Ćwiczenie dobre w każdym wieku

Zewsząd każdy z nas słyszy o rozmaitych planach treningowych. Wszyscy dookoła ćwiczą i w końcu sami też zaczynamy interesować się jakąś aktywnością.

 

Zawsze też o tym współcześnie będzie wspominać każdy lekarz rodzinny, a szczególnie przypomina o tym osobom starszym. To przecież w podeszłym wieku najczęściej jesteśmy narażeni na rozmaite choroby, a sport może tu bardzo pomóc w podniesieniu kondycji i przyczynić się do lepszego funkcjonowania układu krążenia. Dawno już udowodniono, że regularnie wykonywane ćwiczenia fizycznie są w stanie zdziałać cuda właśnie w przypadku emerytów.

Chodzi nie tylko o redukcję tkanki tłuszczowej, która może w znacznym stopniu nawet obciążać serca i przyczyniać się do nadmiernego zmęczenia. To także lepsze dotlenienie organizmu, co jest bardzo istotne nawet w leczeniu chorób nowotworowych. Bez względu więc na to, ile mamy lat, poprzez regularne ćwiczenia będziemy zapobiegali stanom depresyjnym i oczywiście wzmacniamy nasze mięśnie. Te ostatnie odciążają w ten sposób układ kostny, który wymaga pomocy, szczególnie w podeszłym wieku. Wchodząc na serie a strzelcy możesz sprawdzić wszystkie statystyki i zobaczyć, który piłkarz radzi sobie najlepiej we włoskiej lidze.

Jakie ćwiczenia powinny wybierać emeryci?

Wiele jest najróżniejszych ćwiczeń dedykowanych dla osób w różnym wieku. Oczywiście najczęściej emeryci sport będą znali z gazet lub programów telewizyjnych. Najważniejsze jest rozpoczęcie w końcu aktywności sportowej, przy czym dla seniorów są dedykowane tutaj konkretne ćwiczenia. Najlepszą opcją rekomendowaną przez doświadczonych trenerów oraz lekarzy rodzinnych lub kardiologów, będą oczywiście tradycyjne spacery. Wbrew pozorom to może być bardzo duży wysiłek.

Wystarczy przecież wyobrazić sobie, jak bardzo możemy się zmęczyć, udając się na kilkukilometrowy spacer. To będzie bardzo dobry trening naszych mięśni, układu oddechowego i immunologicznego. Dobrze też będzie się sprawdzać jazda na rowerze, czy może nawet wchodzenie po schodach. Osobom starszym często też z uwagi na choroby kości poleca się basen. Nie są one wtedy obciążone, a za to ćwiczyć bardzo nawet intensywnie mogą mięśnie. Można też oczywiście zainteresować się jogą dla seniorów, bo takie usługi także coraz częściej możemy spotkać. Nie jest tutaj przecież wcale wymagana nawet sprawność fizyczna. Jednocześnie joga poprawi nam kondycję, ale też będzie łagodzić stres.

Rozwiązania kondycyjne dla osób starszych

Warto też wspomnieć, że starsze osoby bardzo często mają ochotę na to, aby zacząć oddawać się jakiejś formie wysiłku fizycznego, ale mają pewne obawy. Chodzi tu głównie o ryzyko występowania kontuzji. Starsze kości, jak wiadomo, będą bardziej podatne na złamania. Z drugiej strony należy też pamiętać, że jeżeli ciało nie jest aktywne przez dłuższy czas, to będzie właśnie słabnąć fizycznie. Jeżeli mięśnie będą słabe, to będą z kolei pogarszać stabilizację. Pojawiają się automatycznie bóle kolan i pleców. Spadać będzie także nastrój, co właśnie niezwykle często można zauważyć u emerytów. Najlepiej więc zaplanować sobie jakiś regularny trening, a najlepsze będą oczywiście ćwiczenia na zewnątrz, bo jednocześnie będziemy się dotleniali. Świeże powietrze jest kluczem do lepszego samopoczucia.

Najpopularniejsze są, jak wspomnieliśmy spacery. Można się im oddawać każdego dnia, bo dzięki temu zapobiegamy zanikowi mięśni, a to główna przyczyna problemów z biodrami. Jednym z popularniejszych rozwiązań będzie także nordic walking, czyli maszerowanie ze specjalnymi kijkami. Będą one aktywować nie tylko mięśnie nóg, ale również mięśnie ramion i mięśnie stabilizujące. Ważne jest to, że tempo można dopasować do możliwości seniora. Można więc sobie spacerować spokojnie albo bardzo dynamicznie. Oczywiście nie ma też przeciwwskazań do biegania, przy czym nie może ono być bardzo szybkie, a raczej będzie to trucht, przy czym powinniśmy skonsultować taką aktywność z lekarzem.

materiał zewnętrzny
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
function funkcja_dodawania_javascript() { if (is_post ('99994')) { ?> wpDiscuz
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Skip to content