Otwarcie obwodnicy Tarnobrzega w poniedziałek 7 listopada

Na poniedziałek 7 listopada br. zaplanowano otwarcie obwodnicy Tarnobrzega. Poinformował o tym podczas dzisiejszej sesji prezydent miasta, Dariusz Bożek.

Obwodnica Tarnobrzega połączy drogę wojewódzką nr 871 z drogą nr 723 w pobliżu Tarnobrzeskiego Parku Przemysłowo – Technologicznego. Jej całkowita długość wyniesie 9 km. Łącznie droga kosztować ma 77 mln.101.671,84 zł.

Subskrybuj
Powiadom o
113 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jurek
1 miesiąc temu

Droga obwodowa a nie odwodnica

Zigi
1 miesiąc temu

Patrząc po tym zdjęciu ta obwodnica jest coś wybrakowana np. brak ekranów!!!

somsiad
1 miesiąc temu
Reply to  Zigi

protesty nic nie dały? chałupka wybudowana gdy już był plan tej drogi, sprzedała sie już?

Zigi
1 miesiąc temu
Reply to  somsiad

Jak jesteś chętny to podjeć i zapytaj, może jeszcze nie sprzedana to se kupisz!!!

Karol
1 miesiąc temu
Reply to  Zigi

A mnie się wydaje że TY masz wybrakowany mózg.Odsyłam do wypowiedzi somsiada.

Zigi
1 miesiąc temu
Reply to  Karol

Odezwał się k…a pełny mózg. Zaspał ze 40 lat, jak jeszcze jeździły furmanki to taka droga jak ta była by rozwiazaniem najwyższych standardów!!!

Xxxo
28 dni temu
Reply to  Zigi

Już się wolę tym tirem na tych rondach kręcić niż stać na każdych światłach i bujać od zera cały zestaw

Vvvo
28 dni temu
Reply to  Xxxo

tyś widział tira może tyyyra to tak

WALDEMAR
1 miesiąc temu

Hehe ale obwodnica 9km i 5 rondek kierowcy szczególnie tirów będą zachwyceni

Scania
1 miesiąc temu
Reply to  WALDEMAR

Te ronda jeszcze nie są takie złe bo w Anglii jak byś zobaczył niektóre ronda to byś się wystraszył i nie wjechał nawet osobówką a co dopiero tirem

Volvo
1 miesiąc temu
Reply to  Scania

Dokładnie

Janusz
1 miesiąc temu
Reply to  Volvo

Nie mniej jednak wszystkim kierowcom nie tylko zawodowym życzę SZEROKOŚCI

Xxxo
28 dni temu
Reply to  WALDEMAR

Już się wolę tym tirem na tych rondach kręcić niż stać na każdych światłach i bujać od zera cały zestaw

Vvvo
28 dni temu
Reply to  Xxxo

jak kogoś obetrzesz to będziesz stał

Janusz
27 dni temu
Reply to  Xxxo

Ja tak samo

obywatel
1 miesiąc temu

Jaki sukces ??? Kilka miesięcy po terminie i będą świętować ?
Ciekawe ilu będzie przecinać wstęgę , bo ojców sukcesu pewnie w???????
Oby tylko miejsca im nie zabrakło ???

Jakby miejsca było za mało dla chętnych przecięcia wstęgi to można z dwóch stron otwierać drogę obwodową ???

Dżastin
1 miesiąc temu
Reply to  obywatel

Dobre

wyborca
1 miesiąc temu
Reply to  obywatel

Za twoich czasów się nie udało, jakies żale?

Roman
1 miesiąc temu

W końcu super info!

Nord
1 miesiąc temu
Reply to  Roman

Zgadzam się.Po latach zapowiedzi i niemocy w końcu obwodnica powstała.Od wielu lat największą inwestycja drogowa w mieście.Wazne ze ruch tranzytowy zwłaszcza tirów odciąży ul Sikorskiego i warszawska i zostanie wyprowadzony poza zabudowę zwartą

obywatel
1 miesiąc temu
Reply to  Nord

To się okaże czy odciąży ???

Pieszy
1 miesiąc temu
Reply to  obywatel

Z pewnością odciąży. Wszak w tym celu została zbudowana.

