Działa już interaktywne przejście dla pieszych w Tarnobrzegu, przy ulicy Warszawskiej na osiedlu Wielowieś. To pierwszy tego typu innowacyjny system oświetlenia na Podkarpaciu – informuje w mediach społecznościowych spółka Rejon Dróg Miejskich.
– Przejście typu Crossnig Pole „widzi” zbliżającego się pieszego i gdy jest on w jego zasięgu zwiększa natężenie oświetlenia z lamp ulicznych i uruchamia pulsacyjne światła ostrzegawcze. Pilotażowy projekt został zrealizowany przez naszą firmę na zlecenie prezydenta miasta Dariusza Bożka – wyjaśnia RDM.
Kiedy ta firma starbag należąca do rosyjskiego biznesmena skończy budowę obwodnicy i galerii?
W Tbg nigdy ! bo tu jest pełno PZPR, Milicji, ORMO, ZOMO, UB, SB i TW a teraz ich potomstwa przy korycie !
brawo towarzyszu !!!
ormo czuwa
GDZIE.?? Ja nalezalem do T.O.T.O.,(Tajna Organizacja Tempienia Ormowcow.)
I zacząłeś zapewne od siebie 🙂
Niestety prawda jest okrutna oni tylko wiedzą jak dać sobie podwyżki i premie co roku. Decyzję, które podejmuję są conajmniej kretyńskie, np. Szalet- trzeba dopłacać. Nasadzenia – dofinansowanie- ale trzeba dopłacać, jezioro- trzeba dopłacać- inwestorów nie widać. Urzędasy nie mają pojęcia wcale o biznesie.
Ps. Ktoś wie dlaczego prezydent Tbg zarabia więcej niż ten w Stw?
O , święty , jeb nięty , bez winy co był w bloku ormowcem…..
Po wojnie.!!?
Rozumiem, że w chalupie nie korzystasz z ruskiego gazu na znak protestu
BARDZIEJ JADOWITEGO CZLOWIEKA OD CIEBIE NA FORACH NIE SPOTKALEM, ZAPEWNE WIELU OSOBOM ZAZDROSCISZ, ZE ONI OSIAGNELI JAKIES SUKCESY W ZYCIU A TY NIE MASZ NIC I DLATEGO TYM JADEM NA WSZYSTKICH I WSZYSTKO PLUJESZ COZ STAROSC I ZGORZKNIENIE PRZYSZLO.
Oj tam nie przesadzaj. Musi być zachowana równowaga (patrz juliusz cezar)
Ha, ha, ha – to nie wrzos , to WRZÓD .
Na marginesie : mam wszystko co mi potrzeba ale wrzody i tak wiedzą swoje ( jak to przy korycie ).
Wolę nie osiągać żadnych sukcesów niż być oszustem, kłamcą i złodziejem
– ale dla takich jak ty to nie ma żadnej różnicy .
to masz problem, wybory się zbliżają a kampania sama się nie pociągnie… a tu taka sprzeczność w deklaracji, „ha, ha, ha”
Podobne rozwiązania w kraju widziałem już lata temu, w końcu dotarły i do nas na prowincję. Ciekawe dlaczego wybrano akurat to przejście. Takie oświetlenie bardziej by się przydało m.in. na Sikorskiego na przejściu przy znanym wjeździe w pobliżu wieżowców, wydaje mi się, że był tam wypadek kilka miesięcy temu.
Trzeba w ramach projektów z polskiego ładu takie przejścia porobić, tak by Tarnobrzeg nie oddawał żadnej złotówki. Trzeba zgłosić do kolejnego ładu całą Wiślną, Sikorskiego, Sienkiwicza, Wisłostrada, Rusinowskiego, Św. Barbary, Fabryczna ulice na osiedlach wiejskich, trzeba budować nowe drogi i rozbudowywać już istniejące w tym ww.
Czytaj to parówo julek bo później będziesz gadał swoim bełkotem że nikt nie dawał propozycji i w ten sposób będziesz tłumaczył nieudolność swoją i swoich kolegów z pracy
Gdyby załapały się do kolejnego ładu wszystkie ww. , zrealizować po cichu przy pomocy ładu widno i bezpiecznie na tych ulicach, tak by nie oddawać żadnej,ani to żadnej złotówki, kasa, którą dostajemy ma zostać u nas, musicie tak zrobić kosztorys by nie zwracać nic. I nie wybierać ofert po taniości, z najniższą ceną, tylko dodać jeszcze inne kryteria wyboru. Nie zgłaszacie tych samych projektów przed rozstrzygnięciem, bo wychodzimy na totalnych durni.
