Spis treści: Przeciętne stawki w agencjach, Taniej będzie u freelancera (choć nie licz na cuda), Czego możesz oczekiwać zamawiając tanią stronę internetową dla firmy?
Słowo „tania” jest tak nieprecyzyjne, że każdy może je interpretować w zupełnie dowolny sposób. Dla jednych tanią stroną będzie ta za kilkaset złotych, dla innych witryna za 5000 zł. Wszystko zależy od oczekiwań, zasobów finansowych oraz dotychczasowych doświadczeń zlecającego. Pora zatem na konkrety. W naszym artykule zdradzamy, ile tak naprawdę kosztuje tania strona internetowa dla małej firmy w 2023 roku.
Przeciętne stawki w agencjach
Zacznijmy od tego, że jeśli chcesz zlecić zaprojektowanie i wykonanie strony internetowej profesjonalnej agencji interaktywnej, to możesz zapomnieć o stawkach oscylujących w granicach kilkuset złotych.
Najtańszą opcją zawsze jest strona zbudowana na szablonie graficznym i zindywidualizowana pod konkretną markę biznesową. Za taką stronę internetową przyjdzie Ci zapłacić od około 690 zł netto do około 1500 zł netto – i tak, to jest właśnie tanio. Z kwoty 690 zł netto agencja zapłaci ok. 133 zł podatku, w kasie pozostanie jej 566 zł.
Przykład strony za 690 zł netto: „Projekt graficzny witryny internetowej wg opracowanego szablonu graficznego (nazwa szablonu: Eko Biznes), w którym wybierasz poszczególne elementy projektu w różnych wersjach (zobacz schemat wyboru). Komponujesz własny, niepowtarzalny projekt strony www na podstawie gotowych modułów” Źródło: https://soluma.pl/cenniki/cennik-tworzenia-stron-www/strona-www-biznes
Nie zapominaj, że nawet nad stosunkowo prostą stroną dla małej firmy musi popracować najmniej dwóch specjalistów, co zajmie im minimum 6-10 roboczogodzin, a ich stawki są zdecydowanie wyższe niż w większości innych branż.
Taniej będzie u freelancera (choć nie licz na cuda)
Jeśli masz mocno ograniczony budżet i nie stać Cię na zamówienie strony internetowej w agencji interaktywnej, to spróbuj współpracy z freelancerem. Na OLX i tego typu portalach nie brakuje ogłoszeń osób, które specjalizują się w projektowaniu prostych, tanich stron internetowych.
Nie licz jednak na to, że ktoś zrobi dla Ciebie sensowną stronę za 200 czy 300 złotych – to już nie te czasy. Nawet freelancerzy dobrze wiedzą, jakie stawki obowiązują w agencjach i nie zgadzają się na pracę za półdarmo. Owszem, będzie taniej, ale o stronie za przysłowiową paczkę kawy czy bombonierkę możesz od razu zapomnieć. Freelancer najczęściej też nie zapewni ci wsparcia technicznego w perspektywie czasu.
Najczęstsze oferty od freelancerów oscylują wokół kwoty 500 zł brutto, ale oferty w tej cenie pozostawiają wiele do życzenia. Nie ma co się dziwić, za takie stawki pracują wyłącznie osoby, które jeszcze się uczą i nie mają zbyt wielkich umiejętności. Na pewno chcesz takiej osobie powierzyć tak ważny element marketingu jak firmowa strona?
Wypowiedź eksperta: „Profesjonalna, świetnie zaprojektowana, funkcjonalna i wypełniona dobrą treścią witryna jest wizytówką Twojego biznesu. To wokół niej zbudujemy wszystkie działania marketingowe, bo to po prostu przynosi najlepsze efekty. Jeśli strona będzie do niczego, to zmarnujesz cały potencjał marki i wszystkie wcześniejsze wysiłki oraz inwestycje.” Źródło: https://solumagroup.pl/blog,ac99/wprowadzenie-firmy-na-rynek,1790
Czego możesz oczekiwać zamawiając tanią stronę internetową dla firmy?
Niska cena strony internetowej zawsze wynika ze stosunkowo niewielkiej liczby godzin, jakie trzeba przeznaczyć na jej zaprojektowanie, skonfigurowanie i uruchomienie. Jest to ściśle uzależnione od oczekiwań zamawiającego.
Dysponując niewielkim budżetem celuj w prostą stronę typu wizytówka, z kilkoma podstawowymi podstronami, formularzem kontaktowym i szablonowym layoutem. Od razu podkreślmy przy tym, że nawet taka strona może prezentować się profesjonalnie i stanowić ważny atut przedsiębiorstwa w rywalizacji o klientów.
Porada Google: „Zdecydowanie zalecamy właścicielom witryn dążenie do uzyskania dobrych podstawowych wskaźników internetowych, aby mogli osiągnąć sukces w wyszukiwarce Google i ogólnie zadbać o dobre wrażenia użytkowników. Dobra jakość strony to jednak nie tylko podstawowe wskaźniki internetowe. Dobre statystyki w raporcie dotyczącym podstawowych wskaźników internetowych w Search Console lub raportach dotyczących podstawowych wskaźników internetowych innych firm nie gwarantują dobrych pozycji w rankingu.” Źródło: https://developers.google.com/search/docs/appearance/page-experience?hl=pl
artykuł partnera