Paweł
1 miesiąc temu

Oczekuję, że na otwarciu będzie Pan Główny specjalista ds. Inżynierii Ruchu Drogowego z UM i wytłumaczy mieszkańcom, z czego wynikają i czemu mają służyć te siedemdziesiątki, zakazy wyprzedzania i podwójne ciągłe na prostych. Chciałbym poznać oficjalne stanowisko inwestora na ten temat.

Nord
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

Jak rozumiem zniesmaczenie by nie rzecz zbulwersowanie dotyczące 70 wynika z faktu że jest to teren zabudowany gdzie powinno być 50.

Paweł
1 miesiąc temu
Reply to  Nord

W takim razie po co obszar zabudowany na nowej drodze oddzielonej od zabudowy? Zresztą nie chcę dywagować. Jak wspomniałem oczekuję, że ta i podobne sprawy zostaną wytłumaczone mieszkańcom na otwarciu.

Nord
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

Odpowiedzi nie uzyskaszw tym trybie to oczywiste.To nie koncert życzeń po każdy ma inne życzenie..Wystąpisz z formalnym zapytanie odpowiedź zostanie Ci udzielona.To czy teren jest zabudowany czy nie decyduje znak drogowy a nie czy przy drodze znajdują się budynki.Mówiąc wprost może być pastwisko przy drodze i moze to być teren zabudowany albo dużo zabudowań i terenem zabudowanym nie będzie w rozumieniu oczywiście Kodeksu Drogowego.Takie rzeczy nie tylko w Rosji

anon
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

Nie chciał byś na tej waskiej jezdni wjechać na ten krawężnik z większą prędkością.

Paweł
1 miesiąc temu
Reply to  anon

W takim razie po co poza rondami krawężniki na drodze z jezdnią główną oddzieloną od ciągów dla niezmotoryzowanych, innych jezdni jak i zabudowy? Zresztą nie chcę dywagować. Jak wspomniałem oczekuję, że ta i podobne sprawy zostaną wytłumaczone mieszkańcom na otwarciu.

rowerowy
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

Urzędnicy poniżej zastępcy naczelnika rzadko kiedy występują publicznie, nawet jeżeli faktycznie przygotowują stanowiska kierownictwu. Ale gdyby nawet był, to sami nie poruszą tego tematu, a zapytani odpowiedzą zgodnie z przyjętą narracją, że tak było w projekcie, tak jak było mówione nad jeziorem. Pamiętajmy że w Tarnobrzegu projektant jest na poziomie organu gminy, pod pewnymi względami przewyższając samego prezydenta.
comment image

Podatnik
1 miesiąc temu
Reply to  rowerowy

Odpowiedź prexydentav swiadczy o braku merytorycznosci i ma charakter bełkotu urzędniczego

Pieszy
1 miesiąc temu
Reply to  Podatnik

Bełkot urzędniczy to taki standard w wydaniu polskim.

Paweł
1 miesiąc temu
Reply to  rowerowy

Wiadomo że prezydent będzie zachwalał. Ale ja nie oczekuję propagandy ze strony kogoś, kto jest być może tylko na jedną kadencję, ale merytoryki ze strony kogoś, kto prowadzi tego typu sprawy w urzędzie już kilkanaście lat. Co do projektu, jeśli Główny Specjalista nie będzie czuł się kompetentny, żeby wytłumaczyć mieszkańcom sens takiego oznakowania, może wytłumaczyć to projektant, byle merytorycznie.

Podatnik
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

Ten główny specjalista został.zatrudniony urzędzie
Miasta tarnobrzega po odejściu że szpitala na stanowisku zaopatrzenia

Jest specjalista .Jest Chodnili i zjazdy opanowane. Może doradzać prezydentom
I doradza

bo jest wąska
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

to wynika z szerokości obwodnicy. Nie da sie wyprzedzić na czymś tak wąskim przy rozwiniętej prędkości 70km/h

nautilus
1 miesiąc temu

Miałem okazję nie raz jechać rowerem po tej jezdni. Czy to na pewno jest droga dwukierunkowa ? Tiry chyba będą mijać się ze składanymi lusterkami i to przy prędkości 20km/h

tirowiec
1 miesiąc temu
Reply to  nautilus

ty się urwa ł o tiry nie martw. Kierowcą tira jesteś czy co ? urwa… rzeczoznawca się znalazł ebany

miro
1 miesiąc temu
Reply to  tirowiec

Czyżby głos w sprawie zabrał sam przedstawiciel wykonawcy ? Na dodatek po dwóch jabolach.