Dobre to jest, ale punktowe ulepszenia nie przemogą ogólnego zacofania drogowego. Czy w mieście przyjęto jakiekolwiek akty prawa miejscowego regulujące kwestie takie jak parametry dróg, standardy infrastruktury dla rowerów i dla pieszych, czy rozwój sieci drogowej? Pytam, bo się z takimi nie spotkałem. Ci, którzy znają angielski, mogą zobaczyć realia holenderskie na filmie pod linkiem niżej i porównać do tego, co mamy w Tarnobrzegu.
https://www.youtube.com/watch?v=d8RRE2rDw4k
Są pewne zapisy w Miejskim Planie Adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Tarnobrzega do roku 2027. Jest jednak jakiś problem z ich wdrażaniem.
http://umtarnobrzeg.home.pl/ideo/uchwaly/VIII/511.pdf
Rzeczywiście, jest wzmianka dotycząca dróg. Tyle że działania wymienione w tych zapisach są sformułowane taj ogólnikowo, że w konkretnych przepisach mogłyby występować najwyżej jako tytuły rozdziałów. Przez to ich zastosowanie zależy od interpretacji danego zadania przez urzędników. W dokładnych standardach byłoby napisane konkretnie, że przy realizacji określonych zadań na poszczególnych drogach stosuje się dane rozwiązania, które z kolei stosuje się w taki lub taki sposób itd. Wtedy byłoby jasne co kiedy ma być zrobione, gdzie i jak.
Żeby nie wiem jakie kolorofony zainstalować, to jak pieszy będzie chciał wleźć pod koła, to wlezie. Nie ma lepszego rozwiązania niż aktywne światła. Cały czas zielone a jak jakiś pieszy będzie chciał przejść to naciska przycisk i czeka na światło zielone dla siebie. Robienie dyskoteki na ulicy, to żadne rozwiązanie.
Takie przejście, a nawet światła na żądanie potrzebne jest na Wisłostradzie pomiędzy cmentarzami. Tam piesi nie są widoczni !
władza słucha!!!! Tam jest takie coś potrzebne
A na Sikorskiego koło wieżowców kładka dla pieszych.
I kto by pomyslal ze w Wielowsi jest takie natezenie ruchu pieszych.
Racja, pilotaż bardziej na Wislostradzie by się przydał.
W tym miejscu było już kilka stłuczek i wypadek śmiertelny. Kto jeździ to drogą codziennie to wie jakie jakie tam jest natężenie ruchu , szczególnie rano i po 15.
Mnie chodzilo o ruch PIESZY, nie samochodowy(czytaj uwaznie).
Doświetlenie przejścia dodatkowymi latarniami jak najbardziej, ale te żółte migotki wbrew pozorom mogą rozpraszać kierowców. Zresztą tanie to pewnie nie było, więc ile takich przejść zrobią, max 3? Według mnie albo samo doświetlenie latarniami, albo normalna sygnalizacja świetlna.
UWAGA PIESI:
Nietrzeżwy lub pod wpływem środka odurzającego kierowca w ogóle Was nie zauważy. Świecidełka nie pomogą. Bądźcie ostrożni.
Najlepsze rozwiązania są najprostsze:
1) należy rozejrzeć się czy nie nadjeżdża pojazd. Popatrzcie w lewo, w prawo i znowu w lewo
2) nie wchodźcie na przejście dla pieszych dokąd samochód się nie zatrzymie przed nim. Nawet wtedy gdy jest dla Was zielone światło
3) zastosujcie zasadę ograniczonego zaufania wobec kierowców
UWAGA:
1) Odurzony kierowca nie powinien kierować pojazdem.
2) Kierowca ma obowiązek zwolnić przed przejściem i ustąpić pierwszeństwa nie tylko pieszemu znajdującemu się na przejściu, ale także na nie wchodzącemu. To jest jak droga z pierwszeństwem, tylko dla pieszych.
3) Zielone światło dla pieszych to zezwolenie na przechodzenie, a nie sygnał ostrzegawczy. Wtedy od strony kierowcy jest światło czerwone, ewentualnie zielona strzałka zezwalająca na skręt po ustąpieniu pierwszeństwa wszystkim innym uczestnikom ruchu, w tym pieszym.
Pkt 1,2,3 to tylko teoria. Gdyby wszyscy przestrzegali przepisów to nie byłoby wypadków drogowych, potrąceń pieszych.
Dlatego każde przejście dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej powinno być budowane jako wyniesione.
Dzięki temu zlikwidowanoby niepotrzebne przejścia, a te na głównych drogach zyskałyby sygnalizacje.
wzwyż na każdej ulicy. Wyskok może byc jeszcze gorszy w skutkach niż rozpędzone auto na prostej drodze
Kierowcy najbardziej dbają o swoje samochody, więc zwalnialiby przed wyniesionymi przejściami dla pieszych, co zresztą widać przy takich przejściach w Tbg. Jakoś na zachodzie, do którego podobno dążymy, to nie jest problem.
Po pierwsze od kiedy Wielowieś jest w Tarnobrzegu??? Tylko na mapie, więc CO MNIE TO OBCHODZI????
Zamiast zajmować sie remontami dróg, przygotowywaniem miejsca, niesieniem pomocy, to ktoś sobie ubzdurał jakieś przejść dla pieszych które g.no nas obchodzi i NICZEGO NIE WNOSI do naszego życia. NW24 ,nie idźcie tą drogą!
Pan je trollejbus