pytanie dlaczego jeszcze nie ma ich na Jeziorem.Czy uchwała weszła w życie.?To tak ciężko zerknąć na internetowy dziennik urzędów województwa podkarpackiego by zaspokoić swoją ciekawość leniuszku a nie wpuszczać w maliny radną Cebulę.Opłaty za wjazd muszą być bo utrzymanie tego wszystkiego kosztuje a św Mikołaj w Tarnobrzegu nie mieszka.Wysokośc opłat kto ma ustalać to radni podjęli decyzję na jednej z ostatnich sesjiRM.Znów leniuszku chcesz, skompromitować radną Cebulę bo jej pytanie w tej kwestii dowodziło by że nie wie za czym głosuję na sesjach.Nieładnie
Kudłata nadal piecze ciasta mimo upałów w UM?