Zakręcony
1 miesiąc temu
Reply to  nautilus

Zwłaszcza na zakrętach. Każdy pas tej drogi powinien być szerszy o co najmniej 0,5 metra.

Myślenie, tóre jest kluczem do lepszego komfortu j
1 miesiąc temu
Reply to  Zakręcony

Ktoś to przyklejał i teraz powinien to przyjąć na klatę, projektant wziął kasę i tyle, a my mieszkańcy będziemy się bujać z bublem, bo przebudowa za 50 lat, części z nas już nie będzie, ale do tego czasu dyskomfort jazdy gwarantowany, o pieszych i rowerzystach nie wspomnę.

Edek
1 miesiąc temu

Kolejna droga w mieście a nie obwodnica. Dodatkowo będzie się korkować na rondzie przy Sikorskiego oraz rondo przy wiadukcie. A jeśli dojdzie do awarii pojazdu, to i nowa droga będzie zakorkowana.
Dobrze że powstała ale koło obwodnicy, to ona nawet nie leżała.
Jakie miasto, jacy prezydenci taka obwodnica.

Tbg moje miasto
1 miesiąc temu

Bardzo słaba droga, jak można było jej nie powiększyć o 0,5 m z każdej strony. Architektom tej wąskiej drogi już dziękujemy nie róbcie już nic dla Tarnobrzega, bo jak robić to trzeba robić z głową, wy jej nie macie. Tym urzędnikom UM co to klepneli też, lepiej zostawcie to innym, może będą mieli olej w głowie.

Ten z rowerem
1 miesiąc temu

… i nie budujcie tzw. dróg/ ścieżek rowerowych, bo nic dobrego z tego nie wynika, tylko kostka i wystające poprzeczne krawężniki (wstrząsowe).

Alf
1 miesiąc temu

To jedynie i zarazem aż kolejna droga w mieście. Widać było determinację i pójście na daleko idące kolejne kompromisy byleby pobudować .Koniec końców to jednak jakaś wartość dodana w tym mieście. Dobre i to

Heniek
1 miesiąc temu

Obwodnica to ma po dwa pasy w jedną stronę.

Roman
1 miesiąc temu
Reply to  Heniek

Gdzie masz taka obwodnice?

jakoś sie pojedzie
1 miesiąc temu

Bardzo ciekawie wygląda przebieg „obwodnicy” obok stacji kolejowej, stawów oraz przecięcie z Kopernika. Piesi mogą sobie przebiegać ją w dowolnym punkcie gdyż jest tak wąska a trawnik bezpośrednio dotyka, krawężnik jest niski, w większości miejsc nie ma chodników, nie wiem czy ten pas dodatkowy jest ścieżką rowerową? Tego nikt nie wie. No ale za taką kwotę to co sie dziwić, ważne że jakoś się będzie jechało

Z obserwacji mimo woli
27 dni temu

Po tym dodatkowym pasie od stawów do ronda (kierunek na Sobów) już jeżdżą samochody. Nieliczne durnie za kierownicą nawet nie zwolnią, kiedy z naprzeciwka jedzie rowerzysta.

Eryk
1 miesiąc temu

I odcięli mnie, kuźva, od Zwierzyńca. Będę się musiał czaić i rower na plecach przenosić.

Biegacz KS Sprinter Tarnobrzeg
1 miesiąc temu
Reply to  Eryk

Przybędzie dzikich przejść bo projektant i urzędnicy zapomnieli o pieszych i rowerzystach. Przybędzie biegaczy i sprinterów – patrzcie we wszystkim można znaleźć pozytyw.

Nord
1 miesiąc temu
Reply to  Eryk

Niby dlaczego się masz czaić skoro praktycznie na całej długości obwodnicy możesz przechodzić w dowolnym miejscu pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności i ustępowania pierwszeństwa pieszym .

Nord
1 miesiąc temu
Reply to  Nord

Oczywista pomyłka chodzi oczywiście o ustępowania pierszeństwa POJAZDOM

emil
1 miesiąc temu
Reply to  Nord

Przez rowy !!! Czy masz głowę do myślenia, czy do noszenia czapki???

