Kto powinien zainwestować w reklamę na LinkedInie?

Social media stanowią dużą część codziennego życia, w tym też zawodowego. Z ich pomocą można łatwo dotrzeć nie tylko do klientów, ale też kontrahentów, inwestorów czy innych potencjalnych wspólników. Wyjaśniamy kto powinien zainwestować w reklamę na LinkedInie – biznesowym serwisie społecznościowym.

Kto powinien założyć profil na LinkedInie?

LinkedIn to serwis dedykowany osobom oraz markom, którym zależy na profesjonalnym, eksperckim wizerunku. Z jego pomocą można wymieniać się cennymi informacjami z innymi specjalistami z branży, a także nawiązywać korzystne znajomości i relacje. Jest też wyjątkowo przydatny podczas rekrutacji – pozwala sprawnie dotrzeć do kandydatów na dane stanowisko, ponieważ od razu można zapoznać się z ich doświadczeniem, kompetencjami oraz portfolio. Profil na LinkedInie powinny więc założyć wszystkie te przedsiębiorstwa, które chcą aktywnie korzystać ze wszystkich nowoczesnych kanałów komunikacyjnych.

Jak wygląda kampania reklamowa na LinkedInie?

Utworzenie, szczegółowe uzupełnienie oraz regularne prowadzenie profilu w serwisie daje już wiele korzyści pod względem marketingowym. W ten sposób zwiększa się rozpoznawalność marki oraz tworzy się jej pozytywny i profesjonalny wizerunek. Publikując ciekawe treści (np. artykuły eksperckie) można też skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Mimo to warto dodatkowo zainwestować w płatną promocję. W tym celu trzeba założyć dodatkowe kontro reklamowe, a następnie zacząć tworzyć kampanię. W serwisie można publikować m.in.:

  • teksty (treści sponsorowane)
  • pojedyncze fotografie/grafiki,
  • karuzele grafik,
  • wideo (np. udostępniona reklama na YouTube)
  • sponsorowane wiadomości,
  • reklamy Spotlight (dopasowane do odbiorców w oparciu o ich dane z profilu LinkedIn),
  • oferty pracy.

Jakie korzyści daje reklama na LinkedInie?

Odpowiednio zaprojektowana i zrealizowana reklama LinkedIn pozwala osiągnąć wiele wymiernych korzyści. Dzięki niej można m.in.:

  • zdobyć większą rozpoznawalność,
  • szybciej dotrzeć do grupy docelowej,
  • zwiększyć ruch na stronie swojego profilu lub innej stronie (np. głównej stronie marki),
  • zwiększyć liczbę konwersji,
  • znaleźć kompetentnego, doświadczonego pracownika o odpowiednich kwalifikacjach na dane stanowisko,
  • zdobyć nowe kontakty i nawiązać relacje biznesowe.

Jeśli chce się uzyskać jak najlepsze efekty, warto zaangażować specjalistów z zewnętrznej firmy, którzy ustalą odpowiednie cele oraz wybiorą stosowną formę kampanii. Wsparcie profesjonalnych marketingowców, grafików, copywriterów itp. sprawi, że inwestycja w sponsorowane reklamy będzie najbardziej rentowna.

Podsumowanie

W reklamę na LinkedInie powinni zainwestować wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcą trafić do większej grupy odbiorców (zarówno potencjalnych klientów, jak i partnerów biznesowych) oraz budować swój pozytywny wizerunek w Sieci. Taką kampanię reklamową najrozsądniej jest jednak prowadzić we współpracy z agencją, która pomoże właściwie ją przygotować.

artykuł reklamowy
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Skip to content