Nord
1 miesiąc temu
Reply to  emil

Na zdjęciu do powyższego artykułu rowów nie widzę .Jeżeli ktoś chce śmigać przez rowy jego wybór głowę ma od myślenia a nie do noszenia czapki

Eryk
1 miesiąc temu
Reply to  Nord

Mówię o wjeździe/wejściu do Zwierzyńca od strony Mokrzyszowa /ul. Zakrzowska, kończąca się na przejeździe kolejowym/. To był kiedyś bardzo uczęszczany szlak zarówno dla dorosłych, jak i dzieci na rowerach, pieszo, z kijkami, zimą nawet na sankach. Teraz rowy z jednej i z drugiej strony. Wejście do Zwierzyńca bez łamania przepisów NIEMOŻLIWE.
Szanownie nam panujący bredził kiedyś na osiedlowym zebraniu o jakiejś kładce… face palm, czyli srali muchi, będzie wiosna, będzie lepiej trawka rosła.

Tak se myśle
1 miesiąc temu
Reply to  Nord

Bo np. miedzy drogą dwupasmową , tą dla samochodów a jednopasmową (po lewej stronie drogi, patrząc z kierunku stacji PKP w kierunku ronda z wjazdem do Sobowa), jest rów i nikt nie pomyślał, aby zbudować „mostki” umożliwiające przejście na drugą stronę wspomnianej drogi, mimo, że są ścieżki wylotowe z lasu Zwierzyniec..

Łysy
1 miesiąc temu
Reply to  Eryk

Jak jesteś z meksyku to przecież macie przejście przez tory

Butch Cassidy
1 miesiąc temu

Z tej drogi taka obwodnica jak z Bożka prezydent…

djkynek
1 miesiąc temu

ciekawe, czy ktoś z UM wpadł na pomysł, żeby przeprogramować sterownik świateł Wyspańskiego/Kopernika/Sikorskiego, żeby usunąć priorytet z Sikorskiego, kiedy ruch tam spadnie pewnie o 70%

qti
1 miesiąc temu

wszyscy chętnie do przecięcia wstęgi nie zmieszczą się na tej wąskiej drodze 🙂

obywatel
1 miesiąc temu
Reply to  qti

Spoko – zmieszczą się , mają z dwóch stron przecinać wstęgi !!!

Gdzie przejścia dla pieszych??
1 miesiąc temu

No chyba że oni te przejscia dopiero namalują. Najciekawiej ma się przecięcie z Kopernika, no bo tamtędy idą ludzie na stację kolejową. Ale też ciekawie pomiędzy działkami. Więc gdzie te przejścia, gdzie znaki pionowe, poziome, gdzie światła, gdzie chodniki? Gdzie to wszystko? Mam rozumieć że do 7 listopada to wszystko zrobią? Śmiać się chce!

obywatel
1 miesiąc temu

Czemu ciamajdom podpowiada ???
Teraz pomalują tylko z kasy miasta !

Eryk
1 miesiąc temu

Obawiam się, że przejść dla pieszych nie będzie, do tego zakaz dla rowerzystów, ciągników i siwków 😉 Nie znam się, ale pewnie takie prawo.

Gdzie przejścia dla pieszych??
1 miesiąc temu
Reply to  Eryk

ciekawe od kiedy nasz prezydent ustanawia prawo? Nie, oni po prostu zapomnieli albo co bardziej prawdopodobne zabrakło farby na namalowanie pasów i chodniki. Z rowerami będzie ciekawie, no bo do Sobowa jakoś dojechać trzeba, prawda?. Czuję że szybko sie okaże że jest fuszerka, będzie jak z drogami nad jeziorem, ni pies, ni wydra

jaki zakaz?
1 miesiąc temu
Reply to  Eryk

Aż pojadę i poszukam tego znaku zakazu dla pieszych i rowerzystów, bo aż nie wierzę. Od pół roku ludzie tłumnie jeżdżą rowerami,a teraz jeszcze impreza zachęcająca do takiego ruchu ,a tu jakiś zakaz? Czyżby to była autostrada? Przypominam że to najszybsza droga w kierunku Sobowa, więc OCZYWISTE że ludzie będą tam jechać. Gdyby miał obowiązywać jakikolwiek zakaz dla rowerów ,to nikt by nie robił podobnej imprezy ani nie popierał tego pomysłu. Logika ponad wszystko. Jeśli gdzieś nie ma logiki, to pewnie jest to bzdura

rower_obw.jpg
Eryk
1 miesiąc temu
Reply to  jaki zakaz?

Czy taki zakaz jest/będzie… nie wiem. Ale jak jeżdżę takimi 'niby obwodnicami’, przykład Stalowa-Nisko i dalej do eski. to takie zakazy są.
Zresztą nawet jakby nie było, to życzę ci kupę szczęścia z korzystania z tej drogi rowerem.
A do Sobowa rozsądni pewnie bądą jeździć, ale tylko tą 'ścieżką’ obok.

Z obserwacji mimo woli
27 dni temu
Reply to  Eryk

Od ronda dalej już nie pojadą rowerem bo mimo, że podobna droga jest aż do Parku Technologicznego, to nie ma możliwości przy rondzie na nią wjechać. Bubel.

Jan
1 miesiąc temu

Brawo w rocznice rewolucji pażdiernikowej hehehe

wasyl
1 miesiąc temu

Też jest się czym szczycić , to Mielec i gmina Grębów coś może powiedzieć o obwodnicach . Wycięty Las Zwierzyniecki , wypłoszona zwierzyna cudów – brak jak drogę miejską . Wywalone pieniądze , przedłużany termin oddania – śmieszna satysfakcja dla UM . Ruch jaki był taki będzie a od Sandomierza całe kolumny pojazdów . Ciekaw jestem czy ci z Sandomierza będą jeździć nową drogą .

ozzi
1 miesiąc temu

Ta droga obwodowa powinna mieć początek przed wjazdem do miasta a nie tam gdzie jest,a kończy się tam gdzie powinna! oczywiście w Zakrzowie!

Muszla
1 miesiąc temu

Krawężniki na początkowym odcinku co mają separować od jezdni? Ścieżki dla ślimaków? Barierkę im było jeszcze zrobić z jakiegoś drutu…

kolo
1 miesiąc temu
Reply to  Muszla

Hehe, raczej to mur graniczny dla dżdżownic, natura 3000 i takie tam 😀

wrzos
1 miesiąc temu

NOWA DROGA JEST JAKA JEST? ALE DOBRZE ZE JEST BO ODCIAZY Z CIEZKIEGO RUCHU CALE SRODMIESCIE TARNOBRZEGA. POPRZEDNICY OBECNEGO PREZYDENTA PRZEZ WIELE LAT TYLKO OBIECYWALI NOWA DROGE A OBECNY PREZYDENT OBIECAL I WYBUDOWAL, WIEC JAKO TARNOBRZEZANIN DZIEKUJE MU ZA TE WAZNA DLA MIASTA INWESTYCJE. NIE UKRYWAM JEDNAK, ZE TARNOBRZEGOWI POTRZEBNE SA BUDOWY JESZCZE INNYCH NOWYCH DROG USPRAWNIAJACYCH SPORY RUCH W MIESCIE. MYSLE , ZE W OKOLICY DWORCA PKP WKROTCE ZOSTANA WYCIETE TE PASKUDNE KRZACZORY, KONARY I PWYKRZYWIANE DRZEWA BO TO NAPEWNO TEJ CZESCI MIASTA UROKU NIE DODAJE !! PLUS TEN MALY ZANIEDBANY DOMEK OBOK DWORCA, KTORY WYGLADA JAK TABOR CYGANOW ZE SWYM CALYM OBEJSCIEM !!!

Jak u Barei w Misiu
1 miesiąc temu
Reply to  wrzos

Mówisz to do szafy ? Jarząbek?

Z obserwacji mimo woli
1 miesiąc temu
Reply to  wrzos

Jak na dzień dzisiejszy to:
1) Zakończono remont ul. Długosza (po wielu, wielu miesiącach nic nie robienia),
2) Zakończono budowę tzw. obwodnicy,
3) Zaczęto remont ul. Wiślanej, zwaną niepoprawnie Wiślną, (prowadzącej do promu),
4) W planie jest remont krótkiej ulicy Rusinowskiego (obok wieży ciśnień).
Pozostaje do zajęcia się, terenem garaży przy lesie Kamionka. Jeśli ten temat ktoś ruszy i zrealizuje to dla mnie będzie gościu przez duże „G”.

Nord
1 miesiąc temu

Przez małe g to są niektórzy garażowice co wypierdzielają śmiecin daleko albo obok garaży

a gdzie śmieciarki?
1 miesiąc temu
Reply to  Nord

miej pretensje do śmieciarek że nie zajeżdżają na garaże, ale po blokowiskach to 4 razy dziennie śmigają i nie żałują paliwa.

Nord
1 miesiąc temu

Nie płacą garażowice za śmieci to nie zajeżdżają śmieciarki Za darmoszke to można dziś w nos dostać i to nie koniecznie w ciemnym zaułku.

jak mają płacić?
1 miesiąc temu
Reply to  Nord

a jak mają płacić, skoro taka opłata nie jest pobierana ani wliczana do opłaty za wynajem ani do żadnej innej? Jak to sobie wyobrażasz? A ci najemcy to skąd pochodzą, spoza gminy, czy z terenu gminy miejskiej Tarnobrzeg, czyli mieli już raz naliczoną opłatę za śmieci? No jeśli są takie porządki w administracji to ja się nie dziwię. A niech zrobią tam wielkie wysypisko i niech sobie leży

sumienie
1 miesiąc temu
Reply to  wrzos

Ile tej wazeliny kupjles???.Zapomniales dodac ze bylo piec poprawek do projektu.???Kazda poprawka to ponad 10 tys.I kto za tp zaplacil.MY MIESZKANCY TARNOBRZEGA!!#,Dziwnym zbiegiem ( a moze nie??) poprawki wykonalo zaprzyjaznione biuro projrktowe z Rzeszowa.TRZEBA. BYC. OBIEKTYWNYM.

czarny charakter
1 miesiąc temu

Otwarcie ma byc z chuczne.Woz drabiniasty ktory stoi na ,,Placu Czerwonym”, ma ciagnac para koni.Jeden kon z Krosna drugi z Baranowa S.

Obywatel
1 miesiąc temu

W końcu otwarcie !

Cwiartka
1 miesiąc temu

Jakie otwarcie??Dlaczego nie dokonczono polozenia asfaltu od Zwierzynieckiej do ronda.?? To zaledwie kawalek. Las Zwierzyniec oasfaltowany , a na te kilkadziesiat metrow braklo??.Trzeba byc po..
….ym, zeby sie tak afiszowac.

sumienie
1 miesiąc temu
Reply to  Cwiartka

Tak to wyglada, jak zatrudnia sie ludzi po znajomosci, a nie wykfalifikowanych.A swoja droga ,to jest temat do programu – Absurdy drogowe.

w tył zwrot do ronda
1 miesiąc temu
Reply to  Cwiartka

bo Zwierzyniecką masz dojechać tylko do Zwierzyńca, nie do obwodnicy. Jak chcesz wyjechać to cofasz do ronda i jedziesz główną. Tak w ogóle to ten odcinek drogi koło stacji elektroinstalacyjnej jest zbyt wąski aby poprowadzić tam jezdnię, musieliby naruszyć las zwierzyniecki, a przecież go tak szanują

Marek
1 miesiąc temu

Ale zjazd w ulicę Curie Skłodowskiej był na mapach i zjazd z ronda też jest tylko ktoś go zablokował hałdą ziemi!! Przecież dla tamtejszych firm i mieszkańców to spory skrót do obwodnicy.

Różowy koń
1 miesiąc temu

brakuje tylko na każdym rondzie pomnika naszego miejscowego ”Kim Ir Sen””

Lucas
1 miesiąc temu

Przy tej szerokości centralnej części asfaltowej jedyny sposób żeby to jakoś wyglądało to wyznaczyć dwukierunkowy pas ruchu w środku oraz pobocza służące do ruchu pojazdów innych niż samochodowe i pieszych, a także do wymijania, omijania i wyprzedzania przez pojazdy wielośladowe. Niżej przykład zastosowania na wiejskiej drodze w Belgii.

https://images0.persgroep.net/rcs/QERpDe10M3uIBPeGqO_rv6XTrwM/diocontent/221657351/_fill/1200/630/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.7

Lucas
1 miesiąc temu
Reply to  Lucas

Zdjęcie się nie pokazuje, więc wrzucam kopię tego z linku.

droga.jpg
Z obserwacji mimo woli
27 dni temu
Reply to  Lucas

Bo tam myślą a w Polsce nie.

Real
1 miesiąc temu
Reply to  Lucas

W Holandii takie oznakowanie jest często spotykane, również na drogach zamiejskich. W Polsce to chyba rzadkość i obawiam się, że gdyby tak oznakować obwodową nie byłoby dnia bez wypadku lub kolizji. Wystarczyłoby żeby ktoś nie zjechał na prawo przed zakrętem bez widoczności i jednocześnie ktoś inny jechał z naprzeciwka.

Lucas
1 miesiąc temu
Reply to  Real

Nie tylko w Holandii, także w Belgii, Danii, czy Szwecji, dopuszczają je też polskie przepisy. Jeśli chodzi o zakręty z ograniczoną widocznością lub jej brakiem, pobocza powinny zanikać bezpośrednio przed zakrętem i być wznowione bezpośrednio za nim.

comment image&width=1280

Oczywiście lepiej było zbudować szerszą część asfaltową aby wyznaczyć pobocze przy każdym z dwóch pasów ruchu, ale decydenci wybrali opcję minimum, czyli sama jezdnia dwupasowa. W tej sytuacji jedyny sposób na zapewnienie przyzwoitych warunków ruchu to według mnie ten, który przedstawiłem,

rowerowy
1 miesiąc temu
Reply to  Lucas

To co zbudowali kosztuje 77 mln, to ile milionów więcej by kosztowała ta droga, jakby były jeszcze twarde pobocza 1,0-1,5 m po obu stronach? Koszt w przeliczeniu na 1 km masakryczny, więc trudno, kto będzie musiał lub chciał jeździć lub chodzić tą drogą niech się męczy po tym co jest. Największym nieporozumieniem i tak są wysokie krawężniki na znacznej długości. Skoro już musieli władować beton, to nie można było ich na płasko ułożyć?

nie takie koszty
1 miesiąc temu
Reply to  rowerowy

same utwardzone pobocza wcale nie podniosłoby zbytnio kosztów. Tyle że u nas w mieście nie buduje sie poboczy ,tylko sie kostkuje. Pobocza masz w sąsiednich gminach, przedzielone białą linią ,albo po prostu utwardzona ziemia. Ale w Tarnobrzegu nie znają takich rzeczy. W takiej sytuacji jedyne czym będą jechać rowerzyści i piesi to ta jak to nazwali droga serwisowa po lewej stronie, no bo chyba nie będą jechać między autami

Lucas
1 miesiąc temu
Reply to  rowerowy

Odwieczny dylemat, albo dobrze albo tanio. W Tarnobrzegu z reguły to drugie. Jeśli chodzi o krawężniki, przedstawione przeze mnie rozwiązanie niweluje również ten problem. A jeśli nie, to ograniczenie prędkości trzeba zmienić z 70 na 50 km/h, żeby było jak na ulicy z krawężnikami. Taka ul. Św. Barbary tylko z tirami.

rowerowy
1 miesiąc temu
Reply to  Lucas

Co tu dużo mówić, lepszy standard tylko przy jeziorze dla turystów. Odnośnie tego oznakowania spoko, choć moim zdaniem przydałoby się jednak jakoś lekko zaznaczyć środek jezdni, np. zieloną linią, żeby mieć lepsze poczucie położenia w szerokości drogi.

rowerowy
1 miesiąc temu
Reply to  Lucas

Lepsze poczucie położenia oczywiście przy mijaniu, normalnie jechałoby się jak rozumiem środkiem.

Lucas
1 miesiąc temu
Reply to  rowerowy

Ten film dość dobrze pokazuje sposób poruszania się po tak oznakowanej drodze.

https://youtu.be/f4OFUd5imnM

Co do kolorowej linii w środku, możnaby ją ewentualnie namalować.

krawęzniki
1 miesiąc temu
Reply to  Lucas

Znowu to samo. Przykładowa jezdnia jest o bardzo małym ruchu. Gdyby to było na obwodnicy to samochody co kilka sekund musiałyby zmieniać pas ruchu i przekraczać linię, tym samym uniemożliwiając jakąkolwiek jazdę rowerzystom. Tylko jest jeden szczegół, jezdnia nie posiada krawężnika, więc rowerzysta może sobie zjechać poza jej obszar gdy bedzie potrzeba. U nas postawiono idiotyczny krawężnik. No widać w urzędzie pracują takie krawężniki które zatwierdzają takie projekty

Lucas
1 miesiąc temu
Reply to  krawęzniki

Proszę odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest teraz łatwiej zrobić i do czego byliby bardziej skłonni decydenci – zmienić oznakowanie, czy usunąć wyniesione krawężniki? Będziemy widzieć co zostanie zrobione kiedy zaczną się zdarzenia drogowe na drodze obwodowej.

limit
1 miesiąc temu
Reply to  Lucas

Na odcinku z krawężnikami ograniczyć prędkość do 50 km/h i po problemie.

Lucas
1 miesiąc temu
Reply to  limit

Zobaczymy co zostanie zrobione po pierwszych zdarzeniach drogowych. Na razie droga jest piękna i przede wszystkim bezpieczeństwo.

Wstęga
1 miesiąc temu
Reply to  Lucas

Przede wszystkim bezpieczeństwo hehehe, jakbym słyszał kogoś z samorządu 😀 Zabrałeś tekst, lipa powtórzyć go teraz na otwarciu, chyba że zrobi to nieświadomie jakiś przyjezdny.

a gdzie chodnik?
1 miesiąc temu

Najzabawniejsze było to wielkie bieganie obwodnicą i testowanie na rowerach i rolkach. Ludzie się ucieszyli że jest wygodnie, tylko nikt nie zwrócił uwagi na … brak szlaku pieszo-rowerowego wzdłuż obwodnicy. Jest tylko ten pas awaryjny który ma status nieokreślony. Ale nikt tego nie skomentował, nikt nie zapytał, były tylko oklaski i radość. Nikt nie śmiał zadać tego pytania przed kamerą. Ale pytanie na pewno padnie przy innej okazji, bo takiej fuszerki trudno podarować
https://www.youtube.com/watch?v=Nf-fwo0juuw

Z obserwacji mimo woli
27 dni temu

Tym pasem awaryjnym jeżdżą już (zanim zostala droga oddana) samochody osobowe. I zapewne jeździć będą, kiedy obwodnica zostanie oddana do użytku.Nie przewiduję milutkiej jazdy po niej przez rowerzystów.

Nord
27 dni temu

To chyba oczywiste bo to nie jest droga dla roweròw

abc
29 dni temu

Fajnie, że wzdłuż drogi jest ścieżka dla rowerów….

abc
29 dni temu

Ten kto to projektował niezłego zioła się napalił. Na odcinku w lesie koło zbiorników są ekrany akustyczne na mostku, nawet na drodze serwisowej a w mieście przed rondem koło grzyba już zabrakło funduszy na ekrany… Poza tym w niektórych miejscach droga jest zbudowana na metrowym nasypie albo i większym a w niektórych, idzie na wysokości gruntu. Gdzie tu sens a gdzie logika. Czemu na całym odcinku nie ma ścieżki dla rowerów. Można by zrobić niezłą atrakcję od Sandomierza poprzez jezioro aż na Baranów.

obywatel
28 dni temu

Może na otwarciu popytajcie sołtysa w t temacie ( do Redakcji) bo konferencji na pewno nie zwoła mieszkaniec z Krosna :

Czy wiedział czy nie wiedział siwy uśmiechnięty dziadek ???

Wojciech
27 dni temu

No wreszcie, mieszkam w centrum i bardzo się cieszę, że będzie mniej hałasu i spalin. Kto jest czy będzie ojcem tego 'sukcesu”?

Prawda
27 dni temu
Reply to  Wojciech

Tak dobrze że budują nowe drogi, które są potrzebne dla miasta, ale władze zapominają o komforcie jazdy robiąc bardzo wąskie i jednopasmowe drogi, ktoś nie przeanalizował i nie przemyślał do końca wielu rzeczy dlatego ta obwodnica będzie oddana 7 XI 2022 natomiast koniec budowy to następne lata co najmniej kadencja lub 2, dlatego ojców sukcesu na razie niema, jest pijar, który z rzeczywistością która nas otacza mało ma wspólnego. Każdy widzi ile jest niedoróbek i braków.

iga
26 dni temu

Ta droga jest za wąska!

function funkcja_dodawania_javascript() { if (is_post ('99994')) { ?> wpDiscuz
113